Розробка уроку
з математики
4 клас
Тема. Лічба тисячами. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.
Мета: вчити учнів лічити тисячами, вчити розв’язувати складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
Обладнання: мультимедійна презентація.
Клас. 4
Хід уроку
Налаштування на урок.
І. Організаційний момент.
- Сьогодні на уроці математики ми підемо у туристичний похід. Зберіть усе необхідне. А допоможе нам план місцевості.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1.Усний рахунок.
а) До перону підійшли 2 потяги. На кожному вагоні числа, прочитайте їх.
б) Щоб доїхати до наступної станції потрібно:
* полічити десятками від 40 до 100;
* полічити сотнями від 300 до 800;
* полічити тисячами від 5000 до 9000.
2. Хвилинка каліграфії.
- Ми дійшли до станції Хвилинка і тут виконаємо хвилинку каліграфії. Щоб дізнатися яке число запишемо складіть вираз і знайдіть його значення.
* До найбільшого трицифрового числа додати найменше натуральне число. (999 + 1 = 1000)
- Які цифри використаємо для записування цього числа? ( 1 та 0).
(Вчитель записує зразок на дошці).
3.Математичний диктант.
- Біля станції Хвилинка є Музей цікавої природи. Запишіть числа, які є відповіддю до запропонованих завдань.
Склав їх всі по 20 в ряд.
Наскладав аж 7 рядів,
Та злічити не зумів.
Хто ж півничку допоможе,
Скільки ж зернят, взнати зможе?
І по 40 кілограмів в кожен насипали
Тож прошу вас, любі діти, мені підказати
Скільки ж усього пшениці в мішках будем мати?
- Звірте свої відповіді з відповідями на екрані.
- Підніміть руки в кого немає жодної помилки, в кого одна помилка, дві помилки і т. д.
4. Повторення вивченого.
- Швидка потяг доставив нас до станції Уважної.
- Що потрібно для того, щоб успішно працювати на уроці? (Пам'ять, увага, знання правил).
- Ось на цій станції перевіримо вашу увагу і кмітливість.
До магазину привезли зошити, складені в пачки по 100 штук у кожній. Якими лічильними одиницями рахуватиме ці зошити продавець, щоб визначити їхню кількість?
-Полічіть, скільки зошитів привезли до магазину.
Із фабрики на склад привезли вітальні листівки, складені в пачки по 1000 штук у кожній. Якими лічильними одиницями зручніше порахувати ці вітальні листівки?
-Полічіть, скільки листівок привезли на склад?
-Який можемо зробити висновок? (Лічити можна одиницями, десятками, сотнями, тисячами, тощо.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-Ось ми підійшли до Плодового саду. Садівник пригостив нас незвичайними
яблуками із завданням.
Порівняти числа . Порівнюємо числа «Ланцюжком».
IV. Оголошення теми уроку.
-Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися лічити тисячами, а також розв’язуватимемо складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.
V. Робота над новим матеріалом.
1. Робота за підручником.
Задача 369.
- Діти, ви подорожували коли – небудь потягом?
- З чого складається потяг? (З вагонів.)
- Ми дійшли до озера Нове, де на нас чекає колективна робота над задачею.
- Відкрийте свої підручники на с. 59 і прочитайте задачу № 369.
- Прочитайте умову задачі.
- Прочитайте питання задачі.
- Про що говориться в задачі? (Про вагони і масу вантажу).
- Скільки становить загальна маса вантажу яку везе потяг? (1000т).
- Яка вантажність вагонів? (40т і 60т).
- Про що запитується в задачі? (Яка маса вантажу, яку перевозять сорокатонні і шістдесятитонні вагони окремо.)
- Розв'яжемо задачу, скориставшись таблицею.
Обговорення таблиці.
-Що ми можемо дізнатися першою дією? (Вантажність сорокатонного і шіст -
десятитонного вагонів разом).
-Як ми дізнаємося? (40 + 60 = 100 т). (Запис першої дії у зошит з коментуванням.)
-Якщо нам відома загальна маса вантажу – 1000т, і вантажність двох вагонів разом 100 т, що ми можемо дізнатися другою дією? (Скільки було вагонів.)
-Як ми дізнаємося? (1000 : 100 = 10 (в.) ) (Запис другої дії у зошит з коментуванням).
-Якщо відомо, що один вагон перевозить 40 т, то скільки т перевезуть 10 таких вагонів? ( 40 . 10 = 400 т ) (Запис третьої дії у зошит з коментуванням.)
-Якщо відомо, що один вагон перевозить 60 т, то скільки т перевезуть 10 таких вагонів? ( 60 . 10 = 600 т) (Запис четвертої дії у зошит з коментуванням.)
Розв'язання
Відповідь: 400 т – перевозять сорокатонні вагони, 600 т – перевозять шістдесятитонні вагони.
-Дорога привела нас до села Веселого. Тут ми відпочинемо і пограємо в гру «Рахунок».
8 Стільки раз ногою тупни – 32 : 4
5 Стільки раз в долоні плесни – 35 : 7
6 Ми присядем скільки раз – 36 : 6
3 І нахилимось в той час – 24 : 8
4 Підстрибнемо рівно стільки – 28 : 7
Ну й рахунок гра та й тільки!
2.Виконати за зразком. Приклади 365; 368.
- Оскільки ми знаходимось в селі, поблизу якого є озеро , пропоную половити рибу.
-За зразком виконайте наступні приклади.
-За зразком виконайте наступні приклади.
V. Повторення вивченого матеріалу.
1. Самостійна робота.
- Ми дійшли до Мудрого лісу, в ньому є Математична галявина з прикладами. Хто розв’яже більше прикладів за 1 хвилину?
2.Робота з геометричним матеріалом.
Завдання 371.
-Назвіть геометричні фігури зображені на малюнку.
-Назвіть трикутники в першій фігурі.
-Назвіть трикутники в другій фігурі.
-Нам час повертатися додому.
-У якому напрямку ми заходили в ліс?
-А назад у якому напрямку будемо йти?
-Як зорієнтуватись? (Малюнки дерев, мурашника, пенька).
VII. Підсумок уроку.
-Вам сподобався похід?
-Чого навчилися в поході?
VIIІ. Домашнє завдання.
ПОБАЖАННЯ
Дорогі діти! Хочу вам побажати, щоб ви виросли здоровими, розумними, чемними, слухняними. А для цього не лінуйтесь, старайтеся добре вчитися, слухайте вчительку, маму і тата. Не забувайте, що найцінніший скарб – це знання!