Урок математики "Швидкість. Одиниці швидкості .Задачі на знаходження швидкості руху" 4 клас

Про матеріал
Тема : Швидкість. Одиниці швидкості .Задачі на знаходження швидкості руху Мета: Вчити знаходити швидкість за відстанню і часом. Пояснити, якими одиницями вимірюється швидкість. Закріплювати уміння і навички додавання і віднімання багатоцифрових чисел. Формувати просторові уявлення. Розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

Математика

4 клас

 

Тема :Швидкість. Одиниці  швидкості .Задачі на знаходження швидкості руху

Мета:  Вчити знаходити швидкість за відстанню і часом. Пояснити, якими одиницями вимірюється швидкість.

 Закріплювати уміння і навички додавання і віднімання багатоцифрових чисел.

 Формувати просторові уявлення.

 Розвивати логічне мислення.

Обладнання : підручник «Математика» для 4 класу М. В. Богданович, макет літачка, потяга, корабля, малюнки, креслення і таблиці.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку

 

  1.         Організаційна частина (1 хв)

Доброго дня, діти! Стали рівненько, посміхніться один одному та сідайте  за парти.

Працюємо сьогодні під девізом:

Не просто слухати, а чути!

Не просто дивитися, а бачити!

Не просто відповідати, а й міркувати!

Дружно й плідно працювати!

  1.     Мотивація. Створення проблеми (3 хв)

На уроці на нас чекає подорож. Подорожувати ми будемо на різних видах транспорту. Щоб визначити хто на чому буде подорожувати, пропоную відгадати загадки.

Через море – океан,

В сильний шторм чи ураган

Впевнено вперед прямує,

А на ньому люд мандрує. (Корабель)

 

Пасажирський чи товарний

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах. (Потяг)

 

Сил багато птах цей має:

У повітрі він літає

Возить у собі людей:

Татусів, матусь, дітей…(Літак)

 

На уроці перед нами буде низка квестів. Коли квест буде пройдено ми отримуємо частинку «Чарівного трикутника», який допоможе нам відповісти на основне питання: «З якою швидкістю рухався кожен ряд, прямуючи до країни «Величини»?» А для того, щоб упоратися з кожним квестом, треба працювати старанно, слухати уважно, а писати – охайно.

Результати вашої старанної праці ми зможемо побачити в кінці уроку. У вас на партах є «Чарівні годинники», стрілки яких будуть працювати і відмічати ваші правильні відповіді.

  1. Актуалізація знань і фіксація затруднення (10 хв)
  1. Квест «Перевірка особистості»
  2. Квест «Усна лічба»

720:80+630:90   16

*100 *10    16000

:8 +678    2000  2678

+770 *1    3448

-799    2649

  1. Квест «Мозковий штурм»

- Розкажіть все, що ви знаєте про моє улюблене число

25687

  1. Квест «Математична каліграфія»

Зоровий диктант.

Записати відповіді у порядку зростання

(7060, 7600, 15000, 30000, 52000, 97000)

Записати відповіді у порядку спадання, замалювати скільки в кожному числі всього сотень:

(600, 910, 1200, 1700, 4900, 10700)

  1. Квест «Перевір сусіда»

Відновіть цифри у прикладі:

* 2 *                             6 2 0

1 * 7                             1 3 7

  1. 8 3                           4 8 3
  1. Побудова проекту виходу із труднощів. (6 хв)
  1.  Квест «Дослідження»

Любий транспорт рухається з певною швидкістю ,проїжджає певну

Відстань за якийсь час . Сьогодні на уроці нашим завданням буде дізнатися ,що таке «швидкість»

 

 

Швидкість

(V)

Час

(t)

Відстань (S)

      

 

?

 

1 год

 

 

 

 

 

 

 

500 км

        

 

?

 

5 год

 

 

 

?

 

 

10 год

 

Відстань – це простіh, що розділяє два пункти, пройдений шлях.

Позначається – S

Одиниці вимірювання – мм, см, км, кроки.

Час – процес зміни явищ, речей, подій.

Позначається – t

Одиниці вимірювання – сек., хв, год, доба.

Швидкість – це відрізок шляху, який долає рухомий об’єкт за 1 год, (або 1хв, 1 сек, й добу).

Позначається - V

А тому її вимірюють км/год, або м/с.

  1. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні. (6 хв)

Поясніть, як ви розумієте подані вирази №491

А) Швидкість пішохода 5 км/год

Б) Літак летів зі швидкістю 1200 км/год

В) Швидкість космічного корабля 7200 м/сек.

2. Квест «Знайди відповідь»

198+250   269+2199   648+350

1397+150   3640+87   3578+125

2630-287   1269-199   3564-289

3. Квест «Музичний відпочинок» (1 хв)

- Годі діти працювати, час прийшов відпочивати

Є хвилинка відпочинку, зробимо фізкультхвилинку.

  1. Самостійна робота з самоперевіркою. (6 хв)
  • Отже, ми пройшли всі квести й отримали «Чарівний трикутник», але він зовсім не зрозумілий. Щоб скласти цей пазл, я запрошую капітанів.

 

 

 

 

 

 

 

  • Який висновок можемо зробити?
  • Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.

V= S : t

 

- Давайте ще раз повторимо правило на ст. 79

- Для того ,щоб розв’язати нашу задачу, яку ми поставили на початку уроку, нам необхідно знати  цю формулу.

- Що відомо про час і відстань літака?

- Що можна дізнатися?(швидкість літака)

- Як знайдемо швидкість літака? 

- Що відомо про час та відстань потяга? 

- Про що можна дізнатися? (швидкість потяга)

- Якою дією знайдемо швидкість потяга?       

- Що відомо про час та відстань корабля? 

- Про що можна дізнатися? (швидкість корабля)

- Якою дією знайдемо швидкість корабля?

  1. Включення в систему знань та повторення. (6 хв)
  1.                   Задача №494
  • Що означає відстань туди і назад?

(Дві відстані)

  • То чи можна одразу шукати швидкість  (Ні)
  • Чому? (Треба знати всю відстань)
  • А як ви думаєте, якими одиницями виміряємо швидкість хлопчика? (м/хв)
  • З поясненням біля дошки.
    1.                    400 * 2 = 800 (м) – відстань;
    2.                   800 : 4 = 200 (м/хв.) – швидкість.

2) Задача № 495

- Давайте складемо малюнок до задачі.

- Як покажемо четверту частину?

(Поділимо відрізок на 4 частини)  

  kosmos3 
          320 км

Пригадайте!!! Щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.

  • Як знайдемо четверту частину відстані? (поділимо на 4)

Розв’яжіть задачу далі.

ПЛАН

  • Як знайдемо швидкість супутника?    
  • 1) : 4  =  
  • Знайдену чверть відстані поділимо на час – 10 с  
  • 2)      : 10 =
  • Розв’яжіть задачу за планом
  • Якими одиницями вимірюється швидкість супутника? (км/с)
  • Біля дошки.

 

VІІІ. Рефлексія діяльності (1 хв)

Вправа «Мікрофон» Обговорення роботи на уроці.

– Що на уроці вам сподобалося?

– Які види роботи запам’яталися?

– Коли вам було важко працювати?

– Коли не відчували важкості?

– Що було найцікавішим?

– Що позитивного ви взяли для себе з цього уроку?

– На вашу думку, що нам не зовсім вдалося? Чому?

-  Як знайти швидкість?

- У якого з рухомих об’єктів, що ми розглядали на уроці, найбільша швидкість? (У літака)

-В кінці нашого маршруту ми доїхали до місця призначення .Дивіться ,яке чарівне місто, а перший будинок називається «Швидкість».

- А інші будинки не мають назви !Як називаються ці будинки ми дізнаємось на наступних уроках математики.

 

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS_I0zCUhpWwkXojrHTGodSUe9s-1oesP3qsxno9BsGo5YVelA-

 

Домашнє завдання (1хв)

docx
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
5040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку