Вимоги до приміщень в перукарнях

Про матеріал
Розробка уроку-лекції з предмету Проектування та обладнання салонів краси. Для студентів Вищих Навчальних закладів Перукарської справи
Перегляд файлу

Лекція 1. 1. Вимоги до приміщень в перукарнях

 

ПЛАН

1. Основні види перукарських послуг.

2. Робоче місце перукаря.

3. Вимоги до роботи перукаря

4.Вимоги до приміщень

Контрольні запитання

  1. Назвіть основні види перукарських послуг в перукарні.
  2. Назвіть, до якої групи відносяться приміщення обслуговування відвідувачів.
  3. Охарактеризуйте приміщення залу очікування.
  4. У яких будівлях розташовують перукарні?
  5. Яка відводиться площа приміщення перукарні, на 1-2 робочих місць згідно зі санітарними нормами?
  6. Назвіть які заходи в перукарні проводять щоденно?

Література

  1. Підручник: У 3 кн. 2: Основи перукарської справи\ Н.А. Горбатюк – 576с.: іл. Видавництво:К.: Грамота рік видання:2006
  2. Кулешкова О.Н. Технология и оборудование парикмахерских работ. – М.:Академия, 2002.
  3. Ветров А.Парикмахер-стилист. Ростов-на-Дону: Феникс, 2003.
  4. Луканова О.В., Федорова Л.В. Технология парикмахерских услуг.- Ростов-на-Дону: Март, 2002.

Вступ

Сучасний світ відкриває нові перспективи для зростання деяких сфер економічної діяльності. Перше місце у виробництві та наданні побутових послуг займають підприємства, що надають перукарські послуги. Вимоги до сучасного майстра перукарської прави дуже високі. Основні з них – глибокі теоретичні знання, володіння прийомами і методами практичної роботи з виконання стрижок, укладання волосся,  його фарбування, моделювання зачісок.

 

Професія перукаря передбачає дотримання певних етичних норм при спілкуванні з клієнтами під час виконання професійних обов'язків і дотримання правил культури обслуговування. Етика й етикет у перукарській справі зобов'язують працівників бути ввічливими й уважними до будь-якого клієнта, готовими надати послуги, максимально використовуючи професійні знання, вміння і навички.

Починаючи спілкування з новими для себе людьми, спостережливий перукар з добре розвиненою інтуїцією може здогадатися про те, яке враження він справляє на клієнта.

Основне завдання перукарського бізнесу - зробити світ прекраснішим, допомогти клієнтам стати вродливішими, впевненішими. Для залучення клієнтів слід враховувати фактори, які впливають на прийняття клієнтами рішень щодо одержання перукарської послуги. Спеціалісти з маркетингу застосовують різні методи класифікації споживачів за категоріями, досліджують процеси купівлі послуг, вивчають тенденції процесів придбання послуг салонів краси.

Професія перукаря передбачає дотримання певних етичних норм при спілкуванні з клієнтами під час виконання професійних обов'язків і дотримання правил культури обслуговування.

Етика й етикет у перукарській справі зобов'язують працівників бути ввічливими й уважними до будь-якого клієнта, готовими надати послуги, максимально використовуючи професійні знання, вміння і навички.

Справжній перукар - особистість, наділена особливими моральними якостями. Для нього важливою є якість обслуговування, тому основний зміст роботи не може зводитися тільки до заробітку. Справжнього перукаря характеризують естетичність, ввічливість, шанобливість, терплячість, здатність до компромісів, позитивне ставлення до клієнта і своїх обов'язків, самоконтроль, дисциплінованість, охайність.

Перукарська справа - це бізнес, де є правило: «Від того, як кожний працівник ставиться до людей, з якими він має справу, залежатиме імідж установи. Думка клієнта або партнера по бізнесу про окремого працівника може стати думкою про фірму взагалі»1. Починаючи спілкування з новими для себе людьми, спостережливий перукар з добре розвиненою інтуїцією може здогадатися про те, яке враження він справляє на клієнта.

Переважна більшість людей після першого знайомства складає образ партнера за його зовнішнім виглядом. Гарний та охайний одяг перукаря підкреслює повагу до клієнта. Уявлення перукаря про клієнта і клієнта про перукаря складаються не лише за зовнішнім виглядом. Важливою ознакою щодо психологічного портрету є мова жестів, вираз обличчя (міміка), виразність рухів (пантоміміка), динамічність та експресивність мови (інтонації, ритм, вібрації голосу), які можуть бути вирішальними щодо уявлень про особистість.

Перша хвилина зустрічі клієнта з перукарем і перукаря з клієнтом є вирішальною у створенні соціального і психологічного портрета, вона визначає характер їх подальших взаємин. Змінити таку думку потім важко. Тому з появою відвідувача важливо дати правильну оцінку його особистості та намірів щодо послуги.

На прийняття рішення про послугу впливають такі фактори:

- настрій клієнта;

- особливості характеру клієнта;

- вартість послуги та її відповідність моді;

- асортимент послуг і матеріалів, які пропонують.

Допомагаючи клієнту прийняти рішення про послуги, можна застосувати метод концентрації уваги (сконцентрувати увагу клієнта на позитивних сторонах моделі), метод компенсації (довести переваги моделі) і метод демонстрації (використовувати альбоми або наочний показ подібної моделі на іншій особі).

Співробітник салону повинен конкретизувати рекомендації і обґрунтувати вартість послуги, відповідність моделі моді, її практичність відповідно до віку й особливостей характеру клієнта.

При неможливості надати послугу в даний момент, можна запропонувати інший час. Призначаючи нову зустріч, треба чітко домовитись про дату та годину і з приходом клієнта розпочати роботу точно в призначений час.

Відмова клієнта від послуги може залежати від багатьох причин, наприклад, неуважного до нього ставлення, що викликає розчарування і навіть роздратування. Якщо відвідувач відмовився від послуг, не слід виявляти своє невдоволення, щоб не зіпсувати враження. Клієнту слід залишити шанс повернутися до вас ще раз.

Після процесу обслуговування, прощаючись з відвідувачами, важливо наголосити, що в салоні будуть раді бачити його знову.

 Робоче місце перукаря

Робочі місця перукаря обладнують різними за конструкцією туалетними столиками або полицями, настінними дзеркалами різної форми, перукарськими кріслами. Розмір дзеркала має бути не менше 60x100 см. Для розміщення інструментів, препаратів, білизни використовуються тумбочки, візки, шухляди в столиках.  У перукарнях установлюють крісла з ручками, підставками для ніг; вони мають вільно обертатися та регулюватися по висоті.  Для дітей передбачаються спеціальні крісла або накладні сидіння до звичайних крісел.

Розміщення робочих місць має узгоджуватися з загальним дизайнерським рішенням; крісла можуть розташовуватися поодинці чи групуватися уздовж стін або в центрі залу. Вважається, що відстань від стіни до крісла має бути не менше 70 см, відстань між осями крісел сусідніх робочих місць - 1,8 м, а між паралельними рядами місць - не менше 3-х метрів. Загальна норма на робоче місце - від 4,5 кв. м.

У перукарських залах дозволяється використання пересувних сушарок для волосся. Мийки можуть бути вмонтовані в поверхню робочих столиків або бути автономними зі стільцями спеціальної конструкції.

Вимоги до роботи перукаря та практичні поради

Перукар працює з людьми і для людей. Етичність поведінки, комунікабельність, вихованість, привабливий зовнішній вигляд майстра разом із майстерністю, освіченістю, акуратністю становлять професійну культуру, формують імідж працівника та репутацію салону.

Якість наданої послуги - це манера спілкування, організація робочого місця, естетичні рухи та прийоми роботи, дотримання санітарних і гігієнічних норм.

Обов'язковою умовою прийому на роботу є наявність особової медичної книжки. Медичне засвідчення стану здоров'я проводиться систематично, раз у 6 місяців.

Перукар під час роботи тісно контактує з різними клієнтами, тому завжди є загроза інфікування. Насамперед потрібно стежити за шкірою рук, мити їх або здійснювати обробку за допомогою спеціальних одноетапних засобів. Не можна працювати з порізами, наривами на руках або із захворюваннями шкіри.

Професіоналізм майстра підтверджується технічним рівнем інструментів, з якими він працює. З гігієнічної точки зору в перукаря має бути не менше двох комплектів інструментів, які почергово знезаражують.Інструмент для роботи кожний майстер підбирає поступово, до нього призвичаюється, цінує його. Якісним і зручним інструментом легко і приємно працювати. Акуратне використання інструменту, утримання його в чистоті та грамотне застосування подовжують термін експлуатації.

Чільне місце в дотриманні гігієни займають одяг і взуття. Як робочий одяг пропонуються костюми, халати, блузони, комбінезони. За конструкцією, оздобленням і кольором одяг може бути різним, індивідуальним або однаковим для всіх майстрів закладу. Головна умова - одяг має бути естетичним, зручним у ношенні та чищенні.

Якщо одяг доповнюється різноманітними особистими прикрасами, потрібно пам'ятати, що вони не повинні заважати майстру і клієнту.

 Вимоги до приміщень перукарень

Репутацію перукарського салону визначають рівень сервісу, якість пропонованих послуг і кваліфікація майстрів. Імідж перукарні створюють насамперед дизайн інтер'єру та робочих місць, сучасне обладнання й інструмент.

Визначальною рисою салону може стати робота в ньому представників однієї професійної школи, послідовників відомого майстра-перукаря або використання препаратів відомої парфумерної фірми-виробника, спеціалізація з виконання дитячих зачісок чи надання повного комплексу перукарських і косметичних послуг.

Ступінь оснащення, комфортність умов обслуговування, широта переліку послуг забезпечують відповідно до вимог Кабінету Міністрів України від 23 08 1995р. №67 присвоєння категорії кожному підприємству побутового обслуговування населення Незалежно від категорії, специфіки, підпорядкування та тривалості Існування закладу, робота кожної перукарні має відповідати Державним санітарним правилам і нормам, встановленим Міністерством охорони здоров'я України.

Перукарні розташовуються в окремих будівлях або в приміщеннях громадських і торговельних центрів, будинках побутових послуг, вокзалах, лазнях, на перших і цокольних поверхах житлових будинків При облаштуванні перукарні необхідно керуватися Державними санітарними правилами і нормами для перукарень різних типів - ДСПІН 222 022-99.

Перукарні бувають чоловічі, жіночі, дитячі, змішані Площа основних робочих і допоміжних приміщень визначена згідно з вимогами санітарно-епідеміологічної служби Перукарні на одне-два робочих місця дозволяється влаштовувати в одному приміщенні площею не менше 15 кв. м з наявністю мінімальної кількості допоміжних приміщень їх площі наведено в таблиці.

Розрахунок площі основних і допоміжних приміщень

Назва приміщення

Розрахунок площі

Площа кв. м

Зал очікування

на одне робоче місце

1,5 але не менше 0,75

Гардероб для відвідувачів

на одне робоче місце

не менше 0,3

Жіночий зал

на одне робоче місце

не менше 8 0

Чоловічий зал

на одне робоче місце

не менше 6,0

Універсальні зали

на одне робоче місце

не менше 8 0

Манікюрний кабінет

на одне робоче місце

не менше 6 0

Педікюрний кабінет

на одне робоче місце

не менше 6,0

Склад

на одне робоче місце

не менше 1,0

Кімната персоналу

на одне робоче місце

не менше 0,75

Приміщення для прання

на перукарню

за розрахунком

Санвузол дія персоналу

на перукарню

не менше 2 0

Санвузол для відвідувачів

на перукарню

не менше 2,0

Косметологічний кабінет

на одне робоче місце косметолога

не менше 12,0

Всі сучасні перукарні в залежності від призначення повинні бути розділені на 4 групи:

  1. Приміщення для обслуговування клієнтів.
  2. Приміщення для прийняття клієнтів (зали очікування).
  3. Складські приміщення.
  4. Приміщення для обслуговуючого персоналу. Санвузол і душова кімната.

Виходячи із кількості жителів перукарні дозволяють відкривати у місці на 100 тисяч жителів 2 робочих місця. А у селі на 1000 жителів 1 робоче місце. 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
20 березня 2019
Переглядів
12485
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку