Урок математики "Кілометр"

Про матеріал
Урок математики на тему " Кілометр", створений з на основі технології діяльнісного методу навчання.
Перегляд файлу

Урок математики, 3 клас

 

ТЕМА: КІЛОМЕТР

 

Мета: ознайомити учнів із новою одиницею довжини – кілометром та встановити співвідношення кілометра і метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати інтерес до математики.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань

Хід уроку

 

І. Організаційна частина та психологічна настанова на урок

 

      Перевірка присутності та готовності учнів до уроку.

      Перевірка Д/З

      Емоційне налаштування.

 

  1. Вправа «Пальці» на синхронізацію правої і лівої півкуль мозку.

(на одній руці з’єднуємо великий і вказівний палець, а на іншій руці – великий і мізинець і поступово змінюємо контакти з усіма пальцями, але різнонаправлено).

Відчуваєте, як розігрівся ваш мозок? – Це і є відчуття творення нових нейронних зв’язків.

 

  1. Вправа «Вогнище»

 Уявіть, що потрібно роздути вогнище, що згасає. Для цього діти сідають навпочіпки навколо «вогнища» і дмухають. (Секундний видих. Набрати повітря через ніс, повільно видихати ротом, надуваючи щоки) – вправа сприяє вирівнюванню процесів збудження і гальмування в корі головного мозку.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

 

Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою одиницею вимірювання довжини – кілометром. Установимо співвідношення кілометра і метра та навчимося визначати відстань, будемо виконувати перетворення іменованих чисел.

ІІІ. Мотивація до опрацювання теми

Створення ситуації зацікавленості:

 

-          Як ви гадаєте, якщо доросла людина йтиме 15 хвилин із середньою швидкістю, то скільки метрів вона може пройти? (варіанти відповідей)

 

-          Чи можна припустити, що Таргани долають дистанцію в 1000 метрів за 1 годину?

 

-          Голуб літає на висоті 100 м, а ворона піднімається у 10 разів вище. Правда чи ні?

 

     Цілепокладання. Формулюємо з учнями цілі уроку.

 

Для того, щоб дізнатися відповідь на ці запитання, а також пізнати нові співвідношення мір довжини, варто пригадати, що ми вже знаємо і як можна вже відому інформацію пов'язати з новою. Таким чином ми формуємо ціль уроку:

 

  1.      Ознайомитися з новою мірою довжини – кілометром;
  2.      Навчитись встановлювати співвідношення метра і кілометра;

 

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

 

  1. Фронтальне опитування.

-          Скільки сантиметрів у 1 м ? в 1 дм?

-          Скільки міліметрів у 1 см? В 1 дм?

-          Порівняйте: 1 мм  і 1 см; 10 мм і 1 см; 10 дм і 1 м; 100см і 1 м;

 

V. Висвітлення нового

 

Уявіть відстань між Івано-Франківськом та Києвом. Чи зручно цю відстань вимірювати в метрах? (Ні)

Для того, щоб вимірювати такі великі відстані  використовують міру довжини – Кілометри. Слово «кіло» з грецької мови означає «тисяча».

 

1000 м = 1 км

 

Отож,  1 тисяча метрів –  це 1 кілометр (скорочено 1 км)

 

А тепер повернемося до наших припущень у ситуаціях, які ми розглядали на початку уроку. Хто з вас був найближче до правильної відповіді.

 

-          Якщо доросла людина йтиме 15 хвилин із середньою швидкістю, то  вона може пройти 1000 м або 1 км?

-          Таргани долають дистанцію 1 км за 1 год;

-          Ворона піднімається на висоту 1 км і більше.

 

Первинне закріплення

-          Скільки метрів в 1 км? в 4 км? в 8 км?

-          Скільки кілометрів складає 1000 м? 2000 м? 6000 м?

Робота над задачею

За 15 хвилин пішохід проходить 1 км. Скільки кілометрів він пройде за 1 годину? За скільки годин він пройде 8 км?

Пояснення вчителя

Якщо за 15 хвилин пішохід пройде 1 км шляху, то за 60 хв – 4 км.

Кожні 4 км пішохід проходить за 1 годину, то 8 км він пройде за скільки годин, стільки разів вміститься по 4 км в 8 км . Тобто 8 : 4 = 2 (год)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

VІ. Закріплення нового матеріалу

Робота з коментуванням

Виконати перетворення ( с. 185 № 1, №2)

Робота в парах (с. 186 №3,4) –  перевірка виконаної роботи.

Самостійна робота ( с.186 №5)

Творча робота над задачею (с 187 № 7,8)

VІІ. Рефлексія

-          Що нового ви дізнались на уроці?

-          Чи досягнули ви цілі, яку ставили на початку уроку?

-          Як ви поясните, чи досягнули цілі?

Вправа СМС

Учням пропонується написати sms-повідомлення другу про сьогоднішній урок (не більше 15 слів).

ЧАТ-ПОВІДОМЛЕННЯ: «Привіт, друже!. Пропустив сьогодні урок через хворобу. Розкажи, будь-ласка, що там було. Дякую».

 «…….»

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 лютого
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку