Тема. Додаємо числа частинами.
Мета.
Формування предметних компетентностей: формування обчислювальних навичок, актуалізація правила додавання і віднімання суми до (від) числа, розвиток вміння учнів додавати і віднімати числа в межах 100 частинами, перенесення цього способу міркування на випадки додавання і віднімання одноцифрового числа до (від) двоцифрового з переходом через десяток, формування вміння розв’язувати задачі.
Формування ключових компетентностей:
- уміння вчитися: розвивати вміння дотримувати режиму навчальної діяльності;
- комунікативної: розвивати вміння висловлювати свої думки, використовуючи для цього мовні та математичні засоби виразності мовлення;
- інформаційної: удосконалювати вміння здобувати з навчального зошита необхідну інформацію;
- соціальної: вдосконалювати вміння налагоджувати взаємодію під час роботи в парі, групі, колективі.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: танграми, інтерактивна дошка, малюнок дракона, набір літер.
Перебіг уроку
-
Організаційна частина.
Пролунав дзвінок,
Починаємо урок.
Працюватимем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашому другому класі
Діти – просто молодці.
-
Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
-
У нас у школі проходить тиждень початкової школи. І сьогодні день присвячений машині часу.І із минулого до нас прилетів Містер Дракон. Він пропонує виконати ряд завдань. За кожне правильно виконане завдання – винагорода – БУКВА.
-
В кінці уроку з отриманих літер складемо слово – послання від нашого героя.
-
І ось перше завдання.
-
Контроль, корекція і засвоєння знань учнів.
-
Усний рахунок
«Літаючий дракон»
-
Доки ми будемо працювати усно на дошці – деякі діти попрацюють з індивідуальними картками .
-
За виконане завдання ми отримаємо ще одну літеру.
-
Робота в групах
«Працюю з танграмом»
-
Друге завдання від Містера Дракона – це робота з танграмом.
-
Діти, що таке танграм?
-
З яких геометричних фігур складається танграм?
-
Побудуйте за допомогою геометричних фігур танграма Містера Дракона.
-
Але перш, ніж розпочати роботу, пригадаємо правила роботи в групах.
-
Отже ви справились і із цим завданням, тому отримуєте наступну літеру.
Фізкультхвилинка
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Оголошення теми і мети уроку.
Гра «Шифрувальник»
-
Ми з вами повторили матеріал, який вивчали на минулих уроках.
-
А яка ж тема сьогоднішнього уроку?
-
Нам допоможе дізнатися гра «Шифрувальник»
-
На дошці ви бачите рядок чисел. За кожне число відповідає окрема буква. Ваше завдання: Розташувати числа у порядку зростання, а відповідно розташуються і букви. Тоді ви зможете розшифрувати тему нашого уроку. (Отримують букву)
-
Отже, тема нашого уроку «Додаємо числа частинами».
-
На уроці ми продовжимо вдосконалювати навички розкладати числа на частини, та додавати їх послідовно з переходом через десяток.
-
Робота з підручником .
-
Щоб виконати наступне завдання від Містера Дракона, нам потрібно пригадати, як називаються числа при додаванні?
-
Тепер наш герой впевнений , що ви можете приступити до виконання поставлених цілей.Тому розгортаємо підручник на С. 84. Знаходимо № 2 (усно)
-
А тепер пригадаємо, що означає вислів «додаємо числа частинами»?
-
Спробуємо пригадати як це ми робили раніше. Знаходимо № 3
1 –й вираз записуємо на дошці і коментуємо
2- й на дошці
3 –й на дошці
Висновок
-
Що змінилося у другому виразі?
-
Як ця зміна вплинула на розв’язання?
-
Що спільного в цих виразах?
-
Отже, як потрібно додавати числа частинами?
(Отримують букву)
-
Закріплення вивченого матеріалу.
-
Обчислення виразів. (На інтерактивній дошці) Буква
-
Робота над задачею.
Рибалка спіймав 17 карасів, а окунів на 4 більше, ніж карасів. Скільки всього рибин спіймав рибалка?
-
Про кого йде мова в задачі?
-
Яку рибу впіймав рибалка?
-
Скільки впіймав карасів? (17)
-
А окунів?(?, на 4 б.)
-
Що питається в задачі?
-
Які головні слова задачі запишемо? (на інтерактивній дошці запис) 1 учень біля дошки
Карасів –
Окунів –
Розв’язання
-
17 + 4 = 21 (ок.) – впіймав рибалка;
-
21 + 7 = 28 (р.)
Відповідь : 28 рибин спіймав рибалка.
-
Підсумок уроку.
-
Отже діти, яке слово у нас утворилося? (МОЛОДЦІ)
-
Чи сподобався вам урок?
-
За допомогою світлофорів оцініть свою роботу на уроці: зелений – справився з усими завданнями; жовтий – були допущені помилки, був неуважним; червоний- не достатньо приклав зусиль.
-
Пропоную на стікерах записати, що не зрозуміли на уроці, або що було важким і приклеїти на стіну побажань.