Тема. ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА
Очікувані результати:
Обладнання: Телевізор, ноутбук, мультимедійна презентація, цеглинки Лего, завдання для роботи в парах, геометричні фігури.
Методи і прийоми: Вправа «Виправ помилку», «Незакінчене речення»,
«Сигнальник», робота в парах.
Тип уроку: урок - кафе
Девіз уроку:
«Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом»
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ
1. Привітання
- Поверніться, будь ласка,один до одного,посміхніться і збережіть хороший настрій до кінця уроку.
Давайте усмішки всім дарувати:
І друзям, і гостям, і мамі, і татові.
Хай радість злітає у небо, як птах,
І добрі слова у всіх нас на устах
2. Створення емоційного настрою уроку
— Діти, сьогодні урок буде незвичайним. Ми проведемо його у кафе.
- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте це слово?
- Ви відвідували кафе? Що там робили? ? ( потанцювати, послухати приємну музику, поспівати в караоке, і …смачненько поїсти).
Але кафе у нас не звичайне, а «математичне». Ми замовлятимемо всі страви, що стосуються цього предмету. Я розраховую на активну роботу і сподіваюсь, що дружба і партнерство допоможе нам у цьому. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних страв.
Отже, працюємо під девізом «Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом»
І нам в цього потрібні:
Гарного вам апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над додаванням декількох доданків і будемо розв’язувати задачі на знаходження периметра трикутника. А ще ви дізнаєтесь як ці знання знадобляться нам у повсякденному житті. Отже, наше меню на сьогодні меню .
МЕНЮ
1) Закуска по-домашньому
2) Асорті з усних завдань
3) «Комплімент від шеф-кухаря»
4) Салат «Каліграфічний»
5) Суп «Функцірнальний»
6) Десерт «Трикутний»
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Сьогодні ми проведемо розмову про красу та поетичність математики. І це — не випадково. Запитайте у ваших друзів, знайомих, який предмет їм найбільше подобається. І ви не завжди почуєте у відповідь: «Математика». Це тому, що багато хто вважає математику сухою, нецікавою наукою. Математика — наука нелегка, але той, хто розуміє її, цікавиться нею, завжди бачить її красу, поетичність, неповторність. Математика це надзвичайно цікавий предмет. Але, щоб це побачити треба багато працювати, не боятися труднощів і перешкод. Щоб в цьому переконатися пропоную вам математичний фокус «Задумай — відгадаю»,.
— Задумайте будь-яке число до 10. Помножте його на 2. До нього додайте число 8. Знайдену суму поділіть на 2 і відніміть задумане число. У результаті буде 4.
Розпочнемо куштувати запропоновані страви:
Вправа « Виправ помилку»
56 + 185 + 357 233 с
375 + 109 – 251 580 і
68 000 ÷ 100 598 а
121 393 – 65 850 46 180 т
69 70 – 23 580 59 543 р
720 – 20 ∙ 7 680 о
Тож, переходимо до наступної страви
Вправа «Сигнальник»
Я читаю твердження, завдання учнів підняти зелену цеглинку, якщо вони згодні з ним або червону – якщо незгодні і пояснити
1. Щоб знайти невідомий доданок , треба від суми відняти відомий доданок. - Так
2. Від перестановки доданків сума не змінюється; - Так
3. В попередньому твердженні я озвучила «сполучний закон додавання» - Ні
4. Додавання можна перевірити дією множення; - Ні
5. Периметр – це сума довжин усіх сторін геометричної фігури; - Так
6. Кг, г, т - це одиниці вимірювання довжини - Ні
7. Добуток – це результат дії додавання - Ні
8. Додавання декількох однакових доданків можна замінити дією множення; - Так (наведіть приклад)
9. Якщо до суми двох чисел потрібно додати третє число, можна до першого числа додати суму другого і третього – це сполучний закон додавання. – Так
10. Переставний та сполучні закони не можна використовувати одночасно. – Ні.
11. Щоб знайти 1/10 від числа, треба це число помножити на 10 .- Ні
З чим завданням ви впоралися, тому отримуєте
Робота в парах
Вам потрібно перетворити величини
4км= ….м |
15кг2г = …. г |
20дм= …. см |
2доби= …. год |
7ц= …. кг
|
30км= …. м |
7кг200г = ……г |
3 м= …. см |
2год= ….. хв |
3т = ….. кг
|
Молодці з цим завданням ви впорались, а щоб дочекатися основної страви посмакуємо
Салатом «Каліграфічним»
ІV РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Каліграфічна хвилинка
- Розгорніть зошити. Запишіть каліграфічно дату відвідування нашого кафе, класна робота.
Зошит швидко розкривайте,
Ручку правильно тримайте,
За осанкою всі стежте,
З чистотою всі дружіть,
На « відмінно» напишіть.
Продовжити послідовність: 1 11 111 …
Завдання:
- назвіть найбільше та найменше числа (підкресліть);
- назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;
- знайдіть суму цифр у числі; знайдіть добуток.
2. Розв’язування прикладів . А зараз скуштуємо Суп «Функціональний», ви вже знаєте , що суп складається з багатьох інгредієнтів, тому і розв’яжемо декілька виразів.
Відкриваємо підручники с. 67, завдання 413, с. 67
- Які ми знаємо закони додавання?
- Розв’яжіть приклади з коментуванням.
Учні переставляють доданки, виконуючи додавання зручним способом.
25 + 43 + 35 + 37 + 20 = 25 + 35 + 43 + 37 +20 = 160;
180 + 230 + 20 + 70 = 180 + 20 + 230 + 70 = 500.
Завдання 416.
2 учні розв’язують біля дошки, інші в зошитах.
+ 57453 + 3405
8480 34005
876 25788
66809 63198
3. Фізкультхвилинка
Ці веселі звуки пісні
Кличуть відпочити нас.
Фізхвилинку пропонують
Нам зробити у цей час.
4.Робота над задачею (Колективне розв’язання)
Робота геометричним матеріалом
– Кожен учень мусить знати,
Як мене намалювати,
Як кути мої змінити,
Щоб мене перетворити
З гострокутного в прямокутний,
З прямокутного в тупокутний. Що це?
Тож переходимо до десерту «Трикутний»
Кожному учню роздаюся конверти, в яких містяться трикутники різних видів.
- Які існують види трикутників?
- Як знайти периметр трикутника?
Вчитель пропонує учням відкрити конверти і згадати види трикутників.
Ваше завдання: Знайти і показати трикутники, що відповідають заданому виду:
1) Прямокутний
2) Гострокутний
3) Тупокутний
4) Рівнобедрений
5) Рівносторонній
Ознайомтеся з умовою задачі
Ділянка має трикутну форму . Довжина першої сторони ділянки дорівнює 625 м, друга - на
39 м менша, а третя – становить ½ довжини другої сторони. Знайти периметр цієї ділянки.
Діти знайомляться з задачею.
-Що ще відомо за умовою задачі? (Вчитель робить на дошці короткий запис задачі). Прочитайте ще раз запитання питання задачі.
Згадаємо:
- Що таке периметр трикутника? Як його знайти? Чи можемо ми зразу відповісти на питання задачі? Чому?
а = 625м
в = ?, на 39 м менша
с = ½ від
Ртр. = ?
- Яка перша дія?
1) 625 - 39 = 586 (м) — довжина другої сторін;
- Друга дія.
2) 586 : 2 = 293 (м) — довжина третьої сторони.
- Третя дія
3) 625+ 586 + 293 = 1504 (м)
Відповідь діти записують самостійно.
Молодці і ця страва вам припала до смаку.
Працюйте над своїми обчислювальними навичками, вони вам знадобляться у повсякденному житті. Згадайте, де ви використовуєте знання про перетворення одиниць вимірювання, про периметр фігур)
На черзі цікава задача. Слухайте уважно її умову.
А що важче: кг солі чи кг вати ?
Усе правильно.
Послухайте байку.
Йшли по степу два віслюки. Один ніс 10 кг солі, а другий- 10 кг вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання осли пішли далі. В одного з них поклажа стала легшою, а в другого – важчою. Чому?
Чудово.
V. Запис в книгу відгуків (підсумок уроку).
Закінчіть речення:
VI. Оцінювання
Я задоволена роботою таких учнів - …
Добре попрацювали на уроці та отримали високий результат - …
Дякую всім, хто працював , і
В зошитах правильно писав,
На всі запитання відповідав ,
Задачі і приклади розв’язав,
Та тим, хто в гості завітав
VII. Домашнє завдання
Ст. 68 № 418, 419