Очікування: засвоєння учнями поняття «задача», її складових; формувати вміння складати й розв'язувати задачі за схемами й малюнками; розвиток математичного мовлення учнів, процесів мислення, аналізу й синтезу; викликати в учнів почуття успіху під час виконання диференційованих завдань.
Математика дата ________________
Тема: Складання й розв’язування задач за схемами й малюнками.
Очікування: засвоєння учнями поняття «задача», її складових; формувати вміння складати й розв’язувати задачі за схемами й малюнками; розвиток математичного мовлення учнів, процесів мислення, аналізу й синтезу; викликати в учнів почуття успіху під час виконання диференційованих завдань.
Хід уроку:
І. Організація класу
ІІ. АОЗ
Запишіть цифру, яка позначає число 2.
Запишіть «сусідів» числа 8.
Запишіть цифрою, скільки місяців має зима.
Запишіть число. Що на 2 більше, ніж 4.
Перший доданок 3, другий – 1. Запишіть суму.
Запишіть, скільки кутів має коло.
Відповіді: 2, 7, 9, 3, 6, 4, 0.
Що ми можемо зробити з декількох кіл чи нулів?
Дітей треба підвести до того, що зима і ми можемо зробити Сніговика.
ІІІ. МНД
Відгадування загадки
Він – не лялька й не людина, На снігу стояти звик В нього ніс – смачна морквина, Хто це? Звісно, … (сніговик).
Джерело: https://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-snigovika/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Діти, виконавши завдання ми знайдемо в класі кола і зможемо змайструвати нашого класного Сніговика. Готові?
ІV. Повідомлення теми уроку
V. Вивчення нової теми
1. Колективна робота
Вчитель зачитує дві задачі. В одній не всі числові дані.
Наприклад, у Дем’яна були мандарини. Він з’їв 4. Скільки мандарин залишилося у Дем’яна?
У Дем’яна було 8 мандарин. Він з’їв 4. Скільки мандарин залишилося у Дем’яна?
Діти, чим відрізняються ці задачі? Яку задачу ми не зможемо розв’язати? Чому? Яку зможемо розв’язати? Чому?
Складання схеми до задачі 8
4 ?
Усне розв’язування задачі. Самостійно записують в зошит.
2. Складання задачі за схемою
5 3
?
Діти, якісь дива у нас в класі… Поки ви писали розв’язок задачі в зошити. Погляньте, що трапилося зі схемою…
Давайте, складемо нову задачу.
Діти складають задачу.
Що відомо?
Що потрібно дізнатися? Чи можемо ми одразу дізнатися, що запитує задача? Доведіть!
Якою дією будемо розв’язувати задачу? Чому?
Розв’язування задачі. Запис у зошити.
Відповідь.
Діти дістають коло.
Зосередження уваги.
3. Складання й розв’язування задачі за малюнком.
Алгоритм роботи той самий.
Фізкультхвилинка.
VІ. Закріплення
Об’єднуємося в групи за назвами зимніх місяців.
Повторення правил роботи в групах.
Схеми диференційовані:
5 4 4 2
? ?
3 7
+ =
?
Перевірка
Діти, скільки груп працювало? Так, три. Отже під третьою партою у вас є підказка, де наступне коло.
Зосередження уваги.
Коли ви правильно розв’яжете задачу, то дізнаєтеся біля якого вікна наступне коло.
Перевірка.
А Сніговик із завданнями – обчислити вирази.
VІІ. Підсумок, рефлексія.
Примітка: протягом уроку вчитель проводить фізкультхвилинку для очей.