Урок математики "ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА "

Про матеріал
Нестандартний урок математики в 4 класі за підручником В. М. Богданович, Г. П.Лишенко, 2016 р.
Перегляд файлу

Тема. ДОДАВАННЯ ДЕКІЛЬКОХ ДОДАНКІВ. ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ ПЕРИМЕТРА ТРИКУТНИКА 

Очікувані результати:

  • закріплювати вміння учнів застосовувати сполучний і переставний закони додавання для раціональних обчислень;
  • виконувати додавання і віднімання багатоцифрових чисел письмово; вдосконалювати вміння розв’язувати задачі;
  • вчити дітей працювати самостійно та співпрацювати з товаришем.
  • залучити всіх школярів до творчого мислення шляхом активних та інтерактивних методів навчання.
  • розвивати мислення , увагу, пам'ять, математичне мовлення.
  • виховувати інтерес до математики, пізнання нового.

Обладнання: Телевізор, ноутбук, мультимедійна презентація, цеглинки Лего,  завдання для роботи в парах,  геометричні фігури.

Методи    і    прийоми:    Вправа «Виправ помилку», «Незакінчене    речення»,  

  «Сигнальник», робота в парах.

Тип уроку: урок - кафе

Девіз уроку:

«Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом» 
 

Хід  уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ

1. Привітання

-  Поверніться, будь ласка,один до одного,посміхніться і збережіть хороший настрій до кінця уроку.

Давайте усмішки всім дарувати:

І друзям, і гостям, і мамі, і татові.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у всіх нас на устах

2. Створення емоційного настрою уроку

— Діти, сьогодні урок буде незвичайним. Ми проведемо його у кафе.

-   Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте це слово? 

-   Ви відвідували кафе? Що там робили? ?  ( потанцювати,  послухати  приємну  музику,  поспівати  в караоке,  і …смачненько  поїсти).

Але кафе у нас не звичайне, а «математичне». Ми замовлятимемо всі страви, що стосуються цього предмету. Я розраховую на активну роботу і сподіваюсь, що дружба і партнерство допоможе нам у цьому. Ви будете у захваті від наших ексклюзивних страв.

Отже, працюємо під девізом «Щоб перетравити знання, потрібно поглинати їх з апетитом»

І нам в цього потрібні:

  • Увага
  • Взаємодопомога
  • Дисципліна
  • Швидкість

Гарного вам апетиту у навчанні і успіхів у вивченні математики!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ми продовжимо працювати над додаванням декількох доданків і будемо розв’язувати задачі на знаходження периметра трикутника. А ще ви дізнаєтесь як  ці знання знадобляться  нам у повсякденному житті. Отже, наше меню на сьогодні меню .

  МЕНЮ

1)    Закуска по-домашньому

2)    Асорті з  усних завдань

3)   «Комплімент від шеф-кухаря»

4)   Салат «Каліграфічний»

5)    Суп «Функцірнальний»

6)    Десерт «Трикутний»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. А щоб ви захотіли завітати до мого кафе, спочатку потрібна реклама.

Сьогодні ми проведемо розмо­ву про красу та поетичність мате­матики. І це — не випадково. За­питайте у ваших друзів, знайомих, який предмет їм найбільше подо­бається. І ви не завжди почуєте у відповідь: «Математика». Це тому, що багато хто вважає математику сухою, нецікавою наукою. Мате­матика — наука нелегка, але той, хто розуміє її, цікавиться нею, за­вжди бачить її красу, поетичність, неповторність.  Математика це надзвичайно цікавий   предмет. Але, щоб це побачити треба багато працювати, не боятися труднощів і перешкод. Щоб в цьому переконатися пропоную вам математичний фокус «Задумай — відгадаю»,.

  Задумайте будь-яке число до 10. Помножте його на 2. До нього додайте число 8. Знайдену суму поділіть на 2 і  відніміть задумане число. У результаті буде 4.

Розпочнемо куштувати запропоновані страви:

  1. «Закуска по-домашньому» (перевірка домашнього завдання  № 411)

Вправа « Виправ помилку»

56 + 185 + 357  233  с

375 + 109 – 251  580  і

68 000 ÷ 100   598  а

121 393 – 65 850  46 180  т

69 70 – 23 580  59 543  р

720 – 20 ∙ 7   680   о

Тож,  переходимо до наступної страви

  1. «Асорті з  усних завдань»

Вправа «Сигнальник»

Я читаю твердження, завдання учнів підняти зелену цеглинку, якщо вони згодні з ним або червону – якщо незгодні і пояснити

1. Щоб знайти невідомий доданок , треба від суми  відняти  відомий доданок. - Так

2. Від перестановки доданків сума не змінюється; - Так

3. В попередньому твердженні я озвучила «сполучний закон додавання» -  Ні

4. Додавання можна перевірити дією множення; - Ні

5. Периметр – це сума довжин усіх сторін геометричної фігури; - Так

6. Кг, г, т -  це одиниці вимірювання довжини - Ні

7. Добуток – це результат дії додавання  - Ні

8. Додавання декількох однакових доданків можна замінити дією множення; - Так (наведіть приклад)

9. Якщо до суми двох чисел потрібно додати третє число, можна до першого числа додати суму другого і третього – це сполучний закон додавання. – Так

10. Переставний та сполучні закони не можна використовувати одночасно. – Ні.

11. Щоб знайти 1/10 від числа, треба це число  помножити  на 10 .-  Ні

З чим завданням ви впоралися, тому отримуєте

  1. «Комплімент від шеф-кухаря»

Робота в парах

Вам потрібно перетворити величини

 

4км= ….м

 

15кг2г = …. г

 

20дм= …. см

 

2доби= …. год

 

7ц=  …. кг

 

 

 

30км= ….   м

 

7кг200г = ……г

 

3 м= …. см

 

2год= ….. хв

 

3т = ….. кг

 

 

Молодці з цим завданням ви впорались, а щоб  дочекатися  основної  страви  посмакуємо

Салатом  «Каліграфічним»

ІV РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ 

1. Каліграфічна хвилинка

- Розгорніть зошити. Запишіть каліграфічно  дату відвідування нашого кафе, класна робота.

Зошит швидко розкривайте,                                                                                                                                                       

Ручку правильно тримайте,                                              

За осанкою всі стежте,                                                    

З чистотою всі дружіть,                                          

На « відмінно» напишіть.     

Продовжити  послідовність: 1    11     111 …

       Завдання:

-  назвіть  найбільше та найменше   числа (підкресліть);

-  назвіть скільки у найбільшому числі всього тисяч, сотень, десятків;

- знайдіть суму цифр у числі; знайдіть добуток.

 

2. Розв’язування прикладів . А зараз скуштуємо  Суп «Функціональний», ви вже знаєте , що суп  складається з багатьох інгредієнтів, тому і розв’яжемо декілька виразів.

Відкриваємо підручники с. 67, завдання  413, с. 67

- Які ми знаємо закони додавання?

- Розв’яжіть приклади з коментуванням. 

Учні переставляють доданки, виконуючи додавання зручним способом. 

25 + 43 + 35 + 37 + 20 = 25 + 35 + 43 + 37 +20 = 160; 

180 + 230 + 20 + 70 = 180 + 20 + 230 + 70 = 500. 

Завдання 416.

2 учні розв’язують біля дошки, інші в зошитах.

 

+ 57453                           + 3405 

     8480                             34005 

       876                             25788 

   66809                             63198 

3. Фізкультхвилинка

Ці веселі звуки пісні

Кличуть відпочити нас.

Фізхвилинку пропонують

Нам зробити у цей час.

4.Робота над задачею  (Колективне розв’язання)

 

Робота геометричним матеріалом

 

– Кожен учень мусить знати,

Як мене намалювати,

Як кути мої змінити,

Щоб мене перетворити

З гострокутного в прямокутний,

З прямокутного в тупокутний. Що це?

Тож переходимо до десерту «Трикутний»

 

Кожному учню роздаюся конверти, в яких містяться трикутники різних видів.

- Які існують види трикутників?

- Як знайти периметр трикутника?

Вчитель пропонує учням відкрити конверти і згадати види трикутників.

Ваше завдання: Знайти і показати трикутники, що відповідають заданому виду:

1) Прямокутний

2) Гострокутний

3) Тупокутний

4) Рівнобедрений

5) Рівносторонній

Ознайомтеся з умовою задачі

Ділянка має трикутну форму . Довжина першої сторони ділянки дорівнює 625 м, друга  - на

39 м менша, а третя – становить ½  довжини другої сторони. Знайти периметр цієї ділянки.

Діти знайомляться з задачею.

-Що ще відомо за умовою задачі? (Вчитель робить на дошці короткий запис задачі). Прочитайте ще раз запитання питання задачі.

Згадаємо:

 - Що таке периметр трикутника? Як його знайти? Чи можемо ми зразу відповісти на питання задачі? Чому?

 

а = 625м

в = ?, на 39 м менша

с = ½  від

Ртр. = ?

 

- Яка перша дія?

1) 625 - 39 = 586 (м) — довжина  другої сторін; 

- Друга дія.

2) 586 : 2 = 293 (м) — довжина третьої сторони. 

- Третя дія

3) 625+ 586 + 293 = 1504 (м)

Відповідь діти записують самостійно.

Молодці і ця страва вам припала до смаку.

Працюйте над своїми обчислювальними навичками, вони вам знадобляться у повсякденному житті. Згадайте, де ви  використовуєте  знання про перетворення одиниць вимірювання, про  периметр фігур)

 

  1. Логічна задача.

  На черзі цікава задача. Слухайте уважно її умову.

 А що важче: кг солі чи кг вати ?

 Усе правильно.

Послухайте байку.

Йшли по степу два віслюки. Один ніс 10 кг солі, а другий- 10 кг  вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання осли пішли далі. В одного з них поклажа стала легшою, а в другого – важчою. Чому?

 Чудово.

V. Запис в книгу відгуків (підсумок уроку).

 

Закінчіть речення:

  • Сьогодні я дізнався...
  • Було цікаво...
  • Було складно...
  • Я зрозумів, що...
  • Тепер я можу...
  • У мене вийшло...
  • Мене здивувало...
  • Мені захотілося...

 

VI. Оцінювання

Я задоволена роботою таких учнів - …

Добре попрацювали на уроці та отримали високий результат - …

Дякую всім, хто працював , і

В зошитах правильно писав,

На всі запитання відповідав ,

Задачі і приклади розв’язав,

Та тим, хто в гості завітав

 

VII. Домашнє завдання

Ст.  68 № 418, 419

 

 

 

 

docx
Додано
4 січня 2021
Переглядів
603
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку