Урок - розвага з математики для 3-го класу НУШ з теми "Дії з іменованими числами. Дослідження таблиці з даними. Розв'язування задач".За Типовою освітньою програмою колективу авторів під керівництвом О.Я.САВЧЕНКО. Підручник Н.Листопад "Математика", частина 1; 3 клас.
Урок дає можливість удосконалювати вміння учнів працювати з іменованими числами, вчити досліджувати таблиці з даними;
розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій;
виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.
Урок математики 3 клас
Тема: Дії з іменованими числами. Дослідження таблиці з даними. Розв’язування задач.
Мета: удосконалювати вміння учнів працювати з іменованими числами, вчити досліджувати таблиці з даними;
розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій;
виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики;
створити мотивацію для подальшого вивчення предмета.
Обладнання: відео руханки, роздатковий матеріал, імітовані грядки – пазли зі склянками – відповідями.
Тип уроку: інтегрований урок – розвага з елементами STEM технології.
Хід уроку:
І. Організація класу
У нас сьогодні ніби свято.
Гостей зібралося багато.
Ми вам раді, наші гості,
І вітаєм щиро вас,
Та запрошуєм ласкаво
На урок у третій клас.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності:
- Сьогодні на уроці математики ми дізнаємося багато нового та цікавого про……
- А про що, ми зрозуміємо, відгадавши загадку:
На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?....
(ГАРБУЗ)
- Молодці!
ІІІ . Оголошення теми та завдань уроку:
Сьогодні наш урок – це весела математична розвага «ГАРБУЗОВІ ГОСТИНИ».
- Ми не тільки дізнаємося нове та цікаве про короля осені ГАРБУЗА, але й дослідимо дані таблиці з буквеним виразом, розв’яжемо вирази з іменованими числами, навчимо пана ГАРБУЗА знаходити периметр та орієнтуватися у часі.
ІV. Усний рахунок.
- ТО ж запрошую всіх на розумову гарбузову розминку.
Гарбуз – вітамінна бомба – чемпіон за вмістом заліза.
А ми з вами – чемпіони з математики! І зараз це покажемо:
- Пограємо у гру «Спіймай гарбузик» ( повторення таблиці множення і ділення, мухобійки).
Оплески ЧЕМПІОНАМ!!!
Гарбуз народився у Мексиці, а в Україні він став символом достатку та родючості. Існує майже 50 сортів гарбузів в Україні.
- Розкажіть про число 50. ( 5 дес., 0 од.; двоцифрове;
парне; кругле, сусіди 49, 51)
- Знайдіть суму чисел __ і __
- Знайдіть різницю чисел __ і __
- Знайдіть добуток чисел __ і __
- Знайдіть частку чисел __ і __
- Знайдіть ¼ від числа 32
- Повторимо геометричні фігури та тіла:
- Яке геометричне тіло схоже на гарбузик?
Молодці!
V. Хвилинка каліграфії
- А зараз відкриємо наші гарбузові зошити, покладемо їх під нахилом, запишемо число, класна робота та проведемо хвилинку каліграфії.
- Ой, які гарбузові числа на нашій дошці! Прочитайте їх.
- Завдання: запишіть каліграфічно гарбузові числа (додаток 1)
- в порядку зростання ( 1 варіант/ряд),
в порядку зменшення (2 варіант/ряд). Перевіримо.
- Яке число зайве? Чому? (9, одноцифрове)
- Випишіть парні і непарні гарбузові числа.
- Яке найбільше парне гарбузове число? Підкресліть його однією рискою.
- Яке найменше непарне? Підкресліть його двома рисками. На скільки 98 більше, ніж 9?
- Складіть і запишіть приклад на додавання найбільшого парного і непарного чисел;
- Складіть і запишіть приклад на віднімання; множення; ділення, використавши гарбузові числа на власний розсуд.
- Розкладіть гарбузове число на розрядні доданки.
Руханка з ЛЕГО - гарбузиками.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Робота з підручником.
- Сьогодні ми будемо саджати та збирати гарбузовий урожай і чим більше, тим смачнішою буде наша гарбузова страва. Тож беремося за роботу і починаємо гру «Посади гарбузики».
1. Дидактична гра «Посади гарбузики» *(додаток 2)
с.64, №373.
- Перед вами – математична грядка. Потрібно посадити «гарбузики»: розв’язати вираз з іменованими числами, записати його та знайти відповідь на склянці (вираз накрити паперовою склянкою з відповіддю).
- Ох і швидко ми впоралися, поки садили гарбузики та приклади розв’язували, то і врожай збирати час!
- Подивіться, який гарбуз виріс на нашій грядці!
Я великий і бокастий ,
Жовтогрудий і смугастий.
Я чудовий дар осінній
З гарним та смачним насінням.
- Наш гарбузик не простий, наш гарбузик - чарівний, із задачею – секретом:
- Виміряйте довжину та ширину нашої математичної грядки демонстраційним метром. Знайдіть периметр математичної грядки.
- На скільки сантиметрів ширина грядки менша за довжину? (Діти міряють довжину та ширину «грядки», знаходять периметр та порівнюють величини.)
Руханка «Гарбузик – карапузик»
Підручник с.65, №377 (1,2, 3, 4 стовпчики).
- Попрацюємо колективно.
- Обчисліть значення буквеного виразу, скориставшись даними таблиці. Знайти панель з правильними відповідями та прикріпити її до таблицю (із 4 шт помаранчевих панелей з відповідями на аркуші А5 знайти правильну панель серед наданих)
- Дослідіть, чи можна використовувати дані в таблиці пари чисел а і в для знаходження значення виразу (а – в) : 9(діти досліджують )
- Наші відповіді не прості, наші відповіді чарівні.
Прочитайте слово, яке утворилося на панелях? КАША (на звороті панелей-відповідей надруковані букви К, А, Ш, А)
- То ж сьогодні ми смакуватимемо на гостинах у ГАРБУЗА смачну гарбузову кашу.
- А які прикметники можна підібрати до слова КАША?
- Каша ( яка?) - ….., …… , ….. .
- А дієслова?
- Що робили з кашею? - …., …., …. .
- Скільки часу нам потрібно, щоб приготувати смачну кашу?
- Визначте, о котрій годині ми почали варити кашу?
- О котрій годині каша почала кипіти?
- О котрій годині каша зварилася?
VІІ. Дизайн та технології. Робота в групах.
Виготовлення гарбузика з ЛЕГО цеглинок.
VІІІ. Рефлексія, самооцінювання з ЛЕГО.
ІХ. Домашнє завдання с.66, №380, 381.
Щирі друзі, добрі люди!
Хай завжди вам добре буде!
Вік живіть у нашій хаті,
І щасливі, і багаті!