Урок математики у 2 класі "Квадрат"

Про матеріал
Урок математики у 2 класі, підручник "Математика", С.Скворцова, О.Онопрієнко за темою "Квадрат"
Перегляд файлу

Урок математики

Тема: Квадрат

Мета: актуалізувати поняття «прямокутник», знання про властивості протилежних сторін прямокутника; уточнити поняття «квадрат», визначити його істотні ознаки, спільні та відмінні ознаки прямокутника та квадрата; вчити розпізнавати квадрати за істотними ознаками, будувати квадрати;

 розвивати мислення, математичне мовлення, увагу, спостережливість, вміння аналізувати, порівнювати;

 виховувати цікавість до вивчення математики, активність на уроці,  охайність під час письма

Хід уроку

І. Організаційна частина

- Діти, розпочинаємо роботу. Оберіть зі списку якостей ті, які ми візьмемо з собою на урок.


  • Уважні
  • Розгублені
  • Організовані
  • Сміливі
  • Впевнені
  • Галасливі
  • Активні
  • Кмітливі
  • Старанні

Девіз уроку: Ми дружні, веселі, старанні!

                    Хочемо до мрії дійти!

                   Знаємо: навчатись треба,

                   Щоб зуміти все! Змогти!

ІІ. Усний рахунок

  1. Встановіть закономірність

11, 22, …

6, 12, 18, …

2. Бліц-турнір

  • Як називаються числа при додаванні?
  • При відніманні?
  • Знайдіть суму 35 і 50.
  • Різницю 90 і 8.
  • На скільки 42 більше 20? 7 менше 61?
  • Що таке периметр?
  • Які є міри довжини?
  • Що таке пряма? Відрізок? Промінь?
  • Який кут називається гострим?
  • Що таке прямокутник?
  • Які сторони у прямокутника?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні урок ми присвятимо гостю, який про себе надіслав загадку.

Я давно знайомий твій,

 Кожен кутик мій прямий,

Всі чотири сторони

Однієї довжини.

  •      Отож, ми й будемо цілий урок досліджувати квадрати, удосконалювати навички креслення їх, впізнавати серед інших фігур та в навколишньому світі.

ІV. Робота над темою уроку

  1. Казка «Родичі»

Жила на світі важлива фігура. Важливість її визнавалася всіма людьми, адже у виготовленні багатьох речей її форма була зразком. Кого б не зустріла вона на своєму шляху, всім хвалилася: «Подивіться на мене: протилежні сторони мої рівні, всі кути прямі!»

  • Як же звуть тебе? – запитували зустрічні.
  • Правильно. А як ви здогадались?

Ходив прямокутник світом, та ось стало йому сумно самому. Вирішив пошукати родичів. Та й думає собі: «Якщо зустріну родича, то обов’язково його впізнаю».

Одного разу зустрів незвичайну фігуру. Почав до неї придивлятись. Щось знайоме, рідне побачив у ній.

  • Кого він зустрів, діти? Яка розмова могла між ними відбутися?
  • Які спільні ознаки мають герої казки? А яка відмінність між ними?
  1. Складаємо квадрат із аркуша прямокутної форми накладанням сторони на сторону.

– Виміряйте сторону отриманого квадрата. Знайдіть периметр.

  1. Дослідження, які предмети у класі мають форму квадрата.

(Квадратні плити на стелі, проектор, куб, грані якого квадрати, парта – перевірка парти метром, чи квадратна її форма)

  1. Робота з підручником.
  • Порахуйте всі квадрати на сторінці 77.
  1. Каліграфічна вправа.
  •      Запишіть усі двоцифрові числа, в яких цифра 5 вказує на число одиниць. Скільки таких чисел ви записали? (9)
  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  2. Креслення квадрата зі стороною 5см. Поряд креслення квадрата, сторона якого на 2см коротша.
  3. Приклади.
  • Розв’язуємо приклади лише із квадратів.

(51, 63, 27, 78, 81, 49)

  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  2. Задача.
  • Про геометричні фігури цікаво розв’язувати і задачі.
  •      Чи можемо відразу дізнаватись, на скільки більше Сашко накреслив квадратів, ніж прямокутників, що не є квадратами? Чому?
  • Як дізнаємось, скільки таких прямокутників?
  1. 12-7=5 (пр.) – не є квадратами;
  2. 7-5=2 (кв.)
  1. Завдання КВАДРАТИКА. Складіть башточку.
  • Верхня цеглинка: у цьому числі 4дес. і 8 од.;
  • Під нею: це число є сумою 70 і 5;
  • Це число є різницею 40 і 5.
  • Це число є на 1 більше від 83.
  • Це число на 3 менше від 62.
  1. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
  2.  Робота в групах.

«Чомусики» - LEGO дупло.

«Фантазери» - LEGO систем.

«Дослідники» палички Кюізенера.

  1.  Перетворення прямокутника на дошці в квадрат.
  • Яка фігура на дошці?
  • Як можна з нього зробити квадрат?

 

V. Підсумок уроку

 

«Я знаю …..»

«Я розумію …»

«Я можу ….»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 березня 2021
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку