Урок математики
3 клас
( За підручником «Математика 3 клас», Богданович, Лишенко)
Тема. Множення і ділення на 100. Розв’язування задач.
Мета: формувати ключові компетентності:
вміння вчитися: орієнтуватися у часі та берегти його;
соціальну: вміння проявляти ініціативу і співпрацювати з іншими членами групи;
формувати предметну математичну компетентність:
дослідити множення одноцифрових чисел на 100 та ділення трицифрових чисел,
що закінчуються нулями на 100;
розвивати критичне мислення; вміння виділяти головне, робити висновки,
застосовувати нові знання на практичних завданнях;
розширити пізнавальну активність учнів;
виховувати самостійність, наполегливість, інтерес до математики.
Обладнання: презентація до уроку, дидактичний матеріал: картки для усного рахунку; гра «Шифрувальник», модель мікрофона, картки – алгоритми.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Нами 100 100 рож
Паро 100 к 100 вп
Напер 100 к 100 лиця
Мі 100
Знаю |
Хочу знати |
Вмію |
|
|
|
За яким девізом ми будемо працювати на уроці дізнаємось, коли розшифруємо
прислів’я. Букви у словах, заміено числами, які є результатами множення чисел, першого ряду і першого стовпчика таблиці. Даю підказку: щоб обчислити швидше, спочатку знайдіть результати таблиці.
Ключ до шифру
|
2 |
3 |
8 |
9 |
1 |
І |
Р |
В |
Д |
4 |
В |
С |
И |
М |
5 |
А |
Ж |
З |
Н |
7 |
О |
|
|
|
Перевірка груп.
Прочитаємо девіз:
Сім разів відмір – один раз відріж.
Вид завдання: Ключ відповіді:
Я
Закінчи вислів одним словом:
При множенні числа на 10, потрібно до числа справа дописати…
При діленні круглого числа на 10, потрібно справа в числі нуль…
Щоб утворити 100. Потрібно до 99 додати…
Найменше трицифрове число…
ІІІ. Усвідомлення змісту.
Досліджуємо, як виконати множення на 100.
Картка 1.
Проведіть дослідження множення, зробіть висновки
4 • 10 =
4 • 100 =
Щоб помножити число на 100, потрібно…
Наведіть власні приклади такого множення.
Картка 2.
Проведіть дослідження множення, зробіть висновки
4 • 10 = ..0
4 • 100 = …
Щоб помножити число на 100, потрібно…
Закінчте обчислення: 7 • 100 + 200 = .. 9 • 100 – 300 =..
Картка 3.
Проведіть дослідження множення, зробіть висновки
4 • 100 = …
4 • 1 сот. = 4 сот.
Щоб помножити число на 100, потрібно…
Закінчте обчислення: 2 • 100 = .. 5 • 100 =..
Аналіз роботи груп.
З числових виразів на множення потрібно скласти числові вирази на ділення. Дослідити результати.
7 • 100 = … 8 • 100 = … 9 • 100 =…
Отже
… : 100 = 7 … : 100 =… … : 100 =…
Прочитати задачу і обрати предмети, з якими ви будете працювати ( практичні дії).
Розв’язати задачу.
Завезли у магазин 2 ящики по 100 кг груш, а яблук 4 ящики по 100 кг.
Скільки всього кілограмів фруктів завезли в магазин?
У шкільну їдальню привезли 600 кг картоплі, а цибулі у 100 разів менше. На скільки менше кілограмів привезли цибулі, ніж картоплі?
2 • 100 500 : 100
9 • 100 400 : 100
6 • 100 700 : 100
3 • 100
8 • 100
ІV. Рефлексія.
Я знаю …
Я навчився …
Я вмію …
Я запам’ятав …
V. Домашнє завдання.