Дана методична розробка уроку для 5 класу відповідає програмі “Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів", яка затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. Завдання для уроку використані з підручника “Математика 5 клас" авторів А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір, рік видавництва 2018.
Запропонований урок з розділу “Звичайні дроби", на якому формуються вміння та навички учнів застосовувати правило порівняння дробів. Дана методична розробка уроку містить різні форми і методи роботи, зокрема фронтальну, індивідуальну, роботу в парах. Застосування на уроці мультимедійної презентації дає змогу унаочнити актуалізацію опорних знань учнів та мотивацію навчальної діяльності.
Розробка уроку математики в 5 класі
на тему “Розв'язування задач і вправ із звичайними дробами”
Запропонований урок з розділу “Звичайні дроби”, на якому формуються вміння та навички учнів застосовувати правило порівняння дробів. Дана методична розробка уроку містить різні форми і методи роботи, зокрема фронтальну, індивідуальну, роботу в парах. Застосування на уроці мультимедійної презентації дає змогу унаочнити актуалізацію опорних знань учнів та мотивацію навчальної діяльності.
Дана розробка буде корисною для вчителів, які викладають математику в 5 класі.
Тема: Розв'язування задач і вправ із звичайними дробами
Мета: формувати в учнів уміння застосовувати правила порівняння дробів; закріпити поняття правильного і неправильного дробу; формувати навички запису, читання та порівняння звичайних дробів; формувати уміння розв’язувати задачі на знаходження числа за його дробом; розвивати логічне мислення; виховувати любов до предмету
Тип уроку: формування вмінь і навичок
Обладнання: мультимедійний проектор, презентація до уроку
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань
1. Самостійна робота за варіантами (Взаємоперевірка за зразком)
1 вариант
Порівняти дроби: 1) 2) 3) 4) 5)
6) 7) 8) 9) 10) 11) 12)
2 вариант
Порівняти дроби: 1) 2) 3) 4) 5)
6) 7) 8) 9) 10) 11) 12)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Формування умінь та навичок
а) Від Василевого будинку до школи 640 м. Хлопець пройшов шляху. Скільки метрів пройшов Василь?
РОЗВ'ЯЗАННЯ:
б) Скільки днів триває перша чверть, якщо її становлять 36 днів?
№ 737 При яких натуральних значеннях виконується нерівність:
1) ; Відповідь:
2) Відповідь:
№ 739 Які цифри треба поставити замість зірочок, щоб:
1) дріб був неправильний; Відповідь:
2) дріб був правильним? Відповідь:
VІ. Підведення підсумків уроку
Творче завдання:. Хлопчик вудив рибу. На запитання: «Скільки рибин ти зловив?», він відповів: «Половину восьми, шість без голови і дев’ять без хвоста» Скільки рибин наловив хлопчик?