Урок математики у 1 класі. Досліджуємо склад числа 7. Підручник М. Козак, О. Корчевська

Про матеріал
Досліджуємо склад числа 7. Мета: формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин, уявлення про сутність додавання та віднімання. Вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, товариськість. Дидактична задача: формувати поняття про склад числа 7; учити подавати число 7 у вигляді суми двох доданків. Формувати уявлення про сутність додавання та віднімання; уміння користуватися знаками додавання та віднімання, термінами вираз, значення виразу, рівність, нерівність; істинна нерівність, хибна нерівність. Учити складати рівності на додавання на основі складу чисел 2, 3, 4, 5, 6. Пропедевтика переставного закону додавання та взаємозв’язку дій додавання та віднімання в ході складання до схем рівностей на додавання та віднімання. Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, порівняння, узагальнення; навчати робити істинні висновки. Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок. Структура уроку: повторення вивченого матеріалу, повідомлення теми, цілей і завдань уроку; мотивація учнів; перевірка засвоєння учнями знань на репродуктивному рівні; перевірка здатності учнів установлювати внутрішньо системні та зовнішньо системні зв’язки; застосування здобутих знань, навичок на практиці у стандартних та змінених умовах; перевірка, аналіз, корекція та оцінка виконаних робіт; підведення підсумків уроку.
Перегляд файлу

 

Урок математики у 1 класі.

 Досліджуємо склад числа 7.

Мета: формувати в учнів поняття числа як кількісної характеристики класу скінченних еквівалентних множин, уявлення про сутність додавання та віднімання. Вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення; виховувати старанність, товариськість.

 Дидактична задача: формувати поняття про склад числа 7; учити подавати число 7 у вигляді суми двох доданків. Формувати уявлення про сутність додавання та віднімання; уміння користуватися знаками додавання та віднімання, термінами вираз, значення виразу, рівність, нерівність; істинна нерівність, хибна нерівність. Учити складати рівності на додавання на основі складу чисел 2, 3, 4, 5, 6. Пропедевтика переставного закону додавання та взаємозв’язку дій додавання та віднімання в ході складання до схем рівностей на додавання та віднімання.

Розвивальна задача: розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, порівняння, узагальнення; навчати робити істинні висновки.

Тип уроку: урок перевірки і корекції знань, умінь і навичок.

Структура уроку: повторення вивченого матеріалу, повідомлення теми, цілей і завдань уроку; мотивація учнів; перевірка засвоєння учнями знань на репродуктивному рівні; перевірка здатності учнів установлювати внутрішньо системні та зовнішньо системні зв’язки; застосування здобутих знань, навичок на практиці у стандартних та змінених умовах; перевірка, аналіз, корекція та оцінка виконаних робіт; підведення підсумків уроку.

 

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав уже дзвінок,

Час почати наш урок!

Дружно будем працювати –

Математику вивчати!
 

 

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

 

2.1. Весела лічба

До сірої чаплі на урок

Прилетіло 6 сорок.

А із них лиш три сороки

Приготували уроки.

Скільки ледарів-сорок

Прилетіло на урок?

 

У садок до годівниці

Прилетіли дві синиці

Потім ще чотири птиці.

Скільки птиць на годівниці?

 

2.2. Лічба предметів від 1 до 7; від 7 до 1

2.3 . Усна лічба.

  • Назвіть числа від 1 до 7 у порядку збільшення (зростання).
  • Назвіть числа від 1 до 7 у порядку зменшення (спадання).
  • Назвіть всі числа, які менші ніж 7. Назвіть числа, які більші за 7.
  •  Назвіть числа, які більші за 5, але менші ніж 7; більші за 3, але менші ніж 6.

2.4. Гра «Засели будиночки»


 

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics1/mathematics1.files/image031.jpg


 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Ми  знаємо, що число 7 у багатьох народів вважається щасливим. Говорять: «Я від щастя на сьомому небі». А ще у веселки 7 кольорів (пригадуємо кольори); музику записують за допомогою 7 нот, у тижні 7 днів; числу 7 приписують магічну силу. Сьогодні ми дізнаємось таємницю числа 7. Це склад числа 7.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

4.1. Дослідження складу числа 7.

— Викладіть 7 кружечків. Переміщуючи кружки зліва направо, дослідіть склад числа 7. «Заселіть» будиночок. Складіть рівності на додавання.

(Зошит посібник с.58, завдання 1).

4.2. Складання виразів на додавання на основі складу числа 7.

(Зошит-посібник с.58, завдання 1).

4.3. Складання виразів на основі знання складу числа, використовуючи  зображення грошових купюр (с. 58, завдання 2).

Розгляньмо зображення ліворуч: ліворуч ми бачимо купюру номіналом 5 гривень і одна гривня, якщо їх об’єднати ми отримаємо (6 гривень).  Складаємо рівність: 5+1=7. Записуємо її. Тепер розглянемо зображення праворуч. Дві гривні плюс ще одна гривня, отримаємо ( 3 гривні). Складаємо рівність: 2+1=3. Записуємо її.

4.4. Фізкультхвилинка.

4.5.Опрацювання завдання 3 с.58 зошит - посібник.  Закріплення поняття справа на ліво і зліва направо.

https://youtu.be/3suQb7il4kM

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

5. 1. Закріплення вміння розв’язувати приклади, використовуючи склад чисел 7 і 6. Самостійна робота. Перегляд відео (повторення складу числа 7)

https://youtu.be/K3h-vVjI1GU

(Зошит-посібник с.59, завдання 4).

5.2. «Коли ми так говоримо?»

Семеро одного не чекають.

Сім раз відміряй, а один раз відріж.

На сьомому небі від щастя.

Сім верст до небес.

Сьома вода на киселі.

5.3. У світі цікавого

— А чи відомо вам, що в сонечка 7 чорних крапок на червоних крильцях? Цікаво, що народжуються ці жучки без крапок. Новонароджене сонечко сидить нерухомо на місці. Поступово одна за іншою починають з’являтися чорні крапки.

Якщо такого жучка змусити рухатися, він поповзе. І крапок у нього на спині буде всього стільки, скільки встигло з’явитися до того, як жучок почав повзати. Тому ми можемо зустріти сонечко з 3; 4; 5 крапками.

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

— Про що дізналися на уроці?

— З яких чисел складається число 7?

— Де у житті ви можете використати здобуті на уроці знання?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics1/mathematics1.files/image031.jpg

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
25 січня
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку