Урок розроблено відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти та типової освітньої програми з математики (авт. Р.Б. Шиян). Використано ігрові форми роботи, вправи на увагу. Матеріал уроку допомагає повторити і закріпити знання дітей не лише з математики, а й з курсу "Я досліджую світ" по темі "Я досліджую світ восени"
Тема. Закріплення складу чисел 2-7.
Мета. Закріпити знання складу чисел 2-7, навички лічби в межах десяти, вчити виконувати дії додавання і віднімання за допомогою малюнків з опорою на знання складу числа; розвивати у дітей мислення, математичне мовлення; виховувати старанність, любов до природи.
Обладнання. Картки з числами, прищіпки, танграми, цеглинки лего.
Тип уроку. Закріплення знань і вмінь.
Хід уроку
І. Організаційна частина. Оголошення теми і мети уроку.
– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні у нас особливий урок – до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді. Привітайтеся з ними.
- А тепер поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте один одному усмішку. У мене зараз гарний настрій, ось такий (демонструю)
- А у вас? Намалюйте свій настрій. (Діти малюють свій настрій на листях-шаблонах) У кого з вас гарний настрій, покажіть.
- У нашому класі стало ніби світліше від яскравих кольорів гарного, веселого настрою. Я сподіваюся, що таким він залишиться до кінця уроку.
- То ж давайте розпочнемо. Хочу запросити вас у подорож до осіннього лісу і попрацювати там цілий урок. Ми , разом з лісовими мешканцями повторимо і закріпимо наші знання про склад чисел, повправляємося у складанні прикладів.
ІІ. Усний рахунок
Ходить осінь в чобітках з посмішкою на вустах.
Йде, листочки обриває, вітер їй допомагає.
Листя осипається, осінь усміхається.
Розстеляє залюбки золоті килимки.
- Ось на парти впали останні осінні золоті листочки. Але вони не прості. На них є завдання. Доповніть за допомогою прищіпок ряд чисел.
- Яке число при лічбі передує числу 6?
- Назвіть найбільше одноцифрове число.
- Яке число слідує за числом 5?
- Назвіть «сусідів» числа 9.
- Назвіть числа, які при лічбі стоять між числами 2 і 6.
2. Вправа на увагу
- По стежинці з листочків ми потрапили на галявину.
- Скільки дітей гуляє на галявині ?
- Покажіть цифру, яка відповідає кількості дівчаток.
- Покажіть цифру, яка відповідає кількості звірів, зображених на малюнку.
- Полічіть, скільки пташок намалював художник.
- Порівняйте кількість звірів і птахів.
ІІІ. Повторення шзакріплення вивченого матеріалу.
Осінь – пора, коли всі і люди, і тварини готуються до зими. А вона вже не за горами. Ось на лісовій стежині зустрічає нас їжачок.
Їжачок- хитрячок
із голок та шпичок
пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
він гуляє по ліску.
- Хто ще залягає у сплячку?
- Їжачок просить допомоги. Складіть приклади і порахуйте припаси їжачків. ( Діти за малюнками складають приклади на додавання і віднімання)
- Молодці! Ви справилися із завданням. Рушаймо далі.
3. Фізкультхвилинка
4. Гра «Порахуй сойчині запаси»
Глибока осінь стоїть надворі, відчувається наближення зими, холодний вітер жене важкі хмари, що низько пропливають над землею. Мороз іноді триває по кілька днів. Скачуть по деревах стурбовані птахи. Як птахи готуються до зими?
5. Гра «Відшукай матусю»
Холодно зараз, в лісах і лугах.
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Тривожаться білченята:
Як матусь їм відшукати?
Числа із частин складемо-
Маму кожному знайдемо.
6.Зарядка для очей.
7. Робота в парах. Гра « Танграм»
- Ось під кущем заховався ще один мешканець лісу. Відгадайте хто це.
Не ходжу я , а стрибаю,бо нерівні ноги маю.
Через поле навмання перегнав би я коня.
Їм капусту на городах, моркву, ріпу, буряки.
Відгадайте, хто такий? /заєць/
- Як зайці ведуть себе восени і взимку?
ІV. Підсумок уроку
Наша прогулянка закінчується. Ліс готується до зими, живе своїм життям.