25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Урок математики "Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні"

Про матеріал
Розробка уроку математики з казковим сюжетом. Мета уроку: з’ясувати особливість письмового множення багатоцифрових чисел на розрядні числа, підготовка учнів до розв’язування задач на пропорційне ділення, формувати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики, взаємодопомогу, охайність при роботі в зошитах.
Перегляд файлу

Урок математики  4 клас

 

Тема: Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні

 

Мета: З’ясувати особливість письмового множення багатоцифрових чисел на розрядні числа, готувати учнів до розв’язування задач на пропорційне ділення, опрацювати задачу, яка містить знаходження дробу від числа; формувати обчислювальні навички; виховувати інтерес до математики, взаємодопомогу, охайність при роботі в зошитах.

 

Обладнання: презентація до уроку; таблиця для усних обчислювань, індивідуальні картки, ілюстрації казкових героїв, карта подорожі Котигорошка.

 

Хід уроку

І Організація класу

Продзвенів уже дзвінок,

Всім пора вже на урок.

Станьте, діти, всі рівненько,

Привітайтеся гарненько.

 

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

 

ІІ Повідомлення теми й мети уроку

  •      Тема сьогоднішнього уроку математики: «Множення багатоцифрових чисел на розрядні числа»
  • Як ви гадаєте яка мета уроку? (Діти висловлюють свої пропозиції)
  • А щоб урок наш був цікавим ми здійснимо мандрівку по українських

народних казках разом з сильним, мужнім, непереможним героєм.

Описание: котыгорошкоВи подумайте, згадайте

І хутчіш відповідайте:

З’їла жінка горошину,

Згодом народила сина.

Виріс як з води, хлопчина,

Захищать пішов родину.

Бивсь із Змієм булавою,

Врятував братів з сестрою.

І подумайте всі трішки.

Звуть його КОТИГОРОШКО.

  •      Разом з Котигорошком ми будемо рятувати героїв казок від злого підступного Вовка. У Котигорошка є булава, а нам для боротьби потрібні міцні знання з математики.

ІІІ Актуалізація опорних знань

1. Хвилинка каліграфії

  • На які групи ви можете розбити числа?

96572, 510347, 201134, 148021, 501238, 86420, 30000.

      -  З поданих чисел знайдіть зайве число.

  • Назвіть клас тисяч, клас одиниць в цьому числі.
  • Яку властивість ви помітили?
  • Пропишіть число 86420.

2. Усні обчислення:

-  Перевіримо,  чи готові ви до подорожі?

а)  24000 : 8            4500 : 3                  9200: 4

б) Обчислити приклади:  900:25;     1300 : 25;       800 : 50

в) Обчислити зручним способом:           2 х 19 х 4 х 25

г) Знайти:     2/5  від суми чисел 75 і 25;

    Знайти:   ¾   від різниці чисел 90 і 50:

 ІV Вивчення нового матеріалу

  •      Вовк значно спритніший і дуже голодний, тому може з’їсти Колобка, який так гарно співав.

(На карту подорожі прикріплюємо картинку  Колобка)

Описание: xdwbstwbpwjvxtqzicezoЗ Котигорошком в путь вирушаємо

Ледве за ним ми встигаємо

Герою казки «Колобок»

Уникнути проблем допомагаємо.

1. Пояснення нового матеріалу

22 х30=660

13 х 60 = 780

25 х 300 = 7500

356 х 200 = 71200

  •                   Розв’язати приклади. (коментовано )
  •                   Який закон ви використовували під час обчислень?
  •                   Чи легко вам було розв’язувати останній приклад?
  •                   Для цього існує письмове множення. Розгляньте запис.
  •                   Що ви помітили? Як підписано другий множник?

1. Первинне закріплення. Вправа 711

  • Чи правильно розв’язано приклади?
  • Хто зможе пояснити?

3. Коментоване розв’язання прикладів № 712

 

Описание: красная шапочка анимашка4. Самостійна робота приклади № 713

Червона Шапочка лісочком йшла.

Бабусі пиріжечки дівчинка несла.

І зовсім вона не знала

Яка небезпека на неї чекала.

Котигорошку ми допомагаємо

Червону Шапочку з біди виручаємо.

(На карту  подорожі прикріплюємо картинку Червоної шапочки)

Діти записують приклади письмово стовпчиком. Звертається увага, як діти підписують другий множник.

28 х  60=1680                345 х 600=207000                506 х 50 – 1500 = 23800

Описание: коза87 х 400=34800             4107 х 90=369630                20000 – 173 х 80 = 6160

 

Знову  ми Вовка перемогли

Мусить він в іншу казку втекти.

Ось  Коза плаче й благає,

На допомогу Котигорошка вона викликає.

Наш герой поспішає,

І Вовка з  хати він виганяє.

(На карті прикріплюємо картинку Кози)

 

Музична фізкультхвилинка «Таночок козенят»

 

Описание: баран5. Робота в групах  (Розв’язати рівняння )

В іншу казку Вовчище мчить,

Де безліч вовків біля вогнища сидить.

Цап і Баран полем мандрують,

Прямо в лапи  вовкам чимчикують.

А  Котигорошко не дрімає,

В путь – дорогу вирушає.

Ми за ним поспішаємо

Цапа й Барана з біди виручаємо.

 

(На карті прикріплюємо картинку Цапа й Барана)

 

-  Пригадати правило, як знаходити невідомі компоненти,

розв’язати рівняння, презентувати роботу.

х : 500 = 25                  х – 500 = 25                     х + 25 = 500

х = 25 х 500                 х = 500+ 25                      х= 500 - 25

х= 12500                      х = 525                             х = 475

12500: 500=25             525 – 500 = 25                 475 + 25 = 500

Описание: 1 

V. Розвиток математичних умінь учнів

І ось для Вовка «ласий  шматок»,

У казці наступній аж троє поросяток.

Давайте, дітки, Котигорошкові допоможіть

Трьох поросяток живими лишить.

(На карті прикріплюємо картинку Трьох поросят)

 

1. Робота над задачею № 715

- Про що йде мова у задачі?

- Скільки кілограмів жолудів зібрали поросята?

- Скільки мішків зібрало кожне поросятко?

- Чи можемо ми дізнатися скільки жолудів в одному мішку?

- Що для цього потрібно знати?

 - У скількох мішках знаходилися жолуді?

- Запишіть розв’язання задачі в зошит. 

 

Маса 1 мішка

Кількість мішків

Кількість кг

Загальна маса

 

Однакова

 

1

 

? кг

1

 

? кг

3

 

? кг

 

Знову вовк від нас біжить,

Аж тут лисиця хитрая лежить.

Знущалася довго вона над бідним Вовком.

Сидить сердешний в ополонці з примерзлим хвостом.

 

(На карті прикріплюємо картинку Лисиці й Вовка)

 

- Які почуття викликає у вас Вовк зараз?

 

Давайте примиримо Котигорошка з Вовком

Нехай залишається Вовчик з хвостом.

2. Робота над задачею

3 вовки за 6 годин спіймали 198 рибин. Скільки рибок спіймає 1 вовк за 4 години?

  • Пригадайте тип задачі.

І група   -  розв’язати задачу склавши план;

ІІ група – по діях з поясненням;

ІІІ група – склавши вираз.

Кожна група презентує розв’язання задачі

VІ. Підсумок уроку

  • Чи сподобався вам урок?
  • Над якою темою ми працювали на уроці?
  • Який настрій у вас на кінець уроку?
  • Покажіть відповідний смайлик.

Гра «Вставалочка»

  • Підведіться ті дітки, хто зрозумів матеріал, який ми опрацьовували.
  • Підведіться ті дітки, хто зрозумів матеріал і може пояснити другові.
  • Підведіться дітки, яким потрібна допомога.

 

  • Описание: котыгорошкоНа згадку про наш урок хочу вам подарувати календарики із зображенням казкового героя Котигорошка.

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
9 квітня
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку