Тема . Дроби. 4 клас
Ключові компетентності (загальнопізнавальні цілі):
- ознайомити учнів з дробами , вчити записувати дроби, читати їх ,порівнювати; вчити розв’язувати задачі на знаходження частини числа,
-розвивати логічне мислення , уміння аналізувати;
-виховувати самостійність у роботі, старанність і наполегливість , бажання доводити розпочату справу до її завершення .
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати ) :
Початковий рівень :
-знає, як утворюється дріб ;
-знає і називає дробові числа ;
-знає , що атке знаменник і чисельник дробу ,
Середній рівень :
-порівнює дроби з знаменниками ,
-записує і читає дроби ;
однаковими
-записує дроби в порядку зростання і спадання .
Достатній рівень :
-розв’язує задачі на знаходження частини від числа і числа за його частиною ;
-будує відрізок і зображає на ньому дріб ;
Високий рівень :
-складає план розв’ язування задачі;
перевіряє правильність розташування дробів у порядку зростання і спадання
Обладнання: таблиці, роздатковий та демонстраційний матеріал, відеоролик (перші 2 хв) за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=tNjtD1qUb-I&t=53s фрукти
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок
Урок пошуку істини- в процесі роботи розкривається вислів Володимира Мономаха « Що вмієте - того не забувайте, а чого не вмієте - того навчайтесь».
Хід уроку
1.Організаційний момент.(емоційне налаштування учнів)
Ми часу дарма не гаєм - до роботи приступаєм.
На партах маєте смайлики. Домалюйте їх так, щоб відображав ваш настрій .
2. Перевірка домашнього завдання. Повідомлення теми, цілей та завдань уроку
Звірте відповіді домашніх прикладів з дошкою. В парі з другом розташуйте числа в порядку зростання та прочитайте тему уроку
507 –д 633-р 740-і 908-б ДРІБ Що вмієте-
3. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок
- Ми користуємося натуральними числами. Назвіть їх…
- Як записати частини числа?
КУБУВАННЯ: Попрацюйте з кубиками- обговоріть цю тему.
-такі числа називаються дробовими. того
4. Осмислення змісту та технології виконання системи необхідних навчальних дій.
А) демонстрація вчителем утворення дробу
Що приготував нам наш чарівний капелюшок? ( 6 конвертів із завданнями)
-Перейдіть у ту групу, якої фігури ваш смайлик .
- А ще тут є фрукт, багатий на залізо та вітамін С, пектин та кальцій, так необхідний для ваших зубів та кісток. Що це? ( яблуко)
-Я розріжу його на 4 однакові частинки і візьму 1 з них. Яке число утворилося?
-А тепер я беру 3 частинки з чотирьох. Який дріб утворився?
Запишіть.
-На що вказує верхнє число? ( скільки частин взяли-демонструю) Це ЧИСЕЛЬНИК. А НИЖНЄ? (яких частин) Це ЗНАМЕННИК.
Б) показ відеоролика «Дроби»
за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=tNjtD1qUb-I
не забувайте,
В) робота в парах «математика з другом»-вчитель читає і демонструє ілюстрацію - діти позначають дроби: ДОДАТОК 2:
* Сергій намалював прямокутник , поділив його на 3 частини і замалював одну. Яку частину він зафарбував?
* Оленка свій овал поділила на 8 частин та замалювала 5. Яку частину замалюваала Оленка?
* Яринка круг поділила на 4 частини. Одну залишила незафарбованою. Яку частину замалювала Яринка?
- Перевірити за вчителем.
Г) екскурсія «Круговий огляд»
- Оберіть в своїй групі екскурсовода. За свистком ви рухаєтеся за годинниковою стрілкою та виконуєте задання в різних локаціях.
Діти працюють за таблицями «ДРОБИ» №1-4 а чого
5. Узагальнення і систематизація знань. Самостійне виконання поставлених завдань «математика самостійно» під контролем учителя:
А) гра з лего -7 цеглин «Яку частинку з’їли миші» ДОДАТОК 3:
* Піцу поділили на 8 частин. Але миші з’їли 5 з них. Яку частину піци з’їли миші?
* Сир поділили на 4 частини та три шматочки з’їли миші. Яку частину сиру з’їли миші?
* Шоколадка поділена на 12 шматочків. 7 частинок з’їли миші. Яку частину шоколаду з’їли миші?
* Торт розрізали на 6 частин. Один шматок з’їли миші. Яку частину торту з’їли миші?
Б)завдання на картках
ДОДАТОК 4
_Називаю дітей, з якими буду працювати у малій групі (…) Інші діти працюють самостійно. Є додаткова задача на дошці.
ДОДАТОК 5 не вмієте -
Ф І З Х В И Л И Н К А- Вправи для очей ( найдальша та найближчий об’єкт, вправа «годинник», «вісімки»)
В) практична робота учнів
- об’єднайтеся по кольорах
Діти отримують набір продуктів для виготовлення фруктового салату , відповідне приладдя та інструкцію до роботи. ДОДАТОК 6.
Звіт учнів про роботу того навчайтесь .
6. Підсумок уроку.
- гра «кольорове речення»( діти обирають картку будь якого кольору із підсумковим запитанням щодо уроку та його теми, діляться враженнями.)
Обґрунтування вчителем результатів :
7. Повідомлення та пояснення домашнього завдання.
Цікаві запитання вас чекають у нашому чаті. Заходьте та виконуйте. ДОДАТОК 8