Урок математики "Множення і ділення на 100. Розв'язування задач.

Про матеріал
Розробка має цікавий матеріал, з використанням практичних дій, які допоможуть краще засвоїти програмовий матеріал. Діти працюють у дослідній лабораторії юних дослідників математики і самі досліджують множення на 100.
Перегляд файлу

                                                            Урок математики

                                                                3 клас

                      ( За підручником «Математика 3 клас», Богданович, Лишенко)

Тема. Множення і ділення на 100. Розв’язування задач.

Мета: формувати ключові компетентності:

           вміння вчитися: орієнтуватися у часі та берегти його;

           соціальну: вміння проявляти ініціативу і співпрацювати з іншими членами групи;

           формувати предметну математичну компетентність:

           дослідити множення одноцифрових чисел на 100 та ділення трицифрових чисел,

           що закінчуються нулями на 100;

           розвивати критичне мислення; вміння виділяти головне, робити висновки,                 

           застосовувати нові знання на практичних завданнях;

          розширити пізнавальну активність учнів;

          виховувати самостійність, наполегливість, інтерес до математики.

Обладнання: презентація до уроку, дидактичний матеріал: картки для усного рахунку; гра  «Шифрувальник», модель мікрофона, картки – алгоритми.

 

                                                              Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Відгадування ребусів.

Нами   100                                       100 рож

Паро 100 к                                      100 вп

Напер 100 к                                    100 лиця

Мі 100

  • Що спільного ви помітили?
  • Дивлячись на останній ребус, куди ми потрапили сьогодні?
  • Про що будемо говорити сьогодні на уроці?
  1. Складання таблиці «ЗХВ».

        Знаю

      Хочу знати

                   Вмію

 

 

 

 

  1.  Усні обчислення. Вправа «Девіз уроку». Групова робота (завдання на картках).

       За яким девізом ми будемо працювати на уроці дізнаємось, коли розшифруємо                

       прислів’я.  Букви у словах, заміено числами, які є результатами множення чисел, першого ряду   і   першого стовпчика таблиці. Даю підказку: щоб обчислити швидше, спочатку знайдіть результати таблиці.

                                                                                                

      

                                                                                                  

 

Ключ до шифру

 

           2

            3

             8

         9

    1

           І

           Р

             В

        Д

    4

           В

           С

             И

        М

    5

           А

          Ж

             З

        Н

    7

           О

 

 

 

  

Перевірка груп.

Прочитаємо девіз:

Сім разів відмір – один раз відріж.

  • Пояснити прислів’я.
  1. Гра «Естафета».

Вид завдання:                                            Ключ відповіді:

 

                                                                                  

 

 

 

 

 

  1. Вправа «Математика в моєму житті»

                                       Я

 

 

  1. Вправа « Секундомір»

Закінчи вислів одним словом:

При множенні числа на 10, потрібно до числа справа дописати…

При діленні круглого числа на 10, потрібно справа в числі нуль…

Щоб утворити 100. Потрібно до 99 додати…

Найменше трицифрове число…

  1. Хвилинка каліграфії число 100.

ІІІ. Усвідомлення змісту.

  1. Дослідження в групах за картками.

Досліджуємо, як виконати множення на 100.

 

Картка 1.

Проведіть дослідження множення, зробіть висновки

4 • 10 =

4 • 100 =

Щоб помножити число на 100, потрібно…

Наведіть власні приклади такого множення.

 

Картка 2.

Проведіть дослідження множення, зробіть висновки

4 • 10 = ..0

4 • 100 = …

Щоб помножити число на 100, потрібно…

Закінчте обчислення: 7 • 100 + 200 = ..        9 • 100 – 300 =..

 

Картка 3.

Проведіть дослідження множення, зробіть висновки

4 • 100 = …

4 • 1 сот. = 4 сот.

Щоб помножити число на 100, потрібно…

Закінчте обчислення: 2 • 100 = ..        5 • 100 =..

Аналіз роботи груп.

  1. Робота в парах.

З числових виразів на множення потрібно скласти числові вирази на ділення. Дослідити результати.

7 • 100 = …                               8 • 100 = …                        9 • 100 =…

Отже

… : 100 = 7                                … : 100 =…                         … : 100 =…

  1. Аналіз та обговорення дослідження та висновків (усно) з опрацюванням алгоритму ділення чисел на 100.
  • Який висновок можемо зробити?
  1. Фізхвилинка.
  2. Самостійна робота №752.
  3. Робота в групах.

Прочитати задачу і обрати предмети, з якими ви будете працювати ( практичні дії).

Розв’язати задачу.

Завезли у магазин 2 ящики по 100 кг груш, а яблук 4 ящики по 100 кг.

Скільки всього кілограмів фруктів завезли в магазин?

  1. Задача.

У шкільну їдальню привезли 600 кг картоплі, а цибулі у 100 разів менше. На скільки менше кілограмів привезли цибулі, ніж картоплі?

  • А зараз я пропоную повернутися до таблиці і записати, що ми навчилися.
  1. Гра «Влучи в ціль»

2 • 100             500 : 100

9 • 100             400 : 100

6 • 100             700 : 100

3 • 100

8 • 100

ІV. Рефлексія.

  1. Вправа «Інтерв’ю»
  • Як ти знаннями, здобутими під час уроку скористаєшся?
  1. Вправа «Незакінчене речення»

Я знаю …

Я навчився …

Я вмію …

Я запам’ятав …

V. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
16 березня 2023
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку