Склад числа 7. Дні тижня. Кількісна і порядкова лічба. Складання прикладів на додавання. Написання цифр.

Про матеріал

Підібрані завдання допоможуть створити умови для успішного засвоєння складу числа 7 через включення дітей у навчальне дослідження; навчатимуть послідовно називати дні тижня; формуватимуть поняття «раніше», «пізніше», «завтра», « післязавтра», «вчора», « позавчора», «перед», «після», «між»; вправи направлені на розвиток уваги, пам'яті, мислення, мовлення, комунікативних відносин; на виховання почуття співпереживання, доброти, уважності, бережного ставлення до кожної хвилини свого життя.

Перегляд файлу

 

https://images.ua.prom.st/115314238_w200_h200_2322_v.jpg

 

 

 

 

https://pp.userapi.com/c638024/v638024765/b371/svUhhLkZ6hU.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.   Склад числа 7. Дні тижня. Кількісна і порядкова лічба. Складання   

              прикладів на додавання. Написання цифр.

Мета:   створити умови для успішного засвоєння складу числа 7 через 

              включення дітей у навчальне дослідження; вчити послідовно

              називати дні тижня; формування поняття « раніше», 

              «пізніше», «завтра», « післязавтра», «вчора», « позавчора», «перед», 

              «після», «між»;          

              розвивати увагу, пам’ять, мислення, мовлення, комунікативні

              відносини;

              виховувати почуття співпереживання, доброти, уважності, бережного 

              ставлення до кожної хвилини життя.

Обладнання: малюнки паровозу і семи вагончиків зі скороченим написом на

                          них назв днів тижня, картки  із назвами днів тижня,

                          індивідуальний роздатковий матеріал.

 

 

 

 

Хід заняття

І Організаційний момент

  • Діти, чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
  • Я старанно готувалася до нього , хотіла, щоб він був цікавим, захоплюючим, пізнавальним, веселим. І тепер все  залежить від вас. Ви допоможете мені, щоб урок був таким?
  • Дякую,значить ми разом будемо співпрацювати на цьому уроці.
  • А зараз доторкніться долоньками один до одного і подаруйте  своєму сусідові почуття впевненості у тому, що сьогодні у нас  все вийде, підтримайте один одного. Посміхніться своїм однокласникам, мені, щоб наш клас наповнився світлом!
  • Що ви зараз подарували один одному і мені? ( Тепло, впевненість, частинку свого серця).

ІІ Актуалізація знань

  • Сьогодні ми поговоримо про тиждень. А чому про тиждень ми дізнаємося трішки пізніше.
  •  Відомо, що назви днів тижня з понеділка по п’ятницю залежать від їх порядкового номера: понеділок стоїть першим після попереднього тижня, вівторок – другий, середа – посередині, четвер – четвертий, п’ятниця – п’ята, субота - шоста і неділя – сьома.

 

  • Давайте пограємо!  Сьогодні ми разом вирушаємо у подорож.

На чому будемо подорожувати дізнаєтеся, коли відгадаєте загадку.

Не ящірка і не гадюка,

Оця штука, котра стука,

Є  і хвіст, і голова,

А не скажеш, що жива. ( Поїзд)

 

https://i.ytimg.com/vi/H0KdWPgJuVk/maxresdefault.jpghttps://i.ytimg.com/vi/H0KdWPgJuVk/maxresdefault.jpg

 

                  Пн                        Вт        Ср  Чт Пн       Сб        Нд

 

 

Зараз ви отримаєте малюнки паровоза і вагончиків. На вагончиках скорочено написані дні тижня, зазичай  їх позначають двома буквами на календарях: ПН – понеділок, ВТ – вівторок, СР – середа, ЧТ – четвер, ПН – п’ятниця, СБ - субота, НД – неділя.

Я прошу  підійти до мене учня, у якого  малюнок паровоза,  на якому написано «ТИЖДЕНЬ». Коли учень скаже: « Тиждень, шикуйсь!», діти, у яких в руках малюнки вагончиків, повинні стати у порядку розміщення  днів тижня.( Гра повторюється декілька разів).

Після гри поїзд прикріплюється на дошку.

У кожному вагончику ми знайдемо завдання.

 

  • Серед днів усього тижня

Першим буде понеділок.

  • Завдання перше, воно у вагончику з назвою ПН. Користуючись підказкою, тобто, дивлячись на малюнки поїзда, швидко дати відповіді на питання:
  •  Якщо сьогодні середа, то який день тижня був учора? ( Вівторок)
  • Якщо сьогодні четвер, то який день буде завтра? ( П’ятниця)
  • Якщо сьогодні неділя, то який день був позавчора? ( П’ятниця)
  • Якщо сьогодні субота, то який день буде післязавтра?

 ( Понеділок)

  • Який день іде за вівторком? ( Середа)
  • Який день іде перед п’ятницею? ( Четвер)
  • Який день стоїть між понеділком і середою? ( Вівторок)
  • Назвіть сусідів понеділка( Неділя і вівторок)
  • Другий день за ним пішов

Це вівторок до нас прийшов!

 

  •  Молодці!Завдання друге у  вагончику з назвою ВТ
  • У ньому я знайшла лист – прохання.
  1. Треба навести порядок  у числовому ряді, поставити кожне число на своє місце.

10, 9, …, …., 6, ….,…, 3, …, …

1, …,…, 4,  5, …, …, …, …, 10

  1. Назвати сусідів числа

… 4 …,       9  …,      7 …,    … 3 …,  … 10 …

  1.  « Оживити» число . (Учень називає будь – яке число і повідомляє інформацію про нього. Наприклад, число 5.

 « Я – п’ятірка.  У натуральному ряді чисел займаю п’яту  позицію. Я непарне число.  Мої сусіди – чотири і шість. Попереднє число – 4, наступне – 6. Мене можуть утворити числа 1 і 4, 2 і 3, 4 і 1, 3 і 2. 

Молодці!

  • За вівторком поспіша

Третій день - середа

  •  Завдання третє у вагончику з назвою СР.
  • Тут я знайшла  конверт із завданням.

 

 

 

Вам треба підсадити пасажира у  купе  поїзда.

 

 

 

 

 

 

Що ми з вами повторили? ( Склад чисел 3,4,5,6,7)

А чи знайомилися ми з вами зі складом числа 7? ( Ні)

Сьогодні це і буде нашим відкриттям.

Але перед цим давайте зробимо руханку

"Дні тижня" - розвиваючі пісні для дітей українською мовою! 

  • Він четвертий там і тут

Цей день четвергом зовуть!

  • Завдання четверте у вагончику … ( Діти підказують: ЧТ)

А четвер не звик лінуватися і теж підготував нам завдання.

Нам разом треба розмістити пасажирів так, щоб у кожному вагоні їх число було 7

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з підручником ( с. 30)
  1. В череді робочих днів

П’ятий п’ятниця завжди!

  • Завдання п’яте у вагончику … ( Діти говорять ПТ)
  1. Каліграфічна хвилинка ( письмо цифри 7)
  2. Робота у зошитах . ( Діти працюють з роздатковим матеріалом,складають і записують вирази на склад числа 7.

Перед вами на партах лежать яблука. Скільки їх?  ( 7).

Якого вони кольору? ( Червоного)

Переверніть картинку. Якого кольору яблуко? ( Жовтого)

Скільки їх ( 1 )

Який математичний вираз можна записати? ( 1 + 6 = 7)

Переверніть ще одну картинку. Якого кольору яблуко?

( Жовтого)

 Скільки тепер жовтих яблук? (2)

Який математичний вираз можна записати? ( 2 + 5 = 7)

( Вчитель записує вирази на дошці, а діти у зошиті)

( Далі аналогічно)

3 + 4 = 7

4 + 3 = 7

5 + 2 = 7

6 + 1 = 7

Діти, чи справилися ми з поставленим завданням? ( Так, ми знайшли способи складу числа 7)

Молодці!

  • Наближається до кінця робота

Цей день завжди субота!

  • Завдання шосте у вагончику СБ

Субота теж для вас підготувала цікаві завдання

  1. Встановіть за допомогою стрілочок  відповідність.( Картка для кожного учня)

 

1         2         3         4       5      6      7

 

СР     ВТ      ПН     НД    СБ    ПТ    ЧТ

 

  1. https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/056c/0007315b-0fe52163/hello_html_m61ff11a4.pngОсь ще цікаве завдання. Розшифруй ребуси.

http://detsad-kitty.ru/uploads/posts/2010-07/1279816818_screenhunter_09-jul.-22-20.33.gif

https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/12d4/00059113-a9b1d56f/img5.jpg

 

 

 

 

 

  1. Послухайте уважно вірш В. Ларонова « Сім’я»

Понеділок, наче тато,

В нього різних справ багато,

Та доньки його й синки

Помагають залюбки.

Ось Вівторок – старший син.

Дуже працьовитий він.

З батьком в злагоді і згоді

І на полі, й на городі.

Середа, весела й мила,

Все попрала, все помила

І розвісила сушитись,

Щоб набралось сонця й вітру.

Син Четвер теж не ледачий,

Дуже спритний, роботящий.

З молотком він у дворі

Від зорі і до зорі.

П’ятниця біжить в садок

До малини, до грушок,

Повний кошик назбирає,

Всю родину пригощає.

А субота куховарить,

І насмажить, і напарить,

Борщ, оладки, пампушки,

Із повидлом пиріжки.

А Неділя, наче мати,

Просить всіх відпочивати,

Приголубить, заспіває,

Гарну казку почитає.

 

  • А тепер скажіть: хто є хто?

Понеділок, наче …

Ось Вівторок – старший …

Середа, весела й …

… Четвер теж не ледачий

Пятниця біжить в …

А Субота ….

А Неділя, наче …

Перегляд мультфільму « Дні тижня»

  • Сьомий день, його ми знаєм.

Це неділя – відпочиваєм!

 

  • Завдання сьоме у вагончику під назвою… ( Діти підказують НД)

У конверті я знайшла завдання від Неділі. Вона пропонує нам пограти.

Діти стають у коло і отримують картку із назвою днів тижня. Потім вони повинні об’єднатися у групи по 7 чоловік таким чином, щоб слова у групах не повторювалися.

А тепер, діти, станьте у своїх групах по порядку днів тижня. Називаємо разом дні тижня. ( Діти хором повторюють по порядку дні тижня)

 Зараз ми  станемо  в одне коло таким чином, щоб один тиждень змінював інший.

Молодці! Тепер ви знаєте, що у реальному світі час не зупиняється ніколи, він рухається постійно: доба за добою, тижні за тижнями, дні за днями. І нам з вами треба навчитися не втрачати жодної хвилини у цьому стрімкому  русі часу.

ІV  Рефлексія

Діти, закрийте очі і уявіть себе одним із днів тижня. Опишіть себе починаючи словами « Я ……»

V  Підсумок заняття

Що сьогодні вивчили на уроці? ( Склад числа 7. Назви днів тижня).

Скільки ж днів в одному тижні? А чого ще може бути 7? ( 7 кольорів веселки. 7 чудес світу).

Наше заняття закінчилось. Виберіть, будь ласка,  смайлик настрою, який залишився у вас після зустрічі і коментуючи прикріпіть його до вагончика із завданням, яке вам найбільше сподобалося виконувати.

До нових зустрічей!

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
7619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку