Урок математики та образотворчого мистецтва
Тема. Математика. Вивчаємо геометричні фігури.
Образотворче мистецтво. Поняття форма. Порівняльний аналіз форм. Малювання предметів певної форми.
Мета:
математика: формувати в учнів уявлення та поняття про геометричні фігури на площині, їх істотні ознаки, вчити учнів розрізняти круг та багатокутники у просторі та їх елементи, співставляти геометричні фігури з навколишніми предметами. Розвивати здатність логічно міркувати, уміння критично мислити. Виховувати пізнавальні інтереси, творчу активність, бажання вивчати математику;
образотворче мистецтво: ввести поняття форма; вчити проводити порівняльний аналіз форм. Розвивати моторику рук, комбінаторне мислення, зорову та емоційну чутливість Виховувати акуратність, естетичні почуття.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: інтегрований урок.
Обладнання: С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко «Математика» (Навчальний зошит, частина 1), таблиці «Геометричні фігури», пензлі, гуаш, склянки з водою, альбомні листи із зображенням чотирьох кіл, мультимедійна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Привітання
Продзвенів для нас дзвінок,
Починаємо урок,
Попрацюємо старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі –
Учні - просто молодці!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Майстер Зображення.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
ІV. Ознайомлення з темою та метою уроку
V. Сприймання, усвідомлення й осмислення нового матеріалу
1. Повторення правил користування пензлем.
- занурюйте пензель лише до половини ворсу;
- відтискуйте зайву фарбу об край склянки;
- не трясіть пензлем, щоб не розліталися бризки;
- не тисніть на ворс, легенько торкайтеся кінчиком пензля паперу;
- виконуйте роботу акуратно, використовуйте яскраві кольори фарб.
2. Самостійна робота.
Майстер Зображення.
(Майстер Зображення загадує дітям загадки. Учні малюють предмети-відгадки, використовуючи роздані раніше аркуші з колами).
Усі його люблять, усі його чекають,
А хто подивиться – кожен скривиться. (Сонце)
Висіло духмяне, кругле та рум’яне,
Коли з гілки впало – вмить на стіл попало. (Яблуко)
Зелена одежчина, червона серцевина.
Ніби м’яч кругленький, як цукор солоденький. (Кавун)
Б’ють його, а він не плаче.
Тільки стрибає та скаче. (М’яч)
Руханка
Щоб нам далі малювати,
Треба руки розім’яти,
Головою покружляти,
Оченятами моргати.
1,2,3 - працювати почали!
3.Розповідь вчителя про різноманітність форм у навколишньому світі з елементами бесіди та демонстрації.
- Усі предмети, які існують у навколишньому світі мають певну форму.
Форма – це зовнішні межі предмета, що визначають його загальний вигляд. Пригадаймо, малюнки предметів якої форми «грали» з нами сьогодні в схованки? (Круглої).
4. Уточнення уявлень про круг та багатокутники. Робота з таблицею «Геометричні фігури».
Діти виходять до дошки, називають геометричну фігуру, що зображена на таблиці, та її ознаки.
5. Порівняльний аналіз форм.
Учні об’єднуються у три групи, кожна з яких отримує картки.
Довідка для вчителя
«Правила продуктивної праці»
(Учитель вислуховує відповіді представників кожної групи. Якщо дозволяє час, учні можуть доповнювати відповіді один одного.) І група.
2 група
3 група
Руханка
Працювали, малювали, про фігури розмовляли.
Час настав для відпочинку – проведемо фізкультхвилинку.
А фізкультхвилинка ця незвична, вона сьогодні – математична.
Вправи виконуйте стільки разів, скільки фігура має кутів.
(Учитель називає вправу та показує певну фігуру, діти виконують зазначену вправу стільки разів, скільки кутів має, наприклад, трикутник: присісти три рази.)
VІ. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу
Учні на альбомних аркушах малюють два предмети, що називали представники певної групи: 1 група – предмети квадратної форми, 2 група – овальної, 3 група – трикутної. Доцільно запропонувати дітям, щоб малюнки не повторювалися. Майстер Зображення стежить за роботою дітей: нагадує про розміщення малюнка на аркуші, добір кольорів, поетапне виконання, акуратність.
Це завдання -особливе,
Подарунок для кмітливих!
Діти намагаються розпізнати, яка геометрична фігура «заховалася» у малюнку кожного з овочів, фруктів.
VІІ. Підсумок уроку
Організація виставки учнівських робіт.