Розробка уроку з математики "Число і цифра 0"

Про матеріал

Розробка уроку з математики "Число і цифра 0".

Цілі уроку: Ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді; формувати вміння складати і розв'язувати рівності на додавання й віднімання, вміння порівнювати числа; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність, бажання вчитись.

Мета використання ЕОР: активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

Перегляд файлу

 

 

Технологічна карта

уроку математики з використанням ЕОІР у 1-му класі

(автор: Мишура С.Б., вчитель Березанського 

навчально-виховного комплексу).

 

Тема розділу:

Арифметичні дії додавання і віднімання чисел в межах 10.

Тема уроку:

Число і цифра 0.

№ уроку в розділі

Урок №45

Тип уроку:

Комбінований

Цілі уроку:

Ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді; формувати вміння складати і розв’язувати рівності на додавання й віднімання, вміння порівнювати числа; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність, бажання вчитись.

Основні терміни та поняття:

цифра, число,

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

Етап використання ЕОР:

  •                   Повторення вивченого матеріалу
  •                   закріплення, узагальнення та систематизація вивченого

Мета використання ЕОР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Знов дзвінок сигнал нам дав,

Для роботи час настав.

От і ти часу не гай,

До роботи приступай.

 

ІІ. Повторення вивченого матеріалу

1. Гра «Допоможи білочці»

 

Білочка на снігу розв’язувала приклади. Повіяв вітерець і частину  цифр притрусив сніжком. Допоможи білочці відновити вирази.

 

6+*=9                   7+*=8                    *+8=10   

5+*=10                 *+4=9                    *+2=9 

 

 

 

 

2. Гра «Передай естафету».

 

3.Усна лічба.

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас», частина 3).

 

Завдання з ЕОІР. Доповни кількість слив на двох тарілках.

 

 

Коментування учнями ходу виконання завдань.

Завдання з ЕОІР. Доповни склад числа.

 

 

Коментування учнями ходу виконання завдань.

 

Фізкультхвилинка

 

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

1.Число і цифра 0.

Було у Галини

Сім ягід малини.

Шість вона з’їла,

Одну загубила.

-То скільки ягід залишилось  у дівчинки?

 

                                  Гра «Будь уважний»

 

- Скільки лапок у котів? (4)

- Скільки в песика хвостів? (1)

- Скільки вушок у зайців? (2)

- Скільки пальців на руці? (5)

- Скільки крил є у лисиці? (0)

- Скільки лапок у синиці? (0)

- Скільки  жаб літає в небі? (0)

- Скільки хвостиків у тебе? (0)

  - Отже, діти що означає цифра 0?

 

4.Ознайомлення з цифрою 0

 При лічбі нулю дісталось

 Небагато і не мало,

 І не рідко, і не густо.

 Нуль – ніщо, ніскільки, пусто!

 Хай же знає вся малеча:

 Нуль – це просто порожнеча.

 

5.Робота у прописах.

1завдання. Написати рядки цифри 0.

2 завдання. Записати сусідів числа.

3 завдання. Порівняти числа.

 

Пальчикова гімнастика

Твоя долонька – це річка

Пливуть хвилі невеличкі.

Твоя долонька, як вікно -

                                            Його помити час давно.

Твоя долонька, як доріжка,

А по доріжці ходять кішки.

 

IV. Закріплення, узагальнення й систематизація вивченого матеріалу

1.Робота з підручником.

- Розглянути малюнки горошин і пояснити утворені нерівності.

- Порівняти числа в кожній парі.

- Обчислити значення виразів, користуючись числовим відрізком на лінійці.

 

Завдання з ЕОІР «Математика, 1 клас», частина 2 .

 

Завдання з ЕОІР. Вибери акваріум у якому нуль рибок.

 

 

Завдання з ЕОІР. Знайди цифру нуль, вибери її.

 

 

Завдання з ЕОІР. Залиши у гаманці нуль копійок, забери зайві копійки з

гаманця та вкинь їх до скарбнички.

 

  •                   Ви правильно виконали усі завдання. Молодці!

 

 

Гімнастика для очей

 Дивимось в віконце,

  Дивимось на сонце,

  Дивимось на небо,

  Ти – на мене, я – на тебе. 

 

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

   Математика у віршах. 

 

* Кругла, наче буква О,

  Цифра 0, або ніщо.

  Як  стоїть він сам-самісінький,

  То й не значить нічогісінько.

 

 * Є число, що зветься нуль,

  Знають його всюди.

  Відніми його, додай -

  Що було, те й буде.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 грудня 2018
Переглядів
1511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку