Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)
Тема. Додавання виду 37+8: частинами і способом округлення. Задачі, що стосуються руху назустріч. Розв’язування задач двома способами.
Завдання уроку:
предметні: ; навчити дітей розв’язувати приклад типу 37+8 двома способами: частинами і способом округлення; повторити з учнями додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати вміння в учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух, складати вирази; навчитися спільно моделювати ситуацію за допомогою схем, які стосуються задачі;
комунікативні: розвивати в учнів грамотно, лаконічно, повно відповідати на поставлені запитання, аргументувати свої відповіді; розвивати в учнів логічне, образне, смислове мислення, пам'ять, вміння порівнювати та аналізувати;
виховні: виховувати в учнів самостійність в роботі, уважність; прищеплювати любов до вивчення математики, вміння співпрацювати з класам; створити мотивацію для подальшого вивчення математики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання і матеріали: конспект, презентація, відео, роздатковий матеріал, схеми.
Хід уроку
І. Організаційний момент. (Слайд 2)
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай.
На уроці – не гуляти,
Думати і міркувати,
Часто руку піднімати
Й правильно відповідати.
УСМІШКА
Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.
Якщо посміхнуться небу і сонцю-розійдуться хмари.
Якщо посміхнуться Всесвіту- трапиться щось казкове.
Давайте посміхнемося губами,долонями,очима,серцем.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Прочитайте спочатку вирази з результатом 11
(4+ 7; 6+5; 2+ 9)
- А зараз прочитайте вирази з результатом 13.
(8+5; 9+4; 7+6)
Щоб цифри правильно писати. (Слайд 7)
Хвилинку каліграфії треба почати!
Цифри пишу рівнесенько,
Щоб було гарнесенько!
5,7,1,15,20,13,6,9,8,10,16,11.
(31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40;
54, 70, 100, 28, 8, 50, 12 см.)
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 12)
.- Діти, сьогодні ми навчимося додавати приклади виду 37+8, розв’яжемо його двома способами, способом округлення і частинами. Навчимося розв’язувати задачі на зустрічний рух і спробуємо моделювати опис задачі за поданою схемою.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
2) Робота над новим матеріалом. Колективна робота. (с.138, завд.2)
(Слайд 14)
Перший спосіб: додавання частинами.
37 + 8 = 37 + (3 + 5) = 37 + 3 + 5 = 40 + 5 = 45
44 + 7 = 44 + 6 + 1 = 50 + 1 = 51
Другий спосіб: порозрядне додавання.
37 + 8 = (30 + 7) + 8 = 30 + (7 + 8) = 30 + 15 = 45
44 + 7 = 40 + (4 + 7) = 40 + 11 = 51
Третій спосіб: додавання способом заокруглення.
37 + 8 = 37 + (10 — 2) = 37 + 10 — 2 = 47 — 2 = 45
44 + 7 = 44 + (10 — 3) = 44 + 10 — 3 = 54 — 3 = 1
Наступні вирази виконують діти біля дошки.
19 + 6 = 25 56+ 6 = 62 75 + 7 = 82
28 + 3 = 32 89+4 = 93 63 +9 = 72
Додаючи двоцифрове число до одноцифрового, одиниці додають до одиниць і знайдений результат додають до десятків.
3) Розв’язування задач на зустрічний рух. ( с. 138-139, завд. 3)
Скорочений запис задачі (Слайд 15)
Володя – 32 кроки
Розв’язання (Слайд 16)
24 + 32 = 56 (кр.)
Відповідь: 56 кроків зробили діти між сніговиками.
Скорочений запис задачі (Слайд 17)
Надійка - ? , на 7 кр. більше ? кр.
Розв’язання (Слайд 18)
Відповідь: 32 кроки, 57 кроків між сніговиками.
60 – 37 = 23( кр.)
Відповідь: 23 кроки до зустрічі зробила Юля.
v. Фізкультхвилинка. (Слайд 20)
1) Робота над задачею. Колективна робота.( с.139, завдання 4)
(Слайд 21)
Розглянемо перший спосіб.
Перший спосіб
Розв’язання (Слайд 22)
45+6=51(м) – розчистили разом.
60-51-9 (м)
Відповідь: 9 метрів доріжки залишилося розчистити від снігу.
Розглянемо другий спосіб.
Другий спосіб
Розв’язання (Слайд 23)
60-45=15 (м) — залишилось нерозчищеної доріжки після двірника.
15-6=9 (м)
Відповідь: 9 метрів доріжки залишилося розчистити від снігу.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 26)
Гра « Мікрофон»
- Що нового дізналися?
- Що зацікавило найбільше?
- Яке завдання здалося складним?
Самооцінювання. (Слайд 27)
- Ви виконали всі завдання. На уроці всі старалися, допомагали один одному. А зараз
оцініть свої досягнення на уроці за допомогою сходинки успіху.
На уроці не дрімали, (Слайд 28)
Гарно всі відповідали.
Тож скажу вам у кінці –
Другокласники – молодці!