Урок математики на тему: "Раціональні числа".

Про матеріал

Розробка уроку математики для учнів 6 класу «Раціональні числа» (Математика: підруч. для 6 класу загальної середньої освіти ( у 2-х частинах) Ч. 2 / Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва, Н.Г.Владімірова – К.: Видавничий дім «Освіта», 2023. – 192 с. : іл.)

Перегляд файлу

Розробка уроку математики для учнів 6 класу «Раціональні числа» (Математика: підруч. для 6 класу загальної середньої освіти ( у 2-х частинах) Ч. 2 / Г.П.Бевз, В.Г.Бевз, Д.В.Васильєва, Н.Г.Владімірова – К.: Видавничий дім «Освіта», 2023. – 192 с. : іл.)

Урок 117.  Раціональні числа

Епіграф: «Число висвітлює глибину світобудови»

Г. Лейбніц

Мета: навчальна: узагальнити та систематизувати відомості учнів про види чисел; сформувати поняття цілих чисел, раціональних чисел, показати зв'язок між ними; виробити вміння розпізнавати цілі та раціональні числа; ввести поняття модуля  числа а

            розвиваюча: розвивати систематичність, послідовність мислення, культуру математичної мови і записів;

            виховна: виховувати працьовитість, старанність, кмітливість, активність.

Очікувані результати: учні повинні знати, які числа називають цілими, раціональними; вміти розпізнавати ці числа, наводити приклади.

Основні поняття: цілі числа, раціональні числа, модуль числа.

Обладнання: підручник, презентація, картки самооцінювання, мобільні телефони.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Перевірити виконання домашніх вправ шляхом коментування з місця.

Частина учнів отримує картки з індивідуальними завданнями.

ІІІ. Мотивація.

Виміряти рівень налаштування учнів до уроку за допомогою додатку Mentimeter

Математична казка

Жили собі Плюс і Мінус. Якось за бесідою у них почалась суперечка, почали з’ясовувати: «Хто з них головніший?»

Плюс сказав: «У світі я головніший, бо в житті все додається: вік людей, кількість пройдених кроків, висота дерева та інше».

«Ні, ні, ні. Ти не правий. У житті все і зменшується: кількість грошей на рахунку після походу до магазину, кількість снігу навесні, солодощі на дні народженні».

Пішли Плюс і Мінус у Суд до чисел, нехай вирішують їх суперечку.

Суддя сказав: «Ви нам важливі обидва! Влітку у нас температура із знаком Плюс, а взимку із знаком Мінус. Прибуток при продажах – це Плюс, а збитки чи борги – це Мінус. Вище рівня моря – це Плюс, а нижче – це Мінус.

В світі все врівноважено, якщо десь прибуває, то у іншому місці убуває. Світ дуже чутливий до змін, у ньому панує закон рівноваги. Отже, ви обидва нам дуже потрібні.»

Нарешті Плюс і Мінус помирилися.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя за допомогою підручника або презентаці, за наступним планом:

  1. Введення поняття цілих чисел. Звернути увагу на таблицю.
  2. Введення поняття додатних та від’ємних дробових чисел.
  3. Розглянути як розташовані раціональні числа на координатній прямій.
  4. Введення поняття протилежних чисел.
  5. Введення поняття модуля числа. Розповісти історичний факт про знак модуля

.

 

 

ІV. Осмислення вивченого матеріалу.

У англомовному підручнику математики знайдена табличка. Давайте спробуємо розібратись, що тут написано. Що означають подані нижче схеми.

Виконати усно: № 409, 410, 413.

VІ. Закріплення знань, формування вмінь.

Вправи: № 417, 420, 421, 424, 432.

VІІ. Підбиття підсумків уроку

 Оцінювання.

Картка самооцінювання.

Прізвище та ім'я учня

 

 

№ завдання

Кількість балів

Пояснення

Набрано балів

409

1 бал

 3-5 правильні відповіді 1 бал

1-2 правильні відповіді 0 балів

 

410

1 бал

2 правильні відповіді 1 бал

1 правильна відповідь 0,5 балів

 

413

1 бал

9-11 координат вказано правильно 1 бал

6-8 координат вказано правильно 0,5 балів

 

417

1 бал

виписано всі цілі числа 1 бал

 

420

2 бала

4 вказано та доведено, які числа є протилежними 2 бала

3 вказано та доведено, які числа є протилежними 1 бал

2 вказано та доведено, які числа є протилежними 0,5 бал

 

421

2 бала

а),б) розв’язано вірно 2 бала

або а) або б) розв’язано вірно 1 бал

 

424

2 бала

9-10 координат точок вказано правильно 2 бала

7-8 координат точок вказано правильно 1 бал

5-6 координат точок вказано правильно 0,5 бал

 

432

2 бала

а),б),в) розв’язано вірно 2 бала

а),б) розв’язано вірно 1 бала

 

НАБРАНО ВСЬОГО БАЛІВ

 

Виміряти рівень засвоєння матеріалу за шкалою Mentimeter.

VІІІ. Рефлексія.

IX. Домашнє завдання

  1. Опрацювати: стор. 74 §11;
  2. Розв’язати: № 418, 422, 425, 433;
  3. Скласти есе на тему: «Що було б, як би не було знака «мінус»?»

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
24 лютого
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку