Розробка уроку з математики "Число і цифра 0".
Цілі уроку: Ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді; формувати вміння складати і розв'язувати рівності на додавання й віднімання, вміння порівнювати числа; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність, бажання вчитись.
Мета використання ЕОР: активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.
Технологічна карта
уроку математики з використанням ЕОІР у 1-му класі
(автор: Мишура С.Б., вчитель Березанського
навчально-виховного комплексу).
Тема розділу: |
Арифметичні дії додавання і віднімання чисел в межах 10. |
Тема уроку: |
Число і цифра 0. |
№ уроку в розділі |
Урок №45 |
Тип уроку: |
Комбінований |
Цілі уроку: |
Ознайомити учнів з утворенням нуля, визначити його місце в натуральному ряді; формувати вміння складати і розв’язувати рівності на додавання й віднімання, вміння порівнювати числа; розвивати увагу, мислення; виховувати уважність, бажання вчитись. |
Основні терміни та поняття: |
цифра, число, |
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна |
Етап використання ЕОР: |
|
Мета використання ЕОР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
Хід уроку: І. Організаційний момент. Знов дзвінок сигнал нам дав, Для роботи час настав. От і ти часу не гай, До роботи приступай.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу 1. Гра «Допоможи білочці»
Білочка на снігу розв’язувала приклади. Повіяв вітерець і частину цифр притрусив сніжком. Допоможи білочці відновити вирази.
6+*=9 7+*=8 *+8=10 5+*=10 *+4=9 *+2=9
2. Гра «Передай естафету».
3.Усна лічба.
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас», частина 3).
Завдання з ЕОІР. Доповни кількість слив на двох тарілках.
Коментування учнями ходу виконання завдань. Завдання з ЕОІР. Доповни склад числа.
Коментування учнями ходу виконання завдань.
Фізкультхвилинка
ІІІ. Пояснення нового матеріалу. 1.Число і цифра 0. Було у Галини Сім ягід малини. Шість вона з’їла, Одну загубила. -То скільки ягід залишилось у дівчинки?
Гра «Будь уважний»
- Скільки лапок у котів? (4) - Скільки в песика хвостів? (1) - Скільки вушок у зайців? (2) - Скільки пальців на руці? (5) - Скільки крил є у лисиці? (0) - Скільки лапок у синиці? (0) - Скільки жаб літає в небі? (0) - Скільки хвостиків у тебе? (0) - Отже, діти що означає цифра 0?
4.Ознайомлення з цифрою 0 При лічбі нулю дісталось Небагато і не мало, І не рідко, і не густо. Нуль – ніщо, ніскільки, пусто! Хай же знає вся малеча: Нуль – це просто порожнеча.
5.Робота у прописах. 1завдання. Написати рядки цифри 0. 2 завдання. Записати сусідів числа. 3 завдання. Порівняти числа.
Пальчикова гімнастика Твоя долонька – це річка Пливуть хвилі невеличкі. Твоя долонька, як вікно - Його помити час давно. Твоя долонька, як доріжка, А по доріжці ходять кішки.
IV. Закріплення, узагальнення й систематизація вивченого матеріалу 1.Робота з підручником. - Розглянути малюнки горошин і пояснити утворені нерівності. - Порівняти числа в кожній парі. - Обчислити значення виразів, користуючись числовим відрізком на лінійці.
Завдання з ЕОІР «Математика, 1 клас», частина 2 .
Завдання з ЕОІР. Вибери акваріум у якому нуль рибок.
Завдання з ЕОІР. Знайди цифру нуль, вибери її.
Завдання з ЕОІР. Залиши у гаманці нуль копійок, забери зайві копійки з гаманця та вкинь їх до скарбнички.
Гімнастика для очей Дивимось в віконце, Дивимось на сонце, Дивимось на небо, Ти – на мене, я – на тебе.
V. Підсумок уроку. Рефлексія. Математика у віршах.
* Кругла, наче буква О, Цифра 0, або ніщо. Як стоїть він сам-самісінький, То й не значить нічогісінько.
* Є число, що зветься нуль, Знають його всюди. Відніми його, додай - Що було, те й буде.
|
|
|