Урок математики у 1 класі "Обчислення значення виразів, що містять додавання і віднімання 0 і 1. Порівняння чисел у межах 10. Розпізнавання геометричних фігур"

Про матеріал
Даний матеріал рекомендований для вчителів початкових класів з метою обміну досвідом.
Перегляд файлу

 

Урок 3

Математика

Тема.  Обчислення  значення  виразів,  що містять  додавання  і віднімання  0 і 1. Порівняння  чисел  у  межах  10.  Розпізнавання  геометричних  фігур

Мета.  Навчати  обчислювати  значення  виразів  на  додавання  і  віднімання                    чисел  0  та  1;  продовжувати  формувати  вміння  порівнювати  числа;  розвивати  логічне  мислення,  математичне  мовлення;  виховувати  інтерес  до  вивчення  математики,  почуття  колективізму,  працелюбність 

Обладнання.  Персонажі  казки  «Колосок»,  таблиця  для  усного  рахунку,  літери,  зразок  рукописної  цифри  10,  демонстраційний  матеріал,  конверти,  геометричні  фігури

Тип  уроку.  Комбінований

Форма  уроку.  Урок – казка

 

                                               Хід  уроку

Ι. Організація  уроку

Вчитель

            Пролунав  і  стих  дзвінок.

            Починається  урок.

            Всі  за  парти  тихо  всілись

            І  на  мене  подивились.

 

  • Подаруйте,  діти,  мені  свої  гарні,  милі,  світлі  усмішки  і  почнемо  урок.

 

Щоб  урок  пройшов  не  марно,

Треба  сісти  рівно  й  гарно,

Дарма  часу  ти  не  трать,

Думать  треба!  Працювать!

 

ΙΙ.  Повідомлення  теми,  мети  уроку.  Мотивація  навчальної  діяльності

Вчитель.  Діти,  сьогодні  на  уроці  математики  ми  будемо  розв'язувати  приклади,  порівнювати  числа,  попрацюємо  з  геометричними  фігурами.

 

Стукіт  в  двері.  Принесли  телеграму.

−Дорогі  діти!  Я  знаю,  що  ви  дуже  полюбляєте  казки.

Запрошую  вас  до  казки.  А  саме  до  якої  казки  ви  дізнаєтеся,  якщо  правильно  розв'яжете  приклади.  Літери – відповіді  вам  допоможуть.

                                                                        Королева  Математики

Вчитель.  Отже,  вирушаємо  до  казки?  То  ж  не  гаємо  часу,  швиденько  розв'яжемо  приклади.

 

Інтерактивна  технологія  «Естафета»

Діти  по  черзі  розв'язують  приклади.  Кожна  правильна  відповідь  відкриває  літеру  у  назві  казки.

 

 

 

3+2=5           К

1+1=2           О

8-1=7            Л

3+3=6           О

2+1=3           С

5-1=4            О

6+2=8           К

 

Вчитель.  Діти,  прочитайте  разом  назву  казки. («Колосок»)

Правильно,  ми  вирушаємо  до  казки  «Колосок».   А  чи  всі  ви  знаєте,  що  означає  це  слово?  

Ось  погляньте  на  цей  колосок.  Він  незвичайний  і  приготував  для  вас  завдання.  Ну,  що  впораємося? 

 

1.Усний  рахунок   

                                                                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Порахувати  від  1  до  10,  від  10  до  1.

  Назвати  «сусідів»  числа  2,  4,  9.

  Назвіть  числа  в  рівності  2 + 5 = 7.  Складіть  з  неї  та  обчисліть  вирази  на                             віднімання.

  Наведіть  приклад  на  віднімання  з  відповіддю  0.

Вчитель.  Молодці,  діти,  добре  рахуєте.  Допомогли  колоску.

2.  Каліграфічна  хвилинка

 

  • А  ось  і  наші  герої.  Та  чомусь  вони  сумні.  Треба  настрій  їм  підняти.          
  • Діти,  давайте  продемонструємо  як  ви  вмієте  гарно  писати  цифри.
  • Порахуйте,  скільки  зерняток  на  колоску. (10)
  • З  яких  цифр  складається  число  10?
  • Назвіть  пари  чисел  зі  складу  числа  10.

1) Каліграфічне  письмо  числа  10.(Пояснення  правил  написання  числа  10.)

2) Взаємоперевірка

− Молодці,  добре  справились  із  завданням.  І  підняли  настрій  нашим  героям.

 

ΙΙΙ.  Вивчення  нового  матеріалу

        Підготовча  робота 

   І  так.  Жили-були  двоє  мишенят  Круть  і  Верть  та  півник  Голосисте  горлечко.  Мишенята  тільки  й  знали,  що  співали  та  танцювали,  крутились  та  вертілись.

   А  півник,  тільки  починало  світати,  схоплювався,  спочатку  всіх  піснею  будив,  а  потім  брався  за  роботу.

   Одного  разу  замітав  півник  подвір'я  і  побачив  на  землі  пшеничний  колосок.  Покликав  він  мишенят.  Прибігли  мишенята  та  й  кажуть:

  • Його  треба  обмолотити.
  • А  хто  це  зробить? – спитав  півник.
  • Тільки  не  я! – закричав  Круть.
  • Тільки  не  я! – закричав  Верть.
  • Добре,  я  сам  зроблю, − сказав  півник.

 

  • Діти,  давайте  допоможемо  півнику.
  1. Бесіда  про  утворення  числа  0.
  • Діти,  скільки  героїв  у  казці? (3)
  • Хто  пішов  молотити  колосок?  (Півник)
  • Скільки  героїв  залишилося?  (2)
  • Складіть  вираз  і  запишіть  його  в  зошит. (3 – 1 = 2)
  • Діти,  давайте  уявимо,  що  молотити  зерно  пішли  мишенята.  Скільки  мишенят?  (2)
  • Складіть  вираз  і  запишіть  його  в  зошит. (3 – 2 = 1)
  • А  тепер  уявимо, що  молотити  зерно  пішли  всі  герої. Скільки  героїв?(3)
  • Складіть  вираз  і  запишіть  його  в  зошит. (3 – 3 = 0)
  • Діти,  як  ми  утворили  число  0?
  • Молодці, допомогли  півнику.  А  сьогодні  ви  навчитеся  додавати  і  віднімати  число  0.  Навчимо  цьому  і  півника.

   Пояснення  нового  матеріалу

Учитель  кладе  на  стіл  коробку  з  трьома  олівцями,  а  поруч – порожню  коробку.

  • Скільки  олівців  у  першій  коробці? 
  • Скільки  олівців  у  другій  коробці?
  • Скільки  олівців  в  обох  коробках  разом?
  • Як  записати  це  дією  додавання? (Учні  записують  у  зошит  3 + 0 = 3)
  • А  тепер  я  зроблю  протилежну  дію.  (Учитель  відставляє  порожню  коробку)
  • Скільки  олівців  було  спочатку? (3)
  • Скільки  я  забрала? (0)
  • Скільки  залишилося? (3)
  • Як  це  записати  дією  віднімання? (3 – 0 = 3)

(Учні  записують  приклад  у  зошит)

Висновок.  Яке  число  одержимо,  коли  до  нього  додамо  нуль? (Те  саме  число).  Яке  число  одержимо,  коли  від  нього  віднімемо  нуль? (Те  саме  число).

  • Молодці,  навчили  і  півника  додавати  і  віднімати  число  0.  Напевно  всі  стомилися.  Тож  час  відпочити.

ΙV.  Фізкультхвилинка

(Діти  виконують  вправи  під  музику)

V.  Повторення  та  закріплення  вивченого  матеріалу

Кличе  півник  знову  мишенят.  Тепер  потрібно  зерно  віднести  до  млина,  борошна  намолоти.  А  мишенята  знов  за  своє.

− Тільки  не  я! – закричав  Круть.

− Тільки  не  я! – закричав  Верть.

− Добре, я  віднесу  зерно  до  млина. 

А  мишенята  стрибають, веселяться.

  Треба  півнику  допомогти.

1.  Робота  в  підручнику

Вправа  2

Бесіда  про  додавання  і  віднімання  числа .

2.Робота  в  прописах

Ось  півник  знов  кличе  мишенят.  Прибігли  мишенята,  дивляться,  вихваляють  півника:  − От  так  півник!  От  так  молодець!  Тепер  треба  тісто  замісити  та  пироги  пекти.

  • Хто  буде  місити? – спитав  півник.  А  мишенята  знов  своє.

Подумав,  подумав  півник  та  й  каже:  − Мабуть, мені  доведеться.  Замісив  півник  тісто .  А  щоб  тісто  швидше  підійшло,  треба  виконати  таке  завдання.

Завдання.  Порівняти  числа.

 

    1        2           2         3           3         4              4          5

 

 

10        0         10         9           9         8               9         1

 

Ось  і  тісто  підійшло.  Потрібно  зробити  пиріжки.  Давайте  попросимо  мишенят  допомогти.  А  в  кінці  побачимо,  чи  пригостить  півник  їх  пиріжками.  Тож  півник  хай  відпочине,  а  мишенята  попрацюють.

Робота  в  парах

Завдання.  Розв'язати  вирази.

 

 

33

 

 

                               

 

 

  • Молодці,  мишенята  справились  з  цим  завданням.
  • Пиріжки  готові.  Необхідно  посадити  їх  у  піч.  А  поки  пиріжки  будуть  випікатися,  ми  трішки  відпочинемо.  Пограємо  в  гру  «Листоноші»

Фізкультпауза.  Гра  «Листоноші»

У  грі  беруть  всі  учні  класу.  Клас  ділиться  на  три  команди. Кожному  з  листонош  необхідно  доставити  листа  в  три  будинки.

 

                   

 

                                       

 

 

 

 

 

 

На  кожному  будинку  зображена  одна  геометрична  фігура.  У  сумці  листоноші  знаходяться  листи – 10  геометричних  фігур,  вирізаних  із  картону.

За  сигналом  листоноша  шукає  листа (геометричну  фігуру)  і  несе  його  у  відповідний  будинок.  Виграє  та  команда,  яка  швидше  доставить  листи  за  певною  адресою.

  • Ось  і  наші  рум'яні  пиріжечки.  А  чи  пригостить  півник  ними  мишенят? 
  • Так,  якщо  вони  справляться  з  останнім  завданням.

На  партах  лежать  конверти.

Вчитель.  Діти,  відкрийте  їх.  Що  в  них?  Які  геометричні  фігури?  Чому  вони  так  називаються?

Робота  в  групах

Завдання.  Скласти  із  геометричних  фігур  композицію.

    Ι – а  група  «Круть»                                           ΙΙ – а  група  «Верть»

          Трактор                                                                     Машина

                                                        Група   «Круть»

 

                                      

 

 

 

                                                        Група  «Верть»

 

 

                                  

 

 

Вчитель.  Молодці,  мишенята!  Я  впевнена,  що  півник  неодмінно  пригостить  їх  пиріжками.  А  цей  транспорт  подаруємо  півнику.  Вони  йому  будуть  гарними  помічниками  по  господарству.

 

VΙ.Підсумок  уроку.  Рефлексія

Бесіда

          Незабаром  продзвенить  дзвінок –

          Підіб'ємо  підсумок.

 

 

docx
Додав(-ла)
Радікова Ольга
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
2403
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку