У ційроботі представлено певну сукупність взаємопов'язних засобів і процесів необхідних для створення організованого педагогічного впливу на формування особистості учня.
- це педагогічна система , яка має певну сукупність взаємопов'язних засобів і процесів необхідних для створення організованого педагогічного впливу на формування особистості учня; - це інноваційний метод. - активна, самостійна, практична, творча діяльність. - метод пошуку. - спільна діяльність , спрямована на досягнення певного результату . - засіб саморозвитку.
Номер слайду 2
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ КООПЕРАТИВНОГО (ГРУПОВОГО) НАВЧАННЯ НА УРОКАХ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Номер слайду 3
МЕТА ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ За умов роботи всі діти класу отримують рідкісну за традиційним навчання можливість говорити, висловлюватись. Вони сприяють розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію У процесі спілкування діти “знаходять” власну думку, вчаться її відстоювати. Учні не можуть ухилитися від виконання завдання. Розраховані на швидке виконання вправ, які за інших умов потребують великої затрати часу. Розвивають здатність у дітей самостійно розв‘язувати складні життєві проблеми.
Номер слайду 4
Завдання вчителя – сприяти формуванню у дитини потреби до пізнання світу і людини в ньому як соціальної і біологічної істоти; засвоєнню духовних цінностей у різноманітних сферах: пізнавальній, моральній, діяльнісно-вольовій, емоційній, естетичній, комунікативній; створення теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів.
Номер слайду 5
ПРАВИЛА РОБОТИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ 1.Намагайтеся ніколи не застосовувати слово “розподілятись”. Пам΄ятайте, учні ОБ‘ЄДНУЮТЬСЯ! 2.Усе, що пропонують учні, має бути прийнятне й обговорене. 3.Не слід казати їм, що це “правильна або неправильна відповідь”, треба лише допомогти опрацювати інформацію і прийняти власні рішення. 4. Спостерігайте, щоб ніхто з учнів не залишався поза обговоренням. 5.Рішення учнів повинні сприйматися серйозно. 6. Найефективнішою кількістю учнів у групі буде не більше 5-6 осіб.
Номер слайду 6
РОБОТА В ПАРАХ “Думати, працювати в парі, обмінятися думками” Це початковий етап навчання учнів роботи у малих групах. Організація: Подається запитання для невеликої дискусії чи аналізу ситуації. 1-2 хвилини для самостійного обдумування поставленого питання. Об‘єднання учнів у пари. Обговорення питання у парах, по закінченні якого вони мають досягти згоди. Представлення результатів роботи, обмін своїми ідеями та аргументами з усім класом.
Номер слайду 7
Два – чотири – всі разом Варіант навчання, який ефектевний для розвитку навичок спілкування в групі, вмінь переконувати та вести дискусію. Організація: Постановка питання або гіпотетичної ситуації. Індивідуальне обдумування 1-2 хв., поєднання учнів у пари з подальшим діалогом. Винесення спільного рішення. Поєднання пар у четвірки, обговорення. Прийняття спільного рішення обов‘язкове. Колективне обговорення.
Номер слайду 8
Робота в малих групах Форма роботи для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму. Організація: Необхідна умова – володіння учнями знаннями та вміннями, необхідними для виконання завдання. Об‘єднання учнів у групи. Розподіл ролей у групі: Спікер(доповідач), Секретар, Посередник(стежить за часом), Доповідач. Постановка питань – відкритого чи індивідуального для кожної групи. Обговорення у групах. Подання учнями результатів роботи.
Номер слайду 9
Мета: створення для дитини умов, за яких вона оволодіє вмінням активно: - здобувати, - оновлювати, - розвивати, - творче застосовувати свої знання.
Номер слайду 10
Педагогічні функції методу проектів: - дидактична - пізнавальна - розвивальна - виховна - соціалізуюча
Номер слайду 11
Етапи роботи над проектом - постановка мети - планування роботи - реалізація діяльності - перевірка результатів, підведення підсумків роботи та її оцінка.
Номер слайду 12
Проектна діяльність – це інтегративна модель навчально-пізнавальної діяльності: Пізнавальна діяльність Трудова діяльність Спілкування Ігрова діяльність Художня діяльність Дослідницька діяльність Пошукова діяльність Суспільно-корисна діяльність
Номер слайду 13
З досвіду використання методу проектів Теми проектів для 3х-4х класів: Вчать у школі, вчать у школі Книга - джерело знань Дружбою треба дорожити Моя сімґя Край, де я живу Золоті фарби осені Зимова казка Полюбуйся, весна наступає Знай, люби, бережи рідну природу Наші друзі - птахи
Номер слайду 14
Проект “Допомога птахам”
Номер слайду 15
Етапи роботи над проектом 1. Визначення теми та завдань проекту. У чому полягає задум? Дізнатися якомога більше про життя птахів взимку. Для чого це потрібно? Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до живих істот
Номер слайду 16
2. Планування діяльності для досягнення мети Що ми хочемо зробити? Зібрати матеріали про життя птахів взимку. Що буде головним? Урок мозаїка “Допомога птахам” До кого звернуться щоб отримати допомогу? До вчителя, до бібліотекаря, до батьків
Номер слайду 17
3. Виконання проекту 1 група– збір інформації про птахів 2 група– поради , щодо організації допомоги птахам 3 група– вивчення оповідань, легенд про птахів 4 група – прислівґя, загадки про птахів , конкурс “малюємо пташку”. 5 група– організація співпраці з Харківським зоопарком.