Тема: Нумерація чисел у концентрі «Тисяча». Лічба в межах тисячі. Розклад чисел на розрядні доданки. Розв’язування задач.
Мета: активізація знань нумерації двоцифрових та трицифрових чисел, закріплення лічильної одиниці – сотні ; застосування вміння встановлювати співвідношення між лічильними одиницями, розрядами: одиницями, десятками, сотнями; формування вміння лічити сотнями, вміння порівнювати сотні; формувати вміння називати трицифрові числа за їх розрядним складом, записувати трицифрові числа; формувати комунікаційні компетентності в спілкуванні і співпраці при роботі в групі; формувати вміння застосовувати отримані знання при розв’язуванні завдань; розвивати мотивацію до навчальної діяльності, розвивати мислення учнів, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати толерантне ставлення та інтерес до відповідей інших учнів.
ХІД УРОКУ
1. Організація класу
Розминка «Привітання»
Продзвенів шкільний дзвінок,
Всіх покликав на урок.
Всі почули: - день – дзелень!
То ж привітайтесь:
- Добрий день!
- Любі діти! У наш клас завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Хлопчики: Ми вам раді, люди добрі.
Дівчатка: І вітаєм щиро вас.
Хлопчики: І запрошуєм ласкаво.
Дівчатка: На урок у 3 клас.
- Кому дозволено сісти першими? Правильно, спочатку - краса, а потім - сила
- Дітки, посміхніться веселіше.
Вправа «Очікувані результати»
Перед дітьми на дошці намальоване велике серце.
|
|
|
|
- Перед нами велике серце нашого класу, воно таке чудове, як і кожен з вас. Я теж хочу прикріпити своє сердечко. Сподіваюся, що ви будете старанними, активними, працьовитими. І все у нас буде добре.
Девіз уроку
- Сьогодні у нас незвичайний урок, урок-подорож.
- Ми помандруємо до казкового палацу. А щоб дізнатися хто там живе, нам потрібно виконати завдання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Назвати число наступне до числа 399, 489, 250; попереднє до числа 650, 470.
2. Яке число знаходиться між числами 489 і 491, 753 і 755.
3. Назвати число на 1 більше (менше) 729, 499, 650.
4.Назвати сусідів числа 800, 750, 999.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Запрошуємо вас в казкову країну Математику у палац на
бал Цифр.- Мандрівка далека, цікава, і ми з собою візьмемо сміливих, дружних, талановитих математиків. - А серед вас є такі? Ви готові до випробування?
І сувора, й мудраа ця країна Цифр.
Праця тут іде завзята, будем спритно рахувати.
Ледарів у нас немає, всі все вміють, всі все знають.
Вирушаємо у путь, нас цікаві завдання ждуть.
1.Розповідь учителя.
Математика – цариця наук. Вона присутня всюди: в музиці, в природі, вдома і в школі. І сьогодні ми помандруємо до королівства Математики. Шлях, яким ми будемо іти, непростий. Перед королівством знаходиться казковий ліс. Нам потрібно пройти через нього. Тут на нас чекає багато цікавих пригод. Ми зустрінемось із казковими героями, які принесуть нам математичні завдання або
їм буде потрібна наша допомога. Після кожного виконаного завдання ми будемо на один крок ближче до замку королеви Математики.
-Діти, у нас сьогодні дуже цікавий урок. Ми будемо грати в різні ігри. Але для цього нам потрібно запросити на урок такі слова: «уважність», «старанність» і «пам’ять». (учитель на дошці прикріплює ці слова). А ще ви отримаєте за хорошу роботу смайлики.
ІV. Оголошення теми уроку.
- Нумерація чисел в межах тисячі.
V.Вивчення нового матеріалу.
1.Підготовча робота.
Тому зараз відправляємося в центр складних математичних обчислень Перша зупинка – «Лабораторія точних обчислень».
Нумерація чисел 101 — 1000
Якщо зв’язати в один пучок 10 паличок, отримаємо пучок-десяток. Зв’язавши 10 пучків-десятків, отримаємо пучок-сотню.
Візьмемо до пучка-сотні ще одну паличку. Отримали сто і одну паличку, або сто одну паличку. Додамо ще одну паличку, буде сто і дві палички, або сто дві палички. До ста двох паличок додамо одну паличку, буде сто три палички. Додамо ще одну паличку, буде сто чотири палички.
Якщо будемо й далі додавати по одній паличці до пучка-сотні, то отримуватимемо сто п'ять паличок, сто шість паличок, сто сім і т. д.
Розглянь малюнок чисел, зображених за допомогою пучків.
Розглянь малюнок чисел, зображених за допомогою пучків.
Отже, якщо число містить одну сотню і ще кілька десятків та одиниць, то спочатку називаємо сто, а потім число, утворене з десятків і одиниць.
Розглянемо нумераційну таблицю. Прочитай числа у таблиці.
Сотні |
Десятки |
Одиниці |
|
9 |
1 |
|
9 |
9 |
1 |
0 |
0 |
1 |
0 |
1 |
1 |
2 |
1 |
91,99,100,101,121
Давайте запишемо у своїх зошитах дату нашої подорожі.
А тепер перевіримо
14, 100, 98, 54, 71, 23, 68, 7
- Зупинка «Логічна» нас чекає мудра Сова із задачами на логіку.
- «Скільки кому років» роздатковий матеріал.
а) Сестра старша за брата на 10 років. На скільки вона виявиться старшою від
брата через 9 років. (Відповідь: на 10 років).
б) Сума двох чисел дорівнює 330. Якщо в більшому доданку відкинути
праворуч 1 нуль, то числа зрівняються. Які це доданки. (Відповідь: 300 і 30).
в) Пара коней пробігла 10 км. Скільки кілометрів пробіжіть кожен кінь?
(Відповідь: по 10 км).
Третя зупинка «Книжкова». Нас зустрічає книжка і цифри.
№496
П’ята Зупинка «Геометрична».
Назвіть кількість трикутників на малюнках
Намалюй транспорт за допомогою фігур який допоможе нам швидше допратися до замку.
Четверта зупинка «Задачна»
Шоста Зупинка «Кінцева» На вході у замок стоїть охоронець для того щоб він нас впустив потрібно виконати завдання.
Робота з картками для поточного опитування. (Перевірка засвоєння нового
матеріалу учнями).
9.Індивідуальні картки (для роботи в парах).
1. Квітникар виростив 300 кущів троянд і 700 кущів жоржин. Яких кущів квітів вирощено більше? На скільки? Скільки всього кущів квітів виростив квітникар?
2.. У касі є 4 купюри по 100 грн, 8 купюр по 50 грн і 10 купюр по 5 грн. Скільки грошей у касі?
3. Порівняйте сотні за зразком:
Зразок: 200 300 Міркую: 2 сот. < 3 сот. Записую: 200 < 300 |
500 300 600 400
700 900 900 800
100 1000 200 700
VI.Підсумок уроку.
-Ось ми потрапили у замок. Королева нагороджує нас за плідну
працю смайликами.
Рефлексія
Діти! Ви сьогодні добре працювали на уроці, встигли багато зробити.
Давайте тепер пригадаємо, чого ми навчились подорожуючи.
Висновок.
- додавати і віднімати багатоцифрові числа;
- працювати і розв’язувати задачі за скороченим записом;
- розв’язувати рівняння;
- розв’язувати задачі з логічним навантаженням;
- працювати з геометричним матеріалом.
ЦІНУЮ:
- корисні поради;
- думку товаришів;
- допомогу вчителя;
- нові знання.
РОБОТА З ОЧІКУВАННЯМИ.