Івано-Франківська область Долинський район
Слободоболехівський НВК «Слободоболехівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» імені Дмитра Квецка
Конспект уроку з математики 3 клас
Усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240 + 430, 480 – 250. Складання задачі за коротким записом. Розв’язання нерівностей.
Вчитель початкових класів:
Данилишин Марія Дмитрівна
Тема: Усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240 + 430, 480 – 250. Складання задачі за коротким записом. Розв’язання нерівностей.
Мета:
Обладнання: проектор, комп'ютер, підручник,
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Перевірка д/з
2.1 Фронтально
Прочитайте найбільшу відповідь в прикладах.
Прочитайте найменшу відповідь.
Яку відповідь до задачі ви отримали?
ІІІ. Актуалізація опорних знань
3.1 Усний рахунок. (Слайд 1)
3.2 Фронтальне опитування (№ 340) (слайд 2)
Знайдіть суму та різницю чисел 450 і 310, 770 і 220.
3.3 Хвилинка каліграфії (ст. 53)
IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.
Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про додавання і віднімання трицифрових чисел, продовжимо роботу над задачею, а допоможуть нам в цьому відомі вам герої. (Слайд 3)
Хто це? (Вінні-Пух, П’ятачок, Кролик). (слайд 4)
V. Закріплення вивченого матеріалу
5.1 Завдання № 341 (слайд 5)
Прочитайте задачу. Про кого в ній розповідається?
Яка відстань від будиночка П’ятачка до нори Кролика?
Яка відстань від будинку П’ятачка до Вінні-Пуха?
Яка відстань від будинку Вінні-Пуха до нори Кролика?
Що потрібно дізнатися в задачі?
Чи можемо ми одразу відповісти на запитання задачі? Чому? (Бо ми не знаємо, на яка відстань від будинку П’ятачка до нори кролика через дім Вінні-Пуха)
Як дізнатися, чому дорівнює шлях, який подолає П’ятачок до нори Кролика, пройшовши повз будинок Вінні-Пуха?
Тепер ми можемо відповісти на запитання задачі?
Запишіть задачу в зошити.
Фізхвилинка
5.2 Задача № 344
Вінні-Пух, П’ятачок і Кролик живуть в лісі і кожен з них доглядає за певною кількістю дерев.
Дізнайтеся, скільки дерев належить кожному з героїв, склавши і розв’язавши задачу № 344 за коротким записом.
Прочитайте короткий запис до задачі.
Складемо умову.
Перша частина лісу належить Вінні-Пухові, ІІ частина лісу – П’ятачкові, а ІІІ частина лісу – Кроликові. В першій і другій частині росте 450 дерев, в другій і третій – 360 дерев. Всього в лісі 780 дерев. Скільки дерев належить кожному героєві окремо?
Скільки дерев росте у І і ІІ частині лісу?
Скільки дерев росте у ІІ і ІІІ частині лісу?
Скільки всього дерев у лісі?
Хто зрозумів. Як розв’язати задачу, розв’язує самостійно, інші – продовжують аналізувати.
Знаючи, що в лісі 780 дерев, а в І і ІІ частині – 450, що ми можемо дізнатися? (Скільки дерев у ІІІ частині).
Якою дією? 780 – 450 = 330. Що це ми дізналися?
Знаючи, що в ІІ і ІІІ частині 360 дерев, а в ІІІ – 330, що ми можемо дізнатися? (Скільки дерев в ІІ частині) Якою дією? 360 – 330 = 30.
Якщо в ІІ частині 30 дерев, а в І і ІІ – 450, ми можемо дізнатися, скільки дерев у І частині? Якою дією? 450 – 30 = 420
Складемо план розв’язання задачі:
Запишіть розв’язання задачі.
Зробіть перевірку розв’язання.
Що потрібно було знайти в задачі? Запишіть відповідь.
Хто з героїв доглядає найбільше дерев?
5.3 Самостійна робота. Завдання № 342
Завдання 342 виконуємо самостійно.
1 ряд – 1 стовпчик, 2 ряд – 2 стовпчик. На це – 3 хв.
5.4 Практична робота № 346
Що таке прямокутник?
Де ми зустрічаємо прямокутники в житті?
Який кут у прямокутника?
Як визначити правильно, чи прямий кут у фігури?
Наш Кролик вирішив побудувати собі будинок. Йому сказали, що він повинен мати обов’язково прямий кут. Як визначити героєві, що таке прямий кут і де він має бути? Допоможемо йому.
Щоб виміряти прямий кут у фігури, накладаємо лінійку на сторони фігури так, щоб вершина лінійки і вершина фігури співпадали і дивимося, чи співпадають сторони фігури.
Чи співпадають в мене сторони фігури і трикутника?
А на цьому трикутнику? Яка фігура має прямий кут?
Міні-підсумок:
Тепер кролик знає, який будинок йому потрібен.
VІ. Підсумок уроку
6. 1 Мікрофон
З ким ми сьогодні працювали на уроці?
Що нового ви дізналися?
Що найбільше вам сподобалось?
Поясніть розв’язання прикладу:
470 - 420.
Що означає це число, ви дізнаєтесь, коли будете розв’язувати вдома домашнє завдання.
6.2 Оцінювання роботи учнів
VІІ. Домашнє завдання
На д/з вам № 347, 348, ст. 54.
Задача такого виду, як ми розв’язували в класі. Складіть задачу.
Що ми найперше шукатимемо?
А потім знайдемо вік кита і лева.
І дізнаємося, хто ж живе найдовше.