Підготувала вчитель
початкових класів
Лисичанської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2
Швець Ірина Миколаївна
2019 р.
Тема : Урок-подорож до Святого Миколая. Математика 1 клас
Мета:
ХІД УРОКУ
1.Організаційна частина
Вчитель: Любі діти!
У наш клас
Завітали гості щирі!
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Діти:
Добрий день вам , люди добрі,
Раді всі вітати вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
2. Актуалізація опорних знань і вмінь.
Робота на килимку. Відгадування загадки.
До нас гостя прилетіла.
В неї шуба сніжно- біла,
Цікавинок повен міх,
Завдань вистачить на всіх! ( Зима).
Поділ на групи за кольорами зими.
1
3. Повідомлення мети уроку. ( Слайд 1)
- Сьогодні ми разом з вами здійснимо подорож у той час, коли жив Святий Миколай, дізнаємося про його добрі справи, довідаємося. Чому люди вважають його святим.
Подорож наша буде незвична, ( Слайд 2)
А чарівна, математична.
До Миколая вирушаєм,
Старатись маєм – кожен знає.
4. Робота над матеріалом уроку.
Вправа з Lego. Робота в парах.
Як ви думаєте, на чому подорожує Миколай взимку? ( На санях). ( Слайд 3)
( Діти складають з Лего санчата та виставляють їх біля дошки).
Повторення нумерації чисел 1-10.
- Діти, як ви гадаєте. Чи потрібно нам в цій подорожі вміння рахувати, записувати числа цифрами, порівнювати їх та обчислювати вирази? ( Відповіді дітей).
( Слайд 4) – я читаю вірш зі слайда.
- Так. Ми маємо знати, скільки часу триватиме подорож, яка відстань до оселі Святого Миколая, можемо допомогти йому рахувати подарунки і т.д.)
- Тож давайте добре потренуємося перед початком подорожі та повторимо написання цифр.
( Слайд 5) вправа « Цифрова заметіль».
Написання цифр без ручки і зошита.
- Напишіть 1 правою, потім лівою рукою в повітрі.
- Напишіть двома руками одночасно 2, 3.
- Напишіть 4 правою і лівою ногою.
- Напишіть 5, 6, 7 двома руками.
- Напишіть 8 і 9 носиком.
- Напишіть 10 правою і лівою рукою.
Перше завдання виконано. Продовжуємо підготовку до подорожі.
5.Усний рахунок.
а) - Назвіть числа в порядку зростання; ( Слайд 6)
- Назвіть числа в порядку спадання. ( Слайд 7)
б) - Порахуйте від 2 до 7; від 5 до 9; ( Слайд 8)
- Порахуйте від 6 до 3; від 10 до 5.
в ) - Назвіть наступне число до вказаних: ( Слайд 9)
7 – наступне число 8;
9 – наступне число 10;
10 – наступне число 11;
г) 4 - попереднє число 3; ( Слайд 10)
6– попереднє число 5;
2
д) - Назвіть сусідів чисел: ( Слайд 11)
5 – сусіди 4 і 6;
8 – сусіди 7 і 9.
( Слайд 12)
Вправа на відновлення числового ряду. ( Слайд 13)
6. Хвилинка каліграфії. ( Слайд 14)
- Наш шлях перетинає річка Каліграфічка. Сьогодні ми попрацюємо над написанням
однієї зимової цифри. Відгадайте її.
До цифри цієї ти вже звик,
Вона дуже схожа на сніговик,
Уже зима гуляє в лісі,
Напишемо цю цифру – 8 ( вісім).
( Учні пишуть 8 на картках в клітинку).
- Діти, ви добре впоралися. Ваші вісімки дійсно схожі на сніговичків.
- На наступному рядку запишіть: скільки у сніговичка носиків- морквинок ( 1); скільки оченят-вуглинок ( 2); скільки ротиків- скибочок ( 1); скільки пальців на одній руці ( 3); скільки на двох руках ( 6); скільки на малюнку трикутників ( 2); скільки кругів ( 2).
( Слайд 15)
Ось він випав, та вже зник…
З нього ліплять сніговик!
Весь пухнастий, білий білий…
Взимку ним всю землю вкрило. ( Сніг).
- А з чого ви ліпите сніговичків? ( Із снігу).
- А з чого утворюється сніг? ( З водяної пари, з води).
( Слайд 16)
- Сніг – це вода:
- в рідкому;
- в твердому;
- чи в газоподібному стані?
- Крім снігу, який ще твердий стан води ви знаєте? ( Крига, іній, град).
3
- Молодці, діти!
Але після розмов про сніг та лід стало щось зовсім зимно.
Нумо, потанцюймо « Танці-зігріванці».
( Слайд 17)
7. Фізкультхвилинка « Танці-зігріванці». ( На килимку).
8.Тренувальні вправи.
Порівняння груп предметів.Робота в групах. ( Слайд 18)
( Учні працюють в групах з картками).
Робота з « Танграмом». ( Слайд 19)
( Учні складають зображення будиночка за зразком).
( Слайд 20)
Галявина Помилок.Обчислення виразів. Виправлення помилок.
Так, це справжня Галявина Помилок.
Щоб допомогти ведмедю заснути, виправимо всі помилки.
1+5=7 1+4=4
2+7=8 8+1=10
3+4=6 5-5=5
4-4=9 10-2=9
4
( Слайд 21)
9. Фізкультхвилинка « Сніжна».
( Слайд 22)
Хатинка помічників Святого Миколая. Робота в парах.
подарунки.
Діти перевіряють відповіді сигнальними картками – кульками).
( Слайд 23, 24, 25)
Молодці, дітки! Ви добре виконали завдання. Ви пам̕ ятаєте , що Миколай любить слухняних, чемних та розумних діток. Він пропонує вам розв̕ язати цікаві зимові задачі. Тож покажемо, як ми це вміємо робити.
( Слайд 23)
Швидко мчать до годівниці.
Скільки пташок, підкажіть,
Поспішають на обід?
( Слайд 24)
Шестеро малят.
Троє зних дівчатка,
Скільки ж там хлоп̕ ят?
5
( Слайд 25)
3.Миколай приніс дарунки –
Величезні всім пакунки.
Олі і Марині,
Петрику і Ніні,
Ярославу і Аліні,
Ще й малесенькій Орині.
Порахуйте всі швиденько,
Скільки діток має ненька?
( Слайд 26)
Зустріч із Святим Миколаєм.
( На слайді – оселя Святого Миколая).
Вчитель: Діти, ми з вами досягли мети нашої подорожі. Перед вами будиночок, де мешкає святий Миколай. Історія Святого Миколая почалася дуже давно, ще з 17 століття. Ще коли Миколай був звичайним священником, він намагався допомагати людям. Зробив багато добрих справ, за що і був визнаний святим. В Україні свято Миколая вперше відзначили 19 грудня 1920 року. Тобто майже 100 років тому.
( Слайд 27)
( Перегляд відео : звернення Миколая до дітей).
9. Підсумок уроку. Рефлексія.
( Слайд 28)
6