Урок з математики 1 клас "Число і цифра 7. Утворення числа 7. Дні тижня."

Про матеріал
На уроці учні подорожуть із Сонечком, на промінчиках якого написані букви. Діти виконують різні завдання.За правильну відповідь отримують літеру і зможуть прочитати слово. Школярі розвивають математичні, загальнокультурні компетентності, вчаться працювати в парах, групах. А використання вправ із лего зацікавлює.За допомогою кольорових листочків вчаться робити самооцінку.
Перегляд файлу

 

1 клас

  Тема. Число і цифра 7. Утворення числа 7. Дні тижня.

  Мета.Ознайомити учнів із числом іцифрою 7, способом її утвореня; вчити писати цифру 7, порівнювати предмети;  закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число, вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв’язувати приклади на додавання і віднімання; розвивати мислення,увагу, уміння працювати у групах; виховувати старанність, почуття взаємодопомоги.

Предметні компетентності:

-Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

-Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

-Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

 

  Тип уроку. Комбінований.

Вид уроку: урок – подорож.

  Обладнання. підручники, карточки, ручки,набори «Лего», ілюстративний та     роздатковий матеріал.

.

Девіз уроку: «Грамотно вчитися – завжди знадобиться!»

Хід уроку

  1.    Організаційний момент. Емоційне налаштування

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти.

Руку гарно піднімати.

Чітко, влад відповідати.

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Встало сонечко давно,

Зазирнуло у вікно.

На урок час поспішати

Математику вивчати.

  •       Сьогодні у нас незвичайний урок. До нас у гості завітало Сонечко. На його промінчиках написані букви, ми зможемо їх прочитати тільки тоді, коли правильно виконаємо усі завдання. Чи хочете ви дізнатися, що це за слово? Тоді мерщій до роботи. Тож здійснимо подорож разом із Сонечком.
  1. Актуалізація  вивченого матеріалу.
  •       Отже не будемо гаяти часу і дізнаємося про перше завдання.
  1.   Лічба від 1 до 10.
  •       Давайте всі разом полічимо від 1 до 10, від 10 до 1.
  •       А тепер перший група  лічить від 1 до 6; друга -  від 1 до 7; всі разом від 8 до 2.
  •       Я бачу, що ви вмієте лічити, тому читаємо першу літеру на промінчику( М).
  1.   Веселі задачі.
  •       Наступне завдання  для покращення свого настрою. Тож до уваги  веселі задачі.

1. На лужку серед лози
Заховались три кози.  
А отут, в густій траві
Ще пасуться собі дві.
Може, скажем всі гуртом,
Скільки є тих кіз разом? 

                                                 (3 + 2)

2.Рано-вранці Віра встала,
На лужку квіти зірвала
Мак і мальву. Хто із діток
Скаже, скільки всього квіток?

                                              (1 + 1)

3.У садок, до годівниці
Прилетіли три синиці.
Потім ще одна синиця.
Скільки птиць на годівниці?

                                                   (3 + 1)

  •         Добре впоралися і з цим завданням, отже читаємо наступну літеру на промінчику (О ).

        3.Порівняння чисел в межах 6.

  •       Сонечко вже повеселішало, що ви так гарно працюєте. Молодці.
  •       Діти, яка пора року надворі? ( Осінь) Що росте восени, коли ідуть дощі? (Гриби) .Бесіда про гриби коротко.
  •       Отже наступне завдання порівняти числа записані на грибочках.

2.. 5       4.. 3       1.. 6      4.. 4      6.. 5

    Молодці! ! Ми з Сонечком дуже задоволені вашими результатами.

  •                                    Читаємо наступну літеру на промінчику (Л).
  1.   Фізхвилинка  «Посмішка». (під музичний супровід).
  •         Багато завдань ми встигли зробити,

      Тому прийшов час нам відпочити.

( Діти виконують танцювальні рухи під пісню «Посмішка»).

Читаємо наступну літеру на промінчику (О ).

  1.                     Повідомлення нового матеріалу.Ознайомлення з новим матеріалом.
  1.   Ознайомлення із утворенням  числа 7.
  •       Осінь. На ставку плавали каченятка. Давайте порахуємо їх! (6)
  •       Скажіть, до якої природи належать гусенята? (До живої)
  •       Правильно, а чому? ( Бо вони можуть рости, дихати, живитися, розмножуватися  та  народжуватися.)
  •       А що це? Одне каченятко так  втомилося, що ледве наздогнало інших . (Додамо ще одне гусеня.)
  •       Так скільки стало каченят, діти? (7)
  •       Як же їх стільки стало? Як ми утворили це число?  (До 6 додати 1)
  •       Отже щоб дістати число 7, потрібно до 6 додати 1. Число 7, як і всі інші, має свій знак, позначається цифрою 7, «сім». (Показ цифри.)
  •       Отже, сьогодні ми будемо вивчати цифру 7.
  1. Бесіда про  магічне число 7.
  •       Описание: 9Узагалі число 7 – магічне число. Воно перебуває в гармонії із природою і являє собою 7 кольорів веселки, 7 планет, 7 днів тижня, 7 чудес світа, 7 нот для запису. А ще багато висловів.(Зачитую).

А які ви, діти, знаєте казки в яких зустрічається цифра  7 або розповідається про 7 предметів? ( «Білосніжка і 7 гномів», «Мертва царівна і 7 богатирів», мультфільм «Квітка – семицвітка», «Вовк і 7 козенят».( Показ малюнків на дошці).

  1.   Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрами 7.
  • Вчитель: Цифра сім – потішна дуже,

Ти помітив її, друже?

Вправно ніжку виставляє,

У таночок поспішає.

  • Вчитель: Розгляньте цифру 7 і скажіть, на які предмети вона схожа? (відповіді дітей).

Сім – на косу дуже схожа.

Та косить вона не може.

 

На кого схожа цифра сім?

- На чаплю, - скажуть вам усі

        Цифра сім, - як кочерга,

        В неї, бач, одна нога.

Фізхвилинка з LEGO .

Вправи у розміщенні предметів у просторі (зліва, справа, посередині)

        Пояснення написання цифри вчителем. ( Показ зразка).

  •       Цифра сім складається з трьох елементів: хвилястої лінії, великої й маленької палички.
  •       Починаємо писати хвилясту лінію трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, доводимо її до верхнього правого кута клітинки, звідти, не відриваючи руки, проводимо основну, похилу паличку до середини нижньої сторони клітинки. Маленька паличка повинна перетнути основну приблизно посередині. Вона повинна бути горизонтальною.
  •       А зараз напишемо цифру в повітрі.
  •       Тепер напишемо цифру 7 в зошиті з друкованою основою та у зошиті уклітинку, а Сонечко буде спостерігати як ви це зробите. Конкурс красунь(виділити найкращу).
  •       Дуже добре! Можна мені прочитати  наступну літеру на промінчику( Д).
  1.   Пальчикова гімнастика.
  •       А зараз нашим пальчикам час відпочити. ( Учні виконують різні вправи. З LEGO тримаючи їх у руках).
  1.                     Закріплення вивченого матеріалу.
  1.   Робота в зошитах. Гра « Рибалки» Запис і розв’язування прикладів.
  •       Осінь. На дворі холодає. До нас із проханням  звертаються рибки. Коли не було дощів, ставок пересох. Рибки можуть пропасти. Тому вони просять їх зловити і випустити  у великий ставок. Допоможемо?  А зараз ми пограємо в гру «Рибалки».
  •       Виходимо по черзі, «ловимо рибку» та розв’язуємо приклади. Рибок «відпускаємо» у більший ставок.
  •       Сонечко із задоволенням дарує вам наступний промінчик із літерою ( Ц).
  1.   Робота в групах.(Об’єднуються за допомогою лічилки).
  •       У наступному завданні вам потрібно працювати на карточках. Подивитися на малюнок і обвести ту цифру, що позначає відповідну кількість предметів. (Групова робота). Усна перевірка.

3. Вправа –гра «Дні тижня» (Учні називають дні тижня.)

4.  Гра « Живі цифри».

Я роздаю вам цифри,ви повинні утворити цифровий ряд.Учні виходять і відповідно утворюють.

Яке число найбільше у цьому ряді? А найменше? Назвіть сусідів числа 6? Між яким числами «живе» число 3? І т.д.

  1. Робота з LEGO. Гра « Сім».
  • Діти, яку ми сьогодні вивчили цифру? (7).

         Вам потрібно скласти  її із лего, не скріплюючи цеглинки. Діти працюють самостійно.

 Сонечко дарує вам ще промінчик із буквою (І).

Учитель розставляє літери і усі разом читаємо слово «Молодці!»

  1. Підсумок уроку.  Рефлексія.
  1.   Заключна бесіда.
  •       Хто завітав  до нас на урок? Як утворилося число 7?Яке слово ми отримали?
  1.   Самооцінювання.
  •       Оцініть свою роботу на уроці за допомогою листочків, які лежать у вас на партах.
  •       Візьміть жовтий листочок, якщо вам на уроці було легко і  цікаво, зелений – якщо  дізналися більше, і червоне – якщо вам було  важко на уроці. (Учні піднімають вибрані Сонечка.)

 

 

 

  •                                    

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 січня 2020
Переглядів
2494
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку