Урок - подорож берегами Дніпра, назву якого треба відгадати, розв'язавши приклади та розмістивши відповіді в порядку зростання. Дізнаючись про водосховища Дніпра від найменшого до найбільшого, учні знайомляться з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряд, удосконалюють уміння розв'язувати задачі на дві дії, розвивають пам'ять, мислення, вчаться бережливо ставитися до річок України.
Тема. Письмове віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряди.
Мета. Ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряди; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на дві дії; розвивати пам'ять, мислення; виховувати організованість, бережливе ставлення до річок.
Обладнання. Картки для самостійної роботи, карта України.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Д П Н О Р І
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ. Актуалізація опорних знань.
– Найменше водосховище – Запорізьке.
– Запишіть числа цифрами:
3с. 4д. 6од., 2с. 3д., 5с. 6од., триста сорок, чотириста п’ять, вісімсот вісім, двісті шістдесят, «сусіди» числа 600, наступне число за 324.
346, 230, 506, 340, 405, 808, 260, 599, 601, 325.
Взаємоперевірка.
– ІІ за величиною водосховище – Дніпродзержинське.
325 – кожну цифру пишемо на півклінки, називаємо кількість одиниць кожного розряду, кільки всього одиниць, всього десятків, всього сотень.
– ІІІ за величиною водосховище – Канівське.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
– Сьогодні ми будемо вчитися письмово віднімати трицифрові числа з двома послідовними переходами через розряди.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
325-146= 820-355= 407-259=
944-358=, 333-147=, 769-258= 680-295= 604-367=
– VІ за величиною – Київське. Як його називають по-іншому? (Київське море.)
ФІЗХВИЛИНКА.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота над задачею (усно)
– Складіть задачу про числа за схемою:
І - ?
760 на ? >
ІІ- 500
– V водосховище – Каховське.
2. Робота над задачею 675.
– Прочитайте задачу мовчки, про яке найбільше водосховище Дніпра в ній говориться? (Кременчуцьке.)
– Прочитайте задачу вголос, визначте головні слова.
– Поясніть кожне число в задачі.
– Зачитайте за скороченим записом умову задачі, питання.
– Проаналізуйте задачу.
– Складіть план розв’язання задачі.
– Запишіть дії з поясненням, складіть вираз.
І варіант |
ІІ варіант |
||||||||||||||||||
_
|
425 |
_
|
720 |
_
|
650 |
_ |
807 |
_ |
904 |
_
|
625 |
_
|
920 |
_
|
450 |
_ |
607 |
_ |
804 |
148 |
455 |
168 |
249 |
367 |
148 |
455 |
168 |
249 |
367 |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VІ. Підсумок уроку, домашнє завдання.