Урок "Усне додавання та віднімання виду 480 - 250

Про матеріал
Конспект уроку розроблений відповідно до підручник "Математика" 3 клас, Рівкінд, Оляницька. Повна назва теми: "Усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240 + 430, 480 – 250. Складання задачі за коротким записом. Розв’язання нерівностей".
Перегляд файлу

Івано-Франківська область Долинський район

Слободоболехівський НВК «Слободоболехівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» імені Дмитра Квецка

 

 

 

 

Конспект уроку з математики 3 клас

Усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240 + 430, 480 – 250. Складання задачі за коротким записом. Розв’язання нерівностей.

 

 

 

 

 

Вчитель початкових класів:

Данилишин Марія Дмитрівна


Тема: Усне додавання і віднімання трицифрових чисел виду 240 + 430, 480 – 250. Складання задачі за коротким записом. Розв’язання нерівностей.

Мета:

  • формування вміння використовувати прийоми порозрядного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел під час обчислення прикладів і розв’язання задач;
  • розвивати вміння складати і розв’язувати задачі за коротким записом, вдосконалювати обчислювальні навички;
  • прививати зацікавленість до вивчення математики, бажання читати казки.

Обладнання: проектор, комп'ютер, підручник,

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка д/з

2.1 Фронтально

Прочитайте найбільшу відповідь в прикладах.

Прочитайте найменшу відповідь.

Яку відповідь до задачі ви отримали?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

3.1 Усний рахунок. (Слайд 1)

3.2 Фронтальне опитування (№ 340) (слайд 2)

Знайдіть суму та різницю чисел 450 і 310, 770 і 220.

3.3 Хвилинка каліграфії (ст. 53)

IV. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.

Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про додавання і віднімання трицифрових чисел, продовжимо роботу над задачею, а допоможуть нам в цьому відомі вам герої. (Слайд 3)

Хто це? (Вінні-Пух, П’ятачок, Кролик). (слайд 4)

V. Закріплення вивченого матеріалу

5.1 Завдання № 341 (слайд 5)

Прочитайте задачу. Про кого в ній розповідається?

Яка відстань від будиночка П’ятачка до нори Кролика?

Яка відстань від будинку П’ятачка до Вінні-Пуха?

Яка відстань від будинку Вінні-Пуха до нори Кролика?

Що потрібно дізнатися в задачі?

Чи можемо ми одразу відповісти на запитання задачі? Чому? (Бо ми не знаємо, на яка відстань від будинку П’ятачка до нори кролика через дім Вінні-Пуха)

Як дізнатися, чому дорівнює шлях, який подолає П’ятачок до нори Кролика, пройшовши повз будинок Вінні-Пуха?

Тепер ми можемо відповісти на запитання задачі?

Запишіть задачу в зошити.

Фізхвилинка

5.2 Задача № 344

Вінні-Пух, П’ятачок і Кролик живуть в лісі і кожен з них доглядає за певною кількістю дерев.

Дізнайтеся, скільки дерев належить кожному з героїв, склавши і розв’язавши задачу № 344 за коротким записом.

Прочитайте короткий запис до задачі.

Складемо умову.

Перша частина лісу належить Вінні-Пухові, ІІ частина лісу – П’ятачкові, а ІІІ частина лісу – Кроликові. В першій і другій частині росте 450 дерев, в другій і третій – 360 дерев. Всього в лісі 780 дерев. Скільки дерев належить кожному героєві окремо?

Скільки дерев росте у І і ІІ частині лісу?

Скільки дерев росте у ІІ і ІІІ частині лісу?

Скільки всього дерев у лісі?

Хто зрозумів. Як розв’язати задачу, розв’язує самостійно, інші – продовжують аналізувати.

Знаючи, що в лісі 780 дерев, а в І і ІІ частині – 450, що ми можемо дізнатися? (Скільки дерев у ІІІ частині).

Якою дією? 780 – 450 = 330. Що це ми дізналися?

Знаючи, що в ІІ і ІІІ частині 360 дерев, а в ІІІ – 330, що ми можемо дізнатися? (Скільки дерев в ІІ частині) Якою дією? 360 – 330 = 30.

Якщо в ІІ частині 30 дерев, а в І і ІІ – 450, ми можемо дізнатися, скільки дерев у І частині? Якою дією? 450 – 30 = 420

Складемо план розв’язання задачі:

  1.                   Скільки дерев росте у ІІІ частині лісу?
  2.                   Скільки дерев росте у ІІ частині лісу?
  3.                   Скільки дерев росте у І частині лісу?

Запишіть розв’язання задачі.

Зробіть перевірку розв’язання.

Що потрібно було знайти в задачі? Запишіть відповідь.

Хто з героїв доглядає найбільше дерев?

5.3 Самостійна робота. Завдання № 342

Завдання 342 виконуємо самостійно.

1 ряд – 1 стовпчик, 2 ряд – 2 стовпчик. На це – 3 хв.

5.4 Практична робота № 346

Що таке прямокутник?

Де ми зустрічаємо прямокутники в житті?

Який кут у прямокутника?

Як визначити правильно, чи прямий кут у фігури?

Наш Кролик вирішив побудувати собі будинок. Йому сказали, що він повинен мати обов’язково прямий кут. Як визначити героєві, що таке прямий кут і де він має бути? Допоможемо йому.

Щоб виміряти прямий кут у фігури, накладаємо лінійку на сторони фігури так, щоб вершина лінійки і вершина фігури співпадали і дивимося, чи співпадають сторони фігури.

Чи співпадають в мене сторони фігури і трикутника?

А на цьому трикутнику? Яка фігура має прямий кут?

Міні-підсумок:

Тепер кролик знає, який будинок йому потрібен.

VІ. Підсумок уроку

6. 1 Мікрофон

З ким ми сьогодні працювали на уроці?

Що нового ви дізналися?

Що найбільше вам сподобалось?

Поясніть розв’язання прикладу:

470 - 420.

Що означає це число, ви дізнаєтесь, коли будете розв’язувати вдома домашнє завдання.

6.2 Оцінювання роботи учнів

VІІ. Домашнє завдання

На д/з вам № 347, 348, ст. 54.

Задача такого виду, як ми розв’язували в класі. Складіть задачу.

Що ми найперше шукатимемо?

А потім знайдемо вік кита і лева.

І дізнаємося, хто ж живе найдовше.

 

 

 


 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку