Урок математики для 2 класу "Досліджуємо кут" за підручником Скворцової С.О., Онопрієнко О.В. відповідно до Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я.Савченко.

Про матеріал
Конспект уроку математики для 2 класу "Досліджуємо кут" за підручником С.О.Скворцової і О.В.Онопрієнко
Перегляд файлу

Тема:  Досліджуємо кут (з елементами СТЕМ)                                                                                                                                                                Мета: актуалізувати знання про геометричні фігури (точка, пряма, промінь, відрізок); ознайомити з поняттям «кут» та його елементами — вершиною, сторонами; учити креслити кути, розпізнавати кути в многокутниках; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, критичне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати охайність, старанність.

Тип уроку: комбінований урок.

Форма проведення: урок-подорож.

Освітні галузі: математична.

                                                             ХІД УРОКУ

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   І. ВСТУПНА ЧАСТИНА                                                                                                                                                                     1. Організація класу                                                                                                                                                             Правило роботи на уроці

                     Душу й серце в роботу вклади,

                    Кожну хвилину в труді бережи!                                                                                                                                                                                  2. Мотивація навчальної діяльності

— У величезному світі Математики є країна з красивою назвою Геометрія. Цю країну населяють не числа, а різні лінії та фігури. Я запрошую вас у подорож!

3. Усні обчислення

— Хто ж буде  супроводжувати нас  у подорожі? Про це ви дізнаєтеся, обчисливши приклади. Складіть слово.

13 – 7          Т                                                                                                                                                                                   10 + 15        О

9 + 7             Ч

50 + 5           К

38 – 30         А

6  - Т,   25 – О,   16 -Ч,   55  - К,   8 – А              ( Точка )

4. Каліграфічна хвилинка  (утворити і записати двоцифрові числа в порядку зростання з цифр: 4, 6,9)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   ІІ.  Вивчення нового матеріалу

1. Ознайомлення з кутом

— Вирушаймо в дорогу! Вийшла Точка і пішла... По якій дорозі вона пішла? ( по прямій)

                                                  

Йшла-йшла, втомилася. Зупинилася і каже: «Чи довго я ще буду йти?». Тут з'явилися ножиці, клацнули і розрізали пряму з одного боку, клацнули ще раз — і розрізали пряму з іншого боку. «Як цікаво! — вигукнула Точка, — що ж з моєї прямої утворилося?» (Відрізок.)

— А чи можна назвати відрізком цю фігуру?                                                                                                                         — Чому? (Обмежена точкою тільки з одного боку.)                                                                                                                               — А як вона називається? (Промінь — це частина прямої, обмежена з одного боку точкою.)                                                            — Вирушила Точка далі. Пройшла трохи і зупинилася. Вона згадала про промені, які вона залишила. Їй стало шкода їх. Точка вирішила до них повернутися і зробити з них пряму.

 Але поквапилася — і у неї утворилося ось що:

 

 

 

 

 

— Що утворилося у Точки? (Ламана.)                                                                                                                        — Вилізла Точка на найвище місце і покотилася. Котиться і примовляє:                                                                                        Від вершини по променю,  немов з гірки кочусь.                                                                                                                                                                           Тільки кожен промінь, зветься тепер «стороною».                                                                                                                                                          — Як називається місце з'єднання променів? (Вершина.)

— А як почав називатися промінь? (Сторона.)

— Сперечаються промінчики між собою, хто з них головніший.

То зближуються так:

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                То розбігаються ось так:

 

 

 

 -    А коли промені сваряться, вони просто завмирають на місці ост так:                                                                                 — Що у нас утворилося? (Кут.)

— Що таке кут? (Два промені зі спільним початком утворюють кут. Промені — це сторони кута. Точка, що є початком цих променів, — вершина кута.)

Руханка
Вам не хочеться сидіти?

Треба трішки відпочити.

Руки вгору, руки в низ

І сусіду посміхнись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підійміть,

А тепер їх опустіть.

Плигніть, любі, кільки раз.

До роботи братись час.

 

2. Первинне закріплення знань

1) Вправа «Кути навколо нас» (завдання на основі підручника, с. 73, № 3).                                                                                                                                                                      — Точка обернулась і побачила кути навколо нас: кут поєднання труб, трикутник канцелярський, кутовий стіл і диван.

— Озирніться, розгляньте наш клас! Наведіть приклади, де можна знайти кути. (Кут стіни, дошка, парта, картина)

  •           Розгляньте свою кімнату. Де ви побачили кути?

2) Демонстрування кутів ножицями (розкритими лезами)

Порівняння утворених кутів.                                                                                                                                                          

3)  Конструювання кутів з олівців, смужок паперу,  паличок,  дроту.

3. Формування вмінь позначати кут буквами

— Пішла Точка далі та залишила за собою слід. Від червоних полів відступіть одну клітинку і поставте точку. Назвіть її буквою О. Пішла Точка в одну сторону, а потім — в іншу. Від цієї точки проведіть два промені. Яку фігуру намалювала Точка?

— Точка О — вершина кута. Одна вершина може мати декілька кутів. Як же їх відрізняти один від одного? На кожному промені ставимо букву. Сам кут позначається трьома літерами, при цьому завжди в середині стоїть літера, що є вершиною кута. Кут АОВ. Промені АО і ОВ — сторони кута. Другий кут ВОС, промені ВО, ОС.

ІІІ. Узагальнення вивченого                                                                                                                                                          1. Формування вмінь знаходити кути та називати їх за буквами

1) Виконання завдання № 4 (с. 73).

— Точка намалювала многокутники. Назвіть їхні сторони та вершини. Відшукайте у фігурах кути. Як Точка показала кути?

2) Виконання завдання № 5 (с. 73). Яку фігуру намалювала Точка? ( Кут) Точка намалювала кути. Назвіть сторони і вершину кожного кута. Який кут найбільший? найменший? Як Точка на письмі показала кут?

3) Конструювання кутів з олівців, смужок паперу, паличок, дроту.

4) Практична робота.

— Накресліть кути за зразком. Дайте їм «імена».

 

 

 

5)  Обчислення виразів різними способами                                                                                                                     6) Логічна вправа

— Точка намалювала прямокутник. Потім відрізала трикутник. Визначте кількість кутів у фігурі.  

 

 

                                                           

2. Підсумок уроку. Рефлексія

— Покажіть у вигляді кутів, що вам дав урок.

 

                         Дізнався про кути

Я                          Зрозумів

                        Навчився

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 листопада
Переглядів
84
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку