Урок математики у 2 класі "«Загальний випадок віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд (45 – 27). Складена задача на знаходження третього доданка».

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку математики, читання і мистецтва 2 клас. Математика: «Загальний випадок віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд (45 – 27). Складена задача на знаходження третього доданка». Читання: «Кобзар України. Т. Шевченко «Світає, край неба палає…», «Встала весна», «Зацвіла в долині…» ( напам’ять за вибором)». Мистецтво: «Засоби виразності: форма і колір. Техніка роздмухування плям. Створення казкового дерева, лісу, роздмухуючи плями. ( акварель, коктельна трубочка для соку)». Тип уроку: інтегрований, урок закріплення знань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок математики

у 2 класі на тему:

«Загальний випадок віднімання двоцифрових

чисел з переходом через розряд (45 – 27).  Складена

задача на знаходження третього доданка».

 

 

 

 

                                                                       Підготувала

                                                                                                      вчитель 2-Б класу

                                                                                                      Наталя Погоруй.

 

 

 

 

                                                Житомир 2023

 

Конспект

інтегрованого уроку математики, читання

і мистецтва 2 клас.

Тема.

Математика: «Загальний випадок віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд (45 – 27).  Складена задача на знаходження третього доданка».

Читання: «Кобзар України. Т. Шевченко «Світає, край неба палає…», «Встала весна», «Зацвіла в долині…» ( напам’ять за вибором)».

Мистецтво: «Засоби виразності: форма і колір. Техніка роздмухування плям. Створення казкового дерева, лісу, роздмухуючи плями. ( акварель, коктельна трубочка для соку)».

Тип уроку: інтегрований, урок закріплення знань.

Мета.

Формування предметних компетентностей:

Математичних: формувати обчислювальні навички, використовуючи математичні формули для здійснення обчислень, формувати вміння перетворювати текстову інформацію в графічну і навпаки (читання та складання скороченого запису до задачі).

 

З української мови: формувати здатність розуміти зміст і головну думку творів, будувати власні висловлювання, виразно декламувати (мовленнєва компетенція), сприяти загальнокультурному розвитку школярів, їх адаптації до життя в сучасних умовах, поглиблювати знання про свою державу Україну (соціокультурна компетенція).

З образотворчого мистецтва: розвивати художньо-творче мислення та здібності до створення власних творчих робіт.

Формування ключових компетентностей:

вільного володіння державною мовою: формування любові до читання, відчуття краси слова, декламування віршів напам’ять;

 математичної: виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі;

 громадянської та соціальної: ідентифікацію себе, як громадянина України, дбайливе ставлення до культурної спадщини свого народу;

загальнокультурної: здатності розуміти твори мистецтва, виражати свої почуття за допомогою поетичних та художніх творів.

Очікувані результати:

Учні розв’язують вирази з опорою на представлені в підручнику способи, обирають зручний для конкретного виразу; аналізують умову задачі, складають скорочений запис, обирають спосіб розв’язання задачі, записують відповідь;

 будують висловлення про життєвий та творчий шлях відомого українського поета Тараса Шевченка, декламують його вірші напам’ять;

створюють власні композиції у визначеній техніці роздмухування плям.

Обладнання: інтерактивна дошка, презентація, карта України, виставка дитячих малюнків до творів Т. Шевченка, фізкультхвилинки: «Руханка справжніх патріотів», « Коли сирену чуєш, то ЗСУ працює», альбоми, акварельні фарби, коктельні трубочки.

План уроку.

  1. Організаційний момент, налаштування на урок.
  2. Актуалізація знань. Математичний диктант.
  3. Хвилинка поезії.
  4. Відновлення нерівностей.
  5. Знайомство із способами обчислення виразів на віднімання з переходом через розряд.
  6. Фізкультхвилинка.
  7. Малювання фантастичного казкового дерева (лісу).
  8. Фізкультхвилинка.
  9. Розв’язування складеної задачі.
  10. Рефлексія.
  11. Підсумок уроку.

                                       Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Привітання, налаштування на урок.

  •              Вітаю на уроці математики. Сьогодні він буде дуже незвичним, адже ми сьогодні відправимося у подорож найбільшою річкою нашої країни. Хто вже здогадався, якою? Звичайно, річкою Дніпро.

Знайдіть цю річку на карті.

Де вона починається?

Через які великі міста протікає?

Куди впадає?

  • Існує таке прислів’я: «Лише той, хто мандрує, відкриває нові шляхи. Я бажаю вам на нашому уроці віднайти нові шляхи, нові знання та отримати яскраві емоції.

ІІ. Математичний диктант.

  • Ми починаємо свою подорож зв столиці нашої країни – міста…(Києва). Але неможливо відправлятися у подорож, не перевіривши свій багаж. А наш багаж – знання, які ми маємо.

Обчисліть ланцюжок прикладів і дізнаєтеся, скільки в м. Києві малих річок і струмків.

  • Що ви знаєте про Тараса Шевченка?
  • Про які події із дитинства поета ви дізналися із оповідання Дмитра Красицького «Тарас Шевченко»?
  • Розгляньте виставку книжок для дітей з віршами поета. Тут є одна дуже цікава книжечка: «Кобзарик. За сонцем хмаронька пливе». Цікава вона тим, що ілюстраціями до творів є малюнки дітей. Ви також учили вірші Т. Шевченка і малювали до них малюнки.

 

ІІІ. Хвилинка поезії.

 (Діти декламують вірші Т. Шевченка, демонструють ілюстрації до них.)

  • В одній із своїх поезій під назвою «Заповіт», Тарас Шевченко написав

такі рядки:

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.

  • Ревучим поет назвав річку Дніпро.  Тарас Шевченко помер у 46 років у Санкт-Петербурзі. Там його спочатку і поховали.
  • Як ви думаєте, чи вірним було це рішення, залишити тіло поета у росії?
  • Чому ви так думаєте?

 

 

ІV. Розв’язування нерівностей.

  • Попрацюйте з підручником ( ст. 59 № 358). Знайдіть хибні нерівності. Перетворіть їх на істині.
  • Так само, як ми виправили помилки у нерівностях, так і  невірне рішення із місцем захоронення Кобзаря було виправлене. Виконуючи заповіт Шевченка, його тіло перевезли в Україну і перепоховали у Каневі на Чернечій горі. У віз, на якому лежала труна з поетом впряглися люди. Вони везли свого батька (так його називали в народі) з далекого краю додому.

V. Знайомство із способами обчислення виразів на віднімання з переходом через розряд.

  • Наступна наша зупинка – місто Запоріжжя.

            

  • Уявімо себе справжніми козаками-запорожцями, які сміливо долають пороги Дніпра. Розглянемо способи, якими можна розв’язати приклади на віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток.

       

  • Розв’яжемо тренувальні вправи, обираючи один із розглянутих способів обчислення, який є зручнішим для вас.

 

      

 

VІ. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=jTWryZ8fDww

VІІ. Малювання фантастичного казкового дерева (лісу) способом роздмухування плям.

  • Поблизу міста Запоріжжя розташований найбільший острів на Дніпрі. Хто знає, як він називається?
  • Так, це острів Хортиця, на якому було збудоване місто-фортеця - Запорозька Січ - серце українського козацтва. Зараз це унікальний природний та історичний комплекс, один із семи чудес України.
  • Однією з пам’яток острова є дуб, якому 700 років.

         

  1. Перегляд відео майстер класу.

https://vsimpptx.com/lesson/12-zasobi-viraznosti-forma-i-kolir-tehnika-rozdmuhuvannya-plyam-stvorennya-kazkovogo-lisu-rozdmuhuyuchi-plyami

   

2) Практична робота.

3) Виставка дитячих робіт.

- Наступна наша зупинка – мужнє місто Херсон. А ви знаєте, чому Херсон – називають мужнім містом?  Це місто 8 місяців знаходилось під окупацією російських військ, відрізані від України. Вони не знали, що відбувається в цей час на інших територіях нашої країни. Вороги їм казали, що Україна здалась, її вже не існує. Але жителі Херсона все одно вірили і чекали на звільнення. І дочекалися. Їх не здолали ні обстріли, ні повітряні тривоги, бо вони вірили у своїх захисників, воїнів ЗСУ.

 

      

 

VІІІ. Фізкультхвилинка «Коли сирену чуєш, то ЗСУ працює».

https://www.youtube.com/watch?v=gnAH9hSW1rY

 

    

 

ІХ. Розв’язування складених задач.

 

 

Х. Рефлексія.

- Ось і підійшла до завершення наша подорож.

  • Давайте пригадаємо, які міста ми з вами сьогодні відвідали?
  • Які знання вам дало кожне з українських міст?
  • Чого ви навчилися?
  •  Що вам було складно?
  • Які почуття викликала кожна наша зупинка, кожне місто.

ХІ. Підсумок уроку.

  •  Бажаю вам рости справжніми патріотами і громадянами нашої країни України, любити її, пишатися нею, сумлінно вчитися і з гордістю нести звання УКРАЇНЕЦЬ.

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 червня 2023
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку