- це педагогічна система , яка має певну сукупність взаємопов'язних засобів і процесів необхідних для створення організованого педагогічного впливу на формування особистості учня; - це інноваційний метод. - активна, самостійна, практична, творча діяльність. - метод пошуку. - спільна діяльність , спрямована на досягнення певного результату . - засіб саморозвитку.
МЕТА ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ За умов роботи всі діти класу отримують рідкісну за традиційним навчання можливість говорити, висловлюватись. Вони сприяють розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати й вести дискусію У процесі спілкування діти “знаходять” власну думку, вчаться її відстоювати. Учні не можуть ухилитися від виконання завдання. Розраховані на швидке виконання вправ, які за інших умов потребують великої затрати часу. Розвивають здатність у дітей самостійно розв‘язувати складні життєві проблеми.
Завдання вчителя – сприяти формуванню у дитини потреби до пізнання світу і людини в ньому як соціальної і біологічної істоти; засвоєнню духовних цінностей у різноманітних сферах: пізнавальній, моральній, діяльнісно-вольовій, емоційній, естетичній, комунікативній; створення теоретичної бази для інтелектуального розвитку молодших школярів.
ПРАВИЛА РОБОТИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ 1.Намагайтеся ніколи не застосовувати слово “розподілятись”. Пам΄ятайте, учні ОБ‘ЄДНУЮТЬСЯ! 2.Усе, що пропонують учні, має бути прийнятне й обговорене. 3.Не слід казати їм, що це “правильна або неправильна відповідь”, треба лише допомогти опрацювати інформацію і прийняти власні рішення. 4. Спостерігайте, щоб ніхто з учнів не залишався поза обговоренням. 5.Рішення учнів повинні сприйматися серйозно. 6. Найефективнішою кількістю учнів у групі буде не більше 5-6 осіб.
РОБОТА В ПАРАХ “Думати, працювати в парі, обмінятися думками” Це початковий етап навчання учнів роботи у малих групах. Організація: Подається запитання для невеликої дискусії чи аналізу ситуації. 1-2 хвилини для самостійного обдумування поставленого питання. Об‘єднання учнів у пари. Обговорення питання у парах, по закінченні якого вони мають досягти згоди. Представлення результатів роботи, обмін своїми ідеями та аргументами з усім класом.
Два – чотири – всі разом Варіант навчання, який ефектевний для розвитку навичок спілкування в групі, вмінь переконувати та вести дискусію. Організація: Постановка питання або гіпотетичної ситуації. Індивідуальне обдумування 1-2 хв., поєднання учнів у пари з подальшим діалогом. Винесення спільного рішення. Поєднання пар у четвірки, обговорення. Прийняття спільного рішення обов‘язкове. Колективне обговорення.
Робота в малих групах Форма роботи для вирішення складних проблем, що потребують колективного розуму. Організація: Необхідна умова – володіння учнями знаннями та вміннями, необхідними для виконання завдання. Об‘єднання учнів у групи. Розподіл ролей у групі: Спікер(доповідач), Секретар, Посередник(стежить за часом), Доповідач. Постановка питань – відкритого чи індивідуального для кожної групи. Обговорення у групах. Подання учнями результатів роботи.