Урок математики у 2 класі"Додавання виду 37+8: частинами і способом округлення. Задачі, що стосуються руху назустріч. Розв’язування задач двома способами."

Про матеріал
Завдання уроку: навчити дітей розв’язувати приклад типу 37+8 двома способами: частинами і способом округлення; повторити з учнями додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел без переходу через десяток; формувати вміння в учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух, складати вирази; навчитися спільно моделювати ситуацію за допомогою схем, які стосуються задачі.
Перегляд файлу

   Урок математики за підручником О. Гісь, І. Філяк «Математика» 2 клас (Слайд 1)

Тема. Додавання виду 37+8: частинами і способом округлення. Задачі, що стосуються руху назустріч.  Розв’язування задач двома способами.

 Завдання уроку:

 предметні: ; навчити дітей розв’язувати приклад типу 37+8 двома способами: частинами і способом округлення;  повторити з учнями додавання і віднімання одноцифрових і двоцифрових чисел без переходу через десяток;  формувати вміння в учнів розв’язувати задачі на зустрічний рух, складати вирази; навчитися спільно моделювати ситуацію за допомогою схем, які стосуються задачі;

комунікативні: розвивати в учнів грамотно, лаконічно, повно відповідати на поставлені запитання, аргументувати свої відповіді; розвивати в учнів логічне, образне, смислове мислення, пам'ять, вміння порівнювати та аналізувати;

виховні: виховувати в учнів самостійність в роботі, уважність; прищеплювати любов до вивчення математики, вміння співпрацювати з класам; створити мотивацію для подальшого вивчення математики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання і матеріали: конспект, презентація, відео, роздатковий матеріал, схеми.

Хід уроку

І. Організаційний момент. (Слайд 2)

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай.

 

  1.     Девіз уроку. (Слайд 3)

На уроці – не гуляти,

Думати і міркувати,

Часто руку піднімати

Й правильно відповідати.

  1. Емоційне налаштування на урок.

УСМІШКА

Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнуться небу і сонцю-розійдуться хмари.

     Якщо посміхнуться Всесвіту- трапиться щось казкове.

Давайте посміхнемося губами,долонями,очима,серцем.


ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1.     Усні обчислення. (с.140, завд.6)   (Слайд4 )
  2.  (с.137, завд.1) (Слайд 5)

- Прочитайте спочатку вирази з результатом 11

 (4+ 7;  6+5;   2+ 9)

- А зараз прочитайте вирази з результатом 13.

 (8+5;   9+4;    7+6)

 

  • Запишіть число, класна робота.  Сьогодні 2  лютого . (Слайд 6)

Щоб цифри правильно писати. (Слайд 7)

Хвилинку каліграфії треба почати!

Цифри пишу рівнесенько,

Щоб було гарнесенько!

                                                                                

  1. Хвилинка  каліграфії з логічним завданням.(Слайд 8-9)
  • Розподіліть числа на дві групи. Запишіть їх у два рядки.

5,7,1,15,20,13,6,9,8,10,16,11.

  • Скільки цифр потрібно для запису двоцифрового числа?
  • Що показує перша цифра справа?
  • Як називається другий справа розряд у двоцифрового числа?

 

  1. Математичний диктант. (Слайд 10-11)
  • Записати числа четвертого десятка . Підкреслити однією рискою непарні числа, двома рисками парні, обвести кругле число.
  • Записати число, яке складається з 5 дес. 4 од.; 7 дес.
  • Записати наступне число за 99
  • Знайти суму чисел 25 і 3
  • Знайти різницю чисел 13 і 5
  •  Яке число треба додати до 30, щоб стало 80 ?
  •  Довжина першого відрізка 7 см, а другий – на 5 см довший. Яка довжина другого відрізка?

(31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40;

54, 70, 100,  28, 8, 50, 12 см.)

ІІІ.  Повідомлення теми і завдань уроку. (Слайд 12)

.- Діти, сьогодні ми навчимося додавати приклади виду 37+8, розв’яжемо його двома способами, способом округлення і частинами. Навчимося розв’язувати задачі на зустрічний рух і спробуємо моделювати опис задачі за поданою схемою.

 

VІ. Вивчення нового матеріалу.

  1.     Робота з підручником.  (с.137- 140) (Слайд 13)

2) Робота над новим матеріалом. Колективна робота. (с.138, завд.2)

 (Слайд 14)

  • Є 3 способи додавання одноцифрового числа до двоцифрового з переходом через розряд. Давайте їх розглянемо.

 

Перший спосіб:  додавання частинами.

37 + 8 = 37 + (3 + 5) = 37 + 3 + 5 = 40 + 5 = 45

44 + 7 = 44 + 6 + 1 = 50 + 1 = 51

Другий спосіб: порозрядне додавання.

37 + 8 = (30 + 7) + 8 = 30 + (7 + 8) = 30 + 15 = 45

44 + 7 = 40 + (4 + 7) = 40 + 11 = 51

Третій спосіб: додавання способом заокруглення.

37 + 8 = 37 + (10 — 2) = 37 + 10 — 2 = 47 — 2 = 45

44 + 7 = 44 + (10 — 3) = 44 + 10 — 3 = 54 — 3 = 1

Наступні вирази виконують діти біля дошки.

     19 + 6 = 25      56+ 6 = 62     75 + 7 = 82

28 + 3 = 32      89+4 = 93      63 +9 = 72

Додаючи двоцифрове число до одноцифрового, одиниці додають до одиниць і знайдений результат додають до десятків.

3)  Розв’язування задач на зустрічний  рух. ( с. 138-139, завд. 3) 

Скорочений запис задачі (Слайд 15)

  1. Максим  - 24 кроки       ? кр.

Володя – 32 кроки

Розв’язання  (Слайд 16)

24 + 32 = 56 (кр.)

Відповідь: 56 кроків зробили діти між сніговиками.

Скорочений запис задачі  (Слайд 17)

  1.  Ігор – 25 кр.

Надійка - ? , на 7 кр. більше         ? кр.

Розв’язання  (Слайд 18)

  1. 25 + 7 = 32 (кр.) – зробила Надійка.
  2. 25 + 32 = 57 (кр.)

                Відповідь: 32 кроки, 57 кроків між сніговиками.

  1. Самостійна робота. (Слайд 19 )

                60 – 37 = 23( кр.)

    Відповідь: 23 кроки  до зустрічі зробила Юля.

v. Фізкультхвилинка.  (Слайд 20)

1) Робота над задачею. Колективна робота.( с.139, завдання 4)

(Слайд 21)

  • Яка відстань від воріт до школи?(60м)
  • Скільки двірник розчистив від снігу доріжки? (45м)
  • А скільки -  хлопці? (6м)
  • Що потрібно знайти в задачі?(Скільки метрів доріжки залишилося розчистити від снігу?)

F:\Матем.2 клас\IMG_20220206_152048.jpg

        Розглянемо перший спосіб.

  • Що нам потрібно знайти спочатку - першою дією? (Скільки двірник і хлопці розчистили метрів доріжки від снігу разом ?)
  • Що знайдемо другою дією? (Скільки метрів доріжки залишилося розчистити від снігу?)

         Перший спосіб

 Розв’язання (Слайд 22)

         45+6=51(м) – розчистили разом.

60-51-9 (м)

Відповідь: 9 метрів доріжки залишилося розчистити від снігу.

        Розглянемо другий спосіб.

  • Що ми знайдемо  першою дією? (Скільки метрів доріжки  залишилось  нерозчищеної після двірника.)
  • Що знайдемо другою дією? (Скільки метрів доріжки залишилося розчистити від снігу.)

        Другий спосіб

 Розв’язання (Слайд 23)

60-45=15 (м) залишилось нерозчищеної доріжки після двірника.

15-6=9 (м)

Відповідь: 9 метрів доріжки залишилося розчистити від снігу.

  1. Робота в парах. (с.157, завдання5)  .  (Слайд 24-25)
  • Пригадайте, як знайти периметр трикутника?
  • Виміряйте сторони трикутника і знайдіть його периметр.(3+3+2=8 (см))
  • Яка довжина кожного відрізка?
  • Довжина якого відрізка дорівнює периметру трикутника?(зеленого)

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 26)

Гра « Мікрофон»

- Що нового дізналися?

- Що зацікавило найбільше?

- Яке завдання здалося складним?

Самооцінювання. (Слайд 27)

        -  Ви виконали всі завдання. На уроці всі старалися, допомагали один одному. А зараз  
        оцініть свої досягнення на уроці за допомогою сходинки успіху.

C:\Users\Admin\Desktop\Facebook1кл\САМОЦІНЮВАННЯ\FB_IMG_1612608343769.jpg

                                  На уроці не дрімали,    (Слайд 28)

                                   Гарно всі відповідали.

                                  Тож скажу вам у кінці –

                                          Другокласники – молодці!

                                              

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
2387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку