Урок – казка . Читання . ( 2 кл.) Тема . Позакласне читання « У світі казки чарівної»

Про матеріал
Урок – казка . Читання . ( 2 кл.) Тема . Позакласне читання « У світі казки чарівної» Мета : закріпити знання учнів про українські народні казки; вчити оцінювати вчинки героїв ; розвивати пам’ять , увагу , мислення , мову, допитливість і кмітливість. Виховувати любов до книги, бажання читати казки та інші художні твори .
Перегляд файлу

Урок – казка .  Читання . ( 2 кл.)

Тема   . Позакласне  читання « У світі  казки  чарівної»

Мета  : закріпити  знання учнів про українські народні казки; вчити оцінювати вчинки  героїв ; розвивати пам’ять , увагу , мислення  , мову, допитливість і кмітливість. Виховувати любов до книги, бажання читати казки та інші художні твори .

Обладнання :  скринька  , плакат із криптограмою , плакат із  кросвордом , карточки з деформованим  текстом .

Тип уроку : урок – казка .

                 Хід  уроку

І. Організаційний момент

      Учитель . – Доброго ранку , милі діти !

        Доброго ранку , дерева  і  квіти !

        Доброго ранку , сади  і поля !

        Доброго ранку , Україно  моя !

        Доброго  ранку  зичу  всім  я !

     Учні . –  Доброго   ранку ,  Світлано  Семенівно  !

     Учитель. – Діти , сьогодні на нашому уроці присутні гості. Привітайтеся до

                         них .

     Учні .       -  Доброго ранку , шановні  вчителі !

                         Низький уклін вам до  землі !

      Доброго ранку  зичимо щиро,

               Щоб жилося  в  любові  й мирі !

    Учитель  -  Сідайте , будь ласка .

    Учень  .   -  Наш  девіз ;

                  Родина , школа , рідний край ,

      І скрізь  в тобі потреба.

      Учись , твори  і пізнавай.

                        І  неодмінно сам повір  у себе.

     Учитель. – І неодмінно сам  повір  у себе !

                         Ви вмієте , знаєте , можете !

ІІ. Повідомлення  теми і мети уроку .

         Продовжуємо наш урок. Тема  уроку ….

А тему  уроку ви дізнаєтесь , коли  прочитаєте  криптограму. ( На дошці прикріплено  плакат з криптограмою . Учні  читають її .)

         Так , правильно. Тема нашого  уроку «У світі казки чарівної» .

          З давніх  - давен  прийшли до нас  казки. Вони передавалися з вуст в уста  і були доступні всім : і дорослим , і малим. Український народ завжди був багатий  на талановитих  оповідачів. Саме від них  позаписували наші письменники тисячі й  тисячі казок.

         Казка … Одне тільки слово і дитячі личка сяють радістю. Вони  знають , що  зараз поринуть у той чарівний світ , де добро завжди перемагає зло , де збуваються найзаповітніші мрії.

         Казка … І мрійливий  погляд дорослого лине у те далеке дитинство , де звучить тихий  лагідний голос матусі , і людина поринає у чарівний світ казки .

       Учень .          Існує  книг багато на землі,

           Вони цікаві , мудрі та повчальні,

                    Та кожен   з нас , дорослий чи малий ,

            Казки  читає , - дуже вони гарні .

 

      Учень.          Казка – це світ, чарівний та незвичний.

           Казка – це світ  сповнений краси.

          Поринуть в казку – це так цікаво.

          Це справді  свято , що сяє яскраво.

 

     Учень .         У  казці звірі свою  мову мають,

                           Дерева розмовляють , мов  живі.

        Добро і правда завжди зло долають.

         Тому  і люблять казку діти всі .

    Учитель . ( тримає в  руках  скриньку )

          Що за скринька  чарівна ?

        Що  в  собі   таїть вона ?

                         Скриньку  ми  відкриваємо,

      Що  тут – враз  узнаємо.

( Учень відкриває скриньку . Виймає картку, на якій  написано «Казка». )

Діти .   Казка !

Учитель. – Раз ! Два ! Три ! Казко , оживи !

                               Інсценізація  казки  «Лисичка  і Журавель»

Автор.         Лисичка і Журавель дуже заприятелювали. От Лисичка і просить                  

           Журавля до себе  в гості.

Лисичка: -  Приходь , Журавлику ! Приходь , любчику. Чим   хата багата , тим 

                      і     вгощу.

Автор.         Іде Журавель на   прошений  обід, а Лисичка   наварила    кашки з      

                   молочком , розмазала тонесенько по тарілці та   й поставила  перед

                   Журавлем .

Лисичка.: – Призволяйся , не погордуй . Сама  варила .

Автор.        Журавель стук , стук дзьобом – нічого не спіймав. А  Лисичка   тим

                   часом  лиже та  й лиже  кашку , а ж поки сама всієї не з’їла.  А  коли 

                   кашки  не стало , вона й мовить :

Лисичка:-   Вибачай , кумочку, більше не маю  чим пригостити .

Журавель: –Спасибі й за те. А ти  б , Лисичко, до мене завтра в гості прийшла .

Лисичка: – Добре , Журавлику, прийду , чому не прийти .

Автор .       Другого  дня  приходить Лисичка  , а Журавель   наварив    м’яса,

                    квасольки , картопельки . Покришив дрібненько , склав у високий

                    глечик  з   вузькою  шийкою та й поставив  на столі перед Лисичкою

Журавель: –Їж , кумонько. Не  погордуй , люба моя.

Автор .        Нюхає Лисичка – смачно  пахне. Встромлює голову  в глечик –   не

                    йде   голова. Пробує лапою – не витягне. Крутиться Лисичка , скаче

                    навколо  глечика ,  а  Журавель їсть собі  шматочок  за  шматочком ,

                   поки  всього  не  виїв.

Журавель: - Вибачай  , любонько , чим хата багата , тим і рада , а  більше на

                        це   раз   нічого  немає.                  

Автор .         Розсердилась Лисичка , навіть не  подякувала  за гостинність.

                      Вона , бачте  , думала , що на цілий тиждень  наїсться, а тут

                      прийшлося  додому  йти  облизня спіймавши. Відтоді й зареклася

   Лисичка  з  Журавлем приятелювати .

Учитель: -  Чого вчить нас ця казка ?  (  Бути   ввічливими    господарями .

                     Дотримуватись  правил гостинності, щоб гостям  було  приємно 

                     проводити  час )

Учитель: -   Знову  скриньку  відкриваєм,

            Що там  в ній – сюди  виймаєм.

(Учень виймає карточку , на  якій  написано « Гостя». )

Учитель: -   Що  за  гостя  завітала  в  клас ?

                     Чим    порадує  вона  нас ?

Гостя :     -  Я -  королева Королівства  Казок .

           Принесла  вам  запитань   разок.

                    І не  сама  я  прийшла ,

           Своїх   підданих  привела .

                    Піддані  мої  з’явіться !

                    Як  знають  вас  - самі  подивіться !

(По черзі виходять герої казок   і розповідають  віршик, що характеризує героя з казки, а учні називають казку, де зустрічається той чи інший персонаж.)

                   Старенька  бабуся  у лісі  жила,

          Гостинці  для  неї  онука  несла.

                   Хто   дівчинку   цю  по  дорозі  зустрів ?

         Як  казка   ця  зветься ? Хто  б  відповів ?

        ( Червона Шапочка )

                  До  школи   прямує   хлопчик  дерев’яний.

         Чомусь  потрапляє  у  цирк  полотняний .

          Відома   ця  книжка  тобі ,  чи  не так ?

         В  пригодах  яких  побував  цей  хлопчак ?

         ( Пригоди  Буратіно )

Королева : -    З   якої  ж   казки  цей  дивний  хлопчак ?

                   На городі  виростала    ,

                   Сили   набирала ,

          Непомітно , дуже  швидко

                   Великою  стала.

                   Став  тут  дід   усіх  гукати

                   Та  красуню    рвати.

                   (Ріпка )

Королева: -  А цю  казку, діти , ви  встигли  відгадати ?

                   Підробив  він  голосок,

          Став   малим  співати.

          Здогадалися  вони :

                   Це  не їхня  мати .

                                           (Вовк і семеро козенят )

Королева: -  Ну, а  це  з  якої   казки, зуміли  відгадати ?

                   Ой , набридло  на віконці

          Все  на  сонечку  сидіть .

              Я  візьму  і  покочуся,

          Щоб  побачити весь  світ .

                                           ( Колобок )

Королева: -  А  цей  герой  з  якої  казки  завітав  у ваш  клас ?

                   Працювала  я  у  хатці,

                   Танцювала  у  палаці.

                   Є  у  мене  така   звичка :

          Десь  губити  черевички .

      ( Попелюшка )

Королева: -  З  якої  казки  героїня губить   черевички  на  балу ?

                   Вигнав  дід  козу  із  хати ,

          Та й  пішла  вона  блукати .

          В  зайця  хату  відібрала.

                   Всі   козу  ту  виганяли,

          Рак  козуню  ущипнув ,

          Зайцю хату  повернув .

          ( Коза – Дереза )

Королева : -  Відповідь  я  жду :

                   В якій  казці рак  зайцю  хатку  повернув ?

Королева : -  Молодці ! Всі   ви  молодці ! Бачу , казки ви любите і знаєте.

                   За  знання  ваші  чудові,

                   В цьому   переконуюся  знов   і  знову .

         Для  вас   я дещо  маю.

                  Ось  нагороду  цю  вручаю.

         ЇЇ   вам  вручаю  сміло,

         Нагороду   цю  отримали  за  діло.

                  Від  душі  я  всіх  вітаю ,

         Ще  кращих  успіхів  бажаю .

(Королева  вручає  дітям  грамоту .)

Фізкультхвилинка

                  В  країні  чудовій  побували,

                  З казковими героями  потанцювали,

                  Присідали і  вставали ,

                  Як  зайчики , весело  пострибали .

                  До   сонечка  ручками   потягнулись

                  І  весело    всміхнулись .

(  Діти  виконують  певні  рухи . )

Учитель : - Знову  глянемо  у скриньку. Там дещо  залишилося.

                 ( Виймає карточку , на  якій написано «Кросворд»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          Зараз  нам  потрібно розгадати  кросворд… Я буду читати уривки казок , а ви  повинні  відгадати назву  казки.  Той , хто  відгадає  , вийде  і  впише  назву  казки   у відповідний  рядок .

1. « Баба діда за сорочку , дочка  бабу  за  торочку…» 

                           ( Ріпка  )

2. « Уліз ведмідь -  семеро  стало».

                              (Рукавичка )

3. « Я не  пила , я  не  їла: тільки бігла через  місточок , та  вхопила  кленовий листочок».

                  (Коза – Дереза )

4. « А лисичка його гам ! Та й проковтнула!»

                  (Колобок )

5. « А мишка біг , хвостиком зачепила, яєчко  впало і розбилось».

                          (Курочка  Ряба )

Учитель : - Прочитайте , діти  слово , яке утворилося у виділених клітинках.

(Казка )

  • Що називається казкою ?  ( Казка – це народний або  літературний твір  про вигадані ,  часто  фантастичні   події.)
  • Які бувають казки  ?  ( Народні й авторські )
  • Як ще називаються авторські казки ? (Літературними )

Учитель : - А тепер пограємося  у гру  « Впізнай слово»

       Б…р…т…н… ,    К…рлс…н ,   Ч…рв…н…  Ш…п…чк…, Л…с…чк…,

       Ж …р…в…ль ,  В…нн…  П…х ,  П… п…л…шк…,    р …к…в…чк.. ,   

       л…к…р    …йб…л…ть.

Робота    в   парах .( Учитель роздає  по 1 карточці на парту із  деформованиим текстом. Перемагає та пара учнів , яка  перша прочитає  цей текст.)

                              Гра   «Дешифрувальники» 

       илиЖ  ібос    ідд   ат  абаб.  ідД  .   ежак     абіб :

       -  иТ , абоб , епич    ипориг , а  я  їдуоп  оп  убри.

оливаНв  інв  ибри і езев   ододум.  алабичоП    огой чкаилис -  і  тіолсхояс йї  ирбик   сїтопипо. алібгаЗ   онав  деперан ,  алгял   і  ижтьел , кя    авртем..

     Жили  собі дід  та  баба.  Дід каже   бабі

     - Ти , бабо , печи   пироги , а  я поїду по рибу .

Наловив він рибки і  везе додому. Побачила  його  лисичка – і схотілось їй  рибки  попоїсти. Забігла  вона  наперед, лягла і лежить , як  мертва.

                              Підсумок   уроку . Рефлексія      

 -  Ви  дуже добре сьогодні  працювали  на  уроці. Я  була  впевнена , що  ви знаєте , вмієте , можете . Всі , хто відповідав , отримує  12  балів . Дякую вам  за роботу .

 -  Скажіть , будь  ласка , що найбільше   сподобалося на  уроці ?

 -  Де  було  важче  працювати ?  

 

docx
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку