Урок математики для 2 класу "Досліджуємо кут" за підручником Скворцової С.О., Онопрієнко О.В. відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я.Савченко.

Про матеріал
Конспект уроку математики для 2 класу "Досліджуємо кут" за підручником С.О.Скворцової і О.В.Онопрієнко
Перегляд файлу

Тема:  Досліджуємо кут (з елементами СТЕМ)                                                                                                                                                                Мета: актуалізувати знання про геометричні фігури (точка, пряма, промінь, відрізок); ознайомити з поняттям «кут» та його елементами — вершиною, сторонами; учити креслити кути, розпізнавати кути в многокутниках; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, критичне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати охайність, старанність.

Тип уроку: комбінований урок.

Форма проведення: урок-подорож.

Освітні галузі: математична.

                                                             ХІД УРОКУ

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   І. ВСТУПНА ЧАСТИНА                                                                                                                                                                     1. Організація класу                                                                                                                                                             Правило роботи на уроці

                     Душу й серце в роботу вклади,

                    Кожну хвилину в труді бережи!                                                                                                                                                                                  2. Мотивація навчальної діяльності

— У величезному світі Математики є країна з красивою назвою Геометрія. Цю країну населяють не числа, а різні лінії та фігури. Я запрошую вас у подорож!

3. Усні обчислення

— Хто ж буде  супроводжувати нас  у подорожі? Про це ви дізнаєтеся, обчисливши приклади. Складіть слово.

13 – 7          Т                                                                                                                                                                                   10 + 15        О

9 + 7             Ч

50 + 5           К

38 – 30         А

6  - Т,   25 – О,   16 -Ч,   55  - К,   8 – А              ( Точка )

4. Каліграфічна хвилинка  (утворити і записати двоцифрові числа в порядку зростання з цифр: 4, 6,9)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ІІ.  Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з кутом

— Вирушаймо в дорогу! Вийшла Точка і пішла... По якій дорозі вона пішла? ( по прямій)

                                                  

Йшла-йшла, втомилася. Зупинилася і каже: «Чи довго я ще буду йти?». Тут з'явилися ножиці, клацнули і розрізали пряму з одного боку, клацнули ще раз — і розрізали пряму з іншого боку. «Як цікаво! — вигукнула Точка, — що ж з моєї прямої утворилося?» (Відрізок.)

— А чи можна назвати відрізком цю фігуру?                                                                                                                         — Чому? (Обмежена точкою тільки з одного боку.)                                                                                                                               — А як вона називається? (Промінь — це частина прямої, обмежена з одного боку точкою.)                                                            — Вирушила Точка далі. Пройшла трохи і зупинилася. Вона згадала про промені, які вона залишила. Їй стало шкода їх. Точка вирішила до них повернутися і зробити з них пряму.

 Але поквапилася — і у неї утворилося ось що:

 

 

 

 

 

— Що утворилося у Точки? (Ламана.)                                                                                                                        — Вилізла Точка на найвище місце і покотилася. Котиться і примовляє:                                                                                        Від вершини по променю,  немов з гірки кочусь.                                                                                                                                                                           Тільки кожен промінь, зветься тепер «стороною».                                                                                                                                                          — Як називається місце з'єднання променів? (Вершина.)

— А як почав називатися промінь? (Сторона.)

— Сперечаються промінчики між собою, хто з них головніший.

То зближуються так:

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                То розбігаються ось так:

 

 

 

 -    А коли промені сваряться, вони просто завмирають на місці ост так:                                                                                 — Що у нас утворилося? (Кут.)

— Що таке кут? (Два промені зі спільним початком утворюють кут. Промені — це сторони кута. Точка, що є початком цих променів, — вершина кута.)

Руханка
Вам не хочеться сидіти?

Треба трішки відпочити.

Руки вгору, руки в низ

І сусіду посміхнись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підійміть,

А тепер їх опустіть.

Плигніть, любі, кільки раз.

До роботи братись час.

 

2. Первинне закріплення знань

1) Вправа «Кути навколо нас» (завдання на основі підручника, с. 73, № 3).                                                                                                                                                                      — Точка обернулась і побачила кути навколо нас: кут поєднання труб, трикутник канцелярський, кутовий стіл і диван.

— Озирніться, розгляньте наш клас! Наведіть приклади, де можна знайти кути. (Кут стіни, дошка, парта, картина)

  •           Розгляньте свою кімнату. Де ви побачили кути?

2) Демонстрування кутів ножицями (розкритими лезами)

Порівняння утворених кутів.                                                                                                                                                          

3)  Конструювання кутів з олівців, смужок паперу,  паличок,  дроту.

3. Формування вмінь позначати кут буквами

— Пішла Точка далі та залишила за собою слід. Від червоних полів відступіть одну клітинку і поставте точку. Назвіть її буквою О. Пішла Точка в одну сторону, а потім — в іншу. Від цієї точки проведіть два промені. Яку фігуру намалювала Точка?

— Точка О — вершина кута. Одна вершина може мати декілька кутів. Як же їх відрізняти один від одного? На кожному промені ставимо букву. Сам кут позначається трьома літерами, при цьому завжди в середині стоїть літера, що є вершиною кута. Кут АОВ. Промені АО і ОВ — сторони кута. Другий кут ВОС, промені ВО, ОС.

ІІІ. Узагальнення вивченого                                                                                                                                                          1. Формування вмінь знаходити кути та називати їх за буквами

1) Виконання завдання № 4 (с. 73).

— Точка намалювала многокутники. Назвіть їхні сторони та вершини. Відшукайте у фігурах кути. Як Точка показала кути?

2) Виконання завдання № 5 (с. 73). Яку фігуру намалювала Точка? ( Кут) Точка намалювала кути. Назвіть сторони і вершину кожного кута. Який кут найбільший? найменший? Як Точка на письмі показала кут?

3) Конструювання кутів з олівців, смужок паперу, паличок, дроту.

4) Практична робота.

— Накресліть кути за зразком. Дайте їм «імена».

 

 

 

5)  Обчислення виразів різними способами                                                                                                                     6) Логічна вправа

— Точка намалювала прямокутник. Потім відрізала трикутник. Визначте кількість кутів у фігурі.  

 

 

                                                           

2. Підсумок уроку. Рефлексія

— Покажіть у вигляді кутів, що вам дав урок.

 

                         Дізнався про кути

Я                          Зрозумів

                        Навчився

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 листопада 2024
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку