Урок математики для 4 класу на тему «Поняття «дріб». Чисельник і знаменник дробу»

Про матеріал
Урок математики для 4 класу на тему «Поняття «дріб». Чисельник і знаменник дробу»
Перегляд файлу

Мета:  ознайомити учнів з поняттям «дріб», навчити читати і записувати дроби, пояснити значення чисельника і знаменника дробу; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; сприяти збереженню навколишнього середовища.

Обладнання: мультимедійне обладнання, таблиці та наочність до теми.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працювати будемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім дружнім класі,

Діти – просто молодці!

  1. Контроль, корекція і закріплення знань учнів

Каліграфічна хвилинка

  • Діти, ми живемо у мальовничій країні з прекрасною природою: горами, морями, річками, озерами...

Найвища гора Карпатських гір Говерла становить 2061м, найвища гора Кримських гір Роман -Кош – 1545м, площа Чорного моря приблизно 436402км2, Азовського  моря - 39000км2, довжина річки Дніпро -2201км.

  • Запишіть каліграфічно числові значення.

Гра «Шифрувальник»

  • Розташуйте приклади у порядку зростання відповідей та прочитайте слово.

 

Р         5300 : 100 = 53

О        24000 : 60  = 400

Б         710 · 10 =7100

И         80 · 80 = 6400

Д         500 : 100 = 5

 

5   53   400   6400  7100

Д    Р     О         Б       И

 

  1. Повідомлення теми та мети уроку
  • Сьогодні на уроці ми навчимося читати, записувати, порівнювати дроби.
  1. Робота над новим матеріалом

Діти, ви вже знаєте, що числа, які утворюються при лічбі, називаються натуральними. Це 1 , 2 , 3, 4, 5 і т. д.

 Але окрім цілих натуральних є і не цілі.

( Демонстрація яблук, розрізаних на рівні частини ).

Що робити з числами, коли ми одне ціле ріжемо на частини.

Числа виду 1/2,  2/5,  1/8 ,3/6, 3/10 називають дробовими числами.

Число під рискою називають знаменник дробу, показує на скільки рівних частин поділено ціле. Чисельник – число над рискою дробу – показує, скільки взято рівних частин цілого.

    А зараз послухаємо наших героїв, які розкажуть про дробові числа.

(Перегляд відео).

Практична робота з наочним матеріалом.

( На парті у кожного лежить круг, розділений на 6 рівних частин. Діти демонструють утворення дробів та записують їх).

Фізкультхвилинка

Робота за підручником

Завдання 761,762(усно)

  1. Закріплення нового матеріалу

            Завдання 763;764(письмово)

  1. Розвиток математичних знань

Завдання 765 ( з коментуванням)

320: 8 =40

1600 : 8 =200

10128 : 8 = 1266

2 км  : 8 =2000 м : 8 =250 м

2 год : 8 = 120 хв : 8 =15 хв

4ц : 8 = 400 кг : 8 = 50 кг

Завдання 766 (колективно)

 Вивчення умови задачі

  • Про що йдеться в задачі? (Про крупи)
  • Скільки крупів привезли в магазин?(2т 4ц)
  • Скільки крупів придбав ресторан?(Третину)
  • Що нам відомо про решту крупів?(Їх розфасували в пакети по 4 кг)
  • Про що запитується в задачі?(Скільки вийшло пакетів із крупами?)

 

Аналіз задачі

  • Чи можемо зразу відповісти на питання задачі?(Ні)
  • Чому?(  Ми не знаємо, скільки крупів придбав ресторан)
  • Чи можемо дізнатися? (Можемо)
  • Якою дією? (Ділення)
  • Складіть приклад розв’язку.

2 т 4 ц : 3 =2400кг : 3 = 800 (кг)

  • А тепер, знаючи, скільки крупів привезли в магазин і скільки придбав ресторан, що можна знайти?

(Решту крупів)

  • Якою дією? (Віднімання)

2400 – 800 = 1600(кг)

  • А чи можемо  відповісти на запитання задачі?(Так)
  • Якою дією? (Ділення)

1600 : 4 = 400 (кг)

План розв’язання

  1. Скільки кг крупів придбав ресторан?
  2. Скільки кг розфасували?
  3. Скільки вийшло пакетів із крупами?
  1. Підсумок уроку
  • Що нового дізналися на уроці?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Що означає знаменник у записі дробу?
  • Що означає чисельник ?
  1. Домашнє завдання

Завдання 768,769,с.126.

Додаткове завдання767,с.125.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

 

  1.  Математика: підруч. для 4 кл. загальноосвіт. навч. закл. /

 М.В. Богданович, Г.П. Лишенко. – 2 – ге вид. Київ : Генеза, 2016. – 176 с. : іл.

           2. Математика. 4 клас. ІІ семестр (за підручником М.В. Богданович,

 Г.П. Лишенка) / М. О.Володарська, Н. О.Ковальчук, Г.П. Мазурок,

 А.І. Настенко, О.В.Тонконог. – Х. : Вид.група «Основа», 2015. – 174,2 с. – (Початкова школа. Мій конспект).

  1. https://www.youtube.com/watch?v=oPXUQ8lx-T8
  2. https://www.youtube.com/watch?v=SijPIGEf_Og

 

docx
Додано
1 квітня 2021
Переглядів
2505
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку