Урок "Одержуємо прямий кут"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником Математика 2 кл., Автор: Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.
Перегляд файлу

Одержуємо прямий кут

Мета: актуалізувати уявлення про кут, уміння креслити кути; показати спосіб утворення прямого кута; вчити розпізнавати прямі кути, креслити прямі кути в зошиті в клітинку; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: косинець, лінійка, цеглинки LEGO, ілюстративний та роздавальний матеріал, планшет, ноутбук, Старт TV.

Форма проведення: мандрівка країною Геометрія

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

Клас: 2.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА слайд №1

1. Організація класу

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Книжку, зошит, ручку, олівці.

Приготувались? Молодці!

А зараз поверніться до гостей

Дружно скажемо – Добрий день!

Все у нас уже на місці,

Залишилось тільки сісти!

 

Сядьте, дітки, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

І приємно посміхніться!

 

  • Що  ви чекаєте від уроку?
  • Щоб він був пізнавальним, цікавим, щоб було щось нове і було  весело…

2. Мотивація навчальної діяльності

— Діти, сьогодні ми продовжуємо подорожувати країною Геометрією…

а) Пригадайте. Що таке Геометрія?  (це розділ Математики)

  • А що вона вивчає? (геом.фіг) - це наука, яка вивчає властивості геометричних фігур.
  • Хто виконав додаткове завдання «Пошукову роботу»? Які існують геометричні фігури? (плоскі і об’ємні)

б)  Які фігури потрібно було зафарбувати? Вправа «Зафарбуй фігуру»

 

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image058.jpg

— Жовтим кольором розфарбуйте фігуру, що не має кутів. Як називається ця фігура?

— Червоним кольором розфарбуйте фігуру, що має найбільшу кількість кутів. Як вона називається?

в) — На попередньому уроці ми почали знайомитися з кутом, а сьогодні знайомство із цією фігурою триває.

УВАГА! до нас на заняття завітає особливий кут, що завжди був потрібний людям і для будівництва, і для землевпорядкування. (пояснення вчителя)

Завдання уроку  слайд №2

Тож сьогодні ми:

Познайомимося із прямим кутом;

Навчимося утворювати і креслити прямий кут;

Дізнаємося як називаються більші і менші  кути ніж прямий кут.

3. Усні обчислення  слайд №3

— Пропоную вам зробити  логічну розминочку і ви зможете дізнатися хто ж буде провідником у нашій подорожі?

 

76-6=70            70+20=90           90-30=60            60+8=68         68-60=8          8+2=10   

 

C:\Users\ф\Desktop\2341332_4.jpeg 10-7=3               3+5=8                      8+50=58                  58-8=50

 (Це - Точка!)  – що ви знаєте про точку? слайд №4

 

 

4. Усне опитування. Гра «Сигнальники»  слайд №5

— Точка пропонує пограти у гру «Сигнальники». Якщо ви погоджуєтесь із твердженням, відповідь «Так» покажіть зелену цеглинку, якщо ні — «Ні» - червону.

· Пряма лінія має початок, але не має кінця. (Ні. Пряма не має ані початку, ані кінця.) назвіть…

· Промінь — це частина прямої, обмежена однією точкою. (Так.)

· Промінь і відрізок мають початок. (Так.)

· Відрізок має початок, але не має кінця. (Ні. Відрізок має і початок, і кінець.)

· Кут утворюють два промені зі спільним початком. (Так.)  слайд №6

· Сторони кута — це промені. (Так.)

· Вершина кута — це пряма лінія. (Ні. Вершина кута — це точка.)

Молодці! Точка дякує вам за гарні знання. І  запрошує іти далі…

5. Каліграфічна хвилинка. Написання числа 16  Вправа «Стежечка»

слайд № 7 — А дорога  непроста — цифрова. Знайдіть стежку з числом 16.

— Напишіть каліграфічно число 16

– Це парне чи непарне число? Назвіть «сусідів» числа 16

6. Математичний диктант ( Один учень виконує завдання на дошці)

Напишіть найменше натуральне число (1),

Напишіть найбільше двоцифрове число (99),

Найменше двоцифрове число (10)

Перший доданок 18, другий доданок 2. Обчисліть суму. (20)

Зменшуване 12, від'ємник 5, обчисліть різницю. (7)

Число 15 зменшити на суму чисел 6 і 5. (4)

7. Формування навичок додавання й віднімання одноцифрового числа у межах 100 з переходом через розряд трьома способами.  Робота за варіантами (хл. і дівч.)  слайд № 8

- А тепер перевіримо чи  сформовані у вас навички  «+» і «-» одноцифрового числа у межах 100 з переходом через розряд трьома способами.

 Робота за варіантами (хл. і дівч.)

Обчисліть значення виразів різними способами.

(дошка. Працюють два учні)    44+9        86-8                    

 Перевіримо роботу.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Ознайомлення з прямим кутом (с. 74, № 2)  слайд №9

— Запам’ятайте! Кути бувають різні та спочатку ми ознайомимося з найголовнішим кутом і  потренуємося зараз його утворювати.  Візьміть аркуш паперу. Складіть його навпіл, а потім ще раз навпіл.  Добре притискайте лінію згину.

Утворений кут називають прямим. Якщо папір розігнути, ми побачимо, що дві лінії перегину ділять аркуш на чотири частини. Утворилося чотири прямі кути, які мають спільну вершину.

Складіть знову аркуш. Це буде наша модель прямого кута.

2. Фізкультхвилинка

— Чарівна Точка пропонує нам трішки розім’яти ніжки.

3. Знаходження прямих кутів на основі моделі кута

а) Практична частина.

— Нумо перевіримо, чи є у нашому класі прямі і непрямі кути (зошит, підручник, дошка, стенд, стіл).  Перевірити можна за допомогою нашої моделі. Для цього потрібно накласти прямий кут на кут предмета так, щоб збіглися вершини кутів та сторони. Якщо це сталося, отже, кут буде прямим.

 

б) Презентація «Кути у нашому житті» (Діти переглядають презентацію на планшеті,  місце-столики – пелюстки складені у формі сонечка)

- Запрошую вас до пелюсток. Пропоную вам переглянути презентацію                      «Кути  навколо нас» слайди № 10-17

4.  Робота з підручником за малюнком (с. 74, № 3).

— Нас уже зачекалися підручники. Розгорніть його на  ст.. 74 завд. 3

слайд №18

-  Перед вами — малюнки кутів. За допомогою вашої моделі визначте прямі кути.

5. Формування вмінь знаходити та креслити прямі кути за допомогою косинця

а) Ознайомлення з косинцем.

— Значно зручніше під час знаходження прямих кутів користуватися косинцем, у якого вже є прямий кут.

б) Формування вмінь знаходити прямі кути, користуючись косинцем (с. 74, № 4)

— Користуючись косинцем, визначте, який кут на малюнку прямий.

— На малюнку видно, що кути бувають різними. Кожен з кутів має свою назву. Прямий - Синій кут  BAC     (зелений/ Кут NOF — це Гострий кут -  кут, який менше прямого. Його вершиною можна вколоти.

Інший кут KOM розвернувся. Його вершиною вже навряд чи можна вколотися. Це тупий кут. Він більше прямого.

Подивіться на екран запам’ятайте( слайд №19)

Сьогодні Запам'ятай Кут менший від прямого, називають гострим кутом. Кут, більший від прямого, називають тупим кутом 

 

 

в) Формування вмінь будувати прямий кут за допомогою косинця.

Щоб правильно накреслити прямий кут, потрібно:

  •  покласти косинець на площину;     обвести його сторони;
  • назвати вершину;   -  назвати сторони.

г) Практична робота.

— Накресліть прямий кут ВАС за допомогою косинця.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  • Дуже шкода, що шлях недовгий, Повертатися нам пора,

А на наступному уроці ми знову продовжимо мандрівку країною Геометрією.

  1. Пояснення домашнього завдання

а)Вправа «Котики»

—А зараз Увага! Ви візьмете ці  малюночки котиків додому,

знайдете усі фігури, що мають прямі кути і розфарбуєте їх.

          б) Практична робота  Накреслити прямий кут, позначити його буквами.

  1. Підсумок уроку.

- Підведемо підсумок уроку. Вправа «Мікрофон»

  • Кут позначається трьома буквами. (Так. Вершину кута записують посередині між двома іншими буквами.)
  • Косинець містить прямий кут. (Так.)
  • Кут  АВС – прямий? (Так.)
  • Як називається кут КОМ?  (тупим)
  • Як називається кут NOР?  (гострим)
  • Якщо під час накладання косинця на кут їхні вершини та сторони збігаються, то кут — тупий чи гострий. (Ні. Прямий.)
  1. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»

—А зараз  доповніть речення:

 Сьогодні на уроці я дізнався(лася)...

Тепер я можу...

Було цікаво...

Знання, здобуті на уроці, знадобляться...

Як ви оцінюєте свою роботу?

  • Було легко…
  • Не все вдалося…
  • Було важко…

 

  • Що ж! Нашій подорожі кінець, а хто старанно працював той -  Молодець!

Дякую за роботу!

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
2131
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку