Тема. Складання виразів за малюнками.
Мета урока: формувати вміння складати вирази за допомогою малюнків ; закріплювати вміння порівнювати числа ;відпрацьовувати навички лічби у межах 7; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати загально - навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам'ять, логічне мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання та виховувати любов до казки.
Тема. Складання виразів за малюнками.
Мета урока: формувати вміння складати вирази за допомогою малюнків ; закріплювати вміння порівнювати числа ;відпрацьовувати навички лічби у межах 7; удосконалювати обчислювальні навички; розвивати загально - навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, пам’ять, логічне мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання та виховувати любов до казки.
Тип уроку: комбінований
Основний дидактичний метод: діяльнісний метод навчання.
Дидактичні засоби: план уроку в картинках, малюнок дерева та картки з
виразами; ілюстрації до казок; в учнів – набір цифр на м’ячиках”; геометричний матеріал, картки для парної .
ТЗН: ноутбук, мультимедійний проектор, презентація до уроку , презентація фізкультхвилинки.
ХІД УРОКУ
І .Етап орієнтації.
Дзвоник всім нам дав наказ:
— До роботи, швидше в клас! (Всі разом)
Біля парти станем чемно,
Хай мине час недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
Сядемо тихенько на місця свої.
(Музика «В гостях у казки» . Відео сказочници. Запис голосу)
(Бо ми вивчаємо чарівне число 7)
(«Білосніжка і сім гномів», «Вовк і семеро козенят», «Квітка – семицвітка»; «Казка про мертву царівну та сім богатирів» ;«Сім сиріт та Баба-Яга»; «Сім воронів» «Сім Сімеонів»;)
II. Етап цілепокладання.
-Ці казки завітали до нас на урок і принесли нам чарівні завдання.
А щоб нам було комфортніше працювати, герої казок склали для нас план виконання цих завдань.
ІІІ. Етап проектування.
(На дошці в малюнках )
1.Гра «Долоньки»
2.Вправа «Відшукай пару»
3. Гра «Знайди закономірність»
4.Каліграфічна хвилинка.
5.Математичний диктант.
6.Складання виразів за малюнками.
7. Фізкультхвилинка.
8. Гра «Чарівне дерево»
9.Робота за підручником.
10.Робота в парах
11.Підсумок уроку.
ІV. Етап організації виконання плану діяльності.
- Як ви гадаєте, завдання від якої казки ми будемо виконувати?
Щоб цифра 7 з’явилася на числовому відрізку треба дати характеристику числу 7 ( непарне, більше від 6, менше від 8, по порядку – сьомий, «сусіди» числа 6 і 8 . попереднє число 6, наступне 8)
2. Гра «Відшукай пару»
- На Нас чекає наступне завдання -Вправа «Відшукай пару»
( в учнів на м’ячиках цифри від 1 до 7 ; у вчителя великий м’ячик з цифрою 7, 6). Повторюємо склад чисел.
3. Гра «Знайди закономірність»
- А зараз будемо виконувати логічне завдання ,більш цікаве.
- Подивіться, знайдіть закономірність і продовжить числовий ряд.
19 18 17 … (Діти коментують: числа записані двійками, в кожній парі перше число незмінне, а кожне друге зменшується на один.
-Чудово!! Під час виконання цього завдання ви були спостережливими.
4.Каліграфічна хвилинка. (Звучить музика із казки «Квітка – семицвітка»)
- А чи відома діти вам ця казка? Спробуємо намалювати у повітрі цю чарівну квітку. Скільки було пелюсток у цієї квітки? А скільки хороших справ було зроблено завдяки цієї квітки. Героїня цієї казки дуже любила писати і запрошує вас до каліграфічної хвилинки.
- Наступний етап нашого плану – це каліграфічна хвилинка.
З яких елементів складається цифра 7 ?
(цифра 7 складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії).
Алгоритм написання:
5. Математичний диктант.
- Але на Нас чекає наступне завдання від героїв чарівної казки .
– Запишіть ряд чисел (під диктовку): 6, 1, 3, 5, 4, 2
– Обведіть синім олівцем число, що передує при лічбі числу 4.
– Обведіть зеленим олівцем два числа, між якими в числовому ряді стоїть число 3.
– Обведіть жовтим олівцем число, наступне за числом 4.
– Скільки треба додати до 5, щоб отримати 6? Обведіть відповідь червоним олівцем.
– Подивіться на екран та перевірте, чи правильно ви виконали завдання. Підніміть руку, хто виконав правильно. Ви неперевершені!!
Дякую, ви були уважні!
6. Фізкультпауза
- Діти закрийте очі і покладіть голову на парту. ( танець Білосніжки і сім гномів)
- А хто перервав ваш відпочинок? А чому саме вони завітали до нас?
- Давайте повернемося до нашу плану і подивимося, яке завдання підготували нам наші гості.
7. Складання виразів за малюнками.
Ми будемо вчитися складати вирази за малюнками.
Завдання : Скласти вирази за допомогою малюнків.
( скільки було метеликів?Було 2 метелика. Скільки ще прилетіло метеликів?Прилетіло ще 3 метелика. Скільки стало метеликів?)
(До нас завітало скільки гномів? - 7 гномиків. Один гномик повернувся назад , бо щось мабуть забув. Скільки залишилося гномів?
Скласти вираз і записати у зошит.
(На полянці , біля Білосніжки сиділо 2 білочки. До них завітало ще 2 білочки. Скільки їх стало?)
Вираз до цієї задачі який ? записати.
разом з білочкам зайченят? - гралося 5 зайчиків. 4 Зайчика повернулися до своєї хатинки. Скільки зайчиків залишилося?)
- Який вираз складемо на запитання до цієї задачі? Запишіть.
- Молодці. Зачитайте, які вирази ми склали до задач.
- Порівняйте, будь ласка значення виразів, яке значення виразу найбільше ,а яке найменше?Назвіть всі значення виразів у порядку зменшення. Надзвичайна робота!
- Заглянемо до нашої скриньки! Що ж нам потрібно було для виконання цього завдання.?
8.Фізкультхвилинка.
- Наші гості підказують мені, що настав час відпочити. За те що ви так гарно працювали, гноми вирішили вам подарувати веселу фізкультхвилинку
9. Гра «Чарівне дерево»
- В казках є багато героїв, які були дуже працьовитими і отримували за це нагороди. Героїня нашої наступної казки була працьовитою та щедрою людиною. Подивіться на екран, хто знає що це за казка?
(«Казка про мертву царівну та сім богатирів» )
(Вивішуємо малюнок дерева з яблуками).
Завдання. Скласти задачі до малюнка, скориставшись поданими виразами.
3+4 ( З яблуні впало 3 яблука, а залишилося рости 4 яблука. Скільки яблук росло на яблуні?)
4+3 (На яблуні 4 яблука, а під яблунею з яблука. Скільки всього яблук?)
7-3 (На яблуні росло 7 яблук, 3 яблука впало. Скільки залишилося?)
7-4 (На яблуні росло 7 яблук, залишилося 4. Скільки яблук упало?)
(Один учень працює біля дошки: коментує і демонструє)
(починаємо рухатись з точки 3 праворуч на 4 кроки, бо виконуємо додавання, проводимо одну довгу стрілку . Зупиняємось в точці 7. Отже, 3+4=7, починаємо рухатися із точки 7 ліворуч, бо виконуємо віднімання)
10.Робота за підручником
- Герої казки Пушкіна пропонують вам попрацювати з підручником .
- Відкрили підручники на сторінці 22, завдання №5
- Виконайте самостійно це завдання: 1ряд – І стовпчик, 2 ряд - ІІ стовпчик, 3ряд - ІІІ стовпчик. Зачитати результати обчислень та пояснити які зміни у виразах ви помітили.
Отже ми з вами повторили склад числа 7.
Мої вітання !! ви Все правильно виконали!!
11.Робота в парах.
- На уроці позакласного ми з вами познайомилися з російською народною казкою «Сім Сімеонів»
Завдання для роботи у парах. (завдання на картках)
Перевіримо виконання завдання у парах. Пояснити виконання .
(об’єднати геометричні фігури за спільною ознакою і записати до них вирази; за розміром - великі і малі;
за кольором - червоні і сині ; за формою - трикутники і круги)
Які ж ви молодці і з цим завданням впорались. Відкриваємо скриньку!
- А щоб відкрити останню скриньку нам знадобиться ключ. Ви повинні Скласти цей ключ із геометричних фігур. Продовжуємо працювати у парі.
- Із яких геометричних фігур склали ключ ? Якого вони кольору? Скільки всіх геометричних фігур?
Ми з Вами на уроці математики виконуємо завдання з логічними поняттями. Давайте пригадаємо, що ми з вами вже знаємо.
З чого ви склали ключ?( з геометричних фігур).
А саме з яких фігур? (Круг, трикутники і прямокутники)
Це була першокласна робота ! Тепер поглянемо чи допоможе нам цей ключ відкрити останню скриньку!
V. Контрольно оцінювальний етап.
1.Підсумок уроку.
– Ось і закінчилися наші чарівні завдання.
Ознайомитися із змістом цих казок ви можете звернувшись до нашої виставки книжок , яку нам організувала дитяча бібліотека.
Чого навчилися на цьому уроці?
– Підведемо підсумок, які ж якості необхідні нам для успішного навчання у школі?
Читання слів з табличок.
Дякую всім за роботу! Всі молодці! Я вами пишаюся!
А наші казкові гості підготували вам подаруночки за вашу активність на уроці.
(Яблука від казки «Казка про мертву царівну та сім богатирів» )
Звернули увагу на нашу казкову веселку.
Веселка — надзвичайне явище природи, прекрасне, чарівне! І сьогодні хто пройде під цією веселкою , то всі їх мрії здійсняться і вона всім нам
Бажає щастя i достатку
Ясного неба i тепла.
В житті лиш злагоди й порядку,
Щоб доля світлою була.
В роботі - успіху й терпіння,
У справах - вічного горіння.