Тема. Перевірка ділення з остачею. Творча робота над задачею. Розв’язування складених рівнянь.
Мета: продовжувати вдосконалювати вміння виконувати перевірку ділення з остачею, формувати вміння розв’язувати рівняння; вчити працювати над задачами та виразами ; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність, товариськість.
Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал.
Тил уроку: комбінований урок.
І. Вступна частина
2. Перевірка домашнього завдання.
- Поясніть розв’язання задачі . ( № 104, с.23)
- Які відповіді отримали у прикладах? (№ 105, с.23)
- Чим відрізняються 2 останні вирази?
3.Робота з другом . Вправа « Математичний ланцюжок».
320 : 80 60+40 250:5 390:3
+38 : 20 +35 +70
-12 +48 - 35 :20
: 6 -23 :10 +90
+ 25 : 5 -5 :5
4. Вправа «Мікрофон».
Перевірка знань таблиць множення і ділення.
5. Каліграфічна хвилинка.
- Запишіть каліграфічно дату свого дня народження.
II. Основна частина
1. Актуалізація знань про ділення з остачею.
* Вправа « Мозкова атака».
- Як називають числа при діленні?
- Як знайти дільник, ділене?
- Навіщо вивчають ділення з остачею?
2.Повідомлення теми і мети уроку.
3. Формування обчислювальних навичок (с.23, № 106-107).
4. Повторення ділення з остачею.
- Як перевірити ділення з остачею? (Треба частку помножити на дільник і додати остачу : 85 : 9=9 (ост. 4). Перевіряємо : ( 9 *9 +4=
85)
5. Ознайомлення з правилом та формулою виконання перевірки ділення з остачею (с. 24, № 109).
6. Первинне закріплення матеріалу
1. Виконання ділення з остачею та його перевірки (с. 24, № 110).
2. Усне виконання завдання 111 (с. 24).
Фізкультхвилинка.
7. Формування вмінь розв'язувати задачі. Розв'язування задач на ділення з остачею .
1) Виконання завдання 112 (с. 24).
— Про що йдеться в задачі? Скільки млинців приготував кухар? Скільки на одну порцію подають млинців? Скільки порцій? Чи залишилися млинці?
100:3 = 33 (ост.1)
Відповідь: маємо 33 порції; 1 млинець залишився.
2) Виконання завдання 113 (с. 24).
— Скільки пасажирів розмістилися в мікроавтобусах? По скільки осіб? Скільки було повністю заповнених автобусів? Скільки пасажирів перебувало в незаповненому мікроавтобусі?
85 : 8 = 10 (ост. 5)
Відповідь: заповнених повністю було 10 мікроавтобусів; 5 пасажирів їхало в незаповненому автобусі.
8. Удосконалення вмінь розв'язувати рівняння (с. 24, №114)
х·4 = 12 256-11 720 х-178:2=34 897
х·4=536 х-89=34 897
х=536:4 х=34 897+89
х=134 х=34 986
134·4=12 256-11 720 34 986-178:2=34 897
536=536 34 897=34 897
9.Формування логічного мислення (с. 24, №115)
— При якому значенні х правильна рівність?
х:1=1:х х:1=0-х х:х=1:х
х = 1 х = 0 х=1
10.Робота з другом.
- Розв’яжи рівняння. Прочитай про віруси, розмістивши корені рівнянь у порядку зростання.
780-х:13=771
? – організм виробляє проти них природну зброю –
? – імунітет
? – знайомлячись із вірусами
II. Заключна частина
1. Пояснення домашнього завдання (с. 25, №116,117)
Інструктаж щодо виконання домашнього завдання.
2. Підсумок уроку. Рефлексія.
Вправа « Піраміда позитивних почуттів».
Формування вмінь розв'язувати задачі. Розв'язування задач на ділення з остачею
1) Виконання завдання 112 (с. 24).
— Про що йдеться в задачі? Скільки млинців приготував кухар? Скільки на одну порцію подаюті млинців? Скільки порцій? Чи залишилися млинці?
100:3 = 33 (ост.1)
Відповідь: маємо 33 порції; 1 млинець залишився.
2) Виконання завдання 113 (с. 24).
— Скільки пасажирів розмістилися в мікроавтобусах? По скільки осіб? Скільки було повністк заповнених автобусів? Скільки пасажирів перебувало в незаповненому мікроавтобусі?
85 : 8 = 10 (ост. 5)
Відповідь: заповнених повністю було 10 мікроавтобусів; 5 пасажирів їхало в незаповненому автобусі.
х·4 = 12 256-11 720 х-178:2=34 897
х·4=536 х-89=34 897
х=536:4 х=34 897+89
х=134 х=34 986
134·4=12 256-11 720 34 986-178:2=34 897
— При якому значенні х правильна рівність?
х:1=1:х х:1=0-х х:х=1:х
х = 1 х = 0 х=1