Урок математики "Порівняння чисел, виразу і числа. Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач"

Про матеріал

Мета:

- закріплювати вміння учнів утворювати, читати і записувати двоцифрові числа першої сотні, додавати і віднімати круглі десятки,порівнювати числа і числові виразі, знаходити закономірність між геометричними фігурами, розв'язувати задачі на знаходження суми і різницеве порівняння чисел;

- розвивати логічне мислення, пам'ять;

- виховувати старанність, охайність, бажання допомагати іншим, відповідальність.

Обладнання: нумераційна таблиця, картки для індивідуальної роботи, скорочений запис умови задачі, зображення казкових героїв, малюнки для роботи з геометричним матеріалом, предметні малюнки.

Перегляд файлу

УРОК МАТЕМАТИКИ В 1 КЛАСІ

Леськова Наталія Володимирівна,

вчитель початкових класів

Золотівської багатопрофільної гімназії

Попаснянської районної ради Луганської області

Тема. Порівняння чисел, виразу і числа. Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач

Мета:

- закріплювати вміння учнів утворювати, читати і записувати двоцифрові числа першої сотні, додавати і віднімати круглі десятки,порівнювати числа і числові виразі, знаходити закономірність між геометричними фігурами, розв’язувати задачі на знаходження суми і різницеве порівняння чисел;

- розвивати логічне мислення, пам’ять;

- виховувати старанність, охайність, бажання допомагати іншим, відповідальність.

Обладнання: нумераційна таблиця, картки для індивідуальної роботи, скорочений запис умови задачі, зображення казкових героїв, малюнки для роботи з геометричним матеріалом, предметні малюнки.

Хід уроку

І. Організація класу до роботи

Дзвоник дзвонить, не стихає,

Школярів усіх скликає:

- Гей, до класу поспішайте,

На місця свої сідайте.

1. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності

- Прислухайтесь до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці.


Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно підіймати,

Чітко все відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Працюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашому 1-му класі

Діти просто молодці!

Щоб не було нам мороки,

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаєм

І в дорогу вирушаєм.


2. Налаштування на роботу

Очі дивляться – (діти) та все бачать.

Вуха слухають – (діти) та все чують.

Голова – (діти) думає.

Яким буде урок? – (діти) Цікавим!

Які у мене діти? – (діти) Найкращі!

Нехай мої та ваші надії здійсняться.

Наш девіз:

 (діти) Хай радіє дітвора,

На уроці буде гра!

ІІ. Оголошення теми уроку

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

В казках є завжди перешкода, та знаю –

Для творчих дітей їх ніколи немає.

- Діти, до нас на урок сьогодні прийшла Попелюшка. Вона просить вас допомогти їй потрапити на бал та зустрітися там з новими друзями. Чи готові ви їй допомогти?

- Тоді перше завдання, яке нам потрібно виконати – зібрати зернятка до мішка. Це ми зробимо, якщо правильно дамо відповіді на запитання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Індивідуальна робота на картках

(Троє учнів біля дошки виконують завдання і за кожну правильну відповідь отримують зернятко, яке прикріплюють до мішечка на дошці. А з іншими учнями проводиться усний рахунок)

14 = …дес. … од.   82 = …дес. … од.   40 = …дес. … од. 

35 = …дес. … од.   50 = …дес. … од.   19 =…дес. … од. 

46 = …дес. … од.   12 = …дес. … од.   37 = …дес. … од. 

70 = …дес. … од.   34 = …дес. … од.   63 = …дес. … од. 

2. Усний рахунок

Знайти «зайве» число у кожному ряду.

* 11, 22, 35, 44, 55, 66.

* 41, 43, 45, 46, 47, 49.

* 10, 20, 30, 40, 41, 50.

3. Робота з нумераційною таблицею

Десятки

Одиниці

Число

9

2

92

1

8

18

5

0

50

 

9

9

7

7

77

4

1

41

10

0

100

1) Прочитайте числа, записані у таблиці.

2) Назвіть найменше число.

3) Назвіть найбільше число.

4) Назвіть число, у якому однакова кількість одиниць і десятків.

- Молодці! З першим завданням ви чудово впоралися. А зараз давайте допоможемо Попелюшці порахувати курчаток.

4. Хвилинка каліграфії

Каже мати – квочка:

- В мене два синочки

І чотири дочки.

Скільки діточок у квочки? (2+4=6)


Урок продовжимо без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду прямо, не зігнусь,

Буду я писати гарно,

 До роботи я берусь.


- Як ви вже здогадалися, ми будемо писати сьогодні цифру «6». Почитаємо писати цифру «6» трохи нижче правого верхнього куточка клітинки, ведемо руку вгору, заокруглюємо в правому верхньому кутку і ведемо плавно вниз до середини нижньої сторони клітинки; заокруглюємо, ведемо руку вгору, заокруглюючи трохи вище середини правої сторони клітинки.

Учні прописують рядок цифри «6».

- Домашню роботу зробити Попелюшці ми допомогли – тепер треба вдягнутися у святковий одяг. Для цього виконаємо письмове завдання – математичний диктант. Якщо впораємося, то Попелюшка матиме гарне вбрання.

5. Математичний диктант

- Запишіть числа першого десятка.

- Запишіть числа: 21, 36, 70, 16, 61.

- Запишіть сусідів чисел: 25, 40, 31.

- Яке число знаходиться між числами 54 та 56?

ІV. Робота над темою уроку

- Молодці! Наша гостя має гарний вигляд. Тепер треба підготувати карету, на якій Попелюшка відправиться на бал. Ми з вами маємо великого гарбуза та маленьких мишенят. Щоб гарбуз перетворився на розкішну карету, а мишенята – на коней, виконайте наступне завдання.

1. Робота з підручником (с. 111, завдання 2)

Самостійна робота. Робота в парах

Знайдіть значення числових виразів.

(Перед виконанням цього завдання слід ще раз наголосити учням, що додавання і віднімання круглих десятків виконують спираючись на дії з одноцифровими числами.)

3+4=   9-2=   4+5=   8-3=

30+40=  90-20=  40+50=  80-30=

Фізкультхвилинка

- Карета готова, відправляємося у подорож. Але погляньте, ми відразу ж потрапили на галявину. Давайте тут перепочинемо, бо зробили вже чимало справ.

(На зворотній стороні дошки вчитель відкриває зображення галявини, на якій прикріплено предметні малюнки: ялинки, метелики та грибочки. Діти виконують рухи відповідно до кількості зображених предметів)

Ялинки зелені на вітру гойдаються,

На вітру гойдаються, низько нахиляються.

Зробимо стільки нахилів враз,

Скільки ялиночок виросло у нас.

Тепер присядьмо стільки раз,

Скільки метеликів на галявині у нас.

А скільки виросло грибків,

То стільки й зробимо стрибків.

2. Робота з нерівностями (с. 111,  завдання 3)

- Ми з вами добре перепочили і тепер можемо продовжувати подорож. Щоб без перешкод дібратися до замку, необхідно порівняти числа та числові вирази.

(Двоє учнів працюють біля дошки, а інші – в зошитах самостійно за зразком)

20…10  34…30  40-30…20   70-50…10

35…37  68…86  50+50…100  60+20…70

V. Розвиток математичних знань учнів

1. Робота з геометричним матеріалом

- Попелюшка пропонує вам виконати одне цікаве завдання. Подивіться уважно на мишенят та коней. Із яких геометричних фігур вони складаються? Назвіть ці фігури.

Картинки по запросу картинки из геометрических фигур животные мішкаКартинки по запросу картинки из геометрических фигур животные

- Нарешті ми з вами допомогли Попелюшці дібратися до замку. А тут її чекає багато друзів. Давайте зараз розв’яжемо задачу, із якої дізнаємося, хто саме очікував тут на неї.

Робота над задачами (с. 111, задача 4) 


Принців – 10

Принцес – 20

Принців – 10

Принцес – 20


На скільки більше приїхало принцес на бал?

Аналіз задачі

- Розкажіть умову задачі.

- Про що запитується в задачі?

- Що означає число 10 (20)?

- Що потрібно зробити, щоб дізнатися скільки всього принців та принцес приїхало на бал? (Додати: 10+20=30)

- Як відповісти на друге питання задачі? Як дізнатися, на скільки одне число більше (менше) від другого? (Потрібно від більшого числа відняти менше: 20-10=10)

Учні записують розв’язання задачі в зошити.

- Молодці! Ви гарно впоралися із задачею. Попелюшка дякує вам за допомогу.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Що ж, любі дітки, наша подорож наблизилася до свого кінця. Давайте згадаємо, що саме ми робили на уроці, що найбільше сподобалося, запам’яталося, чого навчилися.

— Сьогодні я дізнався(лася)...

— Я виконував(ла) завдання...

— Я відчув(ла), що...

— Тепер я зможу...

— Було цікаво...

— Було складно...

— Мені захотілося ...

- Сьогодні ви дуже багато і гарно попрацювали. Наша гостя вирішила подарувати вам на згадку про себе кришталеві черевички.

(Кожен учень отримує малюнок із зображенням кришталевого черевичка)

Картинки по запросу картинка хрустальная туфелька золушки

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1816
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку