20 липня о 18:00Вебінар: Як вчителю зберегти своє здоров'я в умовах сучасного буремного життя

Тема. "Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками"

Про матеріал
Мета: повторити вивчені випадки множення і ділення; вдосконалювати вміння знаходити значення числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками; закріпити вміння розв’язувати складені задачі на 2-4 дії; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета, почуття колективізму.
Перегляд файлу

Тема. Знаходження значень числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач (арифметичні дії першого і другого ступенів).

Мета: повторити вивчені випадки множення і ділення; вдосконалювати вміння знаходити значення числових виразів, що містять кілька арифметичних дій одного чи різних ступенів без дужок і з дужками; закріпити вміння розв’язувати складені задачі на 2-4 дії; розвивати мислення, увагу; виховувати інтерес до предмета, почуття колективізму.

Обладнання: жетончики, електронна фізкультхвилинка, мультимедійна презентація, чарівна скринька, Вінні-Пух, подарунки (закладки), роздатковий матеріал (картки з прикладами).

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань умінь і навичок. 

Хід уроку

І Організація учнів до уроку

  1. Привітання
  • Треба дружно привітатись.
    Добрий день!
    Дружно, голосно сказати:
    Добрий день!
    Вправо, вліво поверніться,
    Один одному всміхніться.
    Ще раз дружно привітайтесь.
    Добрий день!

 

  1. Енергізатор «Передай посмішку»
  • Діти, а зараз «покладіть» свою посмішку в долоньки, поверніться до свого сусіда по парті і передайте свої посмішки з долоньки в долоньку.

 

  1. Представлення
  • Мене звати Анна Миколаївна і сьогодні урок математики проведу у вас я.

 

  1. Перевірка готовності до уроку
  • Перевірте, щоб у вас не було нічого зайвого на партах, лише підручник та зошит.

 

  1. Введення елементів нестандартності
     
  • Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой, а хто це ви зможете дізнатися відгадавши ось таку цікаву загадку:
  • Він веселий й добродушний,
    Цей хороший дивачок.
    З ним господар, хлопчик Робін,
    І товариш — П’ятачок.   (Вінні-Пух)
    То хто ж це діти?
    Правильно Вінні-Пух
  • Він не просто так прийшов саме до вашого класу. Йому сказали, що тут навчаються найрозумніші учні в школі. А це правда?
  • Ось він хоче перевірити ваші знання. Він прийшов з такою чарівною скринькою. В ній є чарівні жетони і нагороди. Хто буде активно працювати, правильно відповідати і виконувати завдання буде отримувати жетони. А в кінці уроку хто назбирає найбільшу кількість жетонів отримає високі оцінки. А найактивніші отримують ще додаткові нагороди, а щоб дізнатися що це вам потрібно старанно і наполегливо працювати.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

  1. Усний рахунок
  • Перше завдання від Вінні-Пуха. Вам потрібно допомогти придбати мед для Вінні-Пуха та скласти його у бочки. Є дві бочки з числами 88 і 90.  Є баночки з медом, які потрібно розкласти у дві бочки. А щоб дізнатися в яку з бочок потрібно скласти  баночки потрібно розв’язати приклади. Розв’язавши їх правильно ми зможемо дізнатися  зібрати увесь мед.
  •     Приклади:
  1. 100-12 (88)
  2. 77+13 (90)
  3. 90:1 (90)
  4. 48+40 (88)
  5. 65+25 (90)
  6. 15+73 (88)
  •     Молодці! Ви правильно розв’язали усі приклади і зібрали усі баночки меду. І перше завдання від Вінні-Пуха виконали.

 

  1.   Математичний диктант
  •   Наступне завдання від Вінні-Пуха - математичний диктант. 

 

- Відкрили зошити по середині записали число, класна робота, на початку рядка М.д, відповіді записуємо через клітинку, після відповідей ставимо кому. 1 учень до дошки усі інші самостійно в зошитах.

- Зошит свій я відкриваю

Навскоси його кладу

Ручку я ось так тримаю

Сяду рівно, не зігнусь,

За роботу я візьмусь.

 

  - Запишіть «сусідів» числа  113 ( 112 і 114)

- Запишіть число попереднє до числа 145 (144)

- На скільки число 100 більше 90 (50)

- Запишіть наступне число до числа 169 (170)

- Запишіть різницю чисел 55 і 25  (30)

- Запишіть «сусідів» числа 184 (183 і 185)

- Запишіть добуток чисел 176 і 1 (176)

- Запишіть «сусідів» числа 138 (137 і 139)

 

  •   Як знайти невідомий множник?      ( Добуток поділити на відомий множник)
  •   Як знайти невідомий дільник? ( Ділене поділити на частку)
  •   Як знайти невідоме ділене? (Частку помножити на дільник)

 

- … відкривай дошку. І говори, що у тебе вийшло, в кого вийшло не так - піднімає руку і каже свою відповідь.

  • Перевірте ще раз, чи у всіх так?
  • У кого є помилка, закресліть ту цифру олівчиком і над нею напишіть правильну відповідь.
  • Молодець, сідай на місце. Ми виконали друге завдання від Вінні-Пуха.

 

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми ознайомимося з утворенням чисел другої сотні, з назвами круглих сотень; будемо вчитися порівнювати, додавати і віднімати розрядні числа, розв’язувати задачі; вдосконалюватимемо свої обчислювальні навички.

ІV Вивчення нового матеріалу

  1. Пояснення вчителя

А) утворення числа 200

  • Погляньте на дошку. Скажіть, скільки монет у Пятачка?  (100)
  • Скільки монет у Іа-Іа? (99)
  • А скільки монет у Кролика? (1)
  • Розгляньте будь-ласка міркування: 199+1 = 100 + 99 + 1 = 100 + (99+1) = 100+100= 200
  • Яке число йде за числом 199 ? (200)
  • Давайте з вам розберемо як же утворили число 200
  • Перший доданок (199) розкладаємо на суму зручних доданків, а саме 199= 100+99
  • До 99 одиниць додаємо 1 одиницю отримали 100
  • До сотні додаємо сотню отримаємо число 200.
  • Діти розгляньте будь-ласка ще один спосіб утворення числа 200:
  • Якщо до 10 десятків додати 10  десятків? (отримаємо 20 десятків)
  • А 20 десятків дорівнює скільком сотням? (200)
  • Правильно.

              Б) ознайомлення з назвами круглих сотень

  • Погляньте скільки монет у Тигрулі
  • Скажіть будь-ласка 1 сотня утворює, яке число? (100)
  • А 2 сотні? (200)
  • Добре. Тоді порахуйте скільки монет у Тигрулі? (1000)
  • Отже ми можемо міркувати так: 1 сотня- 100, 2 сотні- 200, 3 сотні- 300, 4сотні- 400 хто може продовжити?
  • Молодець
  • Отже 10 сотень утворюють яке число?  (1000)
  • Правильно.

 

  1. Перевірка первинного усвідомлення
  • Наступне завдання від Вінні-Пуха.
  • Порахуйте десятками від 100 до 200.
  • Від 300 до 400
  • Від 600 до 700
  • Від 900 до 1000.
  • Молодці. Ви із цим завданням впорались.

 

  1. Фізкультхвилинка (електронна)
  • Вінні-Пух пропонує вам трохи відпочити.

 

    VІ Розвиток математичних знань

  1. Гра «Приготуй подарунок Пятачку» (розв’язування нерівностей № 188)

(учні по черзі виходять до дошки)

  • Діти Вінні-Пух збирається на день народження до П’ятачка і йому потрібно приготувати подарунок. Він хоче подарувати повітряні кульки. А нам потрібно йому допомогти. На кожній кульці є нерівності. Наше завдання порівняти числа (тобто поставити знаки більше, менше або дорівнює).  Порівнявши усі числа правильно  ми зможемо зібрати усі кульки і допомогти Вінні-Пуху.
  • Відступіть одну клітинку від попередньої роботи, запишіть по середині слово «Нерівності». Будемо писати у три стовпчика, по три нерівності у кожному. Тому не розтягуйте сильно. Відступіть збоку 1 клітинку. І записуємо першу нерівність:

 

  1.  5 сот   8 сот
  •   Перша кулька.

 

  1.  2 сот   7сот
  •   Наступна кулька.

 

  1.  1тис  9 сот
  •   Ще одна кулька.

 

  1.  500  800
  •   Наступна

 

  1.  600  300
  •   Наступна кулька.

 

  1.  700   800
  • Ще одна кулька. Ми зібрали вже майже усі кульки.

 

  1.  400   100
  •   Ось вже сьома кулька.

 

  1. 100   1000
  • Так наступна.

 

  1. 900   600
  •   І нарешті остання кулька.
  •   Молодці! Ви впоралися і з цим завданням. І допомогли Вінні-Пуху.

 

  1. Фізкультхвилинка (електронна)
  • Вінні-Пух пропонує вам трохи відпочити.

 

  1. Розв’язування прикладів  (Приклади № 944)
  • Відступіть одну клітинку від попередньої роботи та запишіть по середині слово «Приклади №944».

(один учень до дошки інші в зошитах)

 

  1. 27  × 3 – 60:15 =  81 – 4 = 77
  • Яка буде 1-ша дія? (27  × 3)
  • Скільки отримали? (81)
  • Яка 2-га дія? (60:15)
  • Скільки буде? (4)
  • І остання дія? (81-4)
  • Отже отримали 77

 

  1. 27: (39-30)  × 6  = 27:9  ×  6 = 3  × 6 =18
  • Яка перша дія? (в дужках 39-30)
  • Скільки буде? (9)
  • Наступна яка дія? (27:9)
  • Скільки буде? (3)
  • І остання, яка дія? (3  × 6)
  • Скільки отримали? 18

 

  1. (49-24): 5  × 8= 25:5 × 8= 5 ×  8 = 40
  • Яка перша дія? (49-24)
  • Скільки? (25)
  • Друга дія? (25:5)
  • Скільки буде? (5)
  • Наступна дія? (5  × 8)
  • Скільки отримали? (40)

 

  1. 14+28: 7 = 14+4 = 18
  • Яку виконуємо першу дію? (дію ділення)
  • Скільки буде? (4)
  • І наступна яка дія? (14+4)
  • Скільки отримали? (18)

 

  1. (14+28) : 7 = 42:7 = 6
  • Яка перша дія? (дія в дужках)
  • Скільки буде? 42
  • І наступна яка дія? (42:7)
  • Скільки отримали? (6)

 

  1. 100:100   ×  0 = 1  × 0 = 0
  • Яка перша дія? (100:100)
  • Скільки буде?
  • Наступна дія? (1  × 0)
  • Скільки буде? (0)

 

  1. 230  × 4 – 300 =  920 – 300 = 620
  • Яку першу дію виконуємо? (230  × 4)
  • Скільки буде? (920)
  • І наступна дія? (920-300)
  • Скільки отримали? (620)

 

  1. 500:100 – 5 = 5-5 = 0
  • Яка перша дія? (500:100)
  • Скільки буде? (5)
  • Яка наступна дія? (5-5)
  • Скільки отримуємо? (0)

 

  1. 24  × 3 – 24  × 3 = 72 – 72 = 0
  • Що цікавого в цьому прикладі? (що добуток зменшуваного і від’ємника однакова)
  • Отже різниця буде дорівнювати? (0)

 

  1. Робота над задачею №947

 

- Прочитайте задачу під номером 947

Задача. У змаганнях брало участь 18 великих яхті у 2 рази більше малих . Скільки яхт змагалося? На скільки більше було малих яхт ніж великих?

- Про що задача? (про  яхти)

- Скільки великих яхт брало участь у змаганнях? (18)

- Що сказано про малі яхти? (їх у два рази більше ніж великих)

- Про що запитується в задачі? (Скільки яхт змагалося? На скільки більше було малих яхт ніж великих?)

- Давайте складемо коротку умову.

 

Великих – 18 яхт

                                                   ?                 на ? >

Малих - ?, у 2 рази >

 

- Запишіть посередині слово «Задача»

 

- Знаючи скільки великих яхт та у скільки разів більше малих яхт, що можемо знайти? Якою дією?

(скільки малих яхт, 18  × 2= 36)

- Першу дію записує.. Всі останні записують в зошитах.

- Виходячи з вище знайденого та знаючи скільки великих яхт, що можемо знайти?  Якою дією?

( скільки всього яхт брало участь, 18+36=54)

- Другу дію записує… Інші в зошитах.

- На яке ще питання задачі ми можемо дати відповідь? Якою дією?

( на скільки більше було малих яхт ніж великих, 36-18= 18)

- Третю дію записує…

- Записуємо відповідь: 54 яхти взяли участь у змаганнях; на 18 більше було малих яхт, ніж великих.

Задача

1) 18  × 2 = 36 (я.) – малих;

2) 36+18 = 54 (я.) – всього;

3) 36 – 18 = 18 (я.)

Відповідь: 54 яхти взяли участь у змаганнях; на 18 більше було малих яхт, ніж великих.

 

  1. Змагання «Хто швидше?»
  • Зараз ви об’єднаєтеся у команди. І отримаєте завдання. Вам потрібно розв’язати приклади. Та команда, яка виконає завдання першою та правильно отримає нагороди.

 450  × 2 – 810:10 + 16  × 5 = 900- 81 + 80 = 819 +80 = 899

  1. – 25  × 4 + (600:300) ×  8 = 890 – 25  × 4 + 2  × 8 = 890 - 100 + 16 = 806

 

 

  1. Розв’язування прикладів (Приклади № 946)
  • Відступіть одну клітинку від попередньої роботи та запишіть по середині слово «Приклади №946».

(учні по черзі виходять до дошки, інші записують в зошитах)

  • Вам потрібно не просто вирішити приклад, а поставити душки так, щоб рівності стали істинними.

 

  1. 200-128 : 4 = (200-128) 72:4 = 18
  • Де поставимо дужки? (200-128)
  • Скільки отримуємо? (72)
  • Наступна дія? (72:4)
  • Скільки буде? (18)
  • Відповідь сходиться, отже ми правильно поставили дужки.

 

  1. 420: 7 + 3 = 420: (7+3) = 420: 10 = 42
  • Де поставимо дужки? (7+3)
  • Скільки буде? (10)
  • Яка наступна дія? (420:10)
  • Отримуємо… (42)
  • Отже правильно поставили дужки.

 

  1. 56:10 – 6+60 =  = 56: (10-6) +60 = 56:4 + 60 = 14+60 = 74
  • Де поставимо дужки? (10-6)
  • Скільки буде? (4)
  • Друга яка дія? (56:4)
  • Скільки буде? (14)
  • І остання дія? (14+60)
  • Отримуємо… ( 74)
  • Правильно.

 

  1. 400+15  × 6:10 = (400 + (15  × 6)) : 10 = (400 + 90) :10 = 490: 10 = 49
  • Де поставимо дужки? (400 + (15  × 6))
  • Яка перша дія? (15  × 6)
  • Скільки буде? (90)
  • Наступна яка дія? (400+90)
  • Скільки буде? (490)
  • І остання дія яка? (490:10)
  • Отримуємо … 49.
  • Правильно

 

  1.  Розв’язування задачі (Задача №948)

 

  • Прочитайте задачу під номером 948

Задача. На заводі майстер виготовляє 2 деталі за 96 хв, а учень – одну таку саму деталь за 55 хв. На скільки хвилин більше потрібно учневі, ніж майстру, щоб виготовити 6 деталей?

  • Про що задача?    (про деталі)
  • За скільки хвилин майстер виготовляє 2 деталі?  (за 96 хв)
  • За скільки хвилин учень виготовляє одну таку саму деталь?   (за 55 хв.)
  • Яке питання задачі?  (На скільки хвилин більше потрібно учневі, ніж майстру, щоб виготовити 6 деталей?)
  • Давайте складемо коротку умову:

Майстер – 2 дет. за 96 хв
                                                          на ?  хв. > для 6 дет.
Учень – 1 дет. за 55 хв
 

  • Запишіть посередині слово «Задача»
  • Знаючи, що майстер виготовляє 2 деталі за 96 хв, що можемо знайти? Якою дією?

(скільки хвилин потрібно майстру для виготовлення 1 деталі, 96:2 = 48)

  • Першу дію записує.. Інші у своїх зошитах.
  • Дізнавшись, за скільки хвилин майстер виготовляє 1 деталь та знаючи за скільки хвилин виготовляє 1 деталь учень, що можемо знайти ? Якою дією?

( на скільки хвилин більше виготовляє 1 деталь учень, 55- 48= 7)

  • Другу дію записує..
  • Дізнавшись, на скільки хвилин більше виготовляє 1 деталь учень, чи можемо дати відповідь на питання задачі? Якою дією?

(так, 7 × 6 = 42 )

  • Третю дію записує…
  • Записуємо відповідь: на 42 хвилини більше потрібно учневі, ніж майстру щоб виготовити 6 таких деталей.

Задача

  1.  96:2 = 48 (хв) – виготовляє майстер 1 дет.;
  2.  55 – 48 = 7 (хв) – більше виготовляє 1 деталь учнень;
  3.  7  × 6 = 42 (хв)

Відповідь: на 42 хв потрібно учневі, ніж майстру, щоб виготовити 6 деталей.

 

 

V. Підсумок уроку.

 

1. Підсумкова бесіда

 

- Ми виконали всі завдання від Вінні-Пуха. Давайте підведемо підсумок.

- Чого навчилися на сьогоднішньому уроці?

- Чи все зрозуміли?

- Що найбільше сподобалося робити?

- Яке завдання було найскладнішим?

 

2. Оцінювання

 

- Ви молодці. Гарно працювали під час уроку.

- Тому отримуєте такі оцінки ……..

- Так як ви виконали усі завдання ви отримуєте подарунки.

 

3. Прощання

 

- На цьому наш урок закінчено.

- До побачення.

 

 

docx
Додано
28 квітня
Переглядів
184
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку