Урок математики, 3 клас
ТЕМА: КІЛОМЕТР
Мета: ознайомити учнів із новою одиницею довжини – кілометром та встановити співвідношення кілометра і метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Організаційна частина та психологічна настанова на урок
Перевірка присутності та готовності учнів до уроку.
Перевірка Д/З
Емоційне налаштування.
(на одній руці з’єднуємо великий і вказівний палець, а на іншій руці – великий і мізинець і поступово змінюємо контакти з усіма пальцями, але різнонаправлено).
Відчуваєте, як розігрівся ваш мозок? – Це і є відчуття творення нових нейронних зв’язків.
Уявіть, що потрібно роздути вогнище, що згасає. Для цього діти сідають навпочіпки навколо «вогнища» і дмухають. (Секундний видих. Набрати повітря через ніс, повільно видихати ротом, надуваючи щоки) – вправа сприяє вирівнюванню процесів збудження і гальмування в корі головного мозку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою одиницею вимірювання довжини – кілометром. Установимо співвідношення кілометра і метра та навчимося визначати відстань, будемо виконувати перетворення іменованих чисел.
ІІІ. Мотивація до опрацювання теми
Створення ситуації зацікавленості:
- Як ви гадаєте, якщо доросла людина йтиме 15 хвилин із середньою швидкістю, то скільки метрів вона може пройти? (варіанти відповідей)
- Чи можна припустити, що Таргани долають дистанцію в 1000 метрів за 1 годину?
- Голуб літає на висоті 100 м, а ворона піднімається у 10 разів вище. Правда чи ні?
Цілепокладання. Формулюємо з учнями цілі уроку.
Для того, щоб дізнатися відповідь на ці запитання, а також пізнати нові співвідношення мір довжини, варто пригадати, що ми вже знаємо і як можна вже відому інформацію пов'язати з новою. Таким чином ми формуємо ціль уроку:
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
- Скільки сантиметрів у 1 м ? в 1 дм?
- Скільки міліметрів у 1 см? В 1 дм?
- Порівняйте: 1 мм і 1 см; 10 мм і 1 см; 10 дм і 1 м; 100см і 1 м;
V. Висвітлення нового
Уявіть відстань між Івано-Франківськом та Києвом. Чи зручно цю відстань вимірювати в метрах? (Ні)
Для того, щоб вимірювати такі великі відстані використовують міру довжини – Кілометри. Слово «кіло» з грецької мови означає «тисяча».
1000 м = 1 км
Отож, 1 тисяча метрів – це 1 кілометр (скорочено 1 км)
А тепер повернемося до наших припущень у ситуаціях, які ми розглядали на початку уроку. Хто з вас був найближче до правильної відповіді.
- Якщо доросла людина йтиме 15 хвилин із середньою швидкістю, то вона може пройти 1000 м або 1 км?
- Таргани долають дистанцію 1 км за 1 год;
- Ворона піднімається на висоту 1 км і більше.
Первинне закріплення
- Скільки метрів в 1 км? в 4 км? в 8 км?
- Скільки кілометрів складає 1000 м? 2000 м? 6000 м?
Робота над задачею
За 15 хвилин пішохід проходить 1 км. Скільки кілометрів він пройде за 1 годину? За скільки годин він пройде 8 км?
Пояснення вчителя
Якщо за 15 хвилин пішохід пройде 1 км шляху, то за 60 хв – 4 км.
Кожні 4 км пішохід проходить за 1 годину, то 8 км він пройде за скільки годин, стільки разів вміститься по 4 км в 8 км . Тобто 8 : 4 = 2 (год)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
VІ. Закріплення нового матеріалу
Робота з коментуванням
Виконати перетворення ( с. 185 № 1, №2)
Робота в парах (с. 186 №3,4) – перевірка виконаної роботи.
Самостійна робота ( с.186 №5)
Творча робота над задачею (с 187 № 7,8)
VІІ. Рефлексія
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Чи досягнули ви цілі, яку ставили на початку уроку?
- Як ви поясните, чи досягнули цілі?
Вправа СМС
Учням пропонується написати sms-повідомлення другу про сьогоднішній урок (не більше 15 слів).
ЧАТ-ПОВІДОМЛЕННЯ: «Привіт, друже!. Пропустив сьогодні урок через хворобу. Розкажи, будь-ласка, що там було. Дякую».
«…….»