Розробка уроку " ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ. РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ НА КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ" допоможе вчителю початкового навчання якісно підготуватися до уроку.
Розробка уроку
З математики I семестр, 3 клас (за підручником М. В. Богдановича - 2014 рік )
Тема: ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ 2-ГО КЛАСУ. РОБОТА НАД ЗАДАЧАМИ НА КРАТНЕ ПОРІВНЯННЯ ДВОХ ЧАСТОК. СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ
Мета: формувати вміння учнів розв'язувати приклади і задачі на основі знання табличного множення і ділення; ознайомити із задачами на кратне порівняння двох часток; провести аналіз складеної задачі з буквеними даними; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пізнавальну активність; виховувати старанність та культуру письма.
Хід уроку
Пролунав дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам’ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо!
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Гра «Прийдемо на допомогу пані Сові: треба розв'язати кругові приклади» (с. 42, завдання 293)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
—На нашому уроці математики ми будемо розв’язувати задачі на кратне порівняння двох часток, складені задачі з буквеними даними.
IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
1. Підготовча робота
Задача 1
У шкільну їдальню привезли 6 кг цибулі і 42 кг картоплі. На скільки більше привезли картоплі, ніж цибулі?
Учні виконуют аналіз задачі за питаннями вчителя, складають і записують коротку умову.
— Як порівняти, на скільки одне число більше або менше від другого? Розв’язання
42-6=36 (кг)
Відповідь: на 36 кг більше.
Задача 2
У шкільну їдальню привезли 6 кг цибулі і 42 кг картоплі. У скільки разів більше привезли картоплі, ніж цибулі?
Учні виконуют аналіз задачі за питаннями вчителя, складають і записують коротку умову.
— Як порівняти, у скільки разів одне число більше або менше від другого?
Розв’язання
42:6=7 (рази)
Відповідь: у 7рази більше.
Висновок. Щоб дізнатися, на скільки одне число більше, або менше від другого, треба виконати дію віднімання. Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше від другого, треба виконати дію ділення.
2. Робота над задачами на кратне порівняння двох часток (с. 41, завдання 290)
• Дві групи учнів саджали дерева. У першій групі було 4 учні, а в другій — 5. Перша група посадила 24 дерева, а друга — 25. Яка група працювала краще?
Учні разом з вчителем виконують аналіз умови задачі і складають коротку умову.
Самостійне розв’язування задачі за вказівкою вчителя: щоб відповісти на питання задачі, дізнайтеся, скільки дерев саджав один учень у кожній групі.
Розв’язання
1) 24 : 4 = 6 (д.) — посадив 1 учень у першій групі
2) 25 : 5 = 5 (д.) — посадив 1 учень у другій групі
3) 6 - 5 = 1 (д.)
Відповідь: перша група працювала краще.
• Майстер за 8 год виготовив 48 деталей, а учень за 4 год — 8 таких деталей. У скільки разів більше деталей виготовляв за 1 год майстер, ніж учень? Аналіз умови задачі, складання короткої умови.
Користуючись даною умовою задачі, учні усно дають відповідь на поставлені вчителем запитання.
— Скільки деталей виготовив майстер за 1 годину?
— Скільки деталей виготовив учень за 1 годину?
— У скільки разів більше деталей виготовляв за 1 год майстер, ніж учень?
— За схемою складіть вираз до задачі та розв’яжіть її.
(□:□):(□:□)=□
в) творча робота над задачею.
— Змініть запитання задачі так, щоб останньою дією розв’язання було додавання. (Скільки всього деталей виготовив майстер і учень разом за 1 годину.)
— Запишіть розв'язання за схемою.
(□:□)+(□:□)=□
Фізкультхвилинка
Раз-два!
Потягнулись,
І прогнулись,
Розігнулись,
Ваші м’язи всі проснуться,
Ваші губи посміхнуться.
V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота над складеною задачею з буквеними даними (с. 41, завдання 292)
За текстом у підручнику проводиться аналіз задачі.
— Як запишемо відповідь до задачі? (Якщо умова задачі містить буквене дане, то відповідь записують у вигляді виразу.)
— Знайдіть відповідь за умови, що k = 8 (самостійно).
2. Робота над задачею (с. 41, завдання 285)
За питаннями вчителя проводиться аналіз роботи над задачею.
Самостійне розв’язування задачі учнями з подальшою перевіркою.
Розв’язання
1) 24 : 8 = 3 (кг) — 1 вівці
2) 24 - 3 = 21 (кг)
Відповідь: на 21 кг силосу більше давали корові.
3. Завдання з логічним навантаженням (с. 42, завдання 294)
Розв’язання
1) 100 - 60 = 40 (с.) — прочитав Петрик
2) 24 + 22 = 46 (с.) — прочитав Толя
3) 46 - 40 = 6 (с.)
Відповідь: Толя прочитав більше на 6 сторінок.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
Учні дають відповіді на запитання:
— Що робили на уроці? Для чого?
— Як дізнатися, на скільки одне число більше або менше від другого?
— Як дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше від другого?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 42, завдання 296.