Дана розробка є частиною одного уроку (презентація додана окремо). Математику вивчати цікавіше разом з героями улюбених мультфільмів. Сподіваюся, що дана розробка стане у нагоді моїм колегам - вчителям.
Розробка конспекту уроку з математики на тему «Закріплення таблиці множення числа 5. Задачі на дві дії.» у 2 класі.
Підготувала вчитель початкових
класів Качур О.О.
Путивль - 2016
Мета: повторити та закріпити вивчені табличні випадки множення чисел 2, 3, 4 і ділення на 2, 3, 4; закріплювати знання табличного множення числа 5; формувати уміння розв’язувати задачі, приклади на вивчені арифметичні дії; вчити розв’язувати задачі, які містять збільшення (зменшення) числа в кілька разів; удосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння давати оцінку своїм знанням; формувати в учнів уміння і навички самонавчання, самоконтролю й самооцінювання; формувати соціальну компетентність; сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, пізнавального інтересу до навчання; сприяти розвитку вміння порівнювати, доводити власну думку, робити висновки; виховувати старанність і наполегливість у навчанні.
Обладнання: комп’ютер; картки з прикладами для роботи в парах; картки для індивідуальної роботи; таблиці множення чисел 2, 3, 4, 5; презентація « Закріплення таблиці множення числа 5».
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів дзвінок, починається урок.
Дуже тихо ви сідайте, працювати починайте.
Вчитель.
Любі діти, до нас у клас
Завітали гості щирі.
Привітайте ж в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Діти.
Ми вам раді, люди добрі,
І вітаємо щиро вас.
І запрошуємо ласкаво
На урок у другий клас.
А тепер девіз згадаймо
І урок наш починаймо!
А девіз нашого уроку:
Міркуємо - швидко!
Відповідаємо - правильно!
Лічимо - точно!
Пишемо - гарно!
II. Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.
– Сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок, на якому будемо закріплювати знання таблиці множення числа 5, а допомагатимуть нам і вчитимуться разом з нами герої мультфільмів. Вам доведеться розв'язати багато цікавих завдань. Якщо ви з ними впораєтеся, то на вас чекає сюрприз… Та про це дізнаємося в кінці уроку.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бліц – турнір з елементами логічної вправи.
- -Отже, розпочнем! Логічна вправа.
-Знайдіть зайвого серед казкових героїв:
Лунтік, Міла, Кузя, Гусіні.
-Так, це Гусіні.
-Доведіть, що зайвими є Гусіні.
Перше ваше завдання від Лунтіка.
Індивідуальні картки
Обчислити вирази:
4 · 3 + 29 = ____________
58 - 18 : 2 = ___________
2 · 8 + 15 : 3 = _________
Що означає:
- знайти суму;
- знайти різницю;
- знайти добуток;
- знайти частку;
- збільшити у кілька разів;
- зменшити у кілька разів,
- збільшити на 20;
- зменшити на 30.
-Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з'являється буква.
2. Гра «Допоможи Незнайкові».
Які особливості таблиці множення числа 5 ви запам’ятали?
- А тепер ще допоможіть Незнайкові, згадайте таблицю множення числа 5 (тренажер).
І для вас з'являється буква.
3. Гра «Впізнай фігуру» від Вінні Пуха з П’ятачком.
(Загадка)
І для вас з'являється буква.
4. Хвилинка каліграфії.
- До нас завітала Маша. Пригадайте правила сидіння за партою і правила письма.
На уроці будемо часто писати цифру 5. Маша пропонує вам для хвилинки каліграфії написати цифру 5.
5 55 555 5555 55555 55555 і т .д.
- Погляньте на другий рядок хвилинки каліграфії. Простежте закономірність і продовжте рядок до кінця.
5 10 15 … …
І для вас з'являється буква.
4. Математичний диктант. Самостійна робота. Самооцінка.
- А от Вовк з Зайчиком приготували для вас також завдання.
Розв’яжіть завдання і запишіть відповіді. Звірте свої відповіді з відповідями на дошці і оцініть свою роботу.
Скільки очей у двох котів? Скільки лап у 3 собак? Скільки коліс у 4 машин? Скільки лапок у 3 павуків? Скільки вух у 4 зайців? Скільки крил у 5 горобців? Скільки вух у 6 мавп? Скільки ніг у 3 страусів? Скільки очей у 7 мишок? Скільки лап у 5 слонів?
Перевірка на слайді.
4 12 16 18 8 10 12 6 14 20
І для вас з'являється буква.
Фізхвилинка.
2 х 2 = 4. Кіт живе в квартирі. (присідають, показуючи кота)
2 х 3 = 6. Мишок він не їсть ( заперечують пальчиком)
2 х 4 = 8. Розлінився зовсім (піднімають руки вгору - потягуються)
2 х 5 = 10. Мама і дівчинка Леся (руки в боки)
5 х 3 = 15. З котиком сваряться (повороти тулуба)
5 х 4 = 20. Якщо будеш лінуватись (потягуються, стають на носочки)
5 х 6 = 30. Можеш від нас геть податись (руки в сторони)
5 х 9 = 45. Котик ліниво нявчить (коловий рух головою)
5 х 10 = 50. І за мишками біжить (біг на місці).
Мишки швиденько у нірки втікають,
А учні швиденько за парти сідають.
ІV. Розвиток математичних знань.
1. Гра «Миші вігризли число».
- А зараз пограємо гру. Вставте число, яке вигризли Миші.
1, 2 стовпчики фронтально,
3 стовпчик самостійно.
І для вас з'являється буква.
2.Робота в парах. Завдання на картках.
-Важко було птахам взимку, холодно, голодно. Але деякі птахи раділи зимі і таким птахом є папуга Кеша. Але зі знаннями у ньго завжди було скрутно. Розвяжіть самостійно ланцюжок прикладів, допоможіть Кеші, а він вам за це покаже ще одну букву.
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
- Яку відповідь отримали?(48)
-Правильно.
-Ланцюжок ви розв'язали і для вас з'являється буква.
-А зараз пограємо в гру. Порівняйте вирази і вставте «дзьобики», тобто знаки більше або менше.
- Перший стовпчик запишемо на дошці. А другий - самостійно.
5 · 6….5 · 5. 5· 7….5· 6
5 · 8….5 · 9 5 ·5….5 ·4
Самоперевірка за записом на слайді.
5 · 6….5 · 5. 5· 7….5· 6
5 · 8….5 · 9 5 ·5….5 ·4
І для вас з'являється буква.
Робота над задачею 669.
Книги – морська глибина:
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і праці мав досить,
Дивнії перли виносить.
-Так сказав про книги Іван Франко. Тож і ми з вами вирушаємо за перлами і відкриваємо підручники.
За виконанням цього завдання будуть стежити гості із Простоквашино.
Перший етап.
-Про кого йдеться в задачі?
- Скільки окунів впіймав рибалка? (15.)
-Чи відомо, скільки йоржів впіймав рибалка? (Ні.)
-Що про це сказано в задачі? (Йоржів – у 3 рази менше.)
- Що це означає?
-Про що запитується в задачі?
Під час аналізу умови задачі складається скорочений запис задачі.
-Розгляньте скорочений запис задачі. Хто може самостійно розв’язати задачу, приступайте до роботи.
Другий етап.(Учні, які розв’яжуть задачу самостійно, отримують завдання скласти до задачі вираз. З рештою учнів учитель складає план розв’язування задачі.)
-Чи можемо відразу дізнатися, скільки всього риби впіймав рибалка? Чому? (Ні. Тому що не знаємо, скільки йоржів впіймав рибалка.)
-Чи можемо дізнатися, скільки йоржів впіймав рибалка? Що означає « у 3 рази менше»?
-А тепер можемо дізнатися, скільки всього рибин впіймав рибалка?
План розв’язання задачі:
-Хто може самостійно розв’язати задачу.
Третій етап. Решта учнів записують розв’язання задачі під керівництвом вчителя.
Творча робота над задачею.
І для вас з'являється буква.
V. Рефлексія. Оцінювання.
- Що нового дізнались на уроці?
- Що допомогло краще вивчати таблицю множення на 5?
- Що сподобалось на уроці?
- У виконанні якого завдання виникли труднощі?
- А чи знадобляться вам знання таблиці множення в житті? Де саме?
Дякую вам діти,
За ваші старання
І приміть від мене гарні побажання
Вчили ми таблицю множення на п’ять
І її ніколи не будем забувать
-Що за сюрприз чекав на вас від героїв мультфільмів?
(Діти складають із букв слово розумники).
-Ви і справді розумники.-впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно.
Збіг урок наш, як коротка мить.
Дуже швидко час біжить.
Та попереду у нас багато кроків,
Багато веселих, цікавих уроків…
VI. Домашнє завдання.
Розв’язати задачу 672 і скласти і розв’язати приклади 673.
Всі ви діти молодці,
Гарно працювали!
Але дзвінок пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.
Обчислити вирази:
4 · 3 + 29 = ____________
58 - 18 : 2 = ___________
2 · 8 + 15 : 3 = _________
Обчислити вирази:
4 · 3 + 29 = ____________
58 - 18 : 2 = ___________
2 · 8 + 15 : 3 = _________
Обчислити вирази:
4 · 3 + 29 = ____________
58 - 18 : 2 = ___________
2 · 8 + 15 : 3 = _________
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
8:2=… +4=… 5=…:4=… 5=… -2=
1