Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку математики для 1 класу за програмою "Росток" на тему складання виразів за малюнками"

Про матеріал

Тема. Складання виразів за малюнками.

Мета урока: формувати вміння складати вирази за допомогою малюнків ; закріплювати вміння порівнювати числа ;відпрацьовувати навички лічби у межах 7; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати загально - навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання та виховувати любов до казки.

Перегляд файлу

Тема.             Складання виразів за малюнками.

Мета урока:  формувати вміння складати вирази за допомогою малюнків ; закріплювати вміння порівнювати числа ;відпрацьовувати навички лічби у межах 7; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати загально - навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять,  логічне мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання та виховувати  любов  до казки.

Тип уроку:      комбінований 

Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання.

Дидактичні засоби:  план уроку в картинках, малюнок дерева та картки з

                          виразами; ілюстрації до казок; в учнів – набір цифр  на мячиках”; геометричний матеріал, картки для парної .

ТЗН:     ноутбук, мультимедійний проектор,  презентація до уроку , презентація фізкультхвилинки.

 

ХІД УРОКУ

І .Етап орієнтації.

  1. Девіз уроку.

Дзвоник всім нам дав наказ:

— До роботи, швидше в клас! (Всі  разом)

Біля парти станем чемно,

Хай мине час недаремно.

Будемо уважні і старанні всі,

Сядемо тихенько на місця свої.

  • До якого уроку ми приготувалися?
  • Так, зараз у нас урок математики. Але урок у нас незвичайний.

(Музика «В гостях у казки» .  Відео сказочници. Запис голосу)

  • Добрий день, шановні гості  та учні 1 –Б класу!
  • До вас на урок завітала чарівна казка.
  • - А чому саме на урок математики до вас прийшла казка?

(Бо ми вивчаємо чарівне число 7)

  • А де в житті ми зустрічаємося із числом 7?
  • Сім днів тижня.
  • Сім кольорів веселки.
  • Сім музичних нот.
  • Сім чудес світу
  • Сім крапочок на крильцях сонечка.
  • У християн – 7 тижнів посту.
  • Рим і Київ збудовані на 7 пагорбах.
  • А які ви знаєте казки , де зустрічається число 7?

(«Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Квітка – семицвітка»;  «Казка про мертву царівну та сім богатирів» ;«Сім сиріт та Баба-Яга»;  «Сім воронів» «Сім Сімеонів»;)  

 

 

II. Етап  цілепокладання.

  1. Визначення теми та мети уроку.

-Ці казки завітали до нас на урок і принесли нам чарівні завдання.

А щоб нам було комфортніше працювати, герої казок склали для нас план виконання цих завдань.

ІІІ. Етап проектування.

 (На дошці в малюнках )

       1.Гра «Долоньки»

       2.Вправа  «Відшукай пару»

       3. Гра «Знайди закономірність»

       4.Каліграфічна хвилинка.

       5.Математичний диктант.

       6.Складання виразів за малюнками.

       7. Фізкультхвилинка.

       8.  Гра «Чарівне дерево»

      9.Робота за підручником.

      10.Робота в парах

      11.Підсумок уроку.

  • Ви знаєте, що  казки завжди чарівні та магічні. Отже і ми з вами будемо чарівниками.  Наші гості підготували нам сюрприз. Якщо ми правильно виконаємо завдання, то зможемо відкрити чарівну скриньку із сюрпризом.

ІV. Етап організації виконання плану діяльності.

  1. Гра «Долоньки»
  • А зараз уважно подивіться на дошку, що ви помітили?( На числовому відрізку відсутнє цифра 7  . На місці цифри голова вовка)      .

- Як ви гадаєте, завдання від якої казки ми будемо виконувати?

Щоб цифра 7  зявилася на числовому відрізку треба дати характеристику числу 7 ( непарне, більше від 6, менше від 8, по порядку – сьомий, «сусіди» числа  6 і 8 . попереднє число 6, наступне 8)

  • Перше завдання від казки «Вовк і семеро козенят»
  • Запрошую Вас до гри  «Долоньки» - порахуємо.

2.  Гра  «Відшукай пару»   

   - На Нас чекає наступне завдання     -Вправа  «Відшукай пару»

  ( в учнів на мячиках цифри від 1  до 7 ; у вчителя великий мячик з цифрою 7, 6). Повторюємо склад чисел.

3.  Гра «Знайди закономірність» 

- А зараз будемо виконувати  логічне завдання ,більш цікаве.

- Подивіться, знайдіть закономірність і продовжить числовий ряд.

19 18 17 … (Діти коментують: числа записані двійками, в кожній парі перше число незмінне, а кожне друге зменшується на один.

 -Чудово!!  Під час виконання цього завдання ви були спостережливими.

  • А тепер увага  перша скринька відкривається !   

4.Каліграфічна хвилинка. (Звучить музика із казки «Квітка – семицвітка»)

  - А чи відома  діти вам  ця казка?   Спробуємо намалювати  у повітрі цю чарівну квітку.  Скільки було пелюсток у цієї квітки?  А скільки хороших справ було зроблено завдяки цієї квітки. Героїня цієї казки дуже любила писати і запрошує вас до каліграфічної хвилинки.                                 

 - Наступний  етап  нашого плану – це каліграфічна хвилинка.

  • Писати ми будемо цифру , яку вивчили на минулому уроці. Яка це цифра? Яке число вона позначає?

З яких  елементів складається цифра 7 ?                         

 (цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії).

Алгоритм написання:         

  • Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони квадрата, ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до верхньої правої вершини кута  квадрата, потім, не відриваючи руки, ведемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини  нижньої сторони квадрата. Відірвавши руку, посередині другого елемента проводимо горизонтальну лінію симетрично з двох сторін.                
  • Відкрили зошити.  Відрахували 4 клітинки починаємо каліграфічно писати. Пригадаємо правила сидіння за партою.
  • Прекрасно!!Справились із цим завданням.  Всі учні були старанними.
  • Простежимо за наступною скринькою                                                                                                                                            

5. Математичний диктант.

- Але на Нас чекає наступне завдання    від героїв чарівної казки .

– Запишіть ряд чисел (під диктовку): 6, 1, 3, 5, 4, 2

– Обведіть синім олівцем число, що передує  при лічбі числу 4.

– Обведіть зеленим олівцем два числа, між якими в числовому ряді стоїть число 3.

– Обведіть жовтим олівцем число, наступне за числом 4.

– Скільки треба додати до 5, щоб отримати 6? Обведіть відповідь червоним олівцем.

– Подивіться на  екран та перевірте, чи правильно ви виконали завдання. Підніміть руку, хто виконав правильно. Ви неперевершені!!

Дякую, ви були уважні!

  • Яке слово ми змогли відкрити, поглянемо на екран!? 

6. Фізкультпауза

- Діти закрийте очі і покладіть голову на парту. ( танець Білосніжки і сім гномів)                                                                                          

- А хто перервав ваш відпочинок? А чому саме вони завітали до нас?

- Давайте повернемося до нашу плану і подивимося, яке завдання підготували нам наші гості.

7. Складання виразів за малюнками.

Ми будемо вчитися складати  вирази за малюнками.

Завдання : Скласти вирази за допомогою малюнків.  

  • Подивіться на малюнок і складіть задачу.

( скільки було метеликів?Було 2 метелика. Скільки ще прилетіло метеликів?Прилетіло ще 3 метелика. Скільки  стало метеликів?)

  • Яке питання поставимо до задачі?
  • Який вираз можна скласти до цієї задачі?
  • Знайдіть відповідь. (5 метеликів).
  • Запишіть  цей вираз у зошит.
  • Переглянемо другий малюнок. Яку задачу складемо до нього?                                                                                             

(До нас завітало   скільки гномів? - 7 гномиків. Один гномик повернувся назад , бо щось мабуть забув. Скільки залишилося гномів?

Скласти вираз і записати у зошит.                           

  • Наступний малюнок.                                                 

(На полянці , біля  Білосніжки сиділо 2 білочки. До них завітало ще 2 білочки. Скільки  їх стало?)

Вираз до цієї задачі який ? записати.                         

  • Крокуємо далі. Четвертий малюнок. (Порахуйте скільки гралося

разом з білочкам зайченят? - гралося 5 зайчиків.  4 Зайчика повернулися до своєї хатинки. Скільки  зайчиків залишилося?)

     - Який вираз складемо на запитання до цієї задачі? Запишіть.

- Молодці. Зачитайте, які вирази ми склали до задач.

- Порівняйте, будь ласка  значення виразів, яке значення виразу найбільше ,а яке найменше?Назвіть всі значення виразів у порядку зменшення. Надзвичайна робота!

     - Заглянемо до нашої скриньки!  Що ж нам потрібно було для виконання цього завдання.?                                         

8.Фізкультхвилинка.

- Наші гості підказують мені, що настав час відпочити.  За те що ви так гарно працювали, гноми вирішили вам подарувати веселу фізкультхвилинку                                                                                                   

9. Гра «Чарівне дерево»

       -  В казках є багато героїв, які були дуже працьовитими і отримували за це нагороди. Героїня нашої наступної казки була працьовитою та щедрою людиною.      Подивіться на екран, хто  знає що це за казка?    

(«Казка про мертву царівну та сім богатирів» )                                                               

  • Царівна нам пропонує пограти у гру «Чарівне дерево»

 (Вивішуємо малюнок дерева з яблуками).

  • Перед нами казкове дерево!

Завдання. Скласти задачі до малюнка, скориставшись поданими виразами.

3+4 ( З яблуні впало 3 яблука, а залишилося рости 4 яблука. Скільки яблук росло на яблуні?)

4+3 (На яблуні 4 яблука, а під яблунею з яблука. Скільки всього яблук?)

7-3 (На яблуні росло 7 яблук, 3  яблука впало. Скільки залишилося?)

7-4 (На яблуні росло 7 яблук, залишилося 4. Скільки яблук упало?)

  • Порівняти вирази.
  • Хто з учнів може показати виконання цих виразів на числовому відрізку?

   (Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє)

  (починаємо рухатись з точки 3 праворуч на 4 кроки, бо виконуємо додавання, проводимо одну довгу стрілку . Зупиняємось  в точці 7.  Отже, 3+4=7, починаємо рухатися із точки 7 ліворуч, бо виконуємо віднімання)

  • Супер!! і з цим завданням впорались.
  • А за те , що ви так гарно, старанно працюєте головна героїня цієї казки підготувала вам сюрприз. Але про нього ви дізнаєтеся в кінці уроку!

       10.Робота за підручником       

- Герої казки Пушкіна пропонують вам попрацювати з підручником .                                                

    - Відкрили підручники на сторінці 22, завдання №5  

         - Виконайте самостійно це завдання: 1ряд – І стовпчик, 2 ряд - ІІ стовпчик, 3ряд -   ІІІ стовпчик.  Зачитати результати обчислень та пояснити які зміни у виразах ви помітили.

Отже ми з вами повторили склад числа 7.

Мої вітання !! ви Все правильно виконали!!

  •   Звернемося до скриньки  !        

11.Робота в парах.

- На уроці позакласного ми з вами познайомилися з російською народною казкою  «Сім Сімеонів»          

  • Герої  цієї казки були працьовитими, дружними та відповідальними. Вони підготували для нас роботу у парах.

  Завдання для роботи у парах.   (завдання на картках)                                        

    Перевіримо  виконання завдання у парах. Пояснити виконання .

  (обєднати геометричні фігури за спільною ознакою  і записати до них вирази;  за розміром  - великі і малі;

   за кольором  - червоні і сині ; за формою   - трикутники і круги)

Які ж ви молодці і з цим завданням впорались. Відкриваємо скриньку!                                      

- А  щоб відкрити останню скриньку нам знадобиться ключ. Ви повинні Скласти цей ключ із геометричних фігур. Продовжуємо працювати у парі.

- Із яких геометричних фігур склали ключ ? Якого вони кольору? Скільки всіх геометричних фігур? 

Ми з Вами  на уроці математики  виконуємо завдання з логічними поняттями. Давайте пригадаємо, що ми з вами вже знаємо.

З  чого ви склали  ключ?( з геометричних фігур).

А саме з яких фігур? (Круг, трикутники і прямокутники)

  • Яке з цих понять – загальне? А яке конкретне?

Це була першокласна робота ! Тепер поглянемо чи допоможе нам цей ключ відкрити останню скриньку!                                              

V. Контрольно оцінювальний етап.

       1.Підсумок уроку.

– Ось і закінчилися наші чарівні завдання.

  • Що об’єднує всіх героїв казок? 

Ознайомитися із змістом цих казок ви можете  звернувшись до нашої виставки книжок , яку нам організувала дитяча бібліотека.

Чого навчилися на цьому уроці?

– Підведемо  підсумок, які ж якості необхідні нам для успішного навчання у школі?

Читання слів з табличок.                                                  

Дякую всім за роботу! Всі молодці! Я вами пишаюся!  

А наші казкові гості підготували вам подаруночки за вашу активність на уроці.               

(Яблука від казки «Казка про мертву царівну та сім богатирів» )   

Звернули увагу на нашу казкову веселку.                           

Веселка — надзвичайне явище природи, прекрасне, чарівне!  І сьогодні хто пройде під цією веселкою  , то всі їх мрії здійсняться і вона всім нам

Бажає щастя i достатку

 Ясного неба i тепла.

 В житті лиш злагоди й порядку,

 Щоб доля світлою була.

 В роботі - успіху й терпіння,

 У справах - вічного горіння.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
18 січня 2018
Переглядів
1287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку