Урок математики для 6 класу з теми "Множення раціональних чисел"

Про матеріал

Дана розробка допоможе учителю забезпечити формування ключових та предметних компетентностей учнів : розв'язувати вправи на застосування знань про множення раціональних чисел; знаходити оптимальні шляхи розв'язання задачі, аналізувати отриманий результат, розв'язувати задачі прикладного характеру.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі

Тема.  Множення раціональних чисел

Мета:

вивести та сформулювати правила множення раціональних чисел, ознайомитися з властивостями множення, виробити вміння розв’язувати вправи, що передбачають знання відповідного алго­ритму, його застосування під час обчислень; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, інтерес до процесу навчання; формувати компетентність учнів та обчислювальні навички.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: картки з тестовими завданнями, презентація; Мерзляк А.Г.,

                          Полонський В.Б., Якір М.С. Математика: Підручник для 6     класу. Х.:Гімназія, 2014.

 

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

     Перевірити готовність учнів до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірити наявність завдання в зошитах. Відповісти на питання, які виникли під час виконання завдань.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

 Фронтальне опитування:

           1) Які числа називаються додатними? від’ємними?

           2) Які числа називаються цілими? раціональними?

           3) Що називається модулем числа?

           4) Які числа називаються протилежними?

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

      Протягом попередніх  уроків ми додавали та віднімали раціональні числа. Сьогодні ми виведемо правила множення раціональних чисел, розглянемо властивості множення та будемо розв’язувати вправи, що передбачають виконання множення раціональних чисел. Це є метою нашого уроку.

      Питання: Як називаються числа а, в, с у запису = с?

      Ви вже вмієте множити додатні числа. А як же виконати множення двох раціональних чисел з різними або з однаковими знаками?

 

V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.

1. Множення раціональних чисел з однаковими знаками.

Як знайти добуток двох чисел з однаковими знаками?

! Щоб помножити два числа з однаковими знаками, треба перемно­жити модулі цих чисел (і перед результатом поставити знак «+»), або

   Добутком двох чисел з однаковими знаками є число, яке дорівнює добутку модулів цих чисел.

Наприклад:

а) (+5) · (+7) = |+5| · |+7| = 35;   б) (-4) · (-8) = |-4| · |-8| = 32.

можна писати коротко (модулі обчислювати усно):

а) 5·7=35                                                 б) (-4) · (-8) = 32

 Зауваження. Випадок, коли множників більше, потребує окремого розгляду. Це розгля­датиметься пізніше.

ІІ. Множення двох раціональних чисел з різними знаками.

E:\малюнки до роботи\MC900352181.WMFЗадача 1. Температура повітря знижується щогодини на 3 °С. Зараз термометр показує 0 °С. Яку температуру повітря буде показувати тер­мометр через 2 години?

Розв'язання. Оскільки зараз температура 0 °С, і щогодини вона зни­жується на 3 °С, то через дві години вона буде -3 + (-3) = -6 градусів. Цей самий результат можна було дістати, позначивши пого­динне зниження температури як -3 °С, а наступний час + 2 год й вико­нати дію: (-2) · (+3) = -6.

Отже, (-2) • (+3) = -6. 

Як знайти добуток двох чисел з різними знаками?

! Щоб знайти добуток двох чисел з різними знаками, треба помножити модулі цих чисел і поставити перед одержаним числом знак «-»

Наприклад:

а) -8 · (+5) = -(|-8| · |+5|) = - (8 · 5) = -40,

можна писати коротко (модулі обчислювати усно):

а) -8 · (+5) = = -40;

б) 1,8 · (-3) = - 5,4

Зауваження. Під час множення як і під час додавання раціональних чисел спочатку можна визначати знак результату, а потім вже виконува­ти дію з модулями.

             VІ. Закріплення знань. Вироблення умінь.

Усні вправи

  1. Виконайте множення:

а) +3 · (+8);                     б) (-8) · (-9);                     в) (-10) · (-17);                           

 г) 0,4 · (+0,2);               д) (-0,5) · (-0,11);                є) ;                                      ж) (-0,001) · (+10);         з) (-0,01) · (-100).

 

Письмові вправи

  1. Знайдіть добуток:

а) 0,3 · (+0,9);

б) -3,2 · (-20,1);

в) -10 · (-3,2);

г) (+0,16) · (+3);

д) -2,4 · (-1,5)

є) -2,49 · (-7,08);

ж) ;

з) ;

  1. Виконайте дії:

E:\малюнки до роботи\MC900088978.WMFа) -14,3 · (-0,6) - (-5,7) · (-1,4);  

б) (23,42 - 54) · (-4,12 + 4,04);

в) ;  

г) (-18 + 5,2 - 9,7) · (-3,4 - 8,9 + 12,2);

д) ;

 є) -3,2 · (-14,7+ (-0,9) - (14,7));

VІІ. Фізкультхвилинка.

VІІІ. Виконання тестових завдань

Варіант 1

 

Обчисліть:

№ 1.  

       а) 72;       б) – 72;       в) 63;       г) – 63.

№ 2.  

           а) – 1,3;   б) 1,3;         в) –1;       г) 0.

№ 3.  

       а) 27;       б) – 27;      в) 2,7;    г) 2,7.

№ 4.  

       а) 12,3;    б) 1,23;  в) – 0,5;   г) – 12,3.

№ 5.  

       а) ;    б)  ;     в) – ;       г) .

 

Варіант 2

 

Обчисліть:

№ 1.  

       а) – 56;       б) – 42;       в) 56;       г) 42.

№ 2.  

       а) – 3,7;     б) 3,7;      в) –1;     г) 0.

№ 3.  

        а) 4,5;         б) – 45;      в) 4,5;  г) 45.

№ 4.  

        а) 11,2;    б) 1,12;      в) – 11,2;  г) – 2.

№ 5.  

        а) ;    б) – ;       в) – 3;       г) .

IX. Аналіз тестових завдань

X. Підсумок уроку. Рефлексія.

1.Дати відповіді на питання:

  1. Як помножити два раціональних числа з однаковими знаками?
  2. Як знайти добуток двох чисел з різними знаками?
  3. Що більше: добуток +3 та +5 чи добуток -4 та (-6)?
  4. Чому дорівнює добуток будь-якого від’ємного числа і числа 0?
  5. Який знак має  добуток двох протилежних чисел?

 

2.Рефлексія.

Чого навчилися на уроці?

Чи досягли поставленої мети?

 Чи продуктивною була ваша робота на уроці?

XІ. Домашнє завдання:   

       § 4 п. 37. Обов’язково:№ 1021(1- 7); 1023; 1041(2).

       За бажанням: № 1046.

       Творче: скласти задачу на множення раціональних чисел.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гелешко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
5406
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку