Урок - подорож з математики 2 клас "Віднімання двоцифрових чисел виду 79 - 40, 79 - 4. Розв’язання задач."

Про матеріал
Урок розроблений за підручником М.В.Богдановича "Математика 2 клас" Урок містить цікаві вправи, ребуси, віршовані задачі, перфокарти, які допомагають учневі закріпити вивчений матеріал, а вчителю творчо провести урок.
Перегляд файлу

Урок - подорож з математики 2 клас

Тема: Віднімання двоцифрових чисел виду 79 - 40, 79 - 4. Розв’язання задач.

Мета: ознайомити учнів з випадками віднімання двоцифрових чисел виду 79 - 40, 79 - 4; удосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв’язувати задачі на порівняння; сприяти розвитку логічного мислення; активізувати вміння вирішувати математичні ребуси; розвивати творчу уяву, увагу, вміння працювати в групах.

Обладнання: роздаткові картки, таблиці, перфокарти, запис на магнітофонній стрічці, комп’ютер.

Хід уроку

І Організація учнів до уроку

І сувора, й солов’їна математики країна.

Праця тут іде завзята - вмій лиш спритно рахувати,

Додавати, віднімати...

Вмій збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.

Ледарів у нас немає, хто руки не піднімає.

Вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

- Почнемо з перевірки домашніх прикладів. Якщо ви правильні відповіді назвете, то у нас вийде знайома фігура. ( Учні називають по порядку відповіді, а вчитель на плакаті з’єднує точки. Повинна війти схема  паровоза. Відповіді: 33, 13, 63, 68, 29, 71, 42, 45. Колеса паровоза поки закриті, щоб учні зразу не здогадались).

                                                           29                           71 

 

                                                                               41

 

 

                  63                                   68                               

                                               14

                                  62          

13                                                               18

 

                  33                                    45                                  42

 

 

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож на ось такому чудовому поїзді.

 

parovozik-iz-romashkovo-dlia-mladshiei-ghruppy_2.png

 

- Але треба вибрати колію, якою ми поїдемо в цьому казковому поїзді.

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра " Обери потрібну колію" (за рядами)

20b4051b335202594b89f1ca82d647de.jpg20b4051b335202594b89f1ca82d647de.jpg20b4051b335202594b89f1ca82d647de.jpg

 

 

 

 

 

 

 

13 - 6                                                           14 - 5                                                   15 - 8

 

7 5 8                                                               9 8 5                                                  9 7 8

 

9 + 4                                                            6 + 7                                                     9 + 7

 

16 14 13                                                      12 11 13                                              16 18 17

 

16 - 8                                                            15 - 8                                                 13 - 9

 

8 10 9                                                           7 9 4                                                   5 6 4

 

12 - 7                                                            13 - 7                                                 14 - 6

 

4 5 7                                                             4 6 8                                                   4 8 7

 

7 + 5                                                             8 + 4                                                  7 + 8

 

16 11 12                                                        14 12 11                                           14 15 16

 

 

Гра "Купівля квитків"

- Без чого не можна їхати? ( Без квитків).

Ось у мене є квитки, але незвичайні. На них написані приклади. Щоб квиток залишився у вас, потрібно правильно розв’язати приклад. На ньому буде указаний номер вашого місця.

- Самоперевірка: номер вашого квитка відповідає числу, що є результатом розв’язання приклада.

( З одного боку квитка номер, а з іншого приклад. Відповідь приклада = номеру квитка).

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV Актуалізація опорних знань

 

- Отже, всі придбали квитки, і ми вирушаємо в Країну знань, де дізнаємось про нові випадки віднімання в межах 100, будемо розв’язувати задачі.

( Звучить запис на магнітофонній стрічці:

"Шановні пасажири! Казковий поїзд № 79 відходить з другої колії в Країну знань") Поїхали!!!( Діти плещуть у долоні, поїзд вирушає в путь).

1. Калиграічна вправа

- Прописати число 79.

2. Фронтальне опитування

- Назвіть усі числа 3-го десятка.

- Назвіть сусідів чисел 20, 40.

- Скільки десятків у числі 48, 60?

- Назвіть найменше і найбільше двоцифрове число.

- Полічить десятками від 60 до 90.

 

3. Цікаві задачі

а) 7 берізок і 6 кленів

Змалювала вмить Олена.

І спитала: "Скільки в мене

Тут усіх дерев зелених?"

Полічить вона не зможе.

Хто Оленці допоможе?

 

б) Бегемот з’їдає за добу 40 кг трави, а корова може з’їсти стільки трави, скільки 2 бегемоти. Скільки трави з’їсть за добу корова?

 

 в) На вигоні паслися гуси. Скажіть, скільки було гусей, якщо в них було 6 лап?

 

V Вивчення нового матеріалу

1. - А ось і перша зупинка " Долина Чомусиків" (звучить запис на магнітофонній стрічці)

- В долині Чомусиків живе Незнайко (мал. Незнайки).

Незнайка.gif

- Він не знає, як пояснити розв’язання цих виразів:

79 - 40 =                                          79 - 4 =

 

 

2. Гра " Ми вчителі"

- Виправіть помилки, які припустив Незнайко:

 

68 - 20 = 40                 46 - 30 = 10

55 - 4 = 15                    18 - 6 = 2

 

- Незнайкові допомогли, їдемо далі. ( Плещуть у долоні).

3. Розв’язання прикладів на дошці і в зошитах

- 64 збільшити на 20 і збільшити на 3;

- 36 збільшити на 30 і зменшити на 21;

- різницю чисел 82 і 2 зменшити на 40;

- суму чисел 36 і 40 зменшити на 5 ( сам-но).

Зупинка "Новорічна"

- На головній площі міста стоїть красуня - ялинка, але на ній немає прикрас. Щоб прикрасити ялинку, необхідно розв’язати приклади. (Мал. ялинки з відповідями та окремо ялинкових іграшок з прикладами. Розв’язує учень приклад і чіпляє іграшку на ялинку).

images (1).jpgimages (2).jpgБез названия (1).jpgБез названия (3).jpgБез названия (2).jpgimages (3).jpg

14a4fd50c792b5720e33286700f08297_i-157.gif

- А щоб прикрасити верхівку ялинки, потрібно розв’язати задачу № 411( с. 75, підр. для 2 кл. Богдановича)

- Головна ялинка міста прикрашена, і ми знову вирушаємо в путь. (Плещуть у долоні).

4. Ребуси

- Коли пасажири їдуть у поїзді, то розгадують ребуси, кросворди. Отже, і ми спробуємо розгадати кілька ребусів.

 

 

                                                                

 

 

 

 

                                                                              

 

 

Зупинка "Спортивна"

 

Склали ручки й олівці -

Стали всі біля стільців.

Хлопчики й дівчатка,

Зробимо зарядку.

Руки вбоки, вгору, вниз,

1, 2, 3 - не помились.

У долоні хлоп- хлоп,

І ногами топ- топ.

Мов годинник, зробим так:

Тік - так, тік - так!

 Тихо сіли на стільці,

Вчитель каже: "Молодці"!

 

- Вирушаємо далі! (Діти плещуть у долоні).

- А тепер подивіться фрагмент з мультфільму " Паровозик з Ромашково". Дивіться уважно, бо потім я поставлю питання.

- Скільки вагончиків було у паровозика? Якого кольору?

 

Зупинка " Лісова галявина"

 

- Подивіться, Зайчик дуже сумний і у нього конверт. (Вчитель читає лист від Зайчика)

- "Любі діти! Допоможіть! Баба Яга викрала всі мої морквинки та яблучка і вимагає виконати завдання, з якими я не справлюсь. За це вона обіцяє віддати мені всі морквинки і яблучка. Ваш Зайчик."

- Ну, що, діти, допоможемо Зайчикові?

Робота з перфокартами                                                                              

10828_original.jpg20181023_130638.jpg                          20181023_130708.jpg

 

20 + 74        76  90  94

37 - 20         35  17  57

42 + 15        52  57  47

79 - 26         53  54  55

68 - 6           8   60  62

 

VI Підсумкова рефлексія.

- Чи сподобалась вам наша подорож?

- Над чим працювали на уроці?

- Що здалося найважчим на уроці?

- Оцінки за перфокартами.

 

Минає наш урок,

Ви вчилися охоче,

Знання, що здобули -

То скарб на цілий вік,

Оцінки маєте ви всі,

Дехто - ще й слова похвальні,

Розумне ж залишаю вам навік.

 

( На згадку про урок діти отримують картинки - паровозики.)

20b4051b335202594b89f1ca82d647de.jpg

docx
Додано
3 березня 2019
Переглядів
1116
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку