Тема: Маса предмета. Кілограм.
Мета: ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси - 1кілограм; учити визначати масу предметів за допомогою терезів та набору гир, порівнювати іменовані числа, подані в одиницях маси, додавати і віднімати іменовані числа, подані в одиницях маси; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, товариськість.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу
Обладнання та матеріали: ваги, гирі, яблуко, гарбуз, м’яч, повітряна кулька; мішечки з крупами різної ваги; картки для парної і групової роботи.
Хід уроку
І. Вступна частина
1.Організаційний момент.
Пролунав шкільний дзвінок,
Починаємо урок.
Вчити математику прийшов час
Все цікаве настане враз.
2.Усні обчислення.
1) Гра «Математичний м’яч». Повторення додавання та віднімання чисел 0 – 5
2) Розв’язування віршованих задач. Повторення додавання та віднімання чисел 6 - 8
Змерзли двоє котенят,
Зіщулились, аж тремтять.
Скільки валянок потрібно купити,
Щоб їх ніжки відігріти? (4+4=8)
Шість хлоп’ят-козачат
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Тарас:
— Скільки зараз стало нас? (6+1=7)
На травиці біля хати
Грались собаченята.
Троє білих, наче сніг,
7 чорненьких.
Скільки всіх? ( 7+3=10)
Піймав Василько 8 риб,
А дві з них у воду — стриб!
Хто швиденько порахував:
Скільки Василько риб піймав
І в кульок поклав? ( 8-2=6)
На полиці — десять книг.
Оля зняла одну із них.
Хто тепер сказати б міг,
Скільки на полиці книг? ( 10-1=9)
3. Каліграфічна хвилинка . Написання цифри 5
4. Математичний диктант
Фізкультхвилинка
Треба трохи відпочити,
Тулуб вліво нахилити,
Вліво-прямо, вправо-прямо.
Ой, цікава наша вправа!
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Будем весело стрибать.
У колінах зігнем ноги,
Ледь торкаємось підлоги.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Будем далі працювать.
ІІ. Основна частина.
Учитель показує два предмета різного розміру. (Наприклад, дитячі іграшки ведмедики різного розміру)
Учитель показує дві смужки паперу різної довжини.
Учитель показує однакового розміру м’яч і повітряну кульку.
Як же так виходить, що коли ми приходимо у магазин, продавець нас розуміє і важить продукти скільки скільки ми захочемо. Якою міркою для вимірювання маси він користується? І тоді люди прийшли до єдиної мірки вимірювання маси – кілограм. А для вимірювання маси на терезах використовують гирі (показати гирі 1 кг, 2кг, 3кг,5кг.)
На письмі кілограм умовно позначають кг. Умовну позначку пишуть без крапки .(На дошці учитель вивішує умовну позначку «кг»)
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=Dza9tgJB4c4
5 кг 1 кг 8 кг 2 кг
? кг ? кг
- Обчисліть значення виразів чи невідомий компонент та дізнайся назви інших мірок маси.
1 – ша група. Центнер
8-1= |
|
4+1= |
|
5+5= |
|
9-3= |
|
3+7= |
|
10-5= |
|
8-0= |
|
1 – р 2 – а 8 – м 9 – г |
2 –га група. Грам
5 – е 6 – т 7 – ц 8 – р 10 – н |
10 – 6 + 5= |
|
6 – 3 - 2= |
|
4 + 5 - 7= |
|
3 + 3 + 2= |
|
3- я група. Тонна
8 – 6 = |
|
6 - 1= |
|
5 + 5 = |
|
3 + 7 = |
|
9 – 3 = |
|
2 –т 5 – о 6 – а 10 – н |
4- та група. Пуд
9 – 6 +4 = |
|
6 + 3 – 7 = |
|
5 + 5 – 6 = |
|
2 – у 4 – д 7 – п |
ІІІ. Заключна частина. Рефлексія
Метод «Мікрофон»
Додаток 1 .
.