Урок математики "Повторення таблиці множення числа 2 та ділення на 2. Розв'язування задач. Порівняння виразів."

Про матеріал
Мета: закріпити знання таблиць множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв’язувати складені задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення, обчислювальні уміння; виховувати бажання вчитися. Створити комфортні умови навчання та виховання шляхом впровадження новітніх технологій.
Перегляд файлу

Тема: Повторення таблиць множення числа 2 та ділення на 2. Розв’язування задач. Порівняння виразів.

Мета: закріпити знання таблиць множення числа 2 і ділення на 2; формувати вміння розв’язувати складені задачі, порівнювати вирази; розвивати логічне мислення, обчислювальні уміння; виховувати бажання вчитися.

Обладнання: сигнальні картки, слайди на мультимедійній дошці.

                                            Хід уроку

І. Організація класу.

Встаньте всі рівненько

Вийдіть із-за парт

Посміхніться всім раденько

Урок математики будемо починати.

ІІ. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.

  • Давайте прочитаємо на слайді девіз уроку.

«Працюй творчо, відповідай швидко, точно і правильно».

  • Гляньте на слайд, хто буде присутнім на нашому уроці?
  • Так, до нас завітав Буратіно, але в нього трапилася біда. Він не слухався батька, щоб знайти пригоди  утік з дому, заблукав, ще й загубив золотий ключик від Палацу знань.

Для того, щоб Буратіно знайшов золотий ключик і потрапив до Палацу знань,йому треба виконати деякі завдання.  Допоможемо йому?

ІІІ. Усний рахунок.

І ось у нього на дорозі з’являється перша перешкода. Щоб повернути золотий ключик потрібно усно розв’язати приклади показані на слайді.

50-17                                               54+44

18:2                                                  16:2

27+33                                              2×7

42-25                                               8×2

10:2

ІV. Каліграфічна хвилинка.

  • На своєму шляху Буратіно зустрівся з підступним Котом Базіліо та хитрою Лисою Алісою. Для того, щоб вирватися нашому героєві від них, потрібно гарно попрацювати в зошиті.
  • Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота. Щоб дізнатися яку цифру писатимемо на каліграфічній хвилинці, треба знайти відповідь до задачі.

Двоє друзів в садок ідуть,

По три саджанці несуть

Скільки ямок треба, діти,

Щоб саджанці посадити? (6)

  • Як ви дізналися?
  • Подивіться на дошку. На слайді показано як правильно писати цифру 6

Починаємо писати цифру шість нижче правого верхнього кута від правої сторони клітинки, робимо заокруглення ліворуч, що переходить у лівий півовал, який в низу переходить в малий правий півовал, що з’єднується ліворуч з першим елементом вище середини клітинки.

  • Запишіть рядок цифри 6.
  • Гарно ви попрацювали і Буратіно утік від кота та лисиці.

V. Гра «Мікрофон»

Та на дорозі йому зустрілася розумна дівчинка. Як її звати? (Мальвіна). Вона вирішила пограти з героєм у гру «Мікрофон» і перевірити як він знає математичні терміни.

  • Які арифметичні дії ми знаємо?
  • Що називається множенням?
  • Як називаються компоненти при множенні?
  • Як знайти невідомий доданок?
  • Як знайти від’ємник?
  • Як називаються компоненти при діленні?

VI. Повідомлення теми і мети уроку.

На сьогоднішньому уроці ми повторимо знання таблиць множення числа 2 і ділення на 2, будемо розв’язувати приклади і задачі, що містять в собі дії додавання, віднімання, множення та ділення. Якщо ми будемо старатися, то допоможемо Буратіно дістатися до Палацу знань.

 

VII. Математичний диктант.

  • Наш герой побіг далі і з ким він зустрівся? (З П’єро)

П’єро запропонував написати математичний диктант.

  • Скільки разом крил у двох гусей і горобця?(18)
  • Частку чисел 16 і 2 збільшити на 2. (10)
  • Добуток чисел 2 і 9 збільшити на 15. (33)
  • 11 збільшити на частку чисел 12 і 2. (17)
  • Від найбільшого двоцифрового числа відняти 45. (54)
  1. 10 33 17 54
  • Перевіримо за допомогою сигнальних карток.
  • Запишіть цей ряд у порядку зростання.

10 17 18 33 54

  • За це вам Буратіно подякував.

VIII. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Коли Буратіно біг від П’єро, випустив ключ у воду. Хто йому тут допоміг? (Черепаха Тортила).  Але за це йому потрібно розв’язати вирази.
  1. Робота на дошці і в зошитах.
  • Частку чисел 16 і 2 збільшити на 36  16:2+36=44
  • Добуток чисел 2 і 7 збільшити на 14  2×7+14=28
  • До 56 додати різницю чисел 32 і 8  56+(32-8)=80
  1. Самостійна робота.

1в.                                                            2в.

12:2+25=31                               14:2+27=34

2×7+17=31                                  2×6+15=27

18:2-9=0                                     16:2-8=0

Взаємоперевірка – помінятися зошитами, перевірити вирази у товариша і олівцем на полях поставити оцінку.

  1. Порівняти вирази № 686 усно

 

 IX. Фізкультхвилинка.

Наш герой заморився і вирішив відпочити. Давайте і ми відпочинемо разом з ним.

  1. Розв’язування задач.
  • Побіг Буратіно далі, але йому на дорозі зустрівся злий Карабас-Барабас і запропонував розв’язати цікаві задачі.
  • 10 вушок зайченят слухають маму. Скільки дітей у зайчихи? (5)
  • 2 їжаки зібрали 18 яблук. Порівну кожен. Скільки яблук у кожного їжака? (9)
  • По двору ходять 6 курей і собака. Скільки лап у цих тварин? (16)
  • Скільки разом ніг у7 страусів і одного кенгуру? (18)
  • Задача № 682 усно 9-5=4(в.)
  • Задача № 683 усно 16:2=8(учн.)
  • Задача № 684 усно 12:2=6(п.)
  • Задача №685 колективно
  • Що означає число 18? (вартість цукерок)
  • Що означає число 2? (кількість цукерок)
  • Що означає число 38? (ціна рогалика)
  • Про що запитується в задачі? (на скільки дорожчий рогалик, ніж цукерка)
  • Чи можна зразу відповісти на запитання? (ні0
  • Чому? (не знаємо ціни цукерки0
  • А чи можна знайти ціну цукерки? (так)
  • Якою дією? (18:2=9)
  • Як порівняти ціну цукерки та рогалика? (дією віднімання  38-9=29)
  • Запишіть розв’язання задачі.

Карабас-Барабас зустрів Дурімара і розповів йому про подорож Буратіно. Вони вирішили загадати таке завдання, яке не під силу нікому. Спробуємо допомогти.

Прочитати задачу №687. Замінити запитання до задачі так, щоб задача розв’язувалась двома діями. (Скільки коштує 4 рулони шпалер?)

X. Робота з геометричним матеріалом.

- По дорозі Буратіно зустрів Артемона. Той запропонував попрацювати з геометричними фігурами.

- Подивіться на екран. З яких геометричних фігур складається півень?

- Скільки кругів ви бачите?

- З якої фігури складається тулуб?

- Скільки трикутників?

- Чому так називаються трикутники?

- Якими бувають трикутники?

- З’єднати кути зі словами.

- Як знайти периметр трикутника?

XI. Розгадування кросворда

  1. Результат дії множення.    1. Назви чисел при діленні.
  2. Одиниці довжини.                4. Результат дії додавання.
  3. Результат дії ділення.           5. Геометрична фігура.

 

XII. Підсумок уроку.

Молодці, діти, ми допомогли Буратіно дійти до Палацу знань і знайти ключик, щоб відчинити двері Палацу.

Перевіримо. Чи уважні ви були на уроці

  • Чи розв’язували ми задачу про вовченят?
  • А скільки зайченят слухало маму? (50
  • А чи правда, що у 6 курей і собаки 16 лап? (так)
  • Так що ми сьогодні робили на уроці? (Закріплювали знання таблиць множення числа 2 та ділення на 2.)

          XIII. Домашнє завдання.

Знайти значення виразів № 688, розв’язати задачу № 689.

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мырза Катюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Ілющенко Олена
Додано
3 березня 2019
Переглядів
2394
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку