"Урок математики і географії" /самопідготовка/

Про матеріал
Методична розробка самопідготовки для у3чнів спеціальної школи-інтернату, метою якої є: формувати в учнів навички самоорганізації і самоконтролю; розвивати вміння планувати проміжні та кінцеві результати; коригувати вади психофізичного розвитку; виховувати бажання здобувати знання і застосовувати їх в практичних умовах.
Перегляд файлу

   Мета. Формувати в учнів навички самоорганізації і самоконтролю; розвивати вміння планувати проміжні та кінцеві результати; коригувати вади психофізичного розвитку; виховувати бажання здобувати знання і застосовувати їх в практичних умовах.

 

1.   Нервово - психічна підготовка.

Завдання. Скласти речення –  девіз самопідготовки з геометричних фігур, розмістивши їх для першого слова в порядку зростання розмірів цих фігур, для другого – в порядку спадання.

ДУМАЙ САМ

 

  2. Виконання домашніх завдань

Математика.

Тема. Ділення простих іменованих чисел на одноцифрове число з роздробленням.

Мета. Закріпити і поглибити набуті на уроці знання;

розвивати вміння працювати за зразком і вказівками вчителя; коригувати вади мислення та пам’яті;  виховувати наполегливість в досягненні позитивного результату.

 

Вихователь (записує на дошці 3 і 3см.)

- Подивіться на ці записи і скажіть, чим вони відрізняються? (Перше число – просте, друге – просте іменоване).

- Що означає вказана міра біля числа? (Довжину).

-А які ще міри ми вивчали і знаємо? (Міри маси, міри часу, міри вартості).

- Чи всі міри маси, наприклад, однакові? (Ні, є більші і менші).

-В якому співвідношенні перебувають всі міри? ( Більші міри можна роздробити в менші, а менші виразити в більші).

- Чи завжди? (Більші міри можна роздробити в менші завжди, а менші виразити в більші ні).

- Роздроблення більших мір у менші – є обов’язковою математичною операцією при виконанні сьогоднішніх прикладів на ділення іменованих чисел.

1. Інтелектуальна розминка.

  1. Як називається процес вираження більших мір у менші?

( Роздроблення, перетворення, порівняння).

  1. Якщо 1 м = 100 см, то 2 м = 200 см, 3 м = 300 см,                    6 м = 600 см. Так? (Ні)
  2. Якою дією перевіряємо правильність виконання

ділення?(Множенням, додаванням, відніманням).

  1.  В чому парадоксальність запису: 3 кг = 3000 см?

2.Гімнастика для пальців рук перед виконанням письмової роботи.

3.Самостійне виконання домашніх завдань ( № 3, ст. 112  ). Приклади типу:

4 м : 5 =

Повторення таблиці співвідношення мір маси, довжини, часу, вартості.

4.Індивідуальна робота з Грищук О. (Віднімання одноцифрового числа від круглого десятка)

Допомога Аксьонову Ж, Кумейко А,  Говорову Д, Дзюндзі Д.

Організація взаємодопомоги: Мукомело О – Степчук М, Мельник В – Домінчен В.

Перевірка виконання завдань у зошитах. Підсумок.

5.Хвилинка відпочинку. Виконання фізичних вправ для укріплення м’язів шиї, хребта, гімнастика для очей.

 

Географія.

Тема. Спостереження за погодою.  Календар погоди.

Мета. Формувати вміння дітей набуті теоретичні знання застосовувати в практичних умовах; розвивати  причинно-наслідкові зв’язки, вміння працювати з демонстраційним матеріалом та коментувати власні дії; коригувати вади спостережливості, просторової уяви.

 

1.Пояснити прислів’я.

«У таку погоду добрий господар і собаку на вулицю не вижене». «Трапляється і такий год, що на день по сім погод».

2.Вступне слово вихователя.

   Якщо ми пригадаємо різні пори року, то відразу ж скажемо чим вони різняться між собою і можемо відмітити характерні для кожної пори особливі відмінності.

   Давайте ж зробимо це разом. (Діти відмічають температуру повітря, прозорість атмосфери, вітер, хмарність, опади тощо). За такою мінливістю ми не лише можемо спостерігати, але й вести певні системні записи в так званому щоденнику,  який називається…календар погоди. Саме про це читаємо в підручнику (с. 71-72).

  3. Самостійна робота дітей:

  • читання тексту 2-3 рази;
  • переказ прочитаного та відповіді на запитання(с.72);
  • взаємоперевірка (Робота в парах);
  • завдання – рекомендації (с. 72).
  • вивчення умовних знаків календаря погоди.

4.Індивідуальна робота з Грищук О, Герасімовою Л

5. Перевірка знань учнів. Робота в групах.

 Дітям даються оповідання, в яких є опис погоди. Користуючись умовними знаками календаря погоди, передати  описані природні явища.

  1. В. Сухомлинський.

«Як дізнаються муравлики, що буде дощ».

   У лісі мурашник. Навколо нього кипить життя. Муравлики усе кудись біжать, звідкись повертаються.

   Та ось муравлики занепокоїлись. Зачиняють дверцята маленькими грудочками й листочками.

- Муравлики, що сталось? – питає Метелик. – Чого ви дверцята зачиняєте?

- Наближається негода, от ми й готуємось. Зачиняємо дверцята, щоб не залило наших кімнаток дощем.

- А звідки ви знаєте, що негода насувається? – цікавиться Метелик.

- Далеко-далеко пливе холодна чорна хмара. Від неї повіває студенним вітром. От ми і чуємо той холодний дух.

 

2. В небі ні хмаринки.  Вранішнє сонечко розбудило мешканців лісової галявини: голосно заспівали пташки, комахи та мурашки заметушилися у пошуках сніданку, метелики закружляли у своєму хаотичному танку, радіючи кожній квіточці, що посміхалася до них барвистими пелюстками.

   Та пополудні повіяв легенький вітерець, який поступово посилювався. Він  приніс звідкілясь чорну хмару, що раптом хлинула густим холодним дощем. Небо пронизали блискавиці, прокотився тупий гуркіт грому.  Це гроза!

 

    На дошці діти прикріплюють умовні знаки: ясно, хмарно, все небо вкрите хмарами, дощ, гроза і коментують свої дії і висновки.

6.На завершення демонструється відеофільм «…»

7. Підсумок підготовки. Відмічається активність учнів, висловлюються побажання, та поради.

8. Рефлексія. Класний гуморист розповідає смішинки «Жарти    з – під парти». Діти відпочивають.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Інкл
Додано
20 березня 2019
Переглядів
536
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку