19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Урок "ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ. РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ НА КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ"

Про матеріал

Розробка уроку " ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ. РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ НА КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ" допоможе вчителю початкового навчання якісно підготуватися до уроку.


Перегляд файлу

Розробка уроку

 З математики I семестр, 3 клас (за підручником М. В. Богдановича - 2014 рік )

Тема: ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ.  РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ НА КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ

Мета: формувати вміння учнів розв'язувати приклади і задачі на основі знання табличного множення і ділення; ознайомити із задачами на кратне порівняння двох часток; провести аналіз складеної задачі з буквеними даними; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пізнавальну активність; виховувати старанність та культуру письма.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Наші вушка на маківці.

Очі ширше відкриваємо,

Слухаємо і запам’ятовуємо.

Ні хвилини не втрачаємо!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Гра «Прийдемо на допомогу пані Сові: треба  розв'язати кругові приклади» (с. 42, завдання 293)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ                        

На нашому уроці математики ми будемо розв’язувати задачі на кратне порівняння двох часток, складені задачі з буквеними даними.

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Підготовча робота

Задача 1

У шкільну їдальню привезли 6 кг цибулі і 42 кг картоплі. На скільки більше привезли картоплі, ніж цибулі?

Учні виконуют аналіз задачі за питаннями вчителя, складають і записують коротку умову.

— Як порівняти, на скільки одне число більше або менше від другого? Розв’язання

42-6=36 (кг)

Відповідь: на 36 кг більше.

Задача 2

У шкільну їдальню привезли 6 кг цибулі і 42 кг картоплі. У скільки разів більше привезли картоплі, ніж цибулі?

Учні виконуют аналіз задачі за питаннями вчителя, складають і записують коротку умову.

   — Як порівняти, у скільки разів одне число більше або менше від другого?

Розв’язання

42:6=7 (рази)

Відповідь: у 7рази більше.

Висновок. Щоб дізнатися, на скільки одне число більше, або менше від другого, треба виконати дію віднімання. Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше від другого, треба виконати дію ділення.

2. Робота над задачами на кратне порівняння двох часток (с. 41, завдання 290)

• Дві групи учнів саджали дерева. У першій групі було 4 учні, а в другій — 5. Перша група посадила 24 дерева, а друга — 25. Яка група працювала краще?

Учні разом з вчителем виконують аналіз умови задачі і складають коротку умову.

Самостійне розв’язування задачі за вказівкою вчителя: щоб відповісти на питання задачі, дізнайтеся, скільки дерев саджав один учень у кожній групі.

Розв’язання

1) 24 : 4 = 6 (д.) — посадив 1 учень у першій групі

2) 25 : 5 = 5 (д.) — посадив 1 учень у другій групі

3) 6 - 5 = 1 (д.)

Відповідь: перша група працювала краще.

• Майстер за 8 год виготовив 48 деталей, а учень за 4 год — 8 таких деталей. У скільки разів більше деталей виготовляв за 1 год майстер, ніж учень? Аналіз умови задачі, складання короткої умови.

Користуючись даною умовою задачі, учні усно дають відповідь на поставлені вчителем запитання.

— Скільки деталей виготовив майстер за 1 годину?

— Скільки деталей виготовив учень за 1 годину?

— У скільки разів більше деталей виготовляв за 1 год майстер, ніж учень?

— За схемою складіть вираз до задачі та розв’яжіть її.

(□:□):(□:□)=□

в) творча робота над задачею.

— Змініть запитання задачі так, щоб останньою дією розв’язання було додавання. (Скільки всього деталей виготовив майстер і учень разом за 1 годину.)

— Запишіть розв'язання за схемою.

(□:□)+(□:□)=□

Фізкультхвилинка

Раз-два!

Потягнулись,

І прогнулись,

Розігнулись,

Ваші м’язи всі проснуться,

Ваші губи посміхнуться.

     V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота над складеною задачею з буквеними даними (с. 41, завдання 292)

За текстом у підручнику проводиться аналіз задачі.

— Як запишемо відповідь до задачі? (Якщо умова задачі містить буквене дане, то відповідь записують у вигляді виразу.)

— Знайдіть відповідь за умови, що k = 8 (самостійно).

2. Робота над задачею (с. 41, завдання 285)

За питаннями вчителя проводиться аналіз роботи над задачею.

Самостійне розв’язування задачі учнями з подальшою перевіркою.

Розв’язання

1) 24 : 8 = 3 (кг) — 1 вівці

2) 24 - 3 = 21 (кг)

Відповідь: на 21 кг силосу більше давали корові.

3. Завдання з логічним навантаженням (с. 42, завдання 294)

Розв’язання

1) 100 - 60 = 40 (с.) — прочитав Петрик

2) 24 + 22 = 46 (с.) — прочитав Толя

3) 46 - 40 = 6 (с.)

Відповідь: Толя прочитав більше на 6 сторінок.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Учні дають відповіді на запитання:

Що робили на уроці? Для чого?

  Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого?

— Як дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше від другого?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 42, завдання 296.



docx
Додано
17 липня 2018
Переглядів
793
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку