Урок математики "Додавання і віднімання вивчених видів. Розв'язування задач"

Про матеріал
Урок математики в 3 класі на закріплення вивчених випадків додавання і віднімання багатоцифрових чисел та вміння розв'язувати задачі.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання вивчених видів.

Розв’язування задач

Мета:

формувати ключові компетентності:

- компетентність уміння вчитися:

виконувати розумові операції й практичні дії;

- загальнокультурна компетентність:

культура міжособистісних відносин;

- інформаційно – комунікативну компетентність:

уміння здобувати нові знання на основі наявних;

уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

-здоровʼязбережувальна компетентність:

уміння долати труднощі

формувати предметні компетентності:

- узагальнити різні способи додавання і віднімання круглих трицифрових чисел;

- вдосконалювати обчислювальні навички;

- формувати вміння розв’язувати складені задачі на знаходження трьох чисел за

їх сумою та сумами двох доданків;

- розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати

самостійно і в колективі;

- створювати умови для пізнавального інтересу;

- міжпредметні зв’язки (природознавство)

- виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки,

уважність,  любов до математики.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Психологічне налаштування:

- Діти, давайте побажаємо один одному успіху на уроці, і повторимо наш девіз:

Не просто слухати , а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

II. Актуалізація опорних знань

1. Інтерактивна вправа Мікрофон»

- Як називаються числа при додаванні?

- Як називаються числа при відніманні?

- Як називаються числа при множенні?

- Як називаються числа при діленні?

- Як знайти периметр прямокутника (квадрата)?

- Як знайти невідомий доданок?

- Як знайти зменшуване?

- Як знайти відʼємник?

 

2. Гра «Допоможи бджілкам» (на порівняння чисел)

 Уявіть собі звичайний дерев’яний вулик. Заглянемо всередину і відразу отримаємо в око: знайомтеся – бджоли-стражники. Вони вас не пропустять, ви – стороннє тіло з небезпечними бактеріями. Вас атакують і викинуть геть.

А сьогодні нам потрібно допомогти бджілкам потрапити у свої вулики. Допоможемо?

Учні «заселяють» бджілок, на відерцях яких написані числа, у відповідні вулики  (більше, ніж 271 і менше, ніж 271.)

Числа: 823; 478; 655; 115; 274; 62; 873; 220, 161. (Додаток 1.)

3. Самостійна робота за картками  “Математика. Експрес-контроль”(7-10хв.)

III. Повідомлення теми уроку

  Сьогодні ми закріпимо вивчений матеріал, продовжимо роботу над зада-

чами.

IV.  Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота над задачею

Першого дня зібрали 370 кг меду, що на 140 кг більше, ніж другого.

Скільки кілограмів меду зібрали другого дня?

  Скільки кілограмів меду зібрали першого дня?

  А другого дня? (Ми не знаємо, але нам відомо, що першого дня зібрали

на 140 кг більше, отже другого — на 140 кг менше.)

  Якою дією розв’яжемо задачу? (Відніманням)

  Розв’яжіть задачу самостійно і запишіть розв’язання у зошити.

2. Робота над складеною задачею, що містить суми двох і трьох доданків

с.62. №395

  Про що йдеться в задачі? (Про курей, гусей та індиків.)

  Скільки  курей і гусей разом? (750)

-          Скільки всього птахів? (970)

  Поміркуйте, про  кількість яких птахів ми можемо дізнатися? (Індиків)

        Скільки гусей та індиків разом? (310)

-         Скільки всього птахів? (970)

  Поміркуйте, про  кількість яких птахів ми можемо дізнатися? (Курей)

-          Кількість яких птахів нам ще невідома? (Гусей)

  Як можна дізнатися? 

  Закінчіть розв’язання задачі і поясніть, що визначили кожною дією.

1) 970 – 750 =

2) 970 – 310 =

3) 750 –     =               або  310 -        =

Розв’язання з поясненням учні записують у зошити самостійно.

Фізкультхвилинка

3. Робота над задачею (с. 62, задача 397)

  Яку фігуру називаємо прямокутником?

  Чому дорівнює периметр прямокутника?

  Прочитайте задачу.

  Яку форму має город діда Трохима?

  Чому дорівнює периметр города?

  Чому дорівнює його ширина?

  Що треба знайти?

Учні під час розв’язування задачі можуть скористатися вказівками, поданими на с. 60 підручника.

  Яка сторона города вам відома?

  Чому дорівнює сума двох відомих сторін города? (7 + 7 = 14 (м))

  Як знайти суму двох інших сторін города? (34 – 14 = 20 (м))

  Як знайти довжину города діда Трохима? (20 : 2 = 10 (м))

4. Практична робота (с. 62, завдання 398)

  Скільки стане кутів, якщо відрізати у трикутника один кут? (4)

  Як називається така фігура?

  Скільки стане кутів, якщо відрізати у трикутника два кути? (5)

  Як називається така фігура?

  Скільки стане кутів, якщо відрізати у трикутника три кути? (6)

  Як називається така фігура?

V. Підсумок уроку

  Що вчилися робити на уроці?

  Яке завдання найбільше сподобалося? Чому?

  Яке завдання здалося складним?

VI. Домашнє завдання

С. 62, завдання 400 та 399 (I група)

С. 62 , завдання 399 (II група).  

 

Використана література

1. Володарська М. О. Математика. 3 клас. І семестр (за підручником

Ф. М. Рівкінд, Л. В. Оляницької). / М. О. Володарська, О. М. Пілаєва, А. О. Рудакова. — Х.  : Вид. Група «Основа», 2014. — 144 с. — (Серія «Початкова школа. Мій конспект»).

2. https://super.urok-ua.com/urok-matematiki-dodavannya-i-vidnimannya-vivchenih-vidiv/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
1155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку