Урок математики "Геометричний матеріал : види кутів."

Про матеріал
Подорож у космос та зупинки на планетах допоможуть ознайомити дітей з різними видами кутів .
Перегляд файлу

 

ТЕМА : Геометричний матеріал : види кутів.

МЕТА: Ознайомити дітей з різними видами кутів, вчити розрізняти кути. Вправляти дітей у розв’язуванні задач на різницеве порівняння шляхом порівняння простої задачі із складеною. Розвивати мислення , просторову уяву, увагу. Виховувати інтерес до уроків математики.

Обладнання: демонстраційний матеріал, ТЗН, картки для роботи в групах, парах.

Тип уроку:Засвоєння нових знань

                               ХІД   УРОКУ.

 

  1. Організаційний момент.

 1. Привітання:

Раді ми гостей вітати

І урок наш розпочати

Будемо навчатись гарно

Швидко, весело і вправно.

2. Вправа – енергізатор

            Наберіть в долоні сміху

            і розсипте всім на втіху,

            ми потремо оченята

            щоб могли спостерігати

Нашорошем швидше вуха ,

Щоб могли усе-все слухать

Будем ми подорожувати

Щось цікаве пізнавати.

 

II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

 

   Ви до подорожі готові? Сьогодні на вас чекає подорож у космос.            Подорожуючи по планетах  ми будемо розв’язувати приклади та задачі, дізнаємось таємниці острова Каліграфії, а допоможе нам у цьому уважність, кмітливість, швидкість мислення.

              Увага! Ми на станції «Старт».

Екіпажам корабля пропонується зайняти місця у ракетах, але для цього слід вставити пропущені числа, встановивши закономірність:

II.Актуалізація знань учнів.

1.Робота з числовим рядом.

 11    37   50   63  … 89

-У якому порядку написані числа?

-Яку закономірність ви встановили?

-Назвіть сусідів числа 11?

-Назвіть наступне число до числа 37?.

-Яке число стоїть зліва від числа 50?

-Яке число стоїть справа від числа 76?

-Назвіть число , в якому однакова кількість десятків і одиниць.

_Назвіть число сума цифр якого 9, різниця 4.

-Яке число зайве? Чому?

Завдання виконано, екіпаж до злету готовий?

2. Релаксаційна вправа «Політ на ракеті».

«Ми злітаємо, вирушаємо  у відкритий космос. Ми летимо, як пушинки, нам легко. Дме вітер з космосу. Вдалині помітні зірки. Ми летимо, летимо… Послухайте музику космосу

3.Каліграфічна хвилинка.

-Ось ми приземлились  на Планеті Каліграфії і нас привітно зустрічає її мешканка.

- Яке число  найчастіше зустрічається у мешканки  цієї планети ?

Пригадайте, як вірно пишеться цифра  3. (Пояснення вчителя)

Напишіть стільки трійок, скільки ви бачите на її вбранні.

Порахуйте суму всіх чисел. Характеристика числа.

3. Робота в парах змінного складу(таблиця ноження)

Наступна зупинка на планеті прикладів.

Для того , щоб виконати  завдання  цієї планети вам слід пригадати таблицю множення.

4.Розв*язування прикладів (диференційовано)

(  У кого на парті лежить зелена зірочка - виконує вирази зеленого кольору, а у кого жовта – вирази жовтого кольору)

 

 4* (53-45)                                       32:4+12:3

7*5-26                                             80-4*7+12

(65-50):3                                         23+9*3-23

46+2*7                                           2*4+(73-56)

 

 (Перевірка за еталоном)

 

II.Сприймання нового матеріалу та його усвідомлення.

Ось ми і приземлились на планету Геометрія, де нас чекають нові відкриття.

 

 

 

1.Робота з геометричним матеріалом

От ми з вами і потрапили до планети Геометрії.

  Назвіть її мешканців.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Ознайомлення з кутом

 Розповідь казки

 

Казка Подорож точки по країні Геометрії

 

Жила собі Точка на відрізку, не нахвалиться, як вправно з’єднав Олівець два Промені в одну Пряму. І не видно де з’єднано.

  •       Молодець Олівець! От так майстер!
  •   Тут не я один постарався, заперечив Олівець. – Ти й про Лінійку не забувай.
  • А хіба ти не міг би сам з’єднати промені?
  • Звичайно, зміг би. Але Пряма могла б і не вийти.
  • Як це?! – здивувалась Точка.
  •       А ось давай подивимося.

Ножиці знову розрізали Пряму на два Промені. Олівець з’єднав кінці цих Променів ось так(мал.1)

- Але ж це не Пряма, - вигукнула   Точка. – Тут прямо не пройдеш, доведеться повертати. Що ж це таке? Як це називається?

- Це Кут, - сказав Олівець.

- Кут…  Кут… - повторювала Точка нове для неї слово.

- А як називається те місце, де промені з’єдналися?

- Вершина Кута. Зараз ти – Точка у вершині Кута. А промені, які виходять з вершини, називаються сторонами Кута.

  Точці сподобалася назва – Вершина Кута і їй закортіло покататися з вершини як з гірки по сторонах кута. Скотилася вона спочатку по одному Променю. Потім – по другому, а потім звернулася до Олівця з проханням:

  • Чи можна зробити гірку крутішою?
  • Можна, - відповів Циркуль. Він зсунув сторони кута ось так(мал.2).
  • Ой, це вже занадто! – запищала Точка. – Який гострий Кут! Прямо на тебе схожий. Не треба так круто!

Олівець розсунув трохи сторони Кута і поставив Промені під прямим кутом (мал. 3). Прямий кут менший від тупого кута, але більший від гострого. Точці дуже сподобався Прямий Кут, але вона ніяк не могла зрозуміти, чому він Прямий, і тоді  Олівець покликав Косинця. Спочатку він звелів косинцеві стати так, щоб вершина прямого кута була  ніби вершиною гірки(мал. 4), а потім так, щоб одна сторона Прямого Кута лежала горизонтально, тоді друга розмістилася вертикально. І Точка зрозуміла, чому такий кут назвали прямим. Вона зіскочила на нашу Пряму, яка саме в цей час лежала горизонтально, й попросила Лінійку та Олівець провести через себе ще одну Пряму -  вертикальну. Та Лінійка й Олівець самі не могли цього зробити. На допомогу їм прийшов Косинець. Ось так його вимірюють. 

Так і  нас народилась нова фігура – кут.

3. Практична робота

То як називається кут, який менший за прямий? По якому куту Точка не могла кататися? (по тупому) Хто може допомогти накреслити прямий кут?

  Користуючись косинцем  знайдіть на картках гострий кут - зафарбуйте його червоним кольором,

зеленим кольором зафарбуйте тупий кут , який кут залишився не зафарбованим?

III.Первісне застосування набутих знань

   1.Робота за підручником.

    Виведемо правило :

Гострий кут – це кут менший за прямий.

Тупий кут – це кут більший за прямий.

        Перевіримо правило за підручником.

Візьміть косинець і визначте прямі і непрямі кути.

(вправа 128)

Кути мають такі ж самі імена, як і ми. Тільки потрібно вміти їх читати.

Кут АОВ або кут О.  Прочитайте  кути зображені на дошці  (хором).

А тепер прочитайте самостійно у підручнику

( вправа 127).  Визначати кути можна не лише косинцем, а й кутником, який ми  зараз виготовимо самі.

2. Виготовлення кутника.

3. Робота в парах

Як ви гадаєте, в яких геометричних фігурах живе кут? Скільки кутів у чотирикутника, а у трикутника? Звідси вони і отримали назву. У якої геометричної фігури немає кутів? Попрацюйте в парах : користуючись кутником знайдіть  у яких фігурах живе прямий кут.

3.Логічна задача

 

A D        C

 

                          

               6

 

 

  D

 

                           C

 

 M 10

    K 

 

 

 

 N 

   F

 

 ?  

Фізхвилинка

Екіпажі всі стомились

Адже добре потрудились

1,2,3,4,5

Час настав нам спочивать

Тож піднімем руки в гори

Ніби глянемо на зорі

В різні боки повернулись

IY. Узагальнення та систематизація набутих знань

 А на цій планеті живуть чоловічки , які дуже люблять ставити запитання: Скільки? На скільки?

1. Фронтальна робота над задачею. С.37 №131

- Прочитайте умову першої задачі. Про що розповідається у задачі? Що означає число 56? Що відомо про кількість сторінок в другій книжці?  Про що запитується у задачі? Чи можна дати  відразу відповідь на запитання задачі?  Яка це задача? То де більше сторінок? А як дізнатись на скільки більше ? Якою дією знайдемо відповідь на запитання задачі?   Яка називається такий вид задач?

-Прочитайте умову другої задачі? Про що розповідається у задачі?  Скільки пішло першокласників на виставу?

Скільки було другокласників? Що означає число 42? Куди ж пішли третьокласники? Про що запитується у задачі? Чи можна відразу відповісти на запитання задачі? Чому?  Що потрібно дізнатись спочатку? Що для цього потрібно зробити ?  Про що ми можемо дізнатись у другій дії ? Якою дією знайдемо відповідь на запитання задачі?

2.Запис задачі на дошці

3.Робота в групах  ( скласти задачу за коротким записом)

4.Розв'язання рівнянь на вибір.

 Манить вас і запрошує  в гості  планета  Рівнянь.

               ( на вибір)

Х+24 =71        67-Х= 36           Х-26=72-28           Х+36=29+56

  • Яку відповідь ви отримали, розв’язавши перше рівняння? У кого така ж відповідь. Прочитайте, яких значень набуло х при знаходженні зменшуваного? Перевірка за еталоном.
  • IY. Підсумок уроку.

От і закінчилася наша подорож, час повертатися додому .

Чи сподобалася вам ваша подорож?

Яке завдання виявилося найважче?

Куди б ви ще хотіли б здійснити подорож?

 

 

Картка для роботи в парах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гуровська Олена Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1829
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку