Урок математики для 3 класу з теми "Дії з іменованими числами. Дослідження таблиці з даними. Розв’язування задач"

Про матеріал

Урок - розвага з математики для 3-го класу НУШ з теми "Дії з іменованими числами. Дослідження таблиці з даними. Розв'язування задач".За Типовою освітньою програмою колективу авторів під керівництвом О.Я.САВЧЕНКО. Підручник Н.Листопад "Математика", частина 1; 3 клас.

Урок дає можливість удосконалювати вміння учнів працювати з іменованими числами, вчити досліджувати таблиці з даними;

розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій;

виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики.

Перегляд файлу

Урок математики 3 клас

Тема: Дії з іменованими числами. Дослідження таблиці з даними. Розв’язування задач.

Мета: удосконалювати вміння учнів працювати з іменованими числами, вчити досліджувати таблиці з даними;

розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій;

виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики;

створити мотивацію для подальшого вивчення предмета.

Обладнання: відео руханки, роздатковий матеріал, імітовані грядки – пазли зі склянками – відповідями.

 

                       C:\Users\Наташа\Desktop\image1 (37).jpeg

 

Тип уроку: інтегрований урок – розвага з елементами STEM технології.

Хід уроку:

І. Організація класу

У нас сьогодні ніби свято.

Гостей зібралося багато.

Ми вам раді, наші гості,

І вітаєм щиро вас,

Та запрошуєм ласкаво

На урок у третій  клас.

 

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

 - Сьогодні на уроці математики ми дізнаємося багато нового та цікавого про……

- А про що, ми зрозуміємо, відгадавши загадку:

На городі виріс дужий,

Круглий, жовтий і байдужий

До червоних помідорів,

До капусти і квасолі.

Хто цей гордий карапуз?

Здогадалися?....

(ГАРБУЗ)

-         Молодці!

ІІІ . Оголошення теми та завдань уроку:

           Сьогодні наш урок – це весела математична розвага  «ГАРБУЗОВІ ГОСТИНИ».

-         Ми не тільки дізнаємося   нове та цікаве про короля осені  ГАРБУЗА, але й дослідимо дані таблиці з буквеним виразом, розв’яжемо  вирази з іменованими числами, навчимо пана ГАРБУЗА знаходити периметр та орієнтуватися у часі.

ІV. Усний рахунок.

-         ТО ж запрошую всіх на  розумову гарбузову розминку.

Гарбуз – вітамінна бомба – чемпіон за вмістом заліза.

А ми з вами – чемпіони з математики! І зараз це покажемо:

-         Пограємо у гру «Спіймай гарбузик» ( повторення таблиці множення і ділення, мухобійки).

Оплески ЧЕМПІОНАМ!!!

Гарбуз народився у Мексиці, а  в Україні він став символом достатку та родючості. Існує майже 50 сортів гарбузів в Україні.       

-         Розкажіть про число 50.    ( 5 дес., 0 од.; двоцифрове;

                                                парне;  кругле, сусіди 49, 51)

-         Знайдіть суму чисел  __ і __

-         Знайдіть різницю чисел  __ і __

-         Знайдіть добуток чисел  __ і __

-         Знайдіть частку чисел  __ і __

-         Знайдіть ¼ від числа 32

-         Повторимо геометричні фігури та тіла:  

   - Яке геометричне тіло схоже на гарбузик?

      Молодці!

V. Хвилинка каліграфії

-         А  зараз відкриємо наші гарбузові зошити, покладемо їх під нахилом, запишемо число, класна робота  та проведемо хвилинку каліграфії.

-         Ой, які гарбузові числа на нашій дошці! Прочитайте їх.

-         Завдання: запишіть  каліграфічно  гарбузові  числа (додаток 1)

                             C:\Users\Наташа\Desktop\УРОК ГАРБУЗ\image3 (18).jpeg

-         в порядку зростання ( 1 варіант/ряд),

в порядку зменшення (2 варіант/ряд). Перевіримо.

-         Яке число зайве? Чому? (9, одноцифрове)

-         Випишіть парні і непарні гарбузові числа.

-         Яке найбільше парне гарбузове число? Підкресліть його однією рискою.

-         Яке найменше непарне? Підкресліть його двома рисками.  На скільки 98 більше, ніж 9?

-         Складіть і запишіть приклад на додавання найбільшого парного і непарного чисел;

                              C:\Users\Наташа\Desktop\image0 (48).jpeg

-         Складіть і запишіть приклад на віднімання; множення; ділення, використавши гарбузові числа на власний розсуд.

-         Розкладіть гарбузове число на розрядні доданки.

    Руханка з ЛЕГО - гарбузиками.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу. Робота з підручником.

-         Сьогодні ми  будемо саджати та збирати гарбузовий урожай і чим більше, тим смачнішою буде наша гарбузова страва. Тож беремося за роботу і починаємо гру «Посади гарбузики».

1. Дидактична гра «Посади гарбузики» *(додаток 2)

с.64, №373. 

-         Перед вами – математична грядка. Потрібно посадити «гарбузики»:   розв’язати вираз з іменованими числами, записати його та знайти відповідь на склянці  (вираз накрити паперовою склянкою з відповіддю).

                             C:\Users\Наташа\Desktop\image6 (17).jpeg

  1. Розв’язування геометричної задачі (додаток 3)

-         Ох і швидко ми впоралися, поки садили гарбузики та  приклади розв’язували, то і врожай збирати час!

-         Подивіться, який гарбуз виріс на нашій грядці!

Я великий і бокастий ,

Жовтогрудий і смугастий.

Я чудовий дар осінній

З гарним та смачним насінням.

-         Наш гарбузик не простий, наш гарбузик -  чарівний, із задачею – секретом:

                            C:\Users\Наташа\Desktop\УРОК ГАРБУЗ\image48 (1).jpeg

-         Виміряйте довжину та ширину нашої математичної грядки демонстраційним метром. Знайдіть периметр математичної грядки.                            

-         На скільки сантиметрів ширина грядки  менша за довжину? (Діти міряють довжину та ширину «грядки», знаходять периметр та порівнюють величини.)

                             C:\Users\Наташа\Desktop\image3 (21).jpeg

Руханка «Гарбузик – карапузик»

  1. Дослідження таблиці з даними (додаток 4).

Підручник с.65, №377 (1,2, 3, 4 стовпчики).

-         Попрацюємо колективно.

-         Обчисліть значення буквеного виразу, скориставшись даними таблиці. Знайти   панель з правильними відповідями та прикріпити її до таблицю (із 4 шт помаранчевих панелей з   відповідями на аркуші А5 знайти правильну панель серед наданих)

-         Дослідіть, чи можна використовувати дані в таблиці пари чисел а і в для знаходження значення виразу (а – в) : 9(діти досліджують ) 

-         Наші відповіді не прості, наші відповіді чарівні.

Прочитайте слово, яке утворилося на панелях? КАША (на звороті панелей-відповідей надруковані букви К, А, Ш, А)

                              C:\Users\Наташа\Desktop\image2 (25).jpeg

-         То ж сьогодні ми смакуватимемо на гостинах у ГАРБУЗА смачну гарбузову кашу.

-         А які прикметники можна підібрати до слова КАША?

-         Каша ( яка?) - ….., …… , ….. .

-         А дієслова?

-         Що робили з кашею? - …., …., …. .

  1. Орієнтація за годинником. Робота в парах (додаток 5)

-         Скільки часу нам потрібно, щоб приготувати смачну кашу?

-         Визначте, о котрій годині ми почали варити кашу?

-         О котрій годині каша почала кипіти?

-         О котрій годині каша зварилася?

                             C:\Users\Наташа\Desktop\УРОК ГАРБУЗ\image1 (33).jpeg

VІІ. Дизайн та технології. Робота в групах.

Виготовлення гарбузика з ЛЕГО цеглинок.

VІІІ. Рефлексія, самооцінювання з ЛЕГО.

ІХ. Домашнє завдання с.66, №380, 381.

Щирі друзі, добрі люди!

Хай завжди вам добре буде!

Вік живіть у нашій хаті,

І щасливі, і багаті!

    

                                             C:\Users\Наташа\Desktop\image4 (19).jpeg

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку