13 серпня о 18:00Вебінар: Готуємось до навчального року з онлайн-тестами «На Урок»: плануємо наперед

Урок математики"Лічба тисячами. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів."

Про матеріал
Розробка уроку з математики для 4 класу за підручником Богданович М. В., Лишенко Г. П. (Видавництво: Генеза). Також додається презентація до уроку.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з математики

4 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Лічба тисячами. Складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.

Мета: вчити учнів лічити тисячами, вчити розв’язувати складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: мультимедійна презентація.

Клас. 4

Хід уроку

Налаштування на урок.

 

І. Організаційний момент.

- Сьогодні на уроці математики ми підемо у туристичний похід. Зберіть усе необхідне. А допоможе нам план місцевості.

    

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1.Усний рахунок.

а) До перону підійшли 2 потяги. На кожному вагоні числа, прочитайте їх.

 б) Щоб доїхати до наступної станції потрібно:

 * полічити десятками від 40 до 100;

 * полічити сотнями від 300 до 800;

 * полічити тисячами від 5000 до 9000.

 2. Хвилинка каліграфії.

- Ми дійшли до станції Хвилинка і тут виконаємо хвилинку каліграфії. Щоб дізнатися яке число запишемо складіть вираз і знайдіть його значення.

 * До найбільшого трицифрового числа додати найменше натуральне число.  (999 + 1 = 1000)

- Які цифри використаємо для записування цього числа? ( 1 та 0).

(Вчитель записує зразок на дошці).

3.Математичний диктант.

- Біля станції Хвилинка є Музей цікавої природи. Запишіть числа, які є відповіддю до запропонованих завдань.

  • Півник раз знайшов зернят,

Склав їх всі по 20 в ряд.

Наскладав аж 7 рядів,

Та злічити не зумів.

Хто ж півничку допоможе,

Скільки ж зернят, взнати зможе?

  • На підводу 9 мішків пшениці поклали,

І по 40 кілограмів в кожен насипали

Тож прошу вас, любі діти, мені підказати

Скільки ж усього пшениці в мішках будем мати?

  • Щука живе 260 років, а короп – 150 років. На скільки років довше живе щука?
  • Акація зростає 100 років, а дуб у 10 разів довше. Скільки років зростає дуб?
  • Пташка – мухоловка за день пролітає 50 км, а поштовий голуб у 10 разів більше. Скільки кілометрів за день пролітає поштовий голуб?

- Звірте свої відповіді з відповідями на екрані.

- Підніміть руки в кого немає жодної помилки, в кого одна помилка, дві помилки і т. д.

4. Повторення вивченого.

- Швидка потяг доставив нас до станції Уважної.

- Що потрібно для того, щоб успішно працювати на уроці? (Пам'ять, увага, знання правил).

- Ось на цій станції перевіримо вашу увагу і кмітливість.

 До магазину привезли зошити, складені в пачки по 100 штук у кожній. Якими лічильними одиницями рахуватиме ці зошити продавець, щоб визначити їхню кількість?

-Полічіть, скільки зошитів привезли до магазину.

Із фабрики на склад привезли вітальні листівки, складені в пачки по 1000 штук у кожній. Якими лічильними одиницями зручніше порахувати ці вітальні листівки?

-Полічіть, скільки листівок привезли на склад?

-Який можемо зробити висновок? (Лічити можна одиницями, десятками, сотнями, тисячами, тощо.)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

-Ось ми підійшли до Плодового саду. Садівник пригостив нас незвичайними

яблуками із завданням.

Порівняти числа . Порівнюємо числа «Ланцюжком».

IV. Оголошення теми уроку.

-Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися лічити тисячами, а також розв’язуватимемо складені задачі, які є комбінаціями вивчених видів простих задач на дії різних ступенів.

V. Робота над новим матеріалом.

1. Робота за підручником.

Задача 369.

- Діти, ви подорожували коли – небудь потягом?

- З чого складається потяг? (З вагонів.)

- Ми дійшли до озера Нове, де на нас чекає колективна робота над задачею.

- Відкрийте свої підручники на с. 59 і прочитайте задачу № 369.

- Прочитайте умову задачі.

- Прочитайте питання задачі.

- Про що говориться в задачі? (Про вагони і масу вантажу).

- Скільки становить загальна маса вантажу яку везе потяг? (1000т).

- Яка вантажність вагонів? (40т і 60т).

- Про що запитується в задачі? (Яка маса вантажу, яку перевозять сорокатонні і шістдесятитонні вагони окремо.)

- Розв'яжемо задачу, скориставшись таблицею.

Обговорення таблиці.

-Що ми можемо дізнатися першою дією? (Вантажність сорокатонного і шіст -

десятитонного вагонів разом).

-Як ми дізнаємося? (40 + 60 = 100 т). (Запис першої дії у зошит з коментуванням.)

-Якщо нам відома загальна маса вантажу – 1000т, і вантажність двох вагонів разом  100 т, що ми можемо дізнатися другою дією? (Скільки було вагонів.)

-Як ми дізнаємося? (1000 : 100 = 10 (в.) ) (Запис другої дії у зошит з коментуванням).

-Якщо відомо, що один вагон перевозить 40 т, то скільки т перевезуть 10 таких вагонів? ( 40 . 10 = 400 т ) (Запис третьої дії у зошит з коментуванням.)

-Якщо відомо, що один вагон перевозить 60 т, то скільки т перевезуть 10 таких вагонів? ( 60 . 10 = 600 т) (Запис четвертої дії у зошит з коментуванням.)

Розв'язання

  1. 40 + 60 = 100 (т) – вантажність сорокатонного і шістдесятитонного вагонів разом.
  2. 1000 : 100 = 10 (в.) – кількість вагонів.
  3. 40 . 10 = 400 (т) – маса вантажу, який перевозять сорокатонні вагони.
  4. 60 . 10 = 600 (т)

Відповідь: 400 т – перевозять сорокатонні вагони, 600 т – перевозять шістдесятитонні вагони.

 

-Дорога привела нас до села Веселого. Тут ми відпочинемо і пограємо в гру «Рахунок».

 

8 Стільки раз ногою тупни – 32 : 4

5 Стільки раз в долоні плесни – 35 : 7

6 Ми присядем скільки раз – 36 : 6

3 І нахилимось в той час – 24 : 8

4 Підстрибнемо рівно стільки – 28 : 7

   Ну й рахунок гра та й тільки!

2.Виконати за зразком. Приклади 365; 368.

- Оскільки ми знаходимось в селі, поблизу якого є озеро , пропоную половити рибу.

-За зразком виконайте наступні приклади.

 

-За зразком виконайте наступні приклади.

V. Повторення вивченого матеріалу.

1. Самостійна робота.

- Ми дійшли до Мудрого лісу, в ньому є Математична галявина з прикладами. Хто розв’яже більше прикладів за 1 хвилину?

2.Робота з геометричним матеріалом.

Завдання 371.

-Назвіть геометричні фігури зображені на малюнку.

-Назвіть трикутники в першій фігурі.

-Назвіть трикутники в другій фігурі.

-Нам час повертатися додому.

-У якому напрямку ми заходили в ліс?

-А назад у якому напрямку будемо йти?

-Як зорієнтуватись? (Малюнки дерев, мурашника, пенька).

VII. Підсумок уроку.

-Вам сподобався похід?

-Чого навчилися в поході?

VIIІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

ПОБАЖАННЯ

Дорогі діти! Хочу вам побажати, щоб ви виросли здоровими, розумними, чемними, слухняними. А для цього не лінуйтесь, старайтеся добре вчитися, слухайте вчительку, маму і тата. Не забувайте, що найцінніший скарб – це знання!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 квітня
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку