Урок "Інтегрований урок з математики (до тематичного тижня «Зима»)" 1 клас НУШ

Про матеріал
Інтегрований урок з математики (до тематичного тижня «Зима») Тема. Досліджуємо взаємозв’язок між додаванням і відніманням
Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики (до тематичного тижня «Зима»)

Тема. Досліджуємо взаємозв’язок між додаванням і відніманням

Мета. Формувати поняття про взаємозв’язок арифметичних дій додавання і віднімання, закріпити способи додавання і віднімання числа 1, числа 0, віднімання однакових чисел, знання назв компонентів і результату дії додавання; вчити складати з однієї рівності на додавання дві рівності на віднімання; формувати уявлення про процес утворення снігу;

розвивати інформаційну, комунікативну, пізнавальну компетентності, експериментальні навички, спостережливість, логічне мислення, увагу, вміння виділяти головне;

виховувати бажання пізнавати навколишній світ та дбайливо ставитися до нього.

Очікувані результати

№ з/п

Назва освітньої галузі

Очікувані результати учіння

1

Мовно-літературна

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

З увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників і доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлювання (вірш, розповідь про події з життя або спостереження за чимось / кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Ділиться своїми почуттями та емоціями від прослуханого висловлення  (вірш, розповідь про події з життя або спостереження за чимось / кимось)

Розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

ЧИТАЄМО

Читає вголос комікс

Прогнозує орієнтовний зміст коміксу за ілюстраціями

2

Математична

ЛІЧБА

Лічить до 10 в прямому і зворотному порядку

Відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби предметів

ЧИСЛА, ДІЇ З ЧИСЛАМИ

Читає і записує числа (1 - 10) – словами й цифрами

Утворює числа 2 – 10 прилічуванням одиниці до попереднього й відлічуванням одиниці від наступного числа

Порівнює числа в межах 10, використовуючи знаки ˃, ˂, =

Утворює рівності на основі знання про склад чисел 2 – 10

Знаходить суму (додає), різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 10

ПРОСТОРОВІ ВІДНОШЕННЯ, ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ

Встановлює відносне розміщення об’єктів на площині (лівіше, правіше, вище, нижче тощо)

Демонструє вміння переміщувати об’єкти в заданих напрямках: справа наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу вгору

3

Природнича

Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ

Визначає, які органи чуття знадобляться для дослідження

Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження

Описує, як тане лід / сніг

Запитує, щоб довідатися більше

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження

4

Соціальна і здоров’язбережна

ЗДОРОВ’Я

Описує зміни власних емоцій, почуттів, настрою

Спілкується з учителем та однокласниками

Усвідомлює важливість руху та активної поведінки для себе та інших

Пояснює, яка діяльність взимку приносить і радість, і користь

ДОБРОБУТ

Об’єднується з іншими дітьми у групу

5

Громадянська та історична

Я – СЕРЕД ЛЮДЕЙ

Надає допомогу тим, хто її потребує й висловлює вдячність за підтримку

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших

Дотримується встановлених в освоєному громадському просторі правил

 

Обладнання: логічні блоки Д’єнеша; декоративний мішечок, вирізані сніжинки білого, синього й блакитного кольорів; сіль, термометр, дві склянки, холодна й гаряча вода, сніг (лід), контейнер, скалка.

Форма уроку. Урок – дослідження.

Орієнтовний план уроку

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності

1. Вітання

Учитель. Доброго ранку, діти!

Діти. Доброго ранку!

Учитель. Зі мною ви привіталися, а тепер привітайтеся посмішкою одне з одним.

Ми – сімейка невеличка.

Усі друзі, я і ти.

Привітаємось, щоб личка

Всі усмішками цвіли.

- У мене сьогодні гарний настрій, адже сьогодні особливий день, уся земля вкрита снігом, і я рада зустрічі з вами.

- Діти, чи важливий настрій для людини?

- А як його можна поліпшити?

- Зігніть мізинчик, якщо ви виспалися, зігніть безіменний пальчик, якщо вас вранці поцілувала рідна людина, зігніть середній пальчик, якщо в школі ви зустрілися з друзями, зігніть вказівний пальчик, хто бачив уранці сніг.

- Покажіть, який у вас зараз настрій.

2. Робота із загадкою

- Відгадайте загадку.

Мухи білі прилітають,

На головоньки сідають,

Замітають всі доріжки

І дарують дітям сніжки.

Хто ж дарує жартома

Білі мухи? Це … (зима).

- Хто такі білі мухи? (Сніжинки.)

- Коли вони з’являються? (Взимку.)

ІІ. Етап цілепокладання

- Сьогодні ми будемо дослідниками. Спробуємо дізнатися, як утворюється сніг, чому він білий, чому, коли на вулиці мороз, він рипить, а ще ми будемо досліджувати взаємозв’язок між додаванням і відніманням.

ІІІ. Етап цілереалізації

1. Гра «Асоціації»

- З чим асоціюєте слово «сніжинка»?

- На що схожа сніжинка?

(Демонстрування різних видів сніжинок) (Додаток 1)

- Поплескайте в долоньки, хто любить, коли сніжить.

- Потупайте ніжками, хто любить ліпити снігову бабу.

- Кивніть головою, хто любить кататися на санчатах.

2. Перегляд відео «Як утворюються сніжинки»

Режим доступу:    https://www.youtube.com/watch?v=aNfSa9KYvf4

3. Дослідницький практикум

Дослід 1

Налити в одну склянку теплу воду, а в другу – холодну. Виміряти температуру води термометром. Покласти одночасно в обидві склянки по жмені снігу (льоду). Визначити, де сніг розтане швидше. Чому?

Дослід 2 (Готується заздалегідь – за 2 дні)

- Що таке сніг?  Сніг – це багато, дуже багато красивих сніжинок. Раніше вважали, що сніг – це замерзлі крапельки води. Але стала відома справжня таємниця народження сніжинок. Водяна пара піднімається дуже високо над землею, де панує сильний холод, тут із водяної пари утворюються маленькі крижинки – кристалики. Це ще не сніжинки, що падають на землю. Вони ще дуже малі. Але шестикутний кристалик увесь час збільшується й нарешті стає красивою сніжинкою.

А що таке кристали? Розгляньмо їх!

(У склянці теплої води слід розчинити 1 столову ложку солі. На тарілці, краще темного кольору, ниточкою викласти візерунок. Обережно вилити розчин води й солі. Поставити до повного випаровування. На тарілці залишаються кристалики льоду (солі).)

- Зима. Лютий мороз. Ідеш, а сніг під ногами рипить на різні лади: то гучніше, то тихіше, то тоненьким голоском, то грубішим. Чим це пояснюється?

Справа у тому, що рипіння снігу – це шум від дрібнесеньких його кристалів, що розчавлюються. Кожен з них такий крихітний, що коли ламається, виникає звук, який навряд чи може почути вухо людини. Та сніговий покров складається з міріад цих крихких кристаликів. І коли їх розчавлюєш ногами, то чуєш рипіння. Що лютіший мороз, то твердіше ці кристалики і гучніше рипить сніг під ногами, смугами саней, лижами…

Дослід 3

Слухання звуку «рипіння» (сіль насипати у контейнер і розкачати скалкою).

4. Руханка «Падає сніжок»

Режим доступу:    https://www.youtube.com/watch?v=h20XWHHm0Ak

5. Снігова математика

а) Гра «Сніжинки»

- Поки ми виконували руханку, у мішечок насипалося дуже багато сніжинок, а кожна сніжинка - це запитання. Я пропоную відповісти на них і взяти з мішечка по одній сніжинці.

(У мішечку стільки сніжинок, скільки дітей у класі, вони різного кольору для подальшого об’єднання в групи) (Додаток 2)

Орієнтовні запитання:

«Як називаються числа, які додають?

Як називається результат дії додавання?

Яку арифметичну дію слід виконати, щоб одержати не менше число, ніж дане (більше або рівне)?

У якому випадку при додаванні одержуємо більше число? Те саме число?

Яку арифметичну дію слід виконати, щоб одержати  не більше число, ніж дане (менше або рівне)?

У якому випадку при відніманні одержуємо менше число? Те саме число?

Чи можна при відніманні одержати в результаті нуль?

Чи може сума дорівнювати одному з доданків?

З чого складається сума? (Із доданків)

Що зазвичай більше – сума чи доданок?

Чи впливає порядок доданків на значення суми? Пригадайте, як формулюється переставний закон додавання.

З якою арифметичною дією пов’язана дія додавання?

Як пов’язані дія додавання й віднімання?

Закінчіть речення: «Якщо від суми двох чисел відняти перший доданок, то…», «Якщо від суми двох чисел відняти другий доданок, то…».

б) Робота в групах

(Об’єднайте дітей у групи за кольором обраних сніжинок, запропонуйте виконати завдання)

Порівняйте за допомогою відповідних знаків. (Додаток 3)

в) Розв’язування прикладів

Розташуйте числа в порядку зростання, розв’яжіть приклади, із кожної рівності на додавання складіть по дві рівності на віднімання. (Додаток 4)

6. Етюд «Сніговій, хуртовина»

- Коли багато сніжинок летять до землі, люди кажуть: «Хуртовина». Тож і ми спробуємо дослідити природне явище – хуртовину. (Діти дмуть на сніжинки).

- Що роблять сніжинки, коли ви на них дмухаєте? Так, летять навсібіч. Це явище ще можна назвати «сніговієм».

По дорозі лісовій

Ходить – бродить сніговій.

Поховались звірі в нори –

Лісові свої комори,

Бо злякались сніговію.

Він гукає: «Всіх завію!»

7. Бесіда за коміксом «За що любити зиму?»

(Джерело: дитячий журнал «Джміль», №1, 2017; режим доступу: https://jmil.com.ua/2017-1/movie )

Орієнтовні запитання для бесіди за коміксом:

«Чому Вуханчику не подобалася зима?

Хто допоміг зайчикові змінити думку? Як саме?

Як Вуханчик може зробити зиму приємнішою для себе, подружитися з нею?»

- Пограймося й ми з Вуханчиком, складемо сніговичка або снігового зайчика.

8. Робота з логічними блоками Д’єнеша

(Складання сніговичків). (Додаток 5)

ІV. Етап рефлексійно - оцінювальний

1.Підсумкові завдання

- Що повторили на уроці?

- Що закріпили?

- Що стали виконувати краще?

- У чому полягає взаємозв’язок арифметичних дій додавання й віднімання?

- Чи є істинним твердження: «Від переставляння доданків значення суми змінюється?»

- Оцініть свою роботу на уроці: «Що було складно? Що легко?»

2. «Відкритий мікрофон»

Запропонуйте учням по черзі поділитися враженнями від цього уроку (одним реченням сказати, що сподобалося, а що – не сподобалося)

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

                                                                                                  Додаток 1

 

 

F:\том е\Новый том (E)\документы\Рисунки для Оксаны\снежинки\8.jpg      F:\том е\Новый том (E)\документы\Рисунки для Оксаны\снежинки\sneginka10.jpg

 

 

F:\том е\Новый том (E)\документы\Рисунки для Оксаны\снежинки\sneginka12.jpg    F:\том е\Новый том (E)\документы\Рисунки для Оксаны\снежинки\sneginka13.jpg   F:\том е\Новый том (E)\документы\Рисунки для Оксаны\снежинки\sneginka15.jpg

 

 

                                                                        Додаток 2

 

 

D:\image.jpg

D:\snowflake-1-coloring-page.png

D:\19831378_images_2108787632.jpg

 

Додаток 3

 

 

 

                                   

                  

 

 

 

 

 

 

                 

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

                                     

 

 

 

 

 

               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

      

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

                        

                              

 

 

 

+

 

=

 

-

=

 

+

=

 

+

=

 

-

=

 

-

=

 

 

Додаток 5

 

 

 

C:\Users\ADMIN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190327_134253.jpg                    C:\Users\ADMIN\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20190327_134317.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела

1. Відео «Як утворюються сніжинки». - [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=aNfSa9KYvf4  (дата звернення: 25. 03. 2019 р.)

2. Дитячий журнал «Джміль», №1, 2017; / [Електронний ресурс]. -  Режим доступу: https://jmil.com.ua/2017-1/movie  (дата звернення: 26. 03. 2019 р.)

3. Математика. 1 клас. Розробки уроків: до видання: Скворцова С. О., ОнопрієнкоО. В. Математика. 1 клас. Навчальний зошит: У 4 ч. Ч. 1. Ч. 2. Ч. 3. Ч. 4./ С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко. – Харків: Видавництво «Ранок», 2018.

4. Руханка «Падає сніжок». - [Електронний ресурс]. - Режим доступу:    https://www.youtube.com/watch?v=h20XWHHm0Ak  (дата звернення: 25. 03. 2019 р.)

5. Тематичні дні у 1-му класі. І семестр./ авт. – упоряд. Н. А Жиганюк, О. В. Кирилова, І. В. Кодола, О. В. Стеценко, О. П. Чорнобай, А. С. Яковенко, - Х.: Вид. група «Основа», 2018.

6. Я досліджую світ. Частина 1: посібник для вчителя з інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у двох частинах)/Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, О. Л. Хомич, І. В. Гарбузюк, Н. В. Андрук, К. С. Василенко. – К.: Видавництво «Алатон», 2018.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1765
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку