Урок математики "Маса предметів. Кілограм"

Про матеріал
Ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси - 1кілограм; учити визначати масу предметів за допомогою терезів та набору гир, порівнювати іменовані числа, подані в одиницях маси, додавати і віднімати іменовані числа, подані в одиницях маси; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, товариськість.
Перегляд файлу

 

Тема: Маса предмета. Кілограм.

Мета: ознайомити учнів з одиницею вимірювання маси - 1кілограм; учити визначати масу предметів за допомогою терезів та набору гир, порівнювати іменовані числа, подані в одиницях маси, додавати і віднімати іменовані числа, подані в одиницях маси;  розвивати логічне мислення; виховувати старанність, товариськість. 

Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу

Обладнання та матеріали: ваги, гирі,   яблуко,  гарбуз, м’яч, повітряна кулька; мішечки з крупами різної ваги; картки для парної  і групової роботи.

Хід уроку

І. Вступна частина

1.Організаційний момент.                                                       

Пролунав шкільний дзвінок,

Починаємо урок.

Вчити математику прийшов час

Все цікаве настане враз.

2.Усні обчислення.

1) Гра «Математичний м’яч». Повторення додавання та віднімання чисел 0 – 5

2) Розв’язування віршованих задач. Повторення додавання та віднімання чисел  6 - 8

Змерзли двоє котенят,

Зіщулились, аж тремтять.

Скільки валянок потрібно купити,

Щоб   їх ніжки відігріти?      (4+4=8)

 

Шість хлоп’ят-козачат

 Стали струнко в один ряд.

Підійшов до них Тарас:

 — Скільки зараз стало нас?    (6+1=7)

 

На травиці біля хати

 Грались собаченята.

Троє білих, наче сніг,

7 чорненьких.

Скільки всіх?       ( 7+3=10)

 

 Піймав  Василько 8 риб,

А дві з них у воду — стриб!

Хто швиденько порахував: 

Скільки Василько риб піймав

 І в кульок  поклав?      ( 8-2=6)

 

    

  На полиці — десять  книг.

 Оля зняла одну із них.

 Хто тепер сказати б міг,

Скільки на полиці книг?    (  10-1=9)

 

3. Каліграфічна хвилинка . Написання цифри 5

4.  Математичний диктант

  • Перший доданок 3, другий 5. Обчисліть суму.
  • Зменшуване 10,  від’ємник 2. Обчисліть різницю.
  • Число 7 збільшити на 1.
  • Число 4 зменшити на 2.
  • Сума 8, перший доданок  - 5. Чому дорівнює другий доданок?
  • На скільки число 6 більше за 5?
  • На скільки число 2 менше за 5?

 

Фізкультхвилинка

 

Треба трохи відпочити,

Тулуб вліво нахилити,

Вліво-прямо, вправо-прямо.

Ой, цікава наша вправа!

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будем весело стрибать.

У колінах зігнем ноги,

Ледь торкаємось підлоги.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Будем далі працювать.

 

ІІ. Основна частина.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель показує два предмета різного розміру. (Наприклад,  дитячі іграшки ведмедики різного розміру)

  • Яку властивість предметів можемо порівняти ? (Розмір)

Учитель показує дві смужки паперу різної довжини.

  • Яку властивість цих предметів ми можемо порівняти? (Довжину) Пригадайте, як це можна зробити. (Виміряти довжину за допомогою лінійки)

Учитель показує однакового розміру м’яч і повітряну кульку.

  • Яку властивість можемо порівняти в цих предметів? (Скільки вони важать?) А в математиці говорять: « маса предмета». Пригадайте , де ви зустрічаєтесь з цією величиною.
  • Чи здогадалися ви , якою буде тема нашого уроку? Так, сьогодні на уроці ми говоритимемо про масу предметів, спродуємо  її визначити різними способами.
  1. Ознайомлення учнів з величиною «маси», з порівнянням предметів за масою. Практична робота  (с.105, завдання 1)
  • Отже, ми визначили, що предмети можна порівнювати не лише за розміром і довжиною, а і за масо. Визначимо який предмет у кожній парі важчий, а який легший.
  • Розглянемо малюнок підручника.  Що вам підказало, хто із тварин важчий (легший)?
  • Гойдалка. На гойдалці важчі предмети опиняються внизу.
  • Чи можливо визначити масу всіх предметів навколишнього світу саме таким способом? (ні) Тому для вимірювання маси використовують спеціальний пристрій – терези.
  • Їх є дуже багато видів. Це побутові – які використовуються в побуті для вимірювання маси тіл; фармацевтичні – їх використовують у медицині; ювелірні – для визначення маси дорогоцінних металів; вантажні – використовують для визначення дуже великих мас.  (Демонстрація видів терезів) (Додаток 1)
  1. Порівняння маси предметів за терезами (с.105, завдання 2)
  •  Терези мають дві чаші; якщо одна з чаш опускається нижче, то предмет, який на ній лежить, важчий, а якщо навпаки – чаша піднімається вище, то предмет легший. Якщо чаша терезів встановлюється на одному рівні – то зважуванні предмети мають рівну вагу.
  • Визнач за малюнками. Які предмети легші ; важчі; однакові за масою.
  1. Ознайомлення з мірою маси – 1 кілограм  (с.105, завдання 3)
  • Як і довжину,  масу предмета вимірюють. Масу предметів вимірюють у кілограмах. Але початку  міркою була – гривня, потім   фунт, пуд. Але ці мірки були у різних місцях різні.

Як же так виходить, що коли ми приходимо у магазин, продавець нас розуміє і важить продукти скільки скільки ми захочемо. Якою міркою для вимірювання маси він користується? І тоді люди прийшли до єдиної мірки вимірювання маси – кілограм. А для вимірювання маси на терезах використовують гирі (показати гирі  1 кг, 2кг, 3кг,5кг.) 

На письмі кілограм умовно позначають кг. Умовну позначку пишуть без крапки .(На дошці учитель вивішує умовну позначку «кг»)

  • Я зараз ми з вами спродуємо самі  визначити які мішечки з крупами важчі, легші чи однакові. (Практична робота з терезами і гирями)

Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=Dza9tgJB4c4

  1. Удосконалення поняття «задача» - вміння добирати до умови запитання та розв’язання задачі. Робота в парах.
  • До умови задачі доберіть запитання за коротким записом.  Розв’яжіть одну із задач .

C:\Users\Linna\Desktop\10823.001.png         1 клас. Тема "Задачі на різницеве порівняння" - YouTube

   

 

             5 кг                                 1 кг                                  8 кг                          2 кг

 

Картинки по запросу картинки гарбуза | Pumpkin, Food, Vegetables   Кабачки», описание, фотография и лучшие рецепты на сайте «Еда»           Іграшка Шляйх фігурка Порося, Schleich (13783) - купити в Україні на  Profi-Toys.com.ua Стокові фотографії Курка та роялті-фрі зображення Курка | Depositphotos®

 

 

                                           ? кг                                                               ? кг

 

  1. Удосконалення обчислювальних навичок. Робота в групах.

- Обчисліть значення виразів чи невідомий компонент та дізнайся назви інших мірок маси.

1 – ша група. Центнер

8-1=

 

4+1=

 

5+5=

 

9-3=

 

3+7=

 

10-5=

 

8-0=

 

 

1 – р

2 – а

8  – м

9 – г

2 –га група. Грам

5 – е

6 – т

7 – ц

8 – р

10 – н

 

10 – 6 + 5=

 

6 – 3 - 2=

 

4 + 5 - 7=

 

3 + 3 + 2=

 

 

3- я група. Тонна

 

8 – 6 =

 

6 - 1=

 

5 + 5 =

 

3 + 7 =

 

9 – 3 =

 

 

2 –т

5 – о

6 –  а

10 – н

4- та група. Пуд

9 – 6 +4 =

 

6 + 3 – 7 =

 

5 + 5 – 6 =

 

 

2 – у

4 – д

7 – п

ІІІ. Заключна частина. Рефлексія

Метод «Мікрофон»

  • На уроці я дізнався (лася) ….
  • Чи все було зрозуміло ?
  • Ці знання я використовую ….
  • Які завдання вам було виконувати складно?
  • Позначте свій настрій на при кінці уроку на сонечку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1 .

. Побутові

 

Фармацевтичні
Їх використовують у
медицині

 

Ювелірні
Для визначення
маси дорогоцінних
металів
використовують
ювелірні терези

Вантажні

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня 2021
Переглядів
4654
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку