Урок математики та образотворчого мистецтва

Про матеріал
Тема. Математика. Вивчаємо геометричні фігури. Образотворче мистецтво. Поняття форма. Порівняльний аналіз форм. Малювання предметів певної форми. Мета: математика: формувати в учнів уявлення та поняття про геометричні фігури на площині, їх істотні ознаки, вчити учнів розрізняти круг та багатокутники у просторі та їх елементи, співставляти геометричні фігури з навколишніми предметами. Розвивати здатність логічно міркувати, уміння критично мислити. Виховувати пізнавальні інтереси, творчу активність, бажання вивчати математику; образотворче мистецтво: ввести поняття форма; вчити проводити порівняльний аналіз форм. Розвивати моторику рук, комбінаторне мислення, зорову та емоційну чутливість Виховувати акуратність, естетичні почуття. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Вид уроку: інтегрований урок.
Перегляд файлу

Урок математики та образотворчого мистецтва

 Тема. Математика. Вивчаємо геометричні фігури.

            Образотворче мистецтво. Поняття форма. Порівняльний аналіз форм.      Малювання предметів певної форми.

Мета:

математика: формувати в учнів уявлення та поняття про геометричні фігури на площині, їх істотні ознаки, вчити учнів розрізняти круг та багатокутники у просторі та їх елементи, співставляти геометричні фігури з навколишніми предметами. Розвивати здатність логічно міркувати, уміння критично мислити. Виховувати пізнавальні інтереси, творчу активність, бажання вивчати математику;

образотворче мистецтво: ввести поняття форма; вчити проводити порівняльний аналіз форм. Розвивати моторику рук, комбінаторне мислення, зорову та емоційну чутливість Виховувати акуратність, естетичні почуття.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: інтегрований урок.

Обладнання: С.О. Скворцова, О.В. Онопрієнко «Математика» (Навчальний зошит, частина 1), таблиці «Геометричні фігури», пензлі, гуаш, склянки з водою, альбомні листи із зображенням чотирьох кіл, мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Привітання

Продзвенів для нас дзвінок,

Починаємо урок,

Попрацюємо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі –

Учні - просто молодці!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  • Сьогодні у нас на уроці гість – Майстер Зображення, який розкриє нам секрети своєї майстерності.

Майстер Зображення.

  • Діти, я приніс вам багато цікавих малюнків. Зараз я вам їх покажу. Що це? А де ж усе те, що я спеціально для вас малював? Я знаю, малюнки вирішили пограти з  нами у схованки. Ви допоможете мені відшукати їх? Чудово! Тоді мерщій вирушаймо в цікаву подорож малюнків, що зникли!

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Гра «Мікрофон»
  • Які геометричні фігури ви знаєте?
  • Які плоскі геометричні фігури вам вже відомі?
  • Які просторові геометричні фігури нам вже відомі?

ІV. Ознайомлення з темою та метою уроку

  • Застосовуючи знання про геометричні фігури, ми познайомимося з різними формами предметів, що зображені на малюнках.

V. Сприймання, усвідомлення й осмислення нового матеріалу

1. Повторення правил користування пензлем.

- занурюйте пензель лише до половини ворсу;

- відтискуйте зайву фарбу об край склянки;

- не трясіть пензлем, щоб не розліталися бризки;

- не тисніть на ворс, легенько торкайтеся кінчиком пензля паперу;

- виконуйте роботу акуратно, використовуйте яскраві кольори фарб.

2. Самостійна робота.

Майстер Зображення.

  • Діти, я вам загадуватиму загадки, а ви в колах зображатимете відгадки. Отже, слухайте.

(Майстер Зображення загадує дітям загадки. Учні малюють предмети-відгадки, використовуючи роздані раніше аркуші з колами).

https://in.toluna.com/dpolls_images/2018/07/21/fa24a0a7-a032-4ba8-a5b5-592347abcfb2.jpgУсі його люблять, усі його чекають,

А хто подивиться – кожен скривиться. (Сонце)

Висіло духмяне, кругле та рум’яне,

Коли з гілки впало – вмить на стіл попало. (Яблуко)

Зелена одежчина, червона серцевина.

https://prikolnye-kartinki.ru/img/picture/Jul/04/d1b3d1383402071dc7fda0536554aa57/6.jpgНіби м’яч кругленький, як цукор солоденький. (Кавун)

Б’ють його, а він не плаче.

http://pngimg.com/uploads/watermelon/watermelon_PNG2648.pngТільки стрибає та скаче. (М’яч)

https://banner2.kisspng.com/20180320/hce/kisspng-beach-ball-clip-art-nice-beach-ball-png-5ab1b7ee48f5c7.7349301715215963982989.jpg 

 

 

Руханка

Щоб нам далі малювати,

Треба руки розім’яти,

Головою покружляти,

Оченятами моргати.

1,2,3  - працювати почали!

3.Розповідь вчителя про різноманітність форм у навколишньому світі з елементами бесіди та демонстрації.

      - Усі предмети, які існують у навколишньому світі мають певну форму.

Форма – це зовнішні межі предмета, що визначають його загальний вигляд. Пригадаймо, малюнки предметів якої форми «грали» з нами сьогодні в схованки? (Круглої).

  • Назвіть геометричну фігуру такої форми. (Круг)
  • Озирніться навколо та знайдіть в класі предмети круглої форми. (Глобус, люстерко, м’яч, листочки квітів тощо)

4. Уточнення уявлень про круг та багатокутники. Робота з таблицею «Геометричні фігури».

 

 

 

 

 

 

Діти виходять до дошки, називають геометричну фігуру, що зображена на таблиці, та її ознаки.

5. Порівняльний аналіз форм.

Учні об’єднуються у три групи, кожна з яких отримує картки.

  • Розгляньте картки для групової роботи. Порадьтеся, предмети зображені на картці? Якої вони форми? Які ще предмети мають таку форму?

Довідка для вчителя

«Правила продуктивної праці»

  • працювати так, щоб не заважати іншим;
  • вислуховувати думки кожного члена групи;
  • вкладатися у відведений час;
  • презентувати дослідження можуть усі члени групи;
  • дотримуватися «Правила піднятої руки».

(Учитель вислуховує відповіді представників кожної групи. Якщо дозволяє час, учні можуть доповнювати відповіді один одного.) І група.

http://www.imageup.ru/img8/2380536/red-question-mark-209906.jpghttp://www.imageup.ru/img8/2380536/red-question-mark-209906.jpg 

 

http://galerey-room.ru/images/203854_1383932334.pnghttp://b.rgbimg.com/cache1sbc1X/users/m/mz/mzacha/600/nswy23e.jpg2 група

http://www.imageup.ru/img8/2380536/red-question-mark-209906.jpghttp://www.imageup.ru/img8/2380536/red-question-mark-209906.jpg                        

 

 

 

https://cdn.riastatic.com/photosnew/general/adv_photos/detskaya-pesochnytsa-polnostyu-yz-dereva-dytyacha-pisochnytsya__39072263m.jpghttps://banner2.kisspng.com/20171127/9b3/pear-transparent-png-clip-art-5a1caaad8b0df2.4515882415118281415696.jpghttp://www.imageup.ru/img8/2380536/red-question-mark-209906.jpg3 група

http://www.imageup.ru/img8/2380536/red-question-mark-209906.jpg 

 

 

Руханка

Працювали, малювали, про фігури розмовляли.

Час настав для відпочинку – проведемо фізкультхвилинку.

А фізкультхвилинка ця незвична, вона сьогодні – математична.

Вправи виконуйте стільки разів, скільки фігура має кутів.

(Учитель називає вправу та показує певну фігуру, діти виконують зазначену вправу стільки разів, скільки кутів має, наприклад, трикутник: присісти три рази.)

VІ. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу

  1. Самостійна робота дітей.

Учні на альбомних аркушах малюють два предмети, що називали представники певної групи: 1 група – предмети квадратної форми, 2 група – овальної, 3 група – трикутної. Доцільно запропонувати дітям, щоб малюнки не повторювалися. Майстер Зображення стежить за роботою дітей: нагадує про розміщення малюнка на аркуші, добір кольорів, поетапне виконання, акуратність.

  1. Проведення гри «Впізнай мене»

https://img.fonwall.ru/o/b8/natyurmort-yabloki-vinograd-banany.jpg?route=mid&h=750Це завдання -особливе,
Подарунок для кмітливих!


 

 

 

 

 

 

Діти намагаються розпізнати, яка геометрична фігура «заховалася» у малюнку кожного з овочів, фруктів.

  1. Робота в парах.
    Гра « Склади з геометричних фігур пташку».

http://www.shag.com.ua/tema-analiz-perevirnoyi-roboti-tablicya-mnojennya-chisla-znaho/27961_html_m3acf23c5.jpghttp://refs.in.ua/macenko-nataliya-volodimirivna-vchitele-pochatkovih-klasiv-smi/20786_html_m370fbcbb.jpg 

 

 

 

 

 

 

VІІ. Підсумок уроку

  • Якими цікавинками вам хотілося б поділитися з друзями?
  • Що найбільше привернуло вашу увагу?
  • Над чим необхідно ще працювати?

Організація виставки учнівських робіт.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
4 травня 2019
Переглядів
2237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку