Урок математики для 6 класу з теми "Рівняння. Основні властивості рівнянь "

Про матеріал

Розробка уроку математики в 6 класі з теми "Рівняння. Основні властивості рівнянь" містить матеріали для закріплення вмінь і знань учнів з даної теми. В розробці представлено достатньо матеріалу для опрацювання на уроці.

Перегляд файлу

Тема . Рівняння. Основні властивості рівнянь

Мета: закріпити знання учнів про властивості рівносильності рів­нянь та способи їх застосування для розв'язування лінійних рівнянь з однією змінною;

            вдосконалити вміння учнів розв'язувати лінійні рівняння з однією змінною з використанням зазначених вище знань;

            виховувати бажання удосконалювати свої знання.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

Обладнання: таблиці, презентація, комп’ютер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Організація роботи учнів

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Взаємоперевірка за зразком

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні й майстерному застосуванні всього того, що знаєш. Дістервег

IV. Формування теми і мети уроку.

V. Актуалізація опорних знань

Бліц-опитування з теорії

  • означення кореня рівняння (з однією змінною);
  • властивості (рівносильності) рівнянь;
  • схему розв'язування (лінійних) рівнянь з однією змінною;
  • деякі властивості раціональних чисел (протилежні числа).

Усні вправи

  1. Обчисліть:

а)

б)

  1. Знайдіть таке число, яке кожне з наступних рівнянь перетворить у правиль­ну числову рівність:

а) 7х - 3 = 3х + 17; б) 3(3х - 5) = 8х - 10; в) 8х - 6х = 10.

  1. Використовуючи правильну рівність 5·23 = 2·3+1, складіть рівняння, корінь якого дорівнює: а) 2; б) -3.
  2. * За якої умови правильною нерівність (рівність)?

а) а < ; б) –а < а; в) –а > а; г) –а = а.

VІ. Вдосконалення вмінь і навичок

Письмові вправи

  1. Розв'яжіть рівняння:

а) 0,5 + 2х = 1,5 + 3х;  б) 7 - 2(х - 4,5) = 6 - 4х;   в) ;

 

г) ;   д) 11х + 5 = 5х – 12 – 4 – х;  є) (х + 3) = ;

 

ж) 0,2(х - 1) + 0,5(3х - 9) = - 2; з) 5 – 3(х – 2(х – 2(х – 2))) = 2;

 

к) (13,4 - у) · 4,3 – 20,05 = 78,05 + 6,7у.

 

  1. Розв'яжіть рівняння, використовуючи основну властивість про­порції:

 

а) =;       б) =;       в) =;        г) =.

 

  1. При яких значеннях (параметра) а:

а) рівняння ах - 4 = 3х має корінь, що дорівнює 8;

б) 6(ах – 1) - а = 2(а + х) – 7 має корінь -1?

VІІ. Підсумки уроку.
Тестові завдання

  1. Корінь рівняння 5х – 60 – х = 2х:  1) 10; 2) 15; 3) 30; 4) 5.
  2. В якому випадку під час перенесення доданків з лівої частини в праву
    припустилися помилки?

1) 5 – х = 25 – 6х; 6х х = 25 – 5;  б) 3 + 6х = 9 – 3х;  6х + 3х = 9 + 3;

в) 2х – 1 = 1 – 4х; 2х + 4х = 1 + 1;  г) -3х – 10 = 5х – х;  -3х – 5х – х = 10.

  1. Укажіть суму коренів рівнянь 5(10 – 4х) = 50  та -3(2 – х) = -9:
    1) 2,5;  2) 0;  3) -1; 4) 5.
  2. Корінь якого з наведених рівнянь дорівнює 0?

1) 3х – 6 = 6 – 3х; 2) 6 + 3х = 3х – 6; 3) 6х + 3 = 3 – 6х; 4) 3 – 6х = -3 – 6х.

 

VІІІ. Домашнє завдання

§31, №№ 1426;  1427.

 

ІХ. Рефлексія

Як приємно дізнатися, що ти чогось навчився. Ж Мольєр

 

docx
Додано
15 квітня 2018
Переглядів
2431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку