Урок математики на тему "Письмове віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряд"

Про матеріал

Урок - подорож берегами Дніпра, назву якого треба відгадати, розв'язавши приклади та розмістивши відповіді в порядку зростання. Дізнаючись про водосховища Дніпра від найменшого до найбільшого, учні знайомляться з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряд, удосконалюють уміння розв'язувати задачі на дві дії, розвивають пам'ять, мислення, вчаться бережливо ставитися до річок України.

Перегляд файлу

Тема. Письмове віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряди.

Мета. Ознайомити учнів з прийомом письмового віднімання трицифрових чисел з двома послідовними переходами через розряди; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі на дві дії; розвивати пам'ять, мислення; виховувати організованість, бережливе ставлення до річок.

Обладнання. Картки для самостійної роботи, карта України.

Хід уроку

І. Організаційний момент.


  1. Мотивація навчальної діяльності.
  •  Сьогодні ми будемо подорожувати водами однієї з річок України. Назву річки дізнаєтесь, коли розв’яжете приклади та розмістите відповіді від найменшої до найбільшої. (221, 390, 225, 904, 460, 363 - 6учнів виконують завдання біля дошки.)

                         Д     П      Н    О      Р      І

  •  Дніпро – найбільша річка України і третя за величиною (після Волги і Дунаю) річка Європи – забезпечує до 2/3 потреб держави в прісній воді завдяки штучно створеним шести водосховищам. Ми виконуємо завдання, поступово дізнаємося їх назви від найменшого до найбільшого.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок за картками взаємодії «Учитель – учень» (робота в парах).

Найменше водосховище – Запорізьке.

  1. Математичний диктант.

– Запишіть числа цифрами:

3с. 4д. 6од., 2с. 3д., 5с. 6од., триста сорок, чотириста п’ять, вісімсот вісім, двісті шістдесят, «сусіди» числа 600, наступне число за 324.

346, 230, 506, 340, 405, 808, 260, 599, 601, 325.

Взаємоперевірка.

– ІІ за величиною водосховище – Дніпродзержинське.

  1. Каліграфічна хвилинка.

325 – кожну цифру пишемо на півклінки, називаємо кількість одиниць кожного розряду, кільки всього одиниць, всього десятків, всього сотень.

ІІІ за величиною водосховище – Канівське.

  ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми будемо вчитися письмово віднімати трицифрові числа з двома послідовними переходами через розряди.

       ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення нового матеріалу.

325-146=       820-355=   407-259= 

  1. Первинне закріплення.

944-358=, 333-147=, 769-258=         680-295=   604-367=

за величиною – Київське. Як його називають по-іншому? (Київське море.)

ФІЗХВИЛИНКА.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

    1. Робота над задачею (усно)

– Складіть задачу про числа за схемою:

І - ?

                 760         на ? >

ІІ- 500    

V водосховище – Каховське.

2. Робота над задачею 675.

– Прочитайте задачу мовчки, про яке найбільше водосховище Дніпра в ній говориться? (Кременчуцьке.)

– Прочитайте задачу вголос, визначте головні слова.

– Поясніть кожне число в задачі.

– Зачитайте за скороченим записом умову задачі, питання.

– Проаналізуйте задачу.

– Складіть план розв’язання задачі.

– Запишіть дії з поясненням, складіть вираз.

  1. Самостійна робота.

     

І варіант

ІІ варіант

 _

 

425

 _

 

720

 _

 

650

 _

807

 _

904

 _

 

625

 _

 

920

 _

 

450

 _

607

 _

804

148

455

168

249

367

148

455

168

249

367

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку, домашнє завдання.

  • Домашнє завдання - №693 – розв’язати кругові приклади письмово, №690 – розв’язати задачу за допомогою таблички.
  • Сьогодні на уроці я навчився…
  • Сьогодні мені сподобалося… (Подорожували Дніпром.)
  •     Наша Ворскла – також велика річка, яка напоює місто Охтирка, тому її води, як і води Дніпра потребують нашого захисту і збереження. Бережімо річки України!

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку