Урок математики "Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Ргозробка уроку містить завдання для узагальнення та систематизації знань учнів з теми "Додавання раціональних чисел"
Перегляд файлу

Урок математики в 6 класі

 

Розв’язування вправ з теми: «Додавання раціональних чисел»

 

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми, перевірити вміння учнів застосовувати отриманні знання для розв’язання вправ; розвивати пізнавальну активність, самостійність, техніку усного рахунку; виховувати інтерес до предмету, відповідальне відношення до навчальної праці.

 

Обладнання: додатки 1 – 4.

 

Хід уроку:

 

1. Організація класу та мотивація учбової діяльності

 

Вчитель повідомляє тему та мету уроку. Учні записують в зошиті дату та тему уроку.

 

2. Актуалізація базових знань

 

Фронтально: 1) Перш ніж складати раціональні числа, на що потрібно звернути увагу?

                       2) Як додати від’ємні числа?

                       3) Як додати числа з різними знаками?

                       4) Чому дорівнює сума чисел з різними знаками?

 

Усно: Піймай помилку (запис на дошці)

а) -8 + (-7) = -(8 – 7) = -1;

б) -5 + (-12) = -(5 + 12) = -17;

в) -8 + 4 = +(8 – 4) = 4;

г) 15 + (-28) = -(15 + 28) = -43;

д) 12 + (-10) = -(12 + 10) = -22;

е) -25 + 12 = -(25 – 12) = -13.

 

№1: Виконай додавання (вправа виконується усно, а один з учнів класу записує отриману відповідь, завдання до вправи записані на дошці)

-10 + (-20);

-30 + (-50);

-10 + (-90);

-17 + (-13);

-21 + (-12);

-20 + 60;

20 + (-8);

30 + (-50);

10 + (-10);

-400 + 800;

-100 + 500;

620+ (-700).

 

 

 

3. Розв’язування вправ

 

1) «Математичне лото» (розв’язують учні групи Б,  працюючи в парах) (ДОДАТОК 1).

 

2) Учні групи В отримують завдання на карточках а також книгу, в якій на відповідних сторінках заховані геометричні фігури (квадра – с.198, трапеція – с.201, коло – с.065, трикутник – с.074). (ДОДАТОК 2)

 

3) «Математична естафета» для учні групи А, які діляться на дві команди. Один учень з команди працює біля дошки, а інші – в зошитах. (ДОДАТОК 3)

 

4. Самостійна робота

 

Проводиться в вигляді тестування (ДОДАТОК 4).

 

5. Підсумок уроку

 

Вчитель підводить підсумок уроку та говорить про досягнення учнів на уроці.

 

6. Домашнє завдання: Група А - №750 (а, б), №745;

                                         Група Б - №744, №747;

                                         Група В - №749, №751.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

 

1.

-18,9+(-36,4)

-5,01+(-8,13)

 

2,12+(-2,5)

 

 

-0,46+0,8

 

-54,2+4,58

 

 

19,3+(-21,12)

 

2.

-12,6+(-11,24)

-2,6+(-17,34)

 

31,5+(-8,2)

 

 

-0,52+0,89

 

-4,21+1,2

 

24,9+(-25,6)

 

 

ДОДАТОК 2

 

Картка №1 Знайди значення виразу. Знайденим значенням постав у відповідність цифру коду. Знайди код – номер сторінки даної книги та відшукай скарб – геометричну фігуру.

 

1) -8,24+(-3,16)+7+(-0,6)+(-15,94)+8,26;

2)

3)                                      КОД _ _ _

Рядок коду

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

12,68

0

2,35

-26,72

 

Картка №2 Знайди значення виразу. Знайденим значенням постав у відповідність цифру коду. Знайди код – номер сторінки даної книги та відшукай скарб – геометричну фігуру.

 

1) 5,95+(-7,64)+4,08+(-1,36)+(-2,18);

2)

3)                                      КОД _ _ _

Рядок коду

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

21,21

1,15

5,93

14,13

 

ДОДАТОК 3

 

Хто швидше зійде на вершину?!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2,6+(-1,94)

6,5+(8,23)

 

 

 

-3,75+0,785

4,75+(-2,835)

 

-13,8+(-77,7)

-17,2+(-5,9)

І команда

ІІ команда

 

ДОДАТОК 4

 

Тест з теми: «Додавання раціональних чисел»

І варіант

1) -7+(-3)=…

а) 10;   б) -10;   в) 4;   г) -4.

2) -21,7+(-52,2)=…

а) -30,5;   б) 73,9;   в) 30,5;   г) -73,9.

3) -11+25=…

а) 36;   б) 14;   в) -36;   г) -14.

4) 14+(-30)=…

а) -16;   б) -44;   в) 16;   г) 44.

5) -29+29=…

а) -58;   б) 0;   в) 58;   г) 29.

6) -0,5+3=…

а) -3,5;   б) 2,5;   в) -0,2;   г) 3,5.

7) -43+7+(-17)+8=…

а) -45;   б) -55;   в) 75;   г) 45.

8)

а)    б)    в)    г)

9)

а)    б)    в)    г)

10)

а)    б)     в)    г)

11)

а) 8,82;   б) 2,78;   в) -9;   г) -2,78.

12)

а)    б)    в)    г)

 

Тест з теми: «Додавання раціональних чисел»

ІІ варіант

1) -6+(-5)=…

а) 1;   б) -1;   в) 11;   г) -11.

2) -1,75+(-3,14)=…

а) -4,89;   б) 1,39;   в) -1,39;   г) 4,89.

3) -8+24=…

а) -16;   б) 16;   в) 32;   г) -32.

4) 9+(-30)=…

а) -39;   б) 39;   в) 21;   г) -21.

5) -2,5+5=…

а) -7,5;   б) -20;   в) 2,5;   г) -2.

6) 36+(-36)=…

а) -72;   б) 0;   в) 72;   г) -36.

7) -24+8+(-16)+12=…

а) 20;   б) -10;   в) -20;   г) -30.

8)

а)    б)    в)    г)

9)

а)    б)    в)    г)

10)

а)    б)    в)    г)

11)

а) 1,35;   б) -5,45;   в) -1,35;   г) -0,9.

12)

а)    б)    в)    г)

 

 

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку