Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задача на спільну роботу

Про матеріал
Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задача на спільну роботу.
Перегляд файлу

Урок 43

Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задача на спільну роботу

Мета: ознайомити учнів з утворенням трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць; формувати вміння розв’язувати задачі на спільну роботу; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

І.Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання

3. Усна лічба

— Полічіть сотнями від 100 до 1000.

— Полічіть від 145 до 157, від 158 до 144.

— Полічіть «ланцюжком» від 125 до 147.

4. Фронтальне опитування

— У числі 196 назвіть сотні, десятки, одиниці.

— Назвіть найбільше трицифрове число.

— Назвіть найменше трицифрове число.

— Назвіть три наступних числа, починаючи від 145.

— Назвіть три попередніх числа, починаючи від 179.

III. Повідомлення теми уроку

— Сьогодні на уроці будемо вчитися утворювати трицифрові числа із сотень, десятків та одиниць, розв’язувати задачі на спільну роботу.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Утворення трицифрових чисел (с. 59, завдання 397 (1)).

— Розгляньте малюнки пучків і паличок у підручнику.

— Що означає один великий пучок?

— Що означає один маленький пучок?

— Скільки паличок у кожному рядку?

2. Робота за нумераційною таблицею (с. 59, завдання 397 (2))

— Чи правильно позначено числами кількість паличок кожного рядка в нумераційній таблиці?

— Прочитайте їх.

— Чи називають пропущений розряд під час читання; написання? (Ні)

— Яким чином на письмі позначають відсутність одного з розрядів? (Нулем)

3. Первинне закріплення

1) Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць (с. 59, завдання 398).

— Запишіть утворені числа в зошит.

— Назвіть найбільше і найменше з цих чисел.

2) Вправляння у читанні чисел. Робота за таблицею розрядів (с. 60, завдання 400).

— Прочитайте числа кожного розряду.

— Назвіть трицифрові числа, які утворені розрядними числами і в таблиці підкреслено: однією рискою; двома рисками; хвилястою лінією.

— Назвіть кілька чисел, утворених розрядними числами, не підкресленими в таблиці.

Фізкультхвилинка

V. Розвиток математичних знань

1. Розв’язування задачі на спільну роботу (с. 60, завдання 401)

Перший токар виготовляє за 1 год 4 деталі, а другий — 3. Скільки часу мають разом працювати обидва токарі, щоб виготовити 42 такі деталі? Вказівка. Щоб знайти відповідь, потрібно спочат­ку визначити, скільки деталей виготовляють обидва токарі за 1 год.

 

Аналіз умови задачі, під час якого на дошці вчитель записує коротку умову у вигляді таблиці.

І токар- 4 дет. за год

                                                    42 дет. ___? Год.

ІІ токар – 3 дес. за год             

— Перед вами — задача на спільну роботу. У цій задачі є три взаємопов’язані величини: робота, виконана за годину, кількість годин та загальна кількість деталей (уся робота).

— Якщо один токар за годину виготовляє 4 деталі, а другий — 3, що ми можемо дізнатися? (Скільки деталей вони виготовляють разом за 1 годину.)

— А якщо ми будемо знати, скільки деталей вони виготовляють разом за 1 годину, і знаємо, що їм потрібно виготовити 42 деталі, що можемо дізнатися? (Скільки годин повинні працювати разом обидва токарі.)

— Запишемо розв’язання задачі.

1) 4 + 3 = 7 (дет.) — обидва токарі за годину

2) 42 : 7 = 6 (год)

Відповідь: за 6 годин.

— Складемо вираз до задачі: 42 : (4 + 3) = 6 (год).

2. Робота з іменованими числами

1) Повторення одиниць довжини (с. 59, завдання 399).

1 дм = 10 см                    3 дм = 30 см

1 м = 100 см                    2 м = 200 см

8 м = 800 см                      9 м = 900 см

 

2) Робота з одиницями часу (с. 60, завдання 402).

Урок закінчився о 12 год 50 хв. Коли розпо­чався урок, якщо його тривалість 40 хв?

 

Творча робота

— Коли закінчився попередній урок, якщо перерва тривала 20 хвилин?

Розв'язання:

12 год 50 хв - 40 хв = 12 год + 50 хв - 40 хв = 12 год + 10 хв = 12 год 10 хв – розпочався урок.

Коли закінчився попередній урок, якщо перерва тривала 20 хв?

1 спосіб.

Оскільки 12 год 10 хв  = 12 год + 10 хв = 11 год + 1 год + 10 хв = 11 год + 60 хв + 10 хв = 11 год + 70хв = 11 год 70 хв, маємо

11 год 70 хв - 20 хв = 11 год + 70 хв – 20 хв = 11 год + 50 хв = 11 год 50 хв

2 спосіб.

  12 год 10 хв

_11 год 70 хв

          20 хв

  11 год 50 хв.

Відповідь: попередній урок закінчився о 11 год 50 хв. 

 

3. Жартівлива задача

Буратіно вирішив зайти у дорожню таверну відобідати. До нього приєдналися кіт Базиліо та лисиця Аліса. Буратіно замовив юшку ціною 30 грн, смажене курча за 60 грн і квас за 10 грн. Скільки грошей витратив Буратіно? (100 грн)

— Чи наївся наш герой, якщо встиг з’їсти лише три шкоринки хліба?

 

VI. Підсумок уроку

— Назвіть число, в якому 7 од. III розряду, 4 од. II розряду, 2 од. I розряду. (742)

— З яким видом задач ознайомилися на уроці?

— Як ви вважаєте, чи корисно працювати спільно? Чому?

VII. Домашнє Завдання

С. 60, завдання 403; 404.

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
1216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку