Урок математики на тему "Дроби"

Про матеріал
Даний урок складено з метою ознайомити учнів з дробами, вчити записувати, читати та порівнювати їх; розв’язувати задачі на знаходження частини числа, розвивати логічне мислення, уміння аналізувати;виховувати самостійність у роботі, вміння працювати в команді, старанність і наполегливість, бажання доводити розпочату справу до її завершення.
Перегляд файлу

Тема . Дроби.  4 клас

 

Ключові компетентності  (загальнопізнавальні цілі):

- ознайомити  учнів з дробами , вчити записувати дроби, читати їх ,порівнювати;  вчити розв’язувати задачі на знаходження частини числа,

-розвивати логічне мислення , уміння аналізувати;

-виховувати самостійність у роботі, старанність і наполегливість , бажання доводити розпочату справу до її завершення .

Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати ) :

Початковий рівень :

-знає, як утворюється дріб ;

-знає і називає дробові числа ;

-знає , що атке знаменник і чисельник дробу ,

Середній рівень :

-порівнює дроби з знаменниками ,

-записує і читає дроби ;

однаковими

-записує  дроби в порядку зростання і спадання .

Достатній рівень :

-розв’язує задачі на знаходження частини від числа і числа за його частиною ;

-будує відрізок і зображає на ньому дріб ;

Високий рівень :

-складає  план  розв’ язування  задачі;

перевіряє  правильність  розташування  дробів  у  порядку  зростання  і  спадання

 Обладнання: таблиці, роздатковий та демонстраційний матеріал, відеоролик (перші 2 хв) за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=tNjtD1qUb-I&t=53s  фрукти

Тип уроку:  урок застосування знань, умінь і навичок

Урок   пошуку   істини- в процесі роботи розкривається вислів Володимира Мономаха « Що вмієте - того не забувайте, а чого не вмієте - того навчайтесь».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

1.Організаційний момент.(емоційне налаштування учнів)

Ми часу дарма не гаєм - до роботи приступаєм.

На партах маєте смайлики. Домалюйте їх так, щоб відображав ваш настрій .

2. Перевірка домашнього завдання. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку 

  •       Сьогодні у нас урок пошуку істини.

Звірте відповіді домашніх прикладів з дошкою. В парі з другом розташуйте числа в порядку зростання та прочитайте тему уроку

507 –д   633-р  740-і   908-б              ДРІБ                                                                  Що вмієте-

 

 

 

3. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок

- Ми користуємося натуральними числами. Назвіть їх…

- Як записати частини числа?

КУБУВАННЯ: Попрацюйте з кубиками- обговоріть цю тему.

-такі числа називаються дробовими.                                                                    того  

 

4. Осмислення змісту та технології виконання системи необхідних навчальних дій.

А) демонстрація вчителем утворення дробу

Що приготував нам наш чарівний капелюшок? ( 6 конвертів із завданнями)

-Перейдіть у ту групу, якої фігури ваш смайлик .

- А ще тут є фрукт, багатий на залізо та вітамін С, пектин та кальцій, так необхідний для ваших зубів та кісток. Що це? ( яблуко)

-Я розріжу його на 4 однакові частинки і візьму 1 з них. Яке число утворилося?

-А тепер я беру 3 частинки з чотирьох. Який дріб утворився?
Запишіть.

-На що вказує верхнє число? ( скільки частин взяли-демонструю) Це ЧИСЕЛЬНИК. А  НИЖНЄ? (яких  частин) Це ЗНАМЕННИК.

 Б) показ  відеоролика «Дроби»

за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=tNjtD1qUb-I

                                                                      не забувайте,

В) робота в парах «математика з другом»-вчитель читає і демонструє ілюстрацію - діти позначають дроби: ДОДАТОК 2:

* Сергій намалював прямокутник , поділив  його на 3 частини і замалював одну. Яку частину він зафарбував?

* Оленка свій овал поділила на 8 частин та замалювала 5. Яку частину замалюваала Оленка?

* Яринка круг поділила на 4 частини. Одну залишила незафарбованою. Яку частину замалювала Яринка?

- Перевірити за вчителем.

 

Г) екскурсія «Круговий огляд»

- Оберіть в своїй групі екскурсовода. За свистком ви рухаєтеся за годинниковою стрілкою та виконуєте задання в різних локаціях.

Діти працюють за таблицями «ДРОБИ» №1-4                             а чого  

5. Узагальнення і систематизація знань. Самостійне виконання поставлених завдань  «математика самостійно» під контролем учителя:

А) гра з лего -7 цеглин «Яку частинку з’їли миші»  ДОДАТОК 3:

* Піцу поділили на 8 частин. Але миші з’їли 5 з них. Яку частину піци з’їли миші? 

* Сир поділили на 4 частини та три шматочки з’їли миші. Яку частину сиру з’їли миші? 

* Шоколадка поділена на 12 шматочків. 7 частинок з’їли миші. Яку частину  шоколаду з’їли миші?

* Торт розрізали на 6 частин. Один шматок   з’їли миші. Яку частину   торту з’їли миші?

 

Б)завдання на картках

ДОДАТОК 4

_Називаю дітей, з якими буду працювати у малій групі (…) Інші  діти  працюють самостійно. Є додаткова задача на дошці.

ДОДАТОК 5                                                                                                         не вмієте -

Ф І З Х В И Л И Н К А- Вправи для очей ( найдальша та найближчий об’єкт, вправа «годинник», «вісімки»)

В) практична робота учнів

- об’єднайтеся по кольорах

Діти отримують набір  продуктів для виготовлення фруктового салату , відповідне приладдя та інструкцію до роботи. ДОДАТОК 6.

Звіт учнів про роботу                                                         того навчайтесь .

6. Підсумок уроку.

- гра «кольорове речення»( діти обирають картку будь якого кольору із підсумковим запитанням щодо уроку та його теми, діляться враженнями.)

Обґрунтування вчителем  результатів :

  •       Яку істину ви пізнали ? Зачитайте вислів Володимира Мономаха.   Обговоріть це в парі. ДОДАТОК 7

7. Повідомлення та пояснення домашнього завдання.

Цікаві запитання вас чекають у нашому чаті. Заходьте та виконуйте. ДОДАТОК 8

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
29 вересня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку