Мета: ознайомити учнів з поняттям «дріб», навчити читати і записувати дроби, пояснити значення чисельника і знаменника дробу; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; сприяти збереженню навколишнього середовища.
Обладнання: мультимедійне обладнання, таблиці та наочність до теми.
Хід уроку
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Працювати будемо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім дружнім класі,
Діти – просто молодці!
Каліграфічна хвилинка
Найвища гора Карпатських гір Говерла становить 2061м, найвища гора Кримських гір Роман -Кош – 1545м, площа Чорного моря приблизно 436402км2, Азовського моря - 39000км2, довжина річки Дніпро -2201км.
Гра «Шифрувальник»
Р 5300 : 100 = 53
О 24000 : 60 = 400
Б 710 · 10 =7100
И 80 · 80 = 6400
Д 500 : 100 = 5
5 53 400 6400 7100
Д Р О Б И
Діти, ви вже знаєте, що числа, які утворюються при лічбі, називаються натуральними. Це 1 , 2 , 3, 4, 5 і т. д.
Але окрім цілих натуральних є і не цілі.
( Демонстрація яблук, розрізаних на рівні частини ).
Що робити з числами, коли ми одне ціле ріжемо на частини.
Числа виду 1/2, 2/5, 1/8 ,3/6, 3/10 називають дробовими числами.
Число під рискою називають знаменник дробу, показує на скільки рівних частин поділено ціле. Чисельник – число над рискою дробу – показує, скільки взято рівних частин цілого.
А зараз послухаємо наших героїв, які розкажуть про дробові числа.
(Перегляд відео).
Практична робота з наочним матеріалом.
( На парті у кожного лежить круг, розділений на 6 рівних частин. Діти демонструють утворення дробів та записують їх).
Фізкультхвилинка
Робота за підручником
Завдання 761,762(усно)
Завдання 763;764(письмово)
Завдання 765 ( з коментуванням)
320: 8 =40
1600 : 8 =200
10128 : 8 = 1266
2 км : 8 =2000 м : 8 =250 м
2 год : 8 = 120 хв : 8 =15 хв
4ц : 8 = 400 кг : 8 = 50 кг
Завдання 766 (колективно)
Вивчення умови задачі
Аналіз задачі
2 т 4 ц : 3 =2400кг : 3 = 800 (кг)
(Решту крупів)
2400 – 800 = 1600(кг)
1600 : 4 = 400 (кг)
План розв’язання
Завдання 768,769,с.126.
Додаткове завдання767,с.125.
Використана література:
М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. – 2 – ге вид. Київ : Генеза, 2016. – 176 с. : іл.
2. Математика. 4 клас. ІІ семестр (за підручником М.В. Богданович,
Г.П. Лишенка) / М. О.Володарська, Н. О.Ковальчук, Г.П. Мазурок,
А.І. Настенко, О.В.Тонконог. – Х. : Вид.група «Основа», 2015. – 174,2 с. – (Початкова школа. Мій конспект).