Урок - подорож з математики 2 клас
Тема: Віднімання двоцифрових чисел виду 79 - 40, 79 - 4. Розв’язання задач.
Мета: ознайомити учнів з випадками віднімання двоцифрових чисел виду 79 - 40, 79 - 4; удосконалювати обчислювальні навички; закріплювати вміння розв’язувати задачі на порівняння; сприяти розвитку логічного мислення; активізувати вміння вирішувати математичні ребуси; розвивати творчу уяву, увагу, вміння працювати в групах.
Обладнання: роздаткові картки, таблиці, перфокарти, запис на магнітофонній стрічці, комп’ютер.
Хід уроку
І Організація учнів до уроку
І сувора, й солов’їна математики країна.
Праця тут іде завзята - вмій лиш спритно рахувати,
Додавати, віднімати...
Вмій збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.
Ледарів у нас немає, хто руки не піднімає.
Вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.
ІІ Перевірка домашнього завдання
- Почнемо з перевірки домашніх прикладів. Якщо ви правильні відповіді назвете, то у нас вийде знайома фігура. ( Учні називають по порядку відповіді, а вчитель на плакаті з’єднує точки. Повинна війти схема паровоза. Відповіді: 33, 13, 63, 68, 29, 71, 42, 45. Колеса паровоза поки закриті, щоб учні зразу не здогадались).
29• 71 •
41•
63 • 68 •
14 •
62•
13 • 18•
33 • 45 • • 42
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні на уроці ми здійснимо подорож на ось такому чудовому поїзді.
- Але треба вибрати колію, якою ми поїдемо в цьому казковому поїзді.
Гра " Обери потрібну колію" (за рядами)
13 - 6 14 - 5 15 - 8
7 5 8 9 8 5 9 7 8
9 + 4 6 + 7 9 + 7
16 14 13 12 11 13 16 18 17
16 - 8 15 - 8 13 - 9
8 10 9 7 9 4 5 6 4
12 - 7 13 - 7 14 - 6
4 5 7 4 6 8 4 8 7
7 + 5 8 + 4 7 + 8
16 11 12 14 12 11 14 15 16
Гра "Купівля квитків"
- Без чого не можна їхати? ( Без квитків).
Ось у мене є квитки, але незвичайні. На них написані приклади. Щоб квиток залишився у вас, потрібно правильно розв’язати приклад. На ньому буде указаний номер вашого місця.
- Самоперевірка: номер вашого квитка відповідає числу, що є результатом розв’язання приклада.
( З одного боку квитка номер, а з іншого приклад. Відповідь приклада = номеру квитка).
ІV Актуалізація опорних знань
- Отже, всі придбали квитки, і ми вирушаємо в Країну знань, де дізнаємось про нові випадки віднімання в межах 100, будемо розв’язувати задачі.
( Звучить запис на магнітофонній стрічці:
"Шановні пасажири! Казковий поїзд № 79 відходить з другої колії в Країну знань") Поїхали!!!( Діти плещуть у долоні, поїзд вирушає в путь).
1. Калиграічна вправа
- Прописати число 79.
2. Фронтальне опитування
- Назвіть усі числа 3-го десятка.
- Назвіть сусідів чисел 20, 40.
- Скільки десятків у числі 48, 60?
- Назвіть найменше і найбільше двоцифрове число.
- Полічить десятками від 60 до 90.
3. Цікаві задачі
а) 7 берізок і 6 кленів
Змалювала вмить Олена.
І спитала: "Скільки в мене
Тут усіх дерев зелених?"
Полічить вона не зможе.
Хто Оленці допоможе?
б) Бегемот з’їдає за добу 40 кг трави, а корова може з’їсти стільки трави, скільки 2 бегемоти. Скільки трави з’їсть за добу корова?
в) На вигоні паслися гуси. Скажіть, скільки було гусей, якщо в них було 6 лап?
V Вивчення нового матеріалу
1. - А ось і перша зупинка " Долина Чомусиків" (звучить запис на магнітофонній стрічці)
- В долині Чомусиків живе Незнайко (мал. Незнайки).
- Він не знає, як пояснити розв’язання цих виразів:
79 - 40 = 79 - 4 =
2. Гра " Ми вчителі"
- Виправіть помилки, які припустив Незнайко:
68 - 20 = 40 46 - 30 = 10
55 - 4 = 15 18 - 6 = 2
- Незнайкові допомогли, їдемо далі. ( Плещуть у долоні).
3. Розв’язання прикладів на дошці і в зошитах
- 64 збільшити на 20 і збільшити на 3;
- 36 збільшити на 30 і зменшити на 21;
- різницю чисел 82 і 2 зменшити на 40;
- суму чисел 36 і 40 зменшити на 5 ( сам-но).
Зупинка "Новорічна"
- На головній площі міста стоїть красуня - ялинка, але на ній немає прикрас. Щоб прикрасити ялинку, необхідно розв’язати приклади. (Мал. ялинки з відповідями та окремо ялинкових іграшок з прикладами. Розв’язує учень приклад і чіпляє іграшку на ялинку).
- А щоб прикрасити верхівку ялинки, потрібно розв’язати задачу № 411( с. 75, підр. для 2 кл. Богдановича)
- Головна ялинка міста прикрашена, і ми знову вирушаємо в путь. (Плещуть у долоні).
4. Ребуси
- Коли пасажири їдуть у поїзді, то розгадують ребуси, кросворди. Отже, і ми спробуємо розгадати кілька ребусів.
Зупинка "Спортивна"
Склали ручки й олівці -
Стали всі біля стільців.
Хлопчики й дівчатка,
Зробимо зарядку.
Руки вбоки, вгору, вниз,
1, 2, 3 - не помились.
У долоні хлоп- хлоп,
І ногами топ- топ.
Мов годинник, зробим так:
Тік - так, тік - так!
Тихо сіли на стільці,
Вчитель каже: "Молодці"!
- Вирушаємо далі! (Діти плещуть у долоні).
- А тепер подивіться фрагмент з мультфільму " Паровозик з Ромашково". Дивіться уважно, бо потім я поставлю питання.
- Скільки вагончиків було у паровозика? Якого кольору?
Зупинка " Лісова галявина"
- Подивіться, Зайчик дуже сумний і у нього конверт. (Вчитель читає лист від Зайчика)
- "Любі діти! Допоможіть! Баба Яга викрала всі мої морквинки та яблучка і вимагає виконати завдання, з якими я не справлюсь. За це вона обіцяє віддати мені всі морквинки і яблучка. Ваш Зайчик."
- Ну, що, діти, допоможемо Зайчикові?
Робота з перфокартами
20 + 74 76 90 94
37 - 20 35 17 57
42 + 15 52 57 47
79 - 26 53 54 55
68 - 6 8 60 62
VI Підсумкова рефлексія.
- Чи сподобалась вам наша подорож?
- Над чим працювали на уроці?
- Що здалося найважчим на уроці?
- Оцінки за перфокартами.
Минає наш урок,
Ви вчилися охоче,
Знання, що здобули -
То скарб на цілий вік,
Оцінки маєте ви всі,
Дехто - ще й слова похвальні,
Розумне ж залишаю вам навік.
( На згадку про урок діти отримують картинки - паровозики.)