Урок математики у 2 класі за підручником Н . Листопад на тему « Задачі на ділення на вміщення. Засвоєння таблиць множення чисел на 2 і на 3».

Про матеріал
Урок математики у 2 класі за підручником Н . Листопад на тему "Задачі на ділення на вміщення. Засвоєння таблиць множення чисел на 2 і на 3". Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Урок математики у 2 класі за підручником  Н .  Листопад

Тема : Задачі на ділення на вміщення. Засвоєння таблиць множення чисел на 2 і на 3

 Мета: актуалізувати знання таблиці множення на 2 і на 3, закріпити вміння розв’язувати вирази, що містять дужки, формувати вміння розв’язувати  задачі.

Розвивати обчислювальні навички, мислення.

Виховувати почуття взаємодопомоги, любов і шанобливе ставлення до своїх бабусь.

 

                               Хід уроку:

  1. Організація класу:

Діти вітаються з гостями

«Добрий день Вам ,люди добрі!

Хай Вам щастя, доля буде.

Не на день і не на рік,

А на довгий, довгий вік!»

 

Учитель: Всі сідайте тихо, діти,

Домовляймось не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.»

 

 

  1. Хвилинка каліграфії

 

  • Полічіть із скількох осіб складається родина бабусі Зіни

 

До бабусі Зіни

З’їхалась родина:

Брат з Карпат,

Сестра з Остра,

Дочка з Криму,

Внучка з Луцька,

Внук з Прилук,

Я із Вінниці

Баба Зіна – іменинниця (7 чоловік)

Напишіть у зошити 3 цифри 7

       Виховний момент

  • Не забувайте про своїх бабусь, провідуйте їх, допомагайте їм.

 

А далі запишіть числа восьмого десятка

 

  1. Усний рахунок

Діти, уявіть собі, що у нас на уроці трапилось диво. Підставте ручки, ніби ви збираєте краплинки дощу. На ваших долоньках лежать маленькі, прозорі краплинки. Ось такі. ( показ малюнка Капітошки) ця краплинка прийшла до нас із далекого океану.  Капітошка запрошує нас у незвичайну подорож. Але спочатку він хоче перевірити, чи вмієте ви рахувати. Капітошка приготував для вас завдання. Давайте їх виконаємо і покажемо, як ми добре вміємо рахувати.

Усний рахунок у нас сьогодні не простий, а пізнавальний.

Якщо ви обчислите цей ланцюжок прикладів, то дізнаєтесь скільки років можуть прожити без їжі деякі види черепах

( на дошку вивішується картка і малюнок із зображенням черепахи

( 3+4+8-10= )

 

А якщо обчислите значення цього виразу, то дізнаєтесь скільки очей у павука.

( на дошці картка : 14-7+6-5= )

Сон у зайця дуже неспокійний. За добу він ненадовго засинає разів. А скільки, ви дізнаєтесь, обчисливши цей вираз :

( 8+8-6+10= )

Якщо ви бажаєте дізнатись, скільки чорних цяток є на крильцях божої корівки (сонечка) , знайдіть значення цього виразу:

( 5+0+8-6= )

Діти. Найменша пташка у світі – колібрі. Обчисливши цей ланцюжок, ви дізнаєтесь її масу

5+6-9+8-7=3(грами маса колібрі)

Молодці. А тепер пограємось в гру «Спіймай м’яч»

  • назвіть сусіди чисел 50, 84, 93.
  • Обчисліть суму чисел 20 і 7, 32 і 8, 24 і10.
  • Обчисліть різницю чисел 45 і5 , 88 і 8, 34 і2.
  • Назвіть число, яке містить 3 десятки і 7 одиниць, 8 десятків і 9 одиниць, 9 десятків, 10 десятків.
  • Пара коней пробігла 20 метрів. Скільки метрів пробіг кожен кінь?

 

Розумнички. Всі справились із завданням. Капітошка  запрошує нас у подорож по математичному океану. Перед нами карта, яка вказує нам шлях, по якому ми і попливемо.

На нашому шляху буде багато труднощів і несподіванок , які ми повинні подолати, адже мета нашого уроку -  плавання – досягти порту Перемоги , показавши, як ми вміємо розв’язувати вирази, що містять дужки та приклади, що потребують знання таблиці множення на 2 і на 3.

Сідаємо на наш кораблик і розшифровуємо його назву.

Гра «Розшифруй слово».(Робота в парах)

Назвіть числа від найменшого до найбільшого, зіставте цифри з записаними знизу буквами, і ви дізнаєтесь назву нашого кораблика.

80     1         20      15      3       41      7 

К     Ч           С     У       О       И       М

Молодці , справились із завданням, назвали наш кораблик «Чомусик». Прочитайте слова , які записані на кораблику і на нашому плакаті

« Чомусики труднощі долають,

 Вони завжди перемагають.»

Це девіз нашого уроку – подорожі.

Перший пункт нашої подорожі – острів Пригадай. На цьому острові  ми з вами повторимо правила обчислення виразів,що містять дужки.

Завдання нам на цьому острові дає голубий кит, який побачив нас здалеку і прокричав. Адже голубий кит – найголосніша тварина у світі. Його звуки можна почути на відстані до 850 метрів.

Завдання такі:

  1. №670 (усно)
  2. №671 ( письмово з коментуванням)
  • Працювали дружно, справились із завданням. Числа пригощають апельсинами діток, які гарно працювали. Подорожуємо далі.

Далі ми наближаємось до острова «Закріпинка». Завдання вам приготувала Золота рибка. Вона передала вам перфокартки із  завданням і звертається до вас із такими словами:

    Картки в руки ви візьміть,

Приклади всі розв’яжіть.

Настав час показати

Чи вмієте ви рахувати.

( робота в парах)


( Обміняйтесь картками та перевірте, чи правильно виконав завдання ваш товариш.)

Молодці. Всі справились із завданням і Золота рибка пригощає вас яблучками.

Далі ми наближаємось до острова « Веселі танцюристи.» жителі цього острова дуже рухливі, займаються спортом, люблять танцювати. Вони запрошують нас відпочити разом з ними.

( фізхвилинка)

     Відпочили, набралися сил, подорожуємо далі.

УВАГА! Ми наближаємось до мису Задачний, щоб підкріпитися вітамінами, бо тут дуже багато ягід. А зустрічає нас риба парусник, яка плаває швидше інших риб, зі швидкістю більше 100 км за год. Вона приготувала для нас задачі. І лише розв’язавши їх ми зможемо потрапити на цей острів.

ЗАДАЧА(усно)

На першій груші 5 яблук, а на другій - на 5 більше. Скільки яблук на двох грушах?

Друге завдання.

«КАЗКОВІ ЗАДАЧІ»

  • З якої це казки?»

Пан Коцький злякався кабана,скочив на дерево й подерся туди, де ведмідь сидів. Ведмідь, як  побачив, що кіт лізе на дерево, почав лізти вище й вище та до того доліз, що й дерево зламалося. Він упав додолу – гуп! – та просто на вовка,- мало не задавив сердешного. Як схопляться заєць, вовк та як дременуть...

   -Ведмідь, тікаючи від пана Коцького, виліз на дерево на висоту 20 метрів, а пан Коцький стрибками вмить подолав 9 метрів. На скільки метрів ведмідь був вищий за пана Коцького?

- Пригадайте, як дізнатися на скільки одне число більше від другого?

Третє завдання.

А зараз попрацюємо з підручником.

  1. Ознайомленя із задачею на ділення на вміщення:

а) Практична робота:

Візьміть 6 яблук. Розкладіть по 2 яблука на кожну тарілку. Скільки тарілок з яблуками?

б) Ознайомленя із задачею на ділення на вміщення. Аналіз задачі (с. 111, № 672)                                                                                                               

в  ) Формування вмінь розв’язувати задачі (с. 112, № 673)

  • Скільки кілограмів мандаринів розклали?  
  • По скільки кілограмів мандаринів поклали у кожний пакет?
  • Про що запитується в задачі?
  • Якою дією розв’яжемо задачу?
  • Запишіть розв’язок задачі у зошит.     

г) Формування вмінь  розв’язувати задачі (с. 112, №674 (усно)

А тепер складемо задачу за малюнком

(Оленка зібрала 15 кг полуниць, а Дмитрик  – 12 кг. Полуниці розклали в кошики, по 3 кг в кожний. Скільки кошиків  знадобилося?)

Справились із завданням , жителі пригостили нас смачними полуницями, подорожуємо далі.

  НАСТУПНИЙ ПУНКТ – БУХТА ГЕОМЕТРИЧНА

Але, що це? Назустріч випливла акула. Риба хижак, яка має не один, а кілька рядів гострих, загнутих на зад зубів. Вона попередила, що жителів бухти Геометрична захопили пірати, але, якщо ми виконаємо піратські умови, , то вони звільнять жителів і не грабувавши їх покинуть бухту. Пірати передали нам конверт.

ЗАВДАННЯ

    -Знайти всі геометричні фігури з яких складається кораблик.

     Із завданням справились швидко. Врятували людей від грабіжників. Допомагати людям, які потрапили в біду потрібно завжди. Зробивши добру справу, пливемо до останнього пункту подорожі – острова «ДРУЖНІ СУСІДИ»

А тут нас зустрічає дельфін, тваринка, яка дихає повітрям і плаває в верхніх шарах океану, періодично вистрибуючи з води.

Дельфін приготував для нас завдання,а коли ми з ними справимось, то побуваємо на острові, де нас пригостять бананами.

ЗАВДАННЯ

  1. Назвіть сусідів чисел

10     19     20    35    40

   2)А ще дельфін просить нас допомогти йому навчитися визначати час за годинником. Допоможемо йому?

       Робота з підручником ( с. 112, №675)

Завдання виконано, побували на чудовому острові, де кожен житель працює не лінуючись і закликає нас бути уважними на уроках, гарно вчитися,самостійно вирішувати всі проблеми.

Покуштувавши бананів, пливемо до порту ПЕРЕМОГИ.

В порту нас зустрічають рідні, знайомі, друзі.

А з чим ви припливли? Що привезли з плавання вашим друзям? Підніміть руки і покажіть, що ви отримали за урок.

ПІДСУМОК УРОКУ

Чого ви навчились на уроці?

Ось і закінчилась наша подорож. Під час неї ви показали, як гарно умієте розв’язувати приклади та задачі. На згадку про подорож Капітошка дарує вам ось таких друзів –Капітошків. Якщо вам сподобався урок, намалюйте їм посмішку.

Діти прощаються з гостями.

Швидко спливають хвилини.             

Ось і прощатись пора.

Ми на прощання Вам зичим

Щастя, здоров’я, добра.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
1172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку